X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kan min pc gøres bedre?


Svar
McPlayboyMcPlayboySkrevet 08/12-03 00:50 
Jeg går og overvejer at opgradere min PC, og ville høre om hvad der ville være godt at opgradere min PC med, ville gerne have at den kunne trække lidt større spil, Som Medal of honor,BattleField og sådan. da de ca. kræver 500-600 mhz.

Min PC er nuværende:
Amd Athlon 500 Mhz
192 MB Ram
Nvidia Riva TNT 2
10 GB Harddisk.

hvad skal jeg have mere af.? RAM?
MuH
ChaserChaserSkrevet 08/12-03 00:55 
Jeg tror du skal ud og have en helt ny maskine, så find en billig, samlet, det vil være det bedste køb. Du skal nok op på min. 2Ghz, et godt grafikkort med 128 mb på, 512 DDR Ram og så en 100-200 GB harddisk.

Tjek www.edbpriser.dk for de bedste tilbud.
McPlayboyMcPlayboySkrevet 08/12-03 00:56 
ok, mit spørgsmål er nu anderledes.

kan i hjælpe mig med at finde en god pc til at spille spil på, som er hurtig, og kan klare en del spil.

UDEN SKÆRM
MuH
McPlayboyMcPlayboySkrevet 08/12-03 01:04 
er den her OK?

de kalder den "spille pc"

Intel
MuH
HardballerHardballerSkrevet 08/12-03 01:13 
Jeg vil i vært fald mene at den kan køre det godt.. Men hør lige de andre først :D
McPlayboyMcPlayboySkrevet 08/12-03 01:14 
ok, det virker også som et meget godt tilbud.

grafik kortet er heller ikk værst.!
MuH
dpldplSkrevet 08/12-03 02:25, rettet 08/12-03 02:44 
bare synd det er en skod Intel Celeron CPU. Efter min menig skal man holde sig fra Celeron(intel) og Duron(amd). Da de ikke er så gode igen. Og man kan få en masse Intel P4 og AMD XP til billig pengene.

Ellers vil jeg sige det er en ok PC´er du har fundet. (selvom jeg mindst vil have en 120GB harddisk i vis det var mig)

Skal selv have en ny PC snart (bliver nok først i Januar) ;)

EDIT: Bare vis man kigger på priser for sig selv. Så koster en AMD xp2400+ kun 62kr mere, end en celeron på 2000Mhz

EDIT2: Nu sad jeg og kedet mig. så prøvet lige at lave en PC med ca. de samme ting. Den vil kunne kom ned på 3.064kr.
Derfor vil jeg faktisk forslå du selv samler en (vis du ikke kan finde en der kan ;)). Da du så kan selv vælge hvad der skal i (også slipper du for den skod Celeron)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
MrCaseMrCaseSkrevet 08/12-03 06:50 
Jeg mener:

Køb en p4 chip. De er dyre, men så er det altså desværre. Eller en amd xp.

Køb masse af ram. Masser! 512, tak... det er til gengæld ikke dyrt. Jeg har en pII, 233mhtz og den kører ok fordi der er ca 320mb ram i ....

Og køb så et ATI grafik kort. Eller et GeForce der IKKE er et MX kort. Gå hellere en generation tilbage for at få en TI-version...

Der sidder jo et GeForce 3 (næsten) i en xbox. Og den klarer sig da meget godt...
Have you considered sucking less?
dpldplSkrevet 08/12-03 07:11 
jaaaaaa det MrCase siger passer fint.(Bare jeg vil vælge AMD. Da den er billiger ;)) Men at gå helt tilbage til en Geforce 3 er for dum. Så sgu bedre tag en GF4 eller FX
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
McPlayboyMcPlayboySkrevet 08/12-03 07:41 
er der nogle af jer der evt. kan sende et link af en PC...til ca. under 4.000,- kr.
MuH
dpldplSkrevet 08/12-03 08:14 
Nu bliver jeg nød til at spørger. Kan du selv finde ud af sætte en PC sammen??? (det kan gøre stor forskel på prisen)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
FanboyFanboySkrevet 08/12-03 08:15 
Prøv at kigge på www.prc-data.dk, de har mange færdig samlede gode systemer. Dog skal du nok op på ca. 5 K hvis du skal have en P4 med en rimelig clockhastighed, smækket sammen med nogle andre gode dele.
MrCaseMrCaseSkrevet 08/12-03 10:50, rettet 08/12-03 10:51 
Hellere end GeForce 3 TI med fuld mad, end et GeForce 4 MX totalt rippet for kraft!

Det der med det er billigere at samle en computer selv... min opfattelse er at det ikke holder helt længere... Man kan jo få en amd 2400 for 2500-3000kr. Det kan du sgu ikke sætte den sammen for i løsdele.
Have you considered sucking less?
dpldplSkrevet 08/12-03 10:59 
jeg har selv en Geforce3 TI. Selvfølig skal man holde sig fra MX kort.

Til dem der ikke ved det. GF4 TI er bare en nye version af GF3 kortenes chip.
Og GF4 mx bare er en ny version af de gamle GF2 MX kort.

Derfor synes jeg, det er bedste at vælge GF FX, da det er en ny chip, som også understøtter directX9(er det ikke sådan det hedder).

jaaaaaaaaa. Kan godt være man kan få en billig P4 pc på 2400Mhz. Men for det meste så er rest i den PC noget lort. (For at få den ned på den pris, så er der små strømforsyninger i dem(ikke særlig godt), nogen skod ram som ikke virker optimal og det væreste er tit de bundkort de vælger, tit ender bundkort som en "flaskehals" i den PC. Og mange andre ting). Derfor holder jeg mine finger fra sådan noget(jeg vil vide at ALT i min PC virker som det skal!!)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
TurricanTurricanSkrevet 08/12-03 11:46, rettet 08/12-03 11:58 
dpl, det er tydeligt at høre at du aldrig har prøvet et FX5200 kort. Tro det eller lad være, men dit GF3 performer faktisk bedre i langt de fleste ældre spil(CS, quake3, Unreal Tournament, ect.). Som du er inde på er det kun ved dx9 at man vinder lidt, men det er jo ret begrænset hvad der udnytter det. GF4 giver direkte baghjul til kortet og i mange tilfælde også 5600 kortet. FX 5700 er lige kommet på gaden og er et noget mere fornuftigt bud end de to andre kort. Som du selv er inde på skal man holde sig fra MX kortene, men i min verden ER 5200 nutidens MX kort da det simpelthen er så ringe. Selv et GF2 GTS giver det baghjul i f.eks. CS!
The Gods pause for a moment...
dpldplSkrevet 08/12-03 12:02 
For det først vil jeg ikke røre CS ;) (hader det). Men okay min PC er til at se film(anime) og høre musik på. Også måske at spille et par af de nye spil. Så jeg er nok ikke helt uptodate med grafikkort :)

Okay. kender mig ikke så godt ud med FX5200. Men vil gerne tro det minder om MX, og vis det gør. Ja så skal man holde sig fra det. Men Jeg tænkte nu også på de lidt bedre FX kort.

Vis jeg skulle vælge en nyt grafikkort. Så vil jeg nok vælge FX 5800 eller en bedre (Men nå det er lidt over en måned til jeg skal købe et nyt :P)


Men det sjove af at mine PC ikke kan spille battlefield.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
jaesjaesSkrevet 08/12-03 12:24 
Jeg ville gå efter 512 mb RAM, som ABSOLUT minimum, og meget gerne flere.

ATI 9600 Pro, eller den nyeste "turboudgave" af 9600, er nok det bedste køb (kan ikke lige huske navnet).
Brug ikke mere end 1500-2000 kr. på grafikkort, det kan ikke betale sig i længden.
McPlayboyMcPlayboySkrevet 08/12-03 12:36 
k.

jeg kan ikk selv samle PC.

kan i så IKK SENDE ET LINK HVOR EN PC ER FÆRDIG.

til 4000
MuH
jaesjaesSkrevet 08/12-03 12:37 
Prøv Shg´s PC-konfigurator.
http://www.shg.dk
McPlayboyMcPlayboySkrevet 08/12-03 12:56 
hvad med den her, det er godt nok saml selv, men man kender nok en som kan samle den for en.

DEN HER??
MuH
McPlayboyMcPlayboySkrevet 11/12-03 15:52 
så fik jeg min nye PC:

1,4 Ghz AMD Thunderbird 128 MB-Ram Geforce 2 mx (32mb) 20 GB
Lydkortet er Onboard.

hvad ska jeg mere af, ud over ram og nyt grafikkort.?
kan man godt sætte flere harddisk i sin PC?
MuH
HardballerHardballerSkrevet 11/12-03 17:16 
Det med HDD'e.. Ja, kan du godt..
McPlayboyMcPlayboySkrevet 11/12-03 23:47 
hvordan fungere det...?
MuH
HardballerHardballerSkrevet 12/12-03 00:37 
Ehm.. Kan ikke lige forklare det, tror vel nok der er en anden der kan.. Men ehm.. Kan ikk lige forklare det, skal sidde foran osv.
McPlayboyMcPlayboySkrevet 12/12-03 00:42 
Kan man bare proppe den ind i toweret..?
MuH
quadquadSkrevet 12/12-03 13:34 
Ja, og så skal din primære hardisk fungere som master og og den anden sidde som slave på den.
dpldplSkrevet 12/12-03 13:50, rettet 12/12-03 13:58 
Vis du vil have et nyt grafikkort. Jaaaaaa så er det link jeg har rigtig godt.

Og det med HD´en. Det er let nok, vis du stadig har en fri IDE kabel stik og en fri strøm kabel inde i din PC. Jaaa så tager det ca 2 minuter at smide en mere HD i.

Vis du kun har en HD er chance for du har en IDE stik til en slave HD MEGET stor. Men strømstikket inde i PC´en er svære (f.eks har jeg ikke nok til 2 HD og 2 cd drev(den ene er brænder)). Men det skulle ikke undre mig vis du har en strømstik der ikke er brugt endnu.

EDIT: Hmmm. kan se man skal godkende vis man sletter en post nu. jubii så kan jeg ikke kom til at slette ved uheld mere ;)

Test af 80 grafikkort
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
McPlayboyMcPlayboySkrevet 12/12-03 18:42 
okay, mange tak for hjælp alle :)

vender tilbage hvis der er mere..
MuH
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig