X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

ESPN NBA 2K4 problem


Svar
NaieraNaieraSkrevet 20/12-03 21:50 
Hvordan er det lige man deaktiverer zoom-når-der-dunkes "featuren"? Jeg synes det er pissehamrende irriterende. Man har ALTID kunnet fjerne det, og sammen med resten af spillets enorme problemer synes jeg seriøst det er ved at gå ned af bakke for VC, efter små 2 timer i selskab med spillet. Lad os håbe det på en eller anden måde bliver bedre!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
APHAPHSkrevet 21/12-03 10:56, rettet 21/12-03 10:57 
Er der også andre der konstant får DDE i dette spil?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
NaieraNaieraSkrevet 21/12-03 11:41, rettet 21/12-03 11:42 
Den har jeg ikke set, men jeg har også kun startet det op to gange... Jeg lavede lige en direkte sammenligning mellem ID2004 og 2K4 med grafikken. Jeg forstår ikke helt, når folk siger at ID2004 er tudegrimt, i forhold til 2K4. Der er måske lidt flere detaljer i spillerne når man kommer tæt på spillerne i sidstnævnte, og det er da meget fint, men når man kigger på det fra en vinkel man rent faktisk kan bruge til at spille en kamp, er der ikke nogen nævneværdig forskel.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
APHAPHSkrevet 21/12-03 12:03 
Grafikken er i hvert fald ikke synderlig imponerende i replay i 2k4. Når en person score, forsvinder personen et par sekunder før replay funktionen er færdig, og clipping forekommer også hyppigt.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
NaieraNaieraSkrevet 21/12-03 12:07 
Ja, spillerne springer ofte fra det ene sted til det andet. Der mangler ofte "lige" et par frames af animation når der dunkes, samtidig med at de dunk der udføres overhovedet ikke passer til situationen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 22/12-03 12:10 
Naiera >
og sammen med resten af spillets enorme problemer

Hvilke?
(...)
NaieraNaieraSkrevet 22/12-03 13:03, rettet 27/12-03 14:15 
Store, tunge og sløve spillere, der er umulige at bevæge rundt. Elendige animationer (dunkene er værre end noget jeg længe har set, og de passer næsten aldrig til situationen), og grafik der er stærkt plaget af jaggies når man bevæger sig ud til en vinkel der kan bruges til at spille en kamp med. Som nævnt irriterer det mig også gevaldigt at der SKAL zoomes ind når der dunkes. Det har ALTID været muligt at slå det fra. Og hvorfor skal afleverings-ikonerne forsvinde så hurtigt? Hvorfor skal man trykke så hårdt på knappen, før der sker noget? Der er også vildt mange blokerede skud, hvis ikke der var game-sliders ville spillet få dumpekarakter (jeg fik en triple-double med Kevin Garnett i første kamp. 30+ point, 10+ rebounds, og 10-12 blocks. Det var IKKE på laveste sværhedsgrad). Man kan ikke bruge de "sjove" driblinger til noget. Ét tryk udløser et virvar af driblinger, der alt for ofte resulterer i en angrebsfejl. Det hjælper ikke så meget at skrue lidt ned for angrebsfejlene, og hvis man skruer for meget ned, kan man bare smide rundt med modstanderne uden følger. Det er stadigvæk ikke muligt at bakke modstanderen ned i posten. Samme problem som sidste år, hvor det næsten var umuligt for Shaq at flytte rundt med Earl Boykins.

24/7 er et KANON koncept, og det er bestemt spilbart, men det er stadigvæk det samme gameplay som resten af spillet.

Det skal så tilføjes at jeg har spillet yderligere 3 timer siden "sammen med resten af spillets enorme problemer".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
APHAPHSkrevet 22/12-03 13:54 
Naiera >
Som nævnt irriterer det mig også gevaldigt at der SKAL zoomes ind når der dunkes. Det har ALTID været muligt at slå det fra.

Man kan så vidt jeg husker godt slå det fra inde fra presentation menuen.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 22/12-03 14:23 
Naiera >
Elendige animationer (dunkene er værre end noget jeg længe har set, og de passer næsten aldrig til situationen)

Jeg kan ikke rigtig se hvad der specielt er galt med dunk-animationerne og jeg synes da generelt de dunks der bliver lavet, passer meget godt til situationen. Bevares, i replay kan man se der ikke altid er kontakt mellem hånden og bolden under dunket, men det synes jeg er en mindre fejl.

Og hvorfor skal afleverings-ikonerne forsvinde så hurtigt?

Tænker du på den bold man ser ved en spillers fødder indimellem? Den bold skal jo bare symbolisere en mulighed for at lave en fordelagtig aflevering, der kan bryde igennem forsvaret og er vel noget der opstår og forsvinder spontant. Ergo skal den vel ikke nødvendigvis blive på skærmen ret lang tid ad gangen.

Hvorfor skal man trykke så hårdt på knappen, før der sker noget?

Øhm, hvad? Kender ikke noget til det problem. Jeg spiller, vel at mærke, Xbox-versionen.

Der er også vildt mange blokerede skud

Du kan vel have ret i, at det er ret nemt at blokere modstanderens skud, men jeg synes også det er nemt at undgå at ens egne skud bliver blokeret. En pump-fake er normalt nok til at snyde forsvaren.

Man kan ikke bruge de "sjove" driblinger til noget. Ét tryk udløser et virvar af driblinger, der alt for ofte resulterer i en angrebsfejl.

Jeg har også lidt problemer med at bruge Iso-Motion, men det er ikke så slemt endda. Det gælder jo om at prøve med en finte og så evt. "fortryde den", hvis forsvaren har læst den og der ikke skal fløjtes for "charge". Jeg bruger næsten heller ikke Iso-Motion når jeg spiller Franchise. Det er noget nemmere at have med at gøre i 24/7
(...)
NaieraNaieraSkrevet 22/12-03 15:09 
Paasch >
Man kan så vidt jeg husker godt slå det fra inde fra presentation menuen.

Jeg kan ikke få det slået fra.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
APHAPHSkrevet 22/12-03 15:11 
Fox McCloud >
Tænker du på den bold man ser ved en spillers fødder indimellem?

Afleverings ikonerne er dem man får frem ved at trykke på "Y" knappen.

Naiera >
Hvorfor skal man trykke så hårdt på knappen, før der sker noget?

Det er kun ved FT at jeg har det problem, det er dog meget belastende at når man har brugt den højre stick til at lave en finte, og man så aflevere en bold til en medspiller, kan man nogle gange ikke bevæge spilleren før man bevæger Rsticket igen.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
NaieraNaieraSkrevet 22/12-03 15:11, rettet 22/12-03 15:18 
Fox McCloud >
Øhm, hvad? Kender ikke noget til det problem. Jeg spiller, vel at mærke, Xbox-versionen.

Det er selvfølgelig også Xbox-versionen jeg spiller, eftersom det var i Xbox forummet jeg lavede tråden. Man skal trykke helt vildt hårdt for at lave en pump-fake, eller noget som helst andet, sammenlignet med f.eks. ID2004.

Fox McCloud >
En pump-fake er normalt nok til at snyde forsvaren.

Ja, jeg ved egentlig godt hvordan man spiller basket, men det er jo lidt svært at pump-fake når man flyver hen af baseline for at dunke. Det er vanvittigt mange blocks der bliver lavet i den slags situationer.

Med hensyn til straffekast, så gad jeg ikke lige nævne det, da alle andre også klager over det. Jeg synes selvfølgelig at sværhedsgraden er vanvittigt høj. Jeg har vel ramt 1 ud af 10 indtil videre, og den slags er noget jeg plejer at ramme over 95 % af.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
APHAPHSkrevet 22/12-03 15:21 
Naiera >
Med hensyn til straffekast, så gad jeg ikke lige nævne det, da alle andre også klager over det. Jeg synes selvfølgelig at sværhedsgraden er vanvittigt høj. Jeg har vel ramt 1 ud af 10 indtil videre, og den slags er noget jeg plejer at ramme over 95 % af.

Jeg syntes også straffekast var svære i starten, dog bliver man rimmelig træfsikker med bare en smugle træning. Jeg er igang med en season som 76'ers og efter 14 kampe har jeg en FT% på en del over 90%
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
NaieraNaieraSkrevet 22/12-03 15:22, rettet 22/12-03 15:22 
Jeg må være finger-spasser ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
APHAPHSkrevet 22/12-03 15:28 
Prøv at bruge ring fingrene på triggerne, det hjalp for mig. Jeg kunne ihvertfald intet ramme da jeg brugte pegefingrene. Jeg kom altid til at trykke en lille smugle på højre trigger, når jeg skulle trykke på "A" knappen :)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 22/12-03 15:31 
Naiera >
Man skal trykke helt vildt hårdt for at lave en pump-fake, eller noget som helst andet, sammenlignet med f.eks. ID2004.

Jeg har ikke prøvet Inside Drive, så det kan jeg ikke sammenligne med. Men jeg kan, som sagt, ikke genkende problemet med at man skal trykke hårdt på knapperne for at der sker noget. Og for at lave en pump-fake, skal man da netop bare lave et let, hurtigt tryk.

Naiera >
men det er jo lidt svært at pump-fake når man flyver hen af baseline for at dunke. Der er vanvittigt mange dunk.

Igen, det problem har jeg ikke. Hvis du får din mand til at dunke, når han skulle lave pump-fake, må det da næsten kun være fordi du har trykket for hårdt. Og for at lave dunk skal man jo næsten også holde højre trigger nede, samtidig med at man trykker X.
Generelt synes jeg kun mine spillere laver dunks, når det er det der er hensigten.

Mht. straffekast, så syntes jeg også jeg det var pænt svært i starten, men er hurtigt kommet efter det. Det gælder vel om at finde den rigtige teknik. Min spiller i 24/7 har vel omkring 70 i straffekast-attribute og jeg brænder praktisk talt aldrig.
(...)
APHAPHSkrevet 22/12-03 15:46 
Naiera >
Jeg kan ikke få det slået fra.

Er det ikke Action replay du tænker på?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
NaieraNaieraSkrevet 22/12-03 16:10 
Paasch >
Prøv at bruge ring fingrene på triggerne, det hjalp for mig. Jeg kunne ihvertfald intet ramme da jeg brugte pegefingrene. Jeg kom altid til at trykke en lille smugle på højre trigger, når jeg skulle trykke på "A" knappen :)

Jeg fik lige 75 % i Clips mod Hornets. Selvfølgelig kræver det bare øvelse, men svært, det er det!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 22/12-03 16:14 
Fox McCloud >

Jeg kan ikke rigtig se hvad der specielt er galt med dunk-animationerne og jeg synes da generelt de dunks der bliver lavet, passer meget godt til situationen. Bevares, i replay kan man se der ikke altid er kontakt mellem hånden og bolden under dunket, men det synes jeg er en mindre fejl.

Jeg synes ikke det er en mindre fejl, og man kan ikke mene, at de dunk der bliver udført, passer meget godt til situationerne. De passer, ellers så gør de ikke, og det gør over halvdelen af dem i ESPN NBA 2K4 altså ikke. Det er et spørgsmål om, om de kunne finde på at gør det i virkeligheden, eller ej. Animationerne på langt de fleste dunk er i øvrigt elendige. Prøv at se alternativerne i især NBA Live 2004. Dét er flotte dunk, og i øvrigt er det Live 2004 der har langt den bedste "dunke-realisme". Både hvad angår animationerne, men også hvilke dunk der bliver taget i brug, f.eks. på en fastbreak.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 22/12-03 16:15, rettet 22/12-03 16:17 
Paasch >
Er det ikke Action replay du tænker på?

Nej!? Jeg tænker på den "feature", der får kameraet til at zoome ind, midt i kampen, når der bliver lavet et dunk. Det har man altid kunnet slå fra, så vidt jeg husker gør både Live og ID 2004 også brug af det, altså indtil man slår det fra. Jeg har vænnet mig til det nu, men det ser jeg ikke som en positiv ting.

Fox McCloud >
Og for at lave en pump-fake, skal man da netop bare lave et let, hurtigt tryk.

Selvfølgelig er det et let, hurtigt tryk, sammenlignet med den måde man sidder og tæsker i knapperne når alt andet skal laves. Men i ID2004 og Live 2004 er det rent faktisk tale om "taps" på knappen, så det rent faktisk kan bruges til noget fornuftigt, og man ikke bliver "finger-invalid" efter 10 kampe. (Overdrivelse fremmer forståelsen, men prøv lige et andet basketspil, og se hvad jeg mener!)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 22/12-03 16:19, rettet 22/12-03 16:20 
Fox McCloud >

Igen, det problem har jeg ikke. Hvis du får din mand til at dunke, når han skulle lave pump-fake, må det da næsten kun være fordi du har trykket for hårdt.

Du forstår ikke hvad jeg mener. Jeg klager ikke over, at jeg ofte får mine hopskud blokeret, jeg kan sagtens finde ud af at skyde en treer uden at få bolden tilbage i ansigtet, jeg klager over, at der er urealistisk mange dunk og lay-ins inde i malingen der bliver blokeret. Alle spillere har pludselig super-ben, og når man ser replayet kan man tydeligt se at spillerens hånd overhovedet ikke var tæt på at røre ved bolden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig