X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Er du en Power Player?


Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/12-03 22:51, rettet 19/12-03 22:52 
Fortæl om en spiloplevelse, hvor du leverede en pragtpræstation, som gav dig følgende følelse: "Jeg er en Power Player!".

Eller måske omvendt - du fik utrolig mange tæsk af spillet, og blev så frustreret, at du "ødelagde noget" eller råbte hæmningsløst, så famillien, kæresten, naboer eller grillbar-indehaveren tyssede på dig.

Det kan også være en pe... Se hele indlægget
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
65 emne(r).
1 2 > »

Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/12-03 22:51, rettet 19/12-03 22:52 
Fortæl om en spiloplevelse, hvor du leverede en pragtpræstation, som gav dig følgende følelse: "Jeg er en Power Player!".

Eller måske omvendt - du fik utrolig mange tæsk af spillet, og blev så frustreret, at du "ødelagde noget" eller råbte hæmningsløst, så famillien, kæresten, naboer eller grillbar-indehaveren tyssede på dig.

Det kan også være en person du kender, eller dig selv, som generelt er et født naturtalent ligegyldigt hvilke spil, der spilles. Nogle kender ikke begrebet "indlæringstid" og forcerer al udfordring, så nemt som en myg suger blod, dvs. tager det som en naturlighed, fordi *det bare er noget, der må gøres, så man kan komme videre*.

Lad mig fortælle en lille sandfærdig historie. I min fødeby (bor der ikke længere) er der årligt gøgl ("Tivoli-land"), og i sin tid (tilbage i 1986-88) var der et par lokale grillbarer med fem-seks kabinetter stående i hver. Jeg så hyppigt "denne her person" alle omtalte steder, da han mødte fast op stortset hver eneste dag (han fulgte nu ikke lige med gøglet). Vi var nogle stykker, som hang ud på grillbarerne i frikvarterer, efter skole (nogle gange i skoletiden ;)) og i weekender. Selvom alle pungede mønter ud til deres egen fornøjelse, vidste vi, at alle bare ventede på, at "denne her gut" skulle dukke op.

Han kom oftest alene og var mest en solo-player. Han havde en utrolig viljestyrke og var under dyb koncentration under ethvert spil, mens alle stod rundt omkring og kæmpede for at få en plads, så man kunne komme til og se ham spille. Han kom typisk meget længere end andre gjorde i første hug i de samme spil. Med kun få brugte credits kunne han gennemføre adskillige spil, eller komme unaturligt langt på én credit.

Men han havde ét problem: Hvis han "tabte til spillet", så var det med at komme lidt på afstand af ham. Tålmodighed og afslappethed var ikke en af hans dyder, så han bandede og svovlede, hvis et spil irriterede ham. Faktisk var han meget god til at voldtage arcade-maskiner ved at sparke til disse og flå i pinden, så andre bare stod og kiggede måbende på manden. Det ene øjeblik var han dybt mediterende, mumlede for sig selv, var helt "væk" i spillet - og i det næste gik gutten helt amok. Alligevel forblev man fascineret af hans kundskaber i spil.

Jeg så ham på et tidspunkt rykke i en flippermaskine, så den måtte til reparation. Skrækslagen oplevelse men det var fordi, man aldrig før havde set så høj en highscore! Senere hørte man fra andre, at han til sidst var blevet udelukket fra den ene lokale grillbar. Han havde simpelthen slået en knytnæve ind i ruden på en arcade-maskine. Mig bekendt var det grundet shoot'em up-spillet, Raiden, selvom han var markant bedre end andre til både dette og andre spil såsom Snow Bros. Nick & Tom, Wonder Boy In Monsterland, Street Fighter (det første), Puzzle Bobble, Bomb Jack m.fl.

Han var faktisk rigtig god til spil, men desværre var hans svaghed sit temperament, kan man sige.

Selv var jeg lokalt set *ret cool* til Two Crude Dudes, så de fleste ville udelukkende spille 2-player med mig :). Mystisk nok spillede ham her "Power Player"-gutten for det meste alene, og ville ikke distraheres. Alle andre droppede deres eget spil, og stod tavse og kiggede ham over skulderen ;) Men hans temperament var simpelthen for enormt, det vidste han også godt selv, men han lod ikke til at kunne styre det. Så efter noget tid i "selskab med samme spil", forlod han grillbaren både for sit eget og andres ve og vel.

Nogle gange brugte han flere credits for bare at mestre spillet og komme videre til det næste projekt/spil (dog ikke begge ting på samme dag :)).

Den sørgelig slutning er dog, at grillbarerne lukkede, maskinerne forsvandt og det lokale grillbar-arcade-fællesskab smuldrede væk. Tilbage er kun en følelse af nostalgi og en *glemt misundelse* rettet mod denne her lokale "Power Player".

Senere ved et besøg i min fødeby, har jeg set ham forskellige steder (bl.a. kigge på PC-spil i Merlin - sikke en tilbagegang!). I dag ligner han desværre en bleg udgave af sig selv. Jeg er dog ladet mig fortælle, at han er blevet narkoman.

Trist.

For mit vedkommende ser man ham stadig som den lokale "Power Player", man dengang så op til og beundrede for nogle mesterlige spil-kundskaber. Selvom man havde følelsen af at være god til visse arcade-spil, glemte man alt om dette, når først denne her lokale "Power Player" gik i aktion.

Det var en magisk tid at opleve en Power Player dengang.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
dchangdchangSkrevet 19/12-03 23:06, rettet 19/12-03 23:06 
Hmm jeg var måske en Power Player i 1992. Da jeg var 11 år gammel skred jeg fra min sidste time for at kunne være med i en konkurrence i byens eneste computer-butik.

Hovedpræmien var en Super Nintendo med det tilhørende Super Mario World-spil. Det var rimeligt stort, når man nu boede i en by med ca. 1000 indbyggere.

Jeg skulle spille kl. 13. Man havde 3 minutter fra start af, til at samle så mange point som muligt. Kl. 20 var konkurrencen forbi og der havde ca. 70 deltagere givet deres ypperste. Øverst på skamlen stod lille mig med ca. 81000 point. Og hvordan jeg kunne få så mange point på første forsøg fatter jeg stadig ikke.

Jeg husker stadig hvordan jeg gik hele dagen, ja fra kl. 13.03, og lagde mærke til at ingen kunne få en højere score end mig. Ved en 19-tiden blev det så slemt at jeg måtte gå udenfor et stykke tid.

Men jeg holdt da ud, og vandt den dejlige SNES. Det første spil jeg købte var Street Fighter II til 700 kr! Og man klager over spil-priserne nu!? *g*

Jeg har siden haft et lidt sjovt forhold til spil idet jeg har gennemført et minimalt antal spil (de fleste til NES). Men jeg har decideret aldrig prøvet et spil jeg var dårlig til. Ligesom jeg kan finde ud af næsten alle former for sport. Spil ligger bare til mig.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
WehnerWehnerSkrevet 19/12-03 23:24 
Uhh, det var tider. Jeg har egentlig aldrig været specielt god til spil generelt set (og er det stadig ikke), men der var lige et par stykker, jeg blev temmelig skrap til back in the day. Golden Axe I & II, Double Dragon og Bubble Bobble. Og så var jeg den absolut eneste (så vidt jeg ved) i Aalborg, der kunne spille jeep'en i Silk Worm.

Men decideret power player, nej.

Der var dog en undtagelse: Wonder Boy in Monster Land

Ikke for at prale, men jeg var for mægtig til det spil. Der var flere, der kunne komme igennem, men ingen med samme elegance som jeg. Mine high scores var omkring det dobbelte af nærmeste konkurrent. Jeg tjekkede for nylig verdensrekordholderens score på Twin Galaxies. Jeg har scoret flere millioner points mere end ham.

For større udfordring (læs: blær) gik jeg til tider gennem spillet uden skjold. Ofte klarede jeg også bosserne for mine talentfulde spillere. Det var altså tider. Det er sjovt en enkelt gang at have mestret et spil helt totalt.

Så gør det mig til Power Player? Jeg synes det ikke. Jeg vil betegne Bede-X herindefra som en ægte allround Power Player.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GakuGakuSkrevet 19/12-03 23:52 
Jeg vil gerne tilslutte mig at Bede-X er en ægte allround Power Player. Når man har set ham spil Rez bliver ens forhold til konsolspil bare ikke det samme igen.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 20/12-03 00:00 
Eneste spil hvor jeg var "lidt" Power Player, var Turtles til NES. Da jeg var omkring 7-8 år kunne jeg hele spillet udenad, og nåede lige at gennemføre det for øjne af de andre næsten dagligt. At jeg ikke har spillet nu, er nærmest en skændsel.

Ellers er jeg ikke videre god til noget. Men sportsspil, det kan jeg, selvom det er første gang jeg prøver de,. Jeg kan hurtigt lære at spille et nyt spil, men at kunne så meget af spillet i hovedet, som jeg kunne med spillene i NES-tiden, er helt umuligt. Bare endnu et bevis på, at Retro tit er sjovest ;)
JmogJmogSkrevet 20/12-03 00:24 
SkyblazeR >
Fortæl om en spiloplevelse, hvor du leverede en pragtpræstation, som gav dig følgende følelse: "Jeg er en Power Player!".

Hver gang jeg gennemfører en sang i Samba De Amigo på hard uden fejl mens jeg hinker.
RJKRJKSkrevet 20/12-03 00:44 
Ingen deciderede Power Player-tendenser, men her på arcademuseet forsøger vi da at holde lidt liv i arcade-konkurrence-miljøet. Selvom vi kun er fire mand der går decideret op i det, så er det da sjovt og der er da nogles evner, som i hvert fald jeg bare må acceptere som noget, jeg aldrig selv når op på.

Med de mange spil synes jeg ikke rigtigt selv jeg har tid til for alvor at mestre noget, men jeg arbejder da på at gennemføre hhv. 1943, Bubble Bobble, Out Run, Pang og Space Harrier på én credit. Jeg skal nok nå ét af dem og gerne to inden for det næste års tid.

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 20/12-03 00:56 
Kan vi godt kalde mig Power Player i Super Puzzle Fighter 2X. Selvfølgelig skal der nok være nogen, der er bedre end mig, men jeg har spillet det i time efter time, og antal credits har nok passeret de 1000 for længe siden...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Le RoofLe RoofSkrevet 20/12-03 01:42 
Bah!...jeg ka' se at du også har highscore på Puzzle Bubble, Kenneth :)

...det kan du jo ikke blive ved med ;)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
The DaneThe DaneSkrevet 20/12-03 02:36 
RJK - aner ikke hvorfor jeg ikke har været der. I ligger næsten lige i nærheden af hvor mine forældre bor (overdrivelse :D) - I "nærheden" af Randers. Det er lige ved at være uforskammet fra min side.

Men hvad angår emnet, så må det eneste "Powerplay" agtigt være min tid på en 45 min i Resident Evil (org). Selvom det er sjovt, så kan det blive trivielt at kende hvor monstrerne dukker op og bruge minimalt ammunition. Gider dog aldrig til at gøre mig god nok til kun at bruge kniv.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
KTCKTCSkrevet 20/12-03 03:20, rettet 20/12-03 03:20 
Le Roof >
Bah!...jeg ka' se at du også har highscore på Puzzle Bubble, Kenneth :)

...det kan du jo ikke blive ved med ;)
Nå ja, vi kan vel også godt kalde os Power Players med Puzzle Bobble, selvom jeg næppe vil kalde mig mester i det spil :D
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CalleCalleSkrevet 20/12-03 08:39 
Jeg vil nok kalde mig selv en power player i Supermario bros. 3 og battletoads begge til nes, for da jeg var 4-5 år der kunne jeg gennemføre begge spil på under en time! Og det er faktisk rigtig, men nu har jeg så hørt om ham der japaneren, eller hvad han er, jeg kan ikke sige andet end ......SYGT!
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 20/12-03 09:20 
Dengang jeg spillede Zelda OOT til Nintendo 64, der hvor man kan eller jeg kunne skaffe Ispilende, der bruger man de nøgler man finder til at åbne flere døre, så kom en af mine venner over og sagde han havde fået Ispilende, så skulle jeg eller til at igang, så han kom, som han plejer, med tilråb, som resulterede i at jeg kom til at åbne den forkerte dør så kunne jeg ikke få ispilende, så kastede jeg ellers joystikket hen mod ham, og ramte ham lige i hovedet, sådan det flækkede og han fik en "mega" bule lige i panden, men det var ikke nok så jeg tog joystikket igen og kastede hen mod døren til mit værelse sådan der kom en revne i den, som stadig er der den dag idag. Det var selvfølgelig det eneste joystik jeg havde på det tidspunkt, min mor og far gad ikke betale et nye når jeg selv havde ødelagt det, det hjalp heller ikke at sige det var min ven der var med til det ;). Der gik nok 4-5 uger inden jeg fik en ny controller og der havde han næsten gennemført spillet :@.
Sælg mig en Xbox =)
ValkyrieValkyrieSkrevet 20/12-03 09:27 
Jeg tror da at jeg er, men nok ikke fordi jeg har gjort noget specicelt i et spil!

Men jeg har aldrig sådan haft en følelse af at jeg skulle gennemføre et spil 100%! Jeg fik aldrig 120 stjerner i Mario 64! Jeg klarede aldrig Donkey Kong 64 eller Banjo Kazooie 100%! Jeg fik aldrig alle cheats og features i goldeneye og perfect dark!

Jeg tror mere min defination af en power gamer, er dem der går meget op i det.

Her taler jeg meget om PC online folket og hvad folk siger til hinanden i spil som Bf1942! Mange tager det så seriøst at det næsten er skræmmende, når de spiller i klaner! Også på Xbox Live, når man bliver bombet med racistiske udtryk, og folk begynder at kaste bad feedback efter hinanden og det er totalt kaos... Så kan man faktisk høre i sit headset hvor meget den ca 32 årige new yorker med hans headset på den anden side af jorden, tager spillet seriøst når han taber! "you f**king loser... im gonna kick your ass you little cheater" - Sådan noget har jeg hørt mange gange, sker dog ikke så tit! Det er bare nederen når folk begynder på sådan noget:)
Well crucify the insincere tonight...
TKTKSkrevet 20/12-03 09:28, rettet 20/12-03 09:29 
da jeg skaffede paperboy til N64 og gennemførte det 100% på ca. 40 min. og gik derefetr tilbage og byttede det til perfect dark. jeg var 10 år gammel.
VictorVictorSkrevet 20/12-03 10:07 
Kan tydelig huske de gode gamle dage med Goldeneye!

I hele legestuen var jeg den bedste kan jeg tydeligt huske. De tre næstbedste kunne ikke engang klare mig når de var sammen. Som den eneste kunne jeg desuden gennemføre Goldeneye på hard. Sådan har det også altid været i Perfect Dark. Da jeg var 6 år genneførte jeg desuden Zelda: OOT og fik alle stjerner i SMB64.

Har altid været hurtig til at lære spil, og kan slå alle mine venner i hvilket somhelst spil :)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 20/12-03 10:43 
God historie SkyBlazer... Desværre har jeg ikke lige noget godt at bidrage med. Jeg har aldrig lagt mig på sofaen og læst manualen til et spil før jeg gik i gang, og jeg har altid været hurtig til at finde ud af dem alligevel - men sådan er vi nok flere herindefra der har det.

Den eneste situation der lige falder mig ind er fra dengang, hvor jeg endnu ikke havde hverken konsol eller computer (yes, det er maaange år siden). Mig og en kammerat sad og spillede Ikari Warriors på hans storebrors C64, og jeg tror ikke at jeg siden har været så 'inde' i et spil. Om vi gennemførte det, husker jeg ærlig talt ikke engang, men jeg husker det som en af de eneste gange hvor jeg har spillet et spil med en kammerat, der gik lige så meget op i det som jeg gjorde. Tør slet ikke tænke på hvor mange dage jeg er kommet for sent hjem på grund af det spil :)
Le RoofLe RoofSkrevet 20/12-03 11:05, rettet 20/12-03 11:08 
KTC >
Nå ja, vi kan vel også godt kalde os Power Players med Puzzle Bobble, selvom jeg næppe vil kalde mig mester i det spil :D

Jeg tror nu heller ikke at jeg vil kalde mig selv Power Player til Puzzle Bubble, men jeg skal nok få den highscore når der bliver åbent i Sporup til foråret :)

RJK>> Er der planlagt nogen nærmere åbningsdato, for Sporup Arcade Museum, i den nye sæson endnu?!?
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
RJKRJKSkrevet 20/12-03 11:46 
Nej, desværre. Men hvis der ikke sker ændringer (hvis), så bliver det omkring samme tid som sidste år (=lørdagen omkring 10. maj).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DommergaardDommergaardSkrevet 20/12-03 15:27 
Jeg vil kategorisere mig som en "All-Around-Power-Player"! Jeg vil næsten hævde at jeg behersker alle spilgenren med eminent snilde og suplim perfektionisme ;p

Bah... det overstående passer meget godt, men bare ikke her på det sidste hvor jeg ikke har spillet så meget! Da Zelda: Ocarina of Time udkom, "POWER-gamede" mig og nogle af mine bedste venner/veninder. DAMN, det var tider :')
HankyHankySkrevet 20/12-03 22:38, rettet 20/12-03 22:40 
Ser mig selv som 'Tekken PowerPlayer' =)

Fik Tekken 2 -spillet første gang for 5 år siden, og kan stadig bruge masser af timer på det den dag idag. Jeg bliver aldrig træt af det =)

Jeg havde mestret samtlige teknikker med hver person, i Tekken 3, og kunne mange Combo'er udenad... og da så den store dag kom, hvor jeg skulle til Tekken 3 konkurrence, og kæmpe om billet til DM. (Oiiiii =)
Nå ... Jeg skulle stille op som den første, og kæmpe imod en som jeg lige forinden havde stået og snakket med. Han var bare kommet for sjov, og havde kun prøvet spillet én enkelt gang over ved en kammerat. Fint nok, tænkte jeg ... ham snupper jeg med det samme !
Vi kom igang... og WTF !!
Han styrede Eddy, og brugte udelukkende det der total simple angreb hvor han kører rundt nede på jorden. Argg .. jeg havde valgt Yoshimitzu, som altså er bedst imod en modstander som kører i midt-højde. Han gjorde det samme...og det samme .. og det samme .. igen og igen .. og .. gulp! .. He got me !

Argh.. jeg kunne have kastet mig selv ud fra et højhus i det øjeblik... Så rasende tror jeg aldrig jeg havde været før !
Jeg forlod stedet med det samme ... total rød i hovedet af raseri... !
Tænk at tabe til en som ikke engang ejer spillet !

Er dog kommet mig over det siden :)
Men ved at havde det været Tekken 2 vi spillede den dag ... havde jeg rykket dem alle rundt for hårdt ! (Ya right .. det skal han jo sige =)
:D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
The DaneThe DaneSkrevet 20/12-03 23:16 
Minder mig om et emne på Penny Arcade om de ti bedste undskyldninger for at tabe et kampspil - hvor et af dem var "du brugte det samme angreb om og om igen". Hvor det så blev påpeget, at det går mere tilbage på dig selv for hvis modstanderen bruger det samme igen og igen hvorfor bliver man så slået ned gang på gang?
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
quadquadSkrevet 21/12-03 10:50 
ThomasS >
da jeg skaffede paperboy til N64 og gennemførte det 100% på ca. 40 min. og gik derefetr tilbage og byttede det til perfect dark. jeg var 10 år gammel.

Paperboy til N64 var ikke et spil, det var en joke :)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 21/12-03 21:20, rettet 21/12-03 21:27 
dchang >
Men jeg holdt da ud, og vandt den dejlige SNES. Det første spil jeg købte var Street Fighter II til 700 kr! Og man klager over spil-priserne nu!? *g*

Street Fighter II er i øvrigt et af de få spil, som jeg selv kan forholde mig til rent "Power Player"-mæssigt. Brugte tid og evighed på at mestre højeste sværhedsgrad, så jeg til sidst ikke tabte én runde (med Ryu, Ken og Guile). Man følte sig som verdensmester, og siden hen har jeg fundet ud af, at mange andre går/gik rundt med samme følelse. Et typisk tegn på dette er folks *blinde tro* på, at "ingen kan slå mig!" i Street Fighter II. Det forholder sig bare helt anderledes, når alle pralerøvene først møder op til konsoltræf. Så vil folk af en eller anden grund hellere spille Turbo-udgaven... *tsk tsk* - ikke særlig puristisk >;)

Wehner >
Der var dog en undtagelse: Wonder Boy in Monster Land

Ikke for at prale, men jeg var for mægtig til det spil. Der var flere, der kunne komme igennem, men ingen med samme elegance som jeg. Mine high scores var omkring det dobbelte af nærmeste konkurrent.

En "Power Player" er netop en, der ikke praler. Vedkommende ved egentlig ikke, at denne er en "Power Player", fordi det falder en ganske naturligt at være dette. Officielt set bør det være *en titel*, man tildeles af andre. Det er et talent, folk ikke kan tage fejl af, når de først ser det. Så du skal lige have nogle ligesindede til at kigge din elegance efter i WBIM. Mød op til næste konsoltræf >;)

Wehner >
Så gør det mig til Power Player? Jeg synes det ikke. Jeg vil betegne Bede-X herindefra som en ægte allround Power Player.

Se her har vi en beskeden "Power Player" - sådan bør det være. Måske bede-x selv vil komme med et decideret eksempel på sit talent? Eller andre fortælle helt konkret, hvad dette består af?

KTC >
Kan vi godt kalde mig Power Player i Super Puzzle Fighter 2X. Selvfølgelig skal der nok være nogen, der er bedre end mig, men jeg har spillet det i time efter time, og antal credits har nok passeret de 1000 for længe siden...

Sorry KTC - hvis din påstand ikke bekræftes af andre, skal der mere til. En "Power Player" er desuden ikke en, der mæsker sig vildt i credits. Men det vigtigste er vel, at man i sidste ende selv tror på, at man er en "Power Player"? >;)

Valkyrie >
Men jeg har aldrig sådan haft en følelse af at jeg skulle gennemføre et spil 100%! Jeg fik aldrig 120 stjerner i Mario 64! Jeg klarede aldrig Donkey Kong 64 eller Banjo Kazooie 100%! Jeg fik aldrig alle cheats og features i goldeneye og perfect dark!

Ergo er du langt fra definitionen af en "Power Player". I hvert fald min egen, som jeg selv synes er ret åbenlys. Nogle er sikkert oplagt til at diskutere, hvad der helt konkret ligger i en sådan definition.

Valkyrie >
Jeg tror mere min defination af en power gamer, er dem der går meget op i det.

Det mener jeg ikke nødvendigvis. En "Power Gamer" er noget helt andet mere beslægtet med folk, der bruger adskillige timer på visse spil for at gennemføre dem - eller spille online med andre. Det er ikke at være en "Power Player", som nærmere er en slags *skjult naturtalent*.

Igen - det er noget andre skal udnævne spilleren til at være. Jeg siger ikke det behøver være sådan, men det er stadig min helt egen konkrete opfattelse beskrevet i det første indlæg, som dette emne er baseret på.

Valkyrie >
Her taler jeg meget om PC online folket og hvad folk siger til hinanden i spil som Bf1942! Mange tager det så seriøst at det næsten er skræmmende, når de spiller i klaner!

Det er vist en helt anden "race og betegnelse" dit eksempel beskriver her. *Online, pc og klaner* falder ikke i god jord indenfor min definition af en "Power Player". Hvad folk umiddelbart råber efter hinanden i et digital univers, har nok nærmere noget at gøre med "indlevelsesevne og fællesskab".

"Power Player"-begrebet ligger fjernt fra ovenstående, hvis man bruger det i AI-sammenhæng. Ud fra mit oprindelige eksempel handler det altså - som enkeltperson - derfor om at overvinde den kunstige intelligens, som skærer man igennem smør.

Man kan måske sammenligne det med Neo i Matrix, hvis vi udnævner denne fiktive person som "Power Player". Neo er i stand til at se igennem den kunstige verden (matrixen) og ind til selve kernen, altså illusionen og prøver på at *mestre den* af ren og skær vilje. Han er ét med gameplayet om man så må sige...

Victor >
Har altid været hurtig til at lære spil, og kan slå alle mine venner i hvilket somhelst spil :)

OK, godt så. Hvis dine venner kommer herind og bekræfter disse *store ord*, så er jeg villig til at tro på dig...ikke før >;)

KidCaffeine >
God historie SkyBlazer...

SkyblazeR - og tak >:)

KidCaffeine >
Desværre har jeg ikke lige noget godt at bidrage med. Jeg har aldrig lagt mig på sofaen og læst manualen til et spil før jeg gik i gang, og jeg har altid været hurtig til at finde ud af dem alligevel - men sådan er vi nok flere herindefra der har det.

Lidt har skam også ret. Og du er i nærheden af den definition af en "Power Player", som jeg har i tankerne og har beskrevet med et konkret eksempel i min lille historie. Altså til en vis grad noget med "hurtig indøvelse uden manual" (og uden at miste liv hyppigt).

Hanky >
Ser mig selv som 'Tekken PowerPlayer' =)

Fik Tekken 2 -spillet første gang for 5 år siden, og kan stadig bruge masser af timer på det den dag idag. Jeg bliver aldrig træt af det =)

Jeg har også brugt mange timer på både Tekken 2 og 3, men jeg vil ikke betragte mig selv som en "Power Player" i dette tilfælde. "En øvet spiller" i de to kampspil vil nogle sikkert nok sige om mig, så længe jeg spiller med Lei eller Brian Fury >;)

Hanky >
Jeg havde mestret samtlige teknikker med hver person, i Tekken 3, og kunne mange Combo'er udenad...

Hvis du har nogle medspillere, der kan komme herind og bekræfte ovenstående påstand, vil jeg være mere villig til at tro dig - ikke før.

The Dane >
Minder mig om et emne på Penny Arcade om de ti bedste undskyldninger for at tabe et kampspil - hvor et af dem var "du brugte det samme angreb om og om igen". Hvor det så blev påpeget, at det går mere tilbage på dig selv for hvis modstanderen bruger det samme igen og igen hvorfor bliver man så slået ned gang på gang?

Jeg siger pudsigt nok til mine nevøer, at de er nogle rene "power playere", når de kan gøre sådan noget imod mig i Tekken IV. Inderst inde er man dog ret frustreret, og har bare lyst til at slukke maskinen, men hvordan vil børn mon tolke det >;)

Jeg lader dem selvfølgelig vinde over mig med vilje, det er klart...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 21/12-03 21:24, rettet 21/12-03 21:25 
Jeg står inde for Wehners evner i WBIML.

(Jeg vil dog tillade mig at mene, at det ikke er SINDSSYGT svært at mestre - bare man kan det udenad er der ikke større problemer, da det er et meget tilgivende spil - kan ikke rigtigt sammenlignes med "normale" arcadespil)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 21/12-03 21:38, rettet 21/12-03 21:40 
SkyblazeR:
Du er da vist en mistroisk fætter ;)

Du skrev selv:
"Fortæl om en spiloplevelse, hvor du leverede en pragtpræstation, som gav dig følgende følelse: "Jeg er en Power Player!"."

Men selvfølgelig, der er da mest pondus over en præstation, som fortælles/bekræftes af andre end en selv :)
KTCKTCSkrevet 21/12-03 23:10 
SkyblazeR >
Sorry KTC - hvis din påstand ikke bekræftes af andre, skal der mere til. En "Power Player" er desuden ikke en, der mæsker sig vildt i credits. Men det vigtigste er vel, at man i sidste ende selv tror på, at man er en "Power Player"? >;)
Credits er jo nødvendige, når man spiller mod hinanden... Og desuden skal de fleste jo bruges på at starte spillet igen, når man har gennemført det på hard ;)

Nu er det så, at konsoltræf-gængerne skal springe til og fortælle, hvor forrykt meget jeg spiller det spil ;D
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 21/12-03 23:32, rettet 21/12-03 23:34 
SkyblazeR >
Så du skal lige have nogle ligesindede til at kigge din elegance efter i WBIM. Mød op til næste konsoltræf >;)

Tjah, du. Nu er det jo ikke sådan jeg stadig spiller det lige så ofte som jeg gjorde dengang sidst i firserne, men et lille fingerpeg er, at jeg ved et besøg på Sporup Arcademuseum i sommers prøvede spillet for første gang i 13 år. På første credit var jeg kommet igennem, hvis jeg ikke havde glemt én lille twist i den sidste labyrint.

Som Rune også skriver (tak for roserne :) ) så er spillet ikke svært som sådan. Der var skam mange på den lokale grill, der kunne gennemføre det. Men jeg var bedst og stiller da gerne op mod hvem som helst. Når som helst.

SkyblazeR >
Måske bede-x selv vil komme med et decideret eksempel på sit talent? Eller andre fortælle helt konkret, hvad dette består af?

Et enkelt eksempel:

Jeg kan huske dengang Bede kom igennem Street Fighter II på højeste sværhedsgrad uden at blive ramt én eneste gang! Kan du forholde dig til det, SkyblazeR?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Le RoofLe RoofSkrevet 22/12-03 00:28 
SkyblazeR >
Et typisk tegn på dette er folks *blinde tro* på, at "ingen kan slå mig!" i Street Fighter II. Det forholder sig bare helt anderledes, når alle pralerøvene først møder op til konsoltræf. Så vil folk af en eller anden grund hellere spille Turbo-udgaven... *tsk tsk* - ikke særlig puristisk >;)

Du ved jo godt at du kommer til at fortryde det udsagn...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/12-03 02:16 
Wehner >
Jeg kan huske dengang Bede kom igennem Street Fighter II på højeste sværhedsgrad uden at blive ramt én eneste gang! Kan du forholde dig til det, SkyblazeR?

Det kan jeg nemt, da jeg også selv gjorde den bedrift. Det er snart en del år siden, så man er garanteret en anelse rusten. Men jeg må hellere få Le Roof til at bekræfte min påstand ved næste træf... >;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/12-03 02:20 
KTC >
Credits er jo nødvendige, når man spiller mod hinanden... Og desuden skal de fleste jo bruges på at starte spillet igen, når man har gennemført det på hard ;)

Når snakker vi jo om *rigtige arcade-oplevelser* - og ikke dem på Xbox >;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/12-03 03:09, rettet 22/12-03 03:11 
jaes >
SkyblazeR:
Du er da vist en mistroisk fætter ;)

Det er man nødt til at være en gang i mellem, når folk går rundt og kalder sig bedre end sine venner, mere elegant m.m. >;) Her var det f.eks. heldigt, at RJK lige fik sagt god for Wehner...

Du skrev selv:
"Fortæl om en spiloplevelse, hvor du leverede en pragtpræstation, som gav dig følgende følelse: "Jeg er en Power Player!"."

Det gjorde jeg, men det er ikke ensbetydende med, at man behøver sluge alle bidragene. Man kan godt basere en "Power Player"-oplevelse på en troværdig forklaring. Der har været enormt stor forskel på forklaringerne hidtil.

Sagen er, at dem der går rundt med en "Power Player" i maven egentlig ikke bør blære sig >;). Det er ingen skade til at fortælle om en "Power Player"-følelse, man fik ved at udføre et eller andet mægtigt i et spil, og det var emnet sådan set også baseret på. Min længere sandfærdige historie var derimod baseret på et vaskeægte "Power Player"-talent.

Men sidstnævnte er lidt svært selv at bevise i et forum, så derfor forventede jeg primært, at folk kom med et eksempel på noget lignende (indtil nu har det kun været bede-x) - eller simpelhen forklarede en egen-oplevelse som f.eks. dchang, ThomasS, Wehner...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HankyHankySkrevet 22/12-03 10:35, rettet 22/12-03 10:37 
Tjaa.. da jeg ikke kender andre end mig selv som deler interessen, er det lidt svært at finde nogle som kan bekræfte det!

Du kan jo selv få det at se & føle til næste konsoltræf ;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KTCKTCSkrevet 22/12-03 11:52 
SkyblazeR >
Når snakker vi jo om *rigtige arcade-oplevelser* - og ikke dem på Xbox >;)
Det gør jeg skam heller ikke udelukkende. Du kan spørge RJK, hvor mange penge han hentede i Super Puzzle Fighter 2 Turbo maskinen efter sidste åbning. Ja, måske lå der en femmer fra mig, men ellers var det ufordrerne, der smed mønt efter mønt i maskinen i et desperat forsøg på at køre mig træt :D
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
VictorVictorSkrevet 22/12-03 17:18 
*Willam og Frederik hvor er i?* (Frederik er så ikke medlem men alligevel ;))
majjohamajjohaSkrevet 22/12-03 21:48 
Kan ikke huske noget specielt, men var ret god til Donkey Kong på Game Boy, kan jeg huske. Men så blev spillet stjålet og nu har jeg været ud af træning alt alt for længe :(
GakuGakuSkrevet 22/12-03 22:40 
Jeg er en Power Player til Tetris på Game Boy. Jeg kan lave over 100 linier på level 9 hjerte, mens jeg også laver flere tetriser.
PalsgaardPalsgaardSkrevet 22/12-03 22:44 
Så går jeg ud fra at du har fået den russiske raket til at lette? :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
FourDFourDSkrevet 23/12-03 10:54 
Victor >
*Willam og Frederik hvor er i?* (Frederik er så ikke medlem men alligevel ;))


Er fandme ikk en power player :P
Du Har skrevet i indlæg'et at du kan banke alle dine venner i hvilket som helst spil... LOL! Lidt selvglad hva? :D
Jeg kan sgu da sagtens banke dig i F-zero, og jeg var da bedre end dig til alt muligt, til live!
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
KnightrideRKnightrideRSkrevet 23/12-03 15:50 
Jeg vinder ofte over min onkel (SkyblazeR) i TimeSplitters 2, når jeg er en abe...haha :)
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
VictorVictorSkrevet 23/12-03 16:00 
WilliDaRappa >
Victor >
*Willam og Frederik hvor er i?* (Frederik er så ikke medlem men alligevel ;))


Er fandme ikk en power player :P
Du Har skrevet i indlæg'et at du kan banke alle dine venner i hvilket som helst spil... LOL! Lidt selvglad hva? :D

Talte om N64 spil :) Nu har jeg så også kun prøvet F-Zero 2 gange :) Kan ikke huske om vi spillede PD eller GE sammen.
Jeg kan sgu da sagtens banke dig i F-zero, og jeg var da bedre end dig til alt muligt, til live!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 23/12-03 16:02 
potter >
Jeg vinder ofte over min onkel (SkyblazeR) i TimeSplitters 2, når jeg er en abe...haha :)

Ja, ja den er god med dig ;P
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
FourDFourDSkrevet 23/12-03 21:58, rettet 23/12-03 21:59 
Victor >

"og jeg var da bedre end dig til alt muligt, til live!"



Wait a sec..
Hvem var det lige der kom på 3 pladsen i F-zero, og 2 pladsen i SSX trickY?´(meee)
Hvem var det så også lige som ikke engang kom videre til 2. runde i SSMB? (yooou)

Og jeg er, og vil altid være bedre end dig til alt! :D
(Im not a power player! Im a power boy!) =P
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
VictorVictorSkrevet 24/12-03 11:53 
Sorry! Det var noget du sagde :) Der er vist lidt rod i QUOTES'ne :)
Bede-xBede-xSkrevet 24/12-03 23:50 
SkyblazeR >
Måske bede-x selv vil komme med et decideret eksempel på sit talent?

Helst ikke.

Men jeg kan godt lide at konkurrere i spil. Særligt på den måde du beskriver Skyblazer, hvor det gælder om at slå spillets AI.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
AsseAsseSkrevet 25/12-03 17:28 
William og Victor: Hvor er i latterlige at høre på.. Kan i sige hvad i er gode til i stedet for at sidde og sige: "Jeg vandt over dig i det spil, og jeg er i hvert fald meget bedre end dig til alt..!!"

"Narj, jeg vandt i hvert fald over dig der, og jeg er så lige den bedste, og hvem var det nu lige der bla bla bla..."

?
FourDFourDSkrevet 25/12-03 20:55, rettet 25/12-03 20:57 
Hehe.. mig og victor kender hinanden ret godt, og det er jo bare for sjov.. som stuart siger: "DET' GAS! Du ka' ta' det!"

Men hey.. mr. good.. Var det ikke dig jeg vandt over i F-zero til konkurrencen?
Arj bare for sjov :P
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
AsseAsseSkrevet 25/12-03 23:35 
Jeg er egentlig ligeglad med hvor godt i kender hindanden, hvis det bare er for sjov, så er det vel ligemeget..?

Anyway, på en måde var det vel, men jeg vil ikke sige at en 3. plads var en sejr ;)
HardballerHardballerSkrevet 26/12-03 01:16 
WilliDaRappa, Kan godt være at han ikk blev nr. 1 i F-ZERO, men han blev trods alt Danmarks mester i Nintendo, og har fået et lækkert fjernsyn, Dvd, surround, GCN og mele moletjavsen.. Den stikker du nok aldrig..
FourDFourDSkrevet 26/12-03 17:28, rettet 26/12-03 17:40 
Mr.Good >
Anyway, på en måde var det vel, men jeg vil ikke sige at en 3. plads var en sejr ;)

Næ, men vandt da stadig over dig! :D
Yir hardballer! Thats damn right!
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
65 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig