X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Et par Dreamcast spørgsmål


Svar
AsseAsseSkrevet 28/11-03 19:07 
Jeg har lige købt/byttet mig til en Dreamcast, og skal jo lige igang;)

Første spørgsmål angår VMU'en. Jeg har hørt at man kan spille på den, hvilket udseendet også tyder på;) Men hvordan gør man?

Og andet spørgsmål; Jeg har læst rundt omkring at der er flere DC spil der er online. Men er der stadig servere til dem, og kan jeg komme online? Koster det penge og sådan noget?

Det var det, håber i kan hjælpe mig:)
tue hazukitue hazukiSkrevet 28/11-03 19:38 
Du kan spille på din VMU hvis du har et spil der understøtter dette.

F.eks. Power Stone. Der kan du unlocke nogle mini spil som du så kan overføre til VMU'en. Dog har jeg erfarring med at batterierne hurtigt bliver brugt...

Ang. online spil, mener jeg at SEGA har lukket deres servere. Men det kan godt være der er nogle uofficielle - men det ved jeg ikke noget om.

Til sidst, tillykke med DC'en !!!
»You'll never walk alone«
dRxLdRxLSkrevet 28/11-03 21:17 
Man kan godt sætte en quake3 server op da den bruger helt standard serversoftware. Dog er det en tidligere version end den nuværende PC version.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Danny SallingDanny SallingSkrevet 28/11-03 21:26, rettet 29/11-03 01:57 
Kan du evt. sætte en speed devils eller alien front server op Drxl, eller måske en unreal?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
AsseAsseSkrevet 28/11-03 22:02 
Tue: Jo tak:) Kan jeg ikke finde en liste hvor der står hvilke spil der understøttet download til VMU?

Jer andre: Tak for svarene:)
tue hazukitue hazukiSkrevet 28/11-03 22:29 
øhm... det ved jeg ikke. Typisk er VMU spillene "secrets" så det er derfor der typisk ikke står noget i manualen eller bagpå boksen.

Det kan godt være der er nogen der har lavet en liste over det, men jeg ved ikke hvem :!
Hvis du finder en må du gerne lige smide et link.
»You'll never walk alone«
AsseAsseSkrevet 28/11-03 22:41 
Det gør jeg;)
MIKA-LMIKA-LSkrevet 28/11-03 22:45 
dRxL >
Man kan godt sætte en quake3 server op da den bruger helt standard serversoftware. Dog er det en tidligere version end den nuværende PC version.

Snakker du nu teoretisk, eller kan du rent faktisk selv få det op og køre?

Og i tilfælde af det sidste, ville spillerne så skulle nøjes med at koble på et LAN, eller vil du kunne tilbyde dette til "hele Danmarks befolkning"?
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
dRxLdRxLSkrevet 29/11-03 11:21, rettet 29/11-03 11:24 
I praksis (hvis jeg har q3 filerne) og til hele den del af danmarks befolkning der kan finde ud af at få deres DC online.
Man kan tilmed spille med PC spillere der bruger den samme tidlige version af spillet. Dog finder de færreste det sjovt at blive ydmyget på en Dreamcast af en spiller der har 4 gange så høj framerate som dem selv. Det hele er dog stadig begrænset til max 4 spillere.
Hvis du vil, kan jeg konfigurere min linux installation på xbox'en så den kan fungere som dc-q3 server, så kan du få den gen-kopieret over ved lejlighed.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
MIKA-LMIKA-LSkrevet 29/11-03 13:32 
Det imponerer mig godt nok lidt, troede kun det var noget "det blev snakket om" rundt omkring.

Men disse filer, er det så nogen du bare selv kan trække ud af spillet (altså jeg sender dig spillet og du finder filerne?) eller er det her der vil opstå problemer?

Og hvis det kan lade sig gøre at få Quake online, hvad så med alle de andre spil? Kræver de mere, eller kan du også "bare lige" få dem online?

(4 player begrænsningen, er det "din" begrænsning eller er det spillets?)

----

Og der er (næsten) intet jeg hellere vil end at sætte iBoxen op som Quake3 Dreamcast server - så det skal du være meget velkommen til at gøre. (så længe "ved lejlighed" betyder at du selv installerer og indstiller ;)
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
dRxLdRxLSkrevet 29/11-03 17:27 
Der er noget der hedder DC-map pack til quake, som sega frigav på et tidspunkt. Man kan så også godt hive dem ud af spillet hvis det absolut skal være.

4 player begrænsningen er indbygget i Dreamcast versionen af Quake3, når den 5. spiller forbinder til serveren afbryder Dreamcast clienterne forbindelsen.

De andre spil som PSO og Alien Front Online bruger server software som Sega og andre har udviklet og som ikke er tilgængeligt. En Daytona server kunne ellers være pænt lækker så man kunne få gang i noget 4 player split screen =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig