X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

3d i 2d


Reply
RJKRJKSkrevet 21/03-03 22:39 
Eller omvendt om man vil...

Som fan af retrospil er jeg også fan af 2d-spil. Både hvad angår grafik, men i ligeså høj grad i gameplay. Udover fightere skal vi nok ikke forvente at se så mange moderne spil med spritebaseret grafik, så tanken er selvfølgelig at "klistre" 3d-grafik på et 2d-gameplay.

Hvad er der af eksempler på dette i denne generation (PS2 og frem)?

Altså spil med 3d-grafik, hvor man enten har klassisk side-scrollning eller ser alting oppefra. Genren er ligegyldigt, men det er jo nok låst til primært shootere og platformere...

Hvad jeg selv lige kan komme på:

Silpheed: The Lost Planet (PS2)
Klonoa 2: Lunetea's Veil (PS2)
Contra: Shattered Soldier (PS2)

Og titler på vej:

BlowOut (PS2, Xbox)
Castlevania (PS2) - forhåbentligt
Gradius V (PS2) - formodentligt

Der må da være en masse andre?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Per SPer SSkrevet 21/03-03 23:03 
Et af de bedste eksempler er:

Pandemonium (2'eren er knap så sjov).

Selvom jeg har en anelse om at du mener opdateringer til de "nye" konsoller. PS2, Xbox, GC. Det er sikkert det du mener, er det ikke?

Ellers er der Radiant Silvergun (polygon bosser).
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
NaieraNaieraSkrevet 21/03-03 23:08 
RJK >
(PS2 og frem

Læs nu tingene igennem Per ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 21/03-03 23:17 
Gradius 3 & 4 (PS2)
Ikaruga (GC)

Begge er vist en blanding af sprites og 3D
RJKRJKSkrevet 22/03-03 00:13, rettet 22/03-03 00:18 
Gradius III & IV er da ren 2d, som jeg husker det?

Ikaruga har sagt mig så lidt, at jeg ikke engang kan huske det... Chokerende...

Pandemonium er netop typen, jeg mener. Men som allerede sagt af Naiera... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 22/03-03 01:07 
Ikaruga er en ordentlig omgang 3D grafik, sikkert krydret med nogle sprites til kuglerne osv...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 22/03-03 01:07 
Well, temmelig mange "2D" shooters, især til Dreamcast.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 22/03-03 02:52 
Og jeg gentager lige mig selv igen-igen:

"denne generation (PS2 og frem)?"

:)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/03-03 02:53, rettet 22/03-03 02:54 
Jeg håber selv Strider 2 udkommer til PS2 i bedre opløsning og med flere baner. Der må i det hele taget godt udkomme et helt nyt spil i serien.

Spil i stil med Contra: Shattered Soldier er tiltrængte. Der er dog ændret lidt på den oprindelige opskrift heri. Hvis nu bare man lavede nye 3D opdateringer af 2D klassikerne. Jeg så også gerne en Ghouls'n'Ghosts i 3D med 2D gameplay.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 22/03-03 03:54 
Ok, jeg synes nu Dreamcast tilhører denne generation, men kan godt se hvad du mener.
Ikaruga kommer nu til Gamecube, så det tæller vel. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AssassinAssassinSkrevet 22/03-03 09:52 
StrideR >
Spil i stil med Contra: Shattered Soldier er tiltrængte.

Afgjort. Der er al for megen fokus (efter min mening) på at lige meget hvad man laver så skal det være 3D. Antallet af 3D-actionspil til PS2 er efterhånden uoverskueligt og de minder til en vis grad alle om hinanden. Jeg synes Konami gjorde det helt rigtige med Contra, ved at bibeholde den gamle stil og så krydre det med 3D-effekter. Sega skulle have gjort det samme med Shinobi, men nu er det bare endnu et 3D-spil. Er jeg iøvrigt den eneste der mener at de burde lægge de gamle versioner med på disc'en når de laver opdateringer af gamle klassikere? Det havde virkeligt klædt Contra som helhed hvis Konami havde lagt de gamle versioner fra f.eks Nes og Snes på cd'en også.
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
ValkyrieValkyrieSkrevet 22/03-03 12:19 
Jeg forstår godt RJK..... Da jeg fik min n64 købte jeg den med et billigt spil kaldet Yoshis Story:D
Fik 8 i Edge;)

Men det var virkelig genialt, men også meget sødt og nuttet! Jeg er ked af at Nintendo ikke har lavet flere af den type spiL! Jeg mener det samme om Yoshis Island på GBA/SNES!

Men et nyt spil jeg har set er Viewtiful Joe fra Capcom, der kommer til Gamecuben! Cube.ign har vist nogen rimelig imponerende film, så det burde i tjekke ud!

Ellers kan jeg ikke se så meget desværre:(


Pics and a movie!
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 22/03-03 13:49 
Assassin >
Det havde virkeligt klædt Contra som helhed hvis Konami havde lagt de gamle versioner fra f.eks Nes og Snes på cd'en også.

Jamen fy da, så får folk jo for meget for pengene!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 22/03-03 14:28 
RJK >
Gradius III & IV er da ren 2d, som jeg husker det?

Om det er sprites eller polygoner, kan jeg ikke præcis huske, men en stor del af grafiken giver illusionen af 3d
RJKRJKSkrevet 22/03-03 14:32 
Er jeg iøvrigt den eneste der mener at de burde lægge de gamle versioner med på disc'en når de laver opdateringer af gamle klassikere?

Nej,

Omend jeg personligt ikke synes det originale Contra var så velfungerende...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 22/03-03 14:54 
Sjovt nok kom der aldrig så meget gang i den Contra: SS tråd jeg i sin tid lavede ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 22/03-03 15:05 
Og jeg glemte så lige R-Type Final.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OmenOmenSkrevet 22/03-03 15:43 
Det kan godt være jeg er i mindretal med denne mening, men jeg synes Contra: SS stinker!, magen til ubalanceret gameplay...
Nææ så finder jeg med glæder Contra: Hardcorps frem til Genesis'en igen, den series absollute opus efter min mening.
Vote Ficus!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/03-03 18:05, rettet 22/03-03 18:07 
Omen >
Det kan godt være jeg er i mindretal med denne mening, men jeg synes Contra: SS stinker!, magen til ubalanceret gameplay...
Nææ så finder jeg med glæder Contra: Hardcorps frem til Genesis'en igen, den series absollute opus efter min mening.

Det var netop her min hentydning kom ind i billedet:
Der er dog ændret lidt på den oprindelige opskrift heri.

Nærmere bestemt har Konami gjort sværhedsgraden umenneskelig med alt få options til at begynde med. Man skal have en elefants tålmodighed for ikke at smadre sin knytnæve ned i controlleren mere end to-tre gange i løbet af level 1. Faktum er at hele spillet ligesom de originale er baseret på genkendelse af angrebsmønstre. Har man først fået dette ind i rygraden, er spillet ikke så 'sygt' endda... det kræver 'bare' adskillige gennemspilninger i 'Training-mode'.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 22/03-03 18:11 
Øh. Jeg synes ikke Shattered Soldier er sværere end Hard Corps. Faktisk har Contra serien en tradition for at være rigtig svær.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/03-03 21:06, rettet 22/03-03 21:06 
Jeg synes bare man savner nogle flere options i C:SS. Bl.a. muligheden for at vælge antallet af liv/credits ligesom i Hard Corps. Mener også C:HC har nogle bedre mellemvejscheckpoints. C:SS har kun én mellemvejscheckpoint. Men det positive heraf er en forlængelse af spillets levetid.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
OmenOmenSkrevet 22/03-03 23:03, rettet 22/03-03 23:04 
C:SS har IKKE den perfekte balance mellem frustration og succes som var så tydelig i C:HC. Den eneste måde man overlever efter første bane i C:SS, er ved at gentage de samme sekvenser igen og igen indtil de huskes, dette gør gameplayet enormt trægt, og ødelægger den hektiske action der ellers fandtes i C:HC.
Vote Ficus!
KTCKTCSkrevet 23/03-03 10:45 
Nu skrev du godt nok PS2 og frem, men jeg vil alligevel nævne et ældre eksempel, der har skuffede mig meget: Street Fighter EX Plus til PSX.

Ellers har vi jo spil som det kommende Speedball Arena, som bygger på det geniale gode gamle Speedball II på Amiga.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
OmenOmenSkrevet 23/03-03 11:06 
KTC >
Ellers har vi jo spil som det kommende Speedball Arena, som bygger på det geniale gode gamle Speedball II på Amiga.

Ehhh det skulle jo være i fuld 3d.
Vote Ficus!
ValkyrieValkyrieSkrevet 23/03-03 11:30 
Speedball og Deathrow(xbox) er den samme serie ikke?
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 23/03-03 11:39 
Nej!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 23/03-03 12:21 
Omen >
Ehhh det skulle jo være i fuld 3d.

Speeball Arena er da i fuld 3d?!?

Public EnemY >
Speedball og Deathrow(xbox) er den samme serie ikke?

Nej sgu'!
Man må endelig ikke blande de to spil sammen, for de har afgørende forskelle, og selv om gameplayet minder om hinanden, spilles de alligevel på forskellige måder.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 23/03-03 12:23 
KTC >
Speeball Arena er da i fuld 3d?!?

Og emnet er om spil med 2D gameplay, og 3D grafik.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 23/03-03 12:37, rettet 23/03-03 13:14 
Jeg beklager meget, hvis jeg har misforstået emnet, men handlede det ikke om 2D-spil, der blev udgivet i 3D, men bibeholdte det gamle gameplay? Det går jeg nemlig ud fra, at Speedball Arena stort set vil.

Men måske handlede det mere om at have en fast kamera, der kun panorerer? Jeg tog bare den variation med kameraet, der ses oppefra til mig, men måske ramte jeg ikke helt med Speedball Arena alligevel...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 23/03-03 15:05 
Var det det, ville jeg sige at Metal Gear Solid spillene var et rigtig godt bud, men der er jo indbygget en del 3D i dem, især 2'eren, men har stadig gameplayet fra de gamle spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 25/03-03 14:43 
Hvad med XII Stag til PS2? Nogen der har spillet det? ... Star Soldier? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 25/03-03 16:00 
Jeg mener ikke det er 3D grafik, og desuden et skuffende spil anyway... (har jeg da hørt/læst)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 25/03-03 16:12 
RJK >
Hvad med XII Stag til PS2? Nogen der har spillet det? ... Star Soldier? :)

Med et 26/40 i famitsu tøver jeg lige engang, jeg er ikke så meget for at tage en $60 chance lige nu, spillet kan muligvis være godt, men med Raiden Fighters 2 + RF: JET i posten kan alt næsten være ligemeget ;) , men jeg regner med at XIIStag nok er en sprite bombe i den gode gamle stil, er der en her som har et link til et movie klip af spillet?, stills ser jo godt ud.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
RJKRJKSkrevet 25/03-03 18:23 
Jeg har nok bare kunstigt høje forventninger til alt, der står Taito på. Bubble Bobble har skadet mig :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Star SoldierStar SoldierSkrevet 25/03-03 18:42, rettet 25/03-03 18:45 
Klart!, se bare på alle de tog spil de laver! (Densha de GO! serien), nu tror i sikkert jeg tager pis på jer, men de er noget... erm.. for sig selv he he, mine venner elsker de spil, vi kan sagtens køre køre fra Osaka til Hakata stationen i real time.... Otaku? ;)
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/03-03 20:17, rettet 29/03-03 20:18 
Super smash brothers Melee (GC)
For lige at vende tilbage til det oprindelige spørgsmål.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JAAJAASkrevet 30/03-03 17:00, rettet 30/03-03 17:03 
RJK >
Jeg har nok bare kunstigt høje forventninger til alt, der står Taito på. Bubble Bobble har skadet mig :)

Haha, samme her. Bubble Bobble og Puzzle Bubble har gjort, at jeg altid tænker på Taito som værende lig høj kvalitet. Sjovt nok kan jeg, siden Puzzle Bubble, ikke sådan lige komme i tanke om at være stødt på nogle deciderede 'heavy hitters' fra Taito. Men nok om det, jeg er vist ude på et sidespor i forhold til emnet her :P

P.S. Densha De Go! serien styrer! Det er især godt på en tømmermændsbefængt søndag.
TLTLSkrevet 31/03-03 10:53, rettet 31/03-03 10:53 
JAA >

P.S. Densha De Go! serien styrer! Det er især godt på en tømmermændsbefængt søndag.

Ahh, du mener at det er godt at brække sig til :p
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
jaesjaesSkrevet 08/08-03 16:47 
Bump
tastasSkrevet 10/08-03 20:20, rettet 10/08-03 20:22 
Det nye Megaman Network Transmission og Wario World til GC er også begge sidescrolling platformers med 3D :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Login for at besvare
Username
Password
Remember me