X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Et par spørgsmål om Live...


Svar
PalsgaardPalsgaardSkrevet 09/12-03 13:45, rettet 09/12-03 13:46 
Hej eftersom jeg endelig har fået fat i en Xbox til samlingen har jeg lige et par spørgsmål inden jeg begiver mig ud i den fascinerende Live verden...

Jeg har to stk 2 måneders trial, kan jeg så starte live op uden at betale noget?

Hvis man aktivere Live med disse kuponer, får man så en regning når tiden udløber? altså skal man SELV afmelde igen?

Kan man benytte sig af disse kuponer UDEN at have et kreditkort?

PÅ FORHÅND TAK
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
NaieraNaieraSkrevet 09/12-03 13:48, rettet 09/12-03 13:48 
Jeg er helt sikker på, at du skal have kreditkort for at melde dig til, med eller uden kuponer. Ligeledes er jeg næsten sikker på, at du får fornyet dit abonnement uden videre, når de to måneder er gået.

Dog er jeg også sikker på, at du kan finde disse oplysninger i den dokumentation du har fået med til maskinen og kuponerne.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-03 13:51 
Tror ikke du kan bruge de skide kuponer uden kredit kort. Og så tror jeg desværre nok at du skal betale efter tiden udløber. Dvs. du skal ringe og afbestille.

Det der står i bunden af siden jeg linker til må være en fejl. De trækker sq ikke 1599 fra dit kort :/

Læs mere om det her
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-03 13:56 
Konsolkongen >
Det der står i bunden af siden jeg linker til må være en fejl. De trækker sq ikke 1599 fra dit kort :/

Det passer heller ikke hvis man sammen ligner med den norske pris, som er på 59 norske kr, så den må være på omkring det samme i danske...

Xbl i de norske fjelde
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 09/12-03 16:21, rettet 09/12-03 16:22 
Man SKAL oplyse kreditkortnr. og alle mulige andre oplysninger ved de 2 mdr. trial.
Har selv lige sat det op i søndags.
Her står mere om den trial:
http://www.xbox.com/en-US/live/offer/default.htm

"Multiple trial cards cannot be used to extend a trial beyond two months."

Og det er kun 59,- der bliver hævet efter 2 mdr., medmindre man selv opsiger kontoen. Men til at starte med skal man ikke betale noget :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
PalsgaardPalsgaardSkrevet 09/12-03 16:23 
Hvordan kan man opsige kontoen? mail eller ved at ringe?
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 09/12-03 16:25, rettet 09/12-03 16:27 
Læs hvad der står på den side jeg linkede til

...

Men så vidt jeg kan forstå på det hele, så skal man ringe til Microsoft.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
PalsgaardPalsgaardSkrevet 09/12-03 16:27 
Jamen det kan da ikke passe man skal ringe til et amerikansk nr hvis ma opretter i dk?
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 09/12-03 16:50 
jo det kan sagtens passe...

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 09/12-03 17:44 
Man kan jo prøve at ringe til Microsoft DK til at starte med, og hvis ikke det kan gøres således, må man jo bide i det sure æble!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
RaGeRaGeSkrevet 10/12-03 00:01 
OMG! Fuck M$!
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
3of193of19Skrevet 10/12-03 00:23 
Man ringer selvfølgelig til det danske gratis nummer 80884097. Godt nok er der ikke dansk support (kun svensk og engelsk) men de kan nok hjælpe med alle dine spørgsmål OG lukke for kontoen hvis du ikke vil fortsætte efter trialen.

Jeg må i det hele taget sige at jeg er MEGET tilfreds med Xbox customer care indtil videre.
RaGeRaGeSkrevet 10/12-03 01:14, rettet 10/12-03 01:19 
Jeg kan sgu da ikke svensk eller snakke specielt godt engelsk, så hvad hjælper det med at ringe??? Det er fandme for dårligt, at man ikke kan opsige sit abbonement via XBL.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
BomberBomberSkrevet 10/12-03 01:32 
Jeg fatter overhovedet ikke hvoffor Microsoft tager penge for LIVE, i det hele taget. Jeg synes sgu det er nok med den internetregning der dumper ind af døren hver måned. Men ham Bill Gates kan bare ikke få nok eller hvad? De skal rippe os små brugere for hver en klejne.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
3of193of19Skrevet 10/12-03 09:53 
Jeg synes Xbox Live er en god service som jeg gerne betaler et årligt beløb for.
På PS2 får man det man betaler for. Jeg gider ikke rode rundt med forskellige passwords, buddy lists og brugernavne til hvert enkelt spil. Man kan ikke se hvis folk er online medmindre man er i det samme spil, voice chat er ikke standard...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/12-03 15:15 
ENIG!

Selvfølgelig er det altid træls at betale for en service som man ikke betaler for hvis man spillede PC. Men særligt dyrt er Xbox Live altså heller ikke!
Det kan da kun være mere besværligt (og dyrere) at skulle betale til flere forskellige udbydere [PS2 og GC]!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
quadquadSkrevet 10/12-03 15:28 
Bomber >
Jeg fatter overhovedet ikke hvoffor Microsoft tager penge for LIVE, i det hele taget. Jeg synes sgu det er nok med den internetregning der dumper ind af døren hver måned. Men ham Bill Gates kan bare ikke få nok eller hvad? De skal rippe os små brugere for hver en klejne.

Hvad har Xbox live min din internet regning at gøre?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/12-03 15:46, rettet 10/12-03 15:49 
Det er et årligt beløb, som varierer efter hvor i verden man har oprettet sig.

Ja... fedt at han så sletter sit spørgsmål :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/12-03 16:10 
men når man så opretter sig i danmark, hvad er så det beløbet hvis man køber 12 mdr.?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
APHAPHSkrevet 10/12-03 16:14 
500 spir
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/12-03 16:15 
Og jeg mener at prisen i UK er 320 kr,- (ca.)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/12-03 16:17 
Okay... træls at det er dyrere i DK :-/
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
RebelheartRebelheartSkrevet 10/12-03 16:45 
Bomber >
Jeg fatter overhovedet ikke hvoffor Microsoft tager penge for LIVE, i det hele taget. Jeg synes sgu det er nok med den internetregning der dumper ind af døren hver måned. Men ham Bill Gates kan bare ikke få nok eller hvad? De skal rippe os små brugere for hver en klejne.

Fjols!
KTCKTCSkrevet 10/12-03 17:30 
Et eller andet sted ville nu være rart, hvis ens buddyliste var til de enkelte spil, for efterhånden som den vokser, bliver det altså ret svært at huske, hvem der har hvilke spil...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/12-03 17:49 
Syns de skulle lave det sådan at den registrede de forskellige live spil ved folks profiler. Så man kunne se hvilke folk der havde hvad, det er fanme så træls med alle de invites man ikke kan bruge til en skid.
Men det sker nok aldrig da det er pisse go reklame for de forskellige spil...
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 10/12-03 19:28 
Eller en grund til at man ikke gider bruges deres ugennemtænkte skodnetværk...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BomberBomberSkrevet 10/12-03 21:33 
Wagner >
Bomber >
Jeg fatter overhovedet ikke hvoffor Microsoft tager penge for LIVE, i det hele taget. Jeg synes sgu det er nok med den internetregning der dumper ind af døren hver måned. Men ham Bill Gates kan bare ikke få nok eller hvad? De skal rippe os små brugere for hver en klejne.

Hvad har Xbox live min din internet regning at gøre?

Jeg går ud fra at man skal have en internet opkobling for at spille live. Og den synes jeg er nok, uden at man skal betale mere for at spille online på en konsol. De andre konsoler tager jo ikke noget. Jeg kan godt se beløbet ikke er ret meget, men på globalt plan så ryger det hele til Microsoft. Og er der et firma der har penge nok, så er det microsoft.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
BomberBomberSkrevet 10/12-03 21:33 
Rebelheart >
Bomber >
Jeg fatter overhovedet ikke hvoffor Microsoft tager penge for LIVE, i det hele taget. Jeg synes sgu det er nok med den internetregning der dumper ind af døren hver måned. Men ham Bill Gates kan bare ikke få nok eller hvad? De skal rippe os små brugere for hver en klejne.

Fjols!



Jamen. tak da.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
RebelheartRebelheartSkrevet 10/12-03 21:36 
Din manglende viden om hvordan tingene hænger sammen er næsten helt komisk!
SolaegSolaegSkrevet 10/12-03 21:38 
Bomber >
Jeg kan godt se beløbet ikke er ret meget, men på globalt plan så ryger det hele til Microsoft. Og er der et firma der har penge nok, så er det microsoft.


Ja, selvfølgelig skal de tjene noget, men vi får da en masse god service ud af at betale det beløb. Så vil jeg hellere have det ekstra med i stedet for at få en middelmådig online-service. Og når de så tilbyder dette ekstra er det selvfølgelig for at tjene penge, men sådan er det nu engang skruet sammen.
BomberBomberSkrevet 10/12-03 21:45 
Rebelheart >
Din manglende viden om hvordan tingene hænger sammen er næsten helt komisk!

Hvad er det der er så svært at forstå. Når man har betalt sit internet abbonoment. Burde man havde adgang til at spille, surfe, downloade og uploade. Det betaler jeg 350 kr for om månedene. Også kommer Giganten Microsoft og tager penge for endnu mere. Beløbet er liggyldigt. Det er et prencip med at man ikke betaler for noget man i teorien har betalt for. Og jeg går ud fra at deres Spil + konsol + LIvekit osv osv IKKE er gratise heller. Så hvad er ideen med at tage penge for det andet at de score kasse. Jeg kan godt se at jeg ALDrig ville overbivise en ægte X-BOX fan. Men det er bare min menning og det giver dig ingen ret til at kalde mig et fjols uden at du kende mig personligt.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/12-03 21:50, rettet 10/12-03 21:52 
Bomber >
Jeg går ud fra at man skal have en internet opkobling for at spille live. Og den synes jeg er nok, uden at man skal betale mere for at spille online på en konsol. De andre konsoler tager jo ikke noget.

Hvilke konsol-spil er det man kan spille gratis online?
- bortsetfra XBconnect og Warppipe som jo bare er et stykke software som er afhængig af at du har en computer. Og som intet har at gøre med hverken udvikler, udgiver eller konsol-producent.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
quadquadSkrevet 10/12-03 21:54 
Bomber >
Jeg kan godt se at jeg ALDrig ville overbivise en ægte X-BOX fan.

Tror aldrig du ville kunne overbevise nogen-som-helst med din argumentation.
BomberBomberSkrevet 10/12-03 21:56 
Jamen så GLEM DET...jeg er da ligeglad...Synes bare det er SKOD at man skal betale. Det er alt. SLUT.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
RaGeRaGeSkrevet 10/12-03 21:58, rettet 10/12-03 22:08 
Det værste ved XBL er, at man skal betale for diverse content downloads (fremover), dedikeret server i nogle spil (PSO) og selve XBL gebyr. Desuden, så er mange af FPS spillene over XBL indirekte uspillelig pga. lag, framerate problemer og en fucked up netkode - så fortrækker jeg sgu hellere online gaming på min dejlige PC'er fremover.

Jeg må dog indrømme, at selve ideen bag XBL er fremragende og på visse punkter såsom friendlisten, som gør det let at spille sammen med vennerne hele tiden (virker meget overbevisende) + en fed voicechat understøttelse i alle spil. Men ellers er der ikke meget at komme efter hvad en pc ikke kan byde på. Og ret irriterende, at spillene dør så hurtigt ud, når der bliver udgivet nye XBL titler og at det nærmest er umuligt med clans på XBL, uden mulighed for at ændre på ens nickname og spille på dedikeret server i alle spil. Sig hvad i vil, men man får sgu ikke noget specielt for de penge de forlanger.

Ps. hvis man vil nyde XBL optimalt i alle spil, så anskaf jer mindst en 512/512 forbindelse (nuff said).
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RebelheartRebelheartSkrevet 10/12-03 22:08 
Bomber >
Jeg kan godt se at jeg ALDrig ville overbivise en ægte X-BOX fan. Men det er bare min menning og det giver dig ingen ret til at kalde mig et fjols uden at du kende mig personligt.

Jeg ved ikke rigtig, om jeg vil kalde mig selv for en Xbox fanboy mere. Jeg har ikke spillet i lang tid efterhånden, heller ikke på Live. Lysten mangler.

Vi kan godt blive enige om, at det er dyrt at have adgang til internettet og at man så samtidig oveni skal betale til Microsoft for at benytte deres online tjeneste, gør det endnu dyrere. Men igen, meget få ting her i livet er jo gratis!

Jeg *har* skam ret til at kalde dig for et fjols, men efter at have læst dit sidste svar, så tror jeg ikke mere, at du er et fjols. Du er nok bare naiv eller også lever du i din egen drømmeverden. ;-)

Undskyld. :-)
BomberBomberSkrevet 10/12-03 22:25 
jaja da heller en drømmer end et fjols.

Men internettet bliver nu også billigere de næste par år. Allerede i århus centrum har de "hotspot" så alle har gratis trådløs internet. Og på sjælland kommer der det sækaldte "ægte bredbånd" hvor man for en 10MGBIT i op og ned for 295 kr om måneden. Men det er en helt anden historie.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
BomberBomberSkrevet 10/12-03 22:31 
Rebelheart >
Men igen, meget få ting her i livet er jo gratis!

Du har ret men visse ting ER nu gratis og dem sætter vi ikke pris på. "DE ER DER BARE" Såsom at trække verjet og kunne gå ude i naturen. OSV
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
RebelheartRebelheartSkrevet 10/12-03 22:46 
Du har helt ret. Hver dag er en gave, men alligevel opfører de fleste mennesker sig som om, at det hele er ét stort tag selv bord!
3of193of19Skrevet 10/12-03 23:08, rettet 10/12-03 23:11 
Bomber >
Og på sjælland kommer der det sækaldte "ægte bredbånd" hvor man for en 10MGBIT i op og ned for 295 kr om måneden. Men det er en helt anden historie.

Link? Kunne godt tænke mig at læse mere om det :)
RaGeRaGeSkrevet 10/12-03 23:32 
Mener jeg læste noget om det på tekst tv, så der vel noget omkring det.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
BomberBomberSkrevet 11/12-03 01:20, rettet 11/12-03 01:28 
Ja det med Århus centrum her stået på tekst tv. Og ægte bredbånd på sjælland er noget jeg ved fordi jeg fik et tilbud fra et frima i KBH om at komme på nettet med en 10MGb til 299. Men det kunne jeg ikke endnu fordi der ikke var lægt kabler i jorden der hvor jeg bor. Det er mest i KBh de har det. Men også i Næstved og slagelse. Det kører over lyslederkabler. Og det koster lidt at komme igang men når det så virker så er det 299 kr om måneden. Jeg har ikke noget link...men mon ikke du kan finde noget om begge dele på google.

EDIT: Nu fandt jeg lige NVE's hjemmeside. Dem spurte jeg også da jeg skulle have internet. Men de er mest oppe i nordsjælland.

http://www.fth-bredbaand.dk/default.asp?mode=viewPage&pageid=3
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
OkottaOkottaSkrevet 11/12-03 10:30 
Rebelheart >
Jeg ved ikke rigtig, om jeg vil kalde mig selv for en Xbox fanboy mere. Jeg har ikke spillet i lang tid efterhånden, heller ikke på Live. Lysten mangler.

Nej, men nu har du så fundet ud af, at ikke alle Xbox spil, er Guds gave til menneskeheden, og dine skyklapper er kommet af, så nu må det være muligt for dig, at bare nyde de gode spil og KUN de gode spil.

Hvorfor er det pinedød nødvendigt for dig, at være fanboy, for at kunne spille videospil!!??
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RebelheartRebelheartSkrevet 11/12-03 11:38 
Jeg holder stadig på at de bedste titler fåes til Xbox og at Xbox er den bedste konsol pt.

Men generelt har jeg mistet lysten til at spille. Jeg har mange spil liggende både til GameCube og Xbox, som stadig er ubrugte og i folie. Jeg gider bare ikke at gå i gang med dem. Jeg er nok blevet for gammel.

Min fritid bruger jeg mest til at se film og høre musik på min modificerede Xbox. Det er altså fedt at lægge sine mange koncert dvd'er og musik cd'er over på Xboxen (som vob og mp3 filer) og så se dem uden at skulle finde skiverne frem. :-)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig