X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Min måske kommende hjemmebio...

Svar
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 10/12-03 18:48 
Jeg har snart nået mit mål, at få skrabet nogen penge sammen til en hjemmebio. Derfor har jeg solgt så meget på det sidste :)
Den skulle ikke være specielt dyr, men gerne kunne lidt.
Så denne, og jeg overvejer den seriøst. Nogle der kan give lidt snak om, hvor god den egentlig er? Den virker da fin, med DTS dekoder.

Link til produktet
crying outcrying outSkrevet 10/12-03 19:22 
Kender intet til den, men ...
proev at spoerge paa usenet > dk.teknik.tv+video - der sidder de 'kloge' hoveder, som helt sikker kan vejlede dig.
Jusqu'a ici tout va bien....
D.B.M.D.B.M.Skrevet 10/12-03 19:26 
Til de penge får du nok ikke noget der er ret meget bedre andre steder, men hvis jeg var dig ville jeg spare nogle tusinde mere sammen og købe noget bedre, da du nok hurtigt bliver træt af det anlæg.

F.eks. det her anlæg fra Yamaha...

Yamaha Surround
JmogJmogSkrevet 10/12-03 19:26 
Vær opmærksom på at DVD-afspilleren ikke kan klare andet end R2 discs. Det er lidt af et problem, hvis du kunne tænke dig at importere film.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 10/12-03 19:28 
Der har jeg min PS2 med Region X :)

Jeg skulle ikke have det bedste, bare noget, der kan give noget surround. Og når der er DTS-dekoder i, kan den så ikke afspille DTS? I kan nok godt høre, at jeg er en tåbe til sådan noget :)
D.B.M.D.B.M.Skrevet 10/12-03 19:29 
Eller det her fra SONY.

Fordelene ved de andre anlæg er at du på et senere tidspunkt gradvist ville kunne opgradere ved at udskift den enkelte enheder. Det kunne jo være at du fik råd til nogle bedre højttalere f.eks. og jeg tror næppe at det "lille" Philips anlæg vil kunne trække ret mange større højttalere.

SONY Surround
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 10/12-03 19:30, rettet 10/12-03 19:31 
crying out >
proev at spoerge paa usenet > dk.teknik.tv+video - der sidder de 'kloge' hoveder, som helt sikker kan vejlede dig.

Ellers kan du også prøve www.hifi4all.dk . De ved også hvad de snakker om derinde.

Jeg må tilslutte mig D.B.M. - det er helt sikkert det værd at spare noget mere op.

EDIT: Playright er åbenbart ikke intelligent nok til at forstå at et punktum efter en URL ikke hører til den (Et evt. forbedringsforslag)
元気ですか。
D.B.M.D.B.M.Skrevet 10/12-03 19:31 
Det du så egentlig bare skal have fat i er en surround receiver med Dolby Digital og DTS og et sæt højttalere.

Jeg kigger lige lidt omkring på nettet og vender tilbage.
D.B.M.D.B.M.Skrevet 10/12-03 19:35 
Denne receiver fra SONY kunne være et godt bud.

SONY STRDE495S
D.B.M.D.B.M.Skrevet 10/12-03 19:42 
Og højttalerne kunne evt. være disse her fra Jamo. Så kunne du starte med at købe et par fronthøjttalere og senere så køber center og baghøjttalere og sidenhen kunne der jo være at du kunne få råd til en subwoofer.

Hi-Fi Klubben har også et billigt mærke "Gale" som skulle wære udemærket til prisen. Her har du igen mulighed for selv at opbygge et surround setup efter din smag og pengepung. Kig på www.hifiklubben.dk for mere info om dem.

JAMO E 350PPL
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 10/12-03 19:43 
Så skal jeg jo købe Højtalerere og en DVD ved siden af, det bliver vel alligevel lidt dyrt..?
D.B.M.D.B.M.Skrevet 10/12-03 19:50, rettet 10/12-03 19:54 
Som DVD-afspiller kan du da bare bruge din PS2'er til at starte med og måske nøjes med at købe et sæt fronthøjttalere i begyndelsen. Jeg tror du vil fortryde at købe det andet fra Philips, da der ikke er de samme opgraderingmuligheder, som hvis du køber tingene hver for sig og desuden er lyden garanteret også noget bedre på den anden måde...

Receiver og et par JAMO højttalere bliver ca. 3.000 kr. og så er du jo allerede godt igang med at bygge dit surroundanlæg op. Senere ville det være en god ide at købe pakken med en center- og 2 stk. baghøjttalere. Så kunne du måske købe dig en SONY dvd-afspiller (se link) og til sidst kunne du købe en subwoofer. Selvfølgelig bliver det sammenlagt noget dyrere, men i længden vil du blive meget gladere for det og så er det jo sjovt hele tiden at have noget at spare op til og kunne bygge ud på anlægget.

EDIT: Jeg startede også selv i det små, men har med årene opgraderet en del og har nu TV og surroundanlæg for ca. 50.000-60.000 kr.

SONY DVP-NS333/S
tastasSkrevet 10/12-03 20:39, rettet 11/12-03 12:14 
Hvis det virkelig skal være så billigt som muligt, har Kvickly en Reciever på tilbud til 999,-.

Den har alt det vigtige DPLII/DD/DTS dekode og vist 5x50w, 2 coaxial og 1 optisk indgang (Hvis jeg husker helt rigtigt), samt en del analoge..
Samtidig får du de fordele der nu er ved en reciever istedet for det indbygget som ved den nævnte Philips.
Altså en del flere tilslutningsmuligheder.

Det er selvfølgelig bedst med noget i nærheden af det prisleje som D.B.M nævner, men det var en start mulighed for dig. Hvis du vil have surround med det samme kører A-Z (Formodentlig samme tilbud i Bilka) med et Eltax Surround højtaler sæt (2 store front, 2 bag, 1 center) til 999,-. Samlet er det 2000 som det Philips, og du kan bruge PS2'en som DVD-afspiller.

Hvis du kan vente lidt med surround ville jeg dog også gå efter et par gode front istedet som start som D.B.M anbefaler, og så senere udbygge med de sidste 3.

Det tror jeg såmænd til sin pris, at du ville være fint tilfreds med i et par år ;)

**EDIT: kan se at det er i Kvickly Xtra at recieveren er.

Link til Reciever
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
HardballerHardballerSkrevet 10/12-03 20:45 
Hvis du vil spare penge, så køb anlægget(forstærker, og hvad du nu ellers vil) og køb højttalere enheder.. Så kan du bygge dig dine egne højttalere.. Jeg er i gang med det, har bygget en Sub (watt?) med 2 enheder, og skal til at bygge 2 STORE højttalere, i hver af højttalerne er der 4 enheder, hver enhed er 500 watt.. Jeg gav lige omkring 150 for alle enhederne, og crossovers.. Jeg kunne så også skaffe det meget billigere, meeeen, kan gøres billigt :D
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig