X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad sker der med Troldspejlet?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 24/11-03 22:58, rettet 25/11-03 17:49 
Jeg har lige gennemført metroid prime. fedt spil, men hvad sker der for den sidste boss, er det meningen at man skal blive helt rød i hovedet af arigskab, og er ved at slå sin kæreste og kat ihjel fordi den boss er så laterlig?

Og hvad sker der når man har brugt 2 timer på at klare lortet? så kommer der lige en cutscene som der bare ikke er lagt noget arbejde i (ligesom alle de andre cutscener), hurra mand, og så kan man få lov at gennemføre det på hard... Det bliver ikke i det her liv!!!

nåh, så spiller man lidt "wind waker" det er jo længe siden, og det kunne da være sjovt at komme videre i... yeah right!!! Man kommer til det første rum i en dungeon, og så skal man hele tiden skifte mellem de våben man har, for at gøre noget som helst. altså, tryk start, vælg våben, vælg knap at lægge våbenet på, gør det igen en milliard gange fordi der kun er 3 knapper til våben.. hurra mand!!! Så det stoppede jeg hurtigt igen..

Og hvad sker der for troldspejlet??? Så afslører Jacob stegelman lige hvad der sker til sidst i den der nye skibs-film. Ligesom da han engang vidste kampen med joda i starwars, som ligesom er højtepunktet i den film. eller dengang han "anmeldte" "the wind waker" og kalte det "the wind WALKER"!!!!! ARRRGHH!!!! det er for tåbeligt. Og han kan ikke engang finde ud af at sige legolas!!! Det er jo dybt pinlig, og farlig for sine omgivelser!!! Og han skal jo ikke sidde og sige at et spil er flot, når det ligner en pose puha!!! Hvorfor hidser det program mig ustandseligt op hver gang jeg ser det?

Jeg gruer for hvad han lukker ud af puha når han viser min animation i pixels

Jeg er normalt MEGET tålmodig, men nogle gange er det altså bare for meget...
For The Love Of The Game
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/11-03 23:19 
Prøv lige at tælle til 10 en gang,... vil du ikke nok?
Spiller nu: Phantasy Star IV
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 24/11-03 23:26 
udemærket valg af overskrift for dette indlæg er der vist ingen der ved hvad går ud på...

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
ValkyrieValkyrieSkrevet 24/11-03 23:43 
Hehe..... Excellent post mate!!! Me like...

10/10!!!
Well crucify the insincere tonight...
DizzyDizzySkrevet 24/11-03 23:55 
hehehehe

Han hedder Jakob Stegelmann ;-)....
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
The DaneThe DaneSkrevet 25/11-03 02:15 
Han sagde det vel kun hvis han ikke mente det havde nogen større betydning for det overordnede indtryk af filmen.

Det med Wind Waker blev ordnet efter de fik det at vide, og det er trodsalt børn som anmelder spillene. Så man skal ikke regne med nogen topanmeldelser på det punkt - og fejlene kan forekomme. Troldspejlet er jo også lavet med udgangspunkt i de 12-15 år.

Hvad angår resten lyder det som rent brok. Der er meget lidt brug for at skifte mellem de forskellige ting/våben i WW, og der er nok plads til at have de mest nødvendige på hurtig tasterne.
I "Metroid Prime" hvor mange procent havde du tilsidst. Det kan jo være en grund til du ikke så så meget der.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 25/11-03 06:52 
Lige lovlig bizzar post at starte dagen med ;)
tastasSkrevet 25/11-03 07:29 
Jo flere procenter du gennemføre Metroid med jo "bedre" bliver cut-scenes til sidst.
(Bliver da lige forlænget med 5-10 seks! ;p)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KalicolaKalicolaSkrevet 25/11-03 11:55 
jeg gennemførte med 64% (dooohh) Og jeg havde ikke det der special angreb med ice-beam'en. men alligevel, det er lige lovligt en flad afslutning på et super fedt spil.
For The Love Of The Game
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/11-03 12:06 
Hvis du synes Troldspejlet er så dårligt, hvorfor bruger du så tid på at lave en animation og sende den ind til programmet?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KalicolaKalicolaSkrevet 25/11-03 13:40 
Jeg bruger ikke tid på at lave en animation specielt til troldspejlet. Men ligesom da "truemax" havde nogle animationer inde, så har det den skole jeg har undervist for, valgt at gøre det samme, og en af animationerne er jo så min.
For The Love Of The Game
BobbeBobbeSkrevet 25/11-03 13:47 
The Dane >
Troldspejlet er jo også lavet med udgangspunkt i de 12-15 år.

Og vi synes også at det er dårligt ;P
Spiller nu: Wii
The DaneThe DaneSkrevet 25/11-03 14:40 
Så er det jo "godt" at der er folk som kan udtale sig for alle inden for en aldersgruppe uden det er behøvet ;).
Selv synes jeg det er et af de bedste computerrelaterede programmer på dansk tv, som der er at finde - og selvom der ikke er voldsomt mange om udbudet er der stadig en vis kvalitetsforskel.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
AndyAndySkrevet 25/11-03 14:54 
Troldspejlet SUCKS - Gamezone ROCKS!!!...
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
CanonCanonSkrevet 25/11-03 14:59 
Måske kan vi få TV2 overtalt til at lave en Spilmagasin på TV?
Bah...
CalleCalleSkrevet 25/11-03 15:17 
Jeg synes at det er synd at de ikke anmelder nintendo spil mere.
JAAJAASkrevet 25/11-03 15:33, rettet 25/11-03 15:58 
Det minder mig om, at jeg så troldspejlet igår. I en anmeldelse af Call of Duty sagde den gode Jakob, at det var fedt og et stort plus, at der automatisk blev skiftet magasin, når man havde tømt et våben. Det var noget, der manglede i mange andre FPS spil.

Æh, har nogen af jer nogensinde spillet et FPS, der ikke selv skiftede magasin, når man har tømt våbenet? Jeg har nemlig ikke.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 25/11-03 15:47 
Hvordan har din kat det?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
JmogJmogSkrevet 25/11-03 15:48 
Darknon >
Og han kan ikke engang finde ud af at sige legolas!!!

Hvordan siger han det da? Det er jo lige ud af landevejen med enten dansk eller engelsk udtale. Begge er jo rigtige nok, afhængigt af hvilken sprogudgave af bøgerne man har læst.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/11-03 16:05 
JAA >
Det minder mig om, at jeg så troldspejlet igår. I en anmeldelse af Call of Duty sagde den gode Jakob, at det var fedt og et stort plus, at der automatisk blev skiftet magasin, når man havde tømt et våben. Det var noget, der manglede i mange andre FPS spil.

Æh, har nogen af jer nogensinde spillet et FPS, der ikke selv skiftede magasin, når man har tømt våbenet? Jeg har nemlig ikke.

Nej den funderede jeg også lige over? Desuden er det da en klar fordel at man selv skifter magasin i et sådan spil IMO.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JAAJAASkrevet 25/11-03 16:11, rettet 25/11-03 16:18 
Det er jeg overbevist om, at man også sagtens kan. Ellers er det da en gevaldig bommert. Jeg lader sjældent magasinet løbe tør. Han talte vist kun om, at man ikke selv skal skifte, når magasinet er tømt. Sært.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/11-03 16:16 
Ja det gir jo ikke megen mening det kan man da i stort set alle FPS spil :/.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ZaPeZaPeSkrevet 25/11-03 16:44 
Darknon >
eller dengang han "anmeldte" "the wind waker" og kalte det "the wind WALKER"!!!!! ARRRGHH!!!! tumpe uden lige.

Værs'go! Et stk. Zelda the Windwalker fra ElGiganten!
Katalog kan downloades her: http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da_DK/-/DKK/El_ViewTemplate-Start;sid=flL9v2eXJAf9m1hUCuw-XmSzBJYCGtOLnh0=?Template=info%2f3066&filename=publisher_text&ErrorTemplate=empty

Ellers brug dette link:

499,- for Zelda the Windwalker ;)
KalicolaKalicolaSkrevet 25/11-03 17:39, rettet 25/11-03 17:53 
LOL, de er dygtige, man kan virkeligt mærke at de brænder for det :-)

Jmog: det var ikke hans udtale. Jeg kan ikke lige huske hvad han sagde præsist, men det var noget i retning af Legalos eller sådan noget. sjovt der ikke er problemer med at udtale alle de der japanske tegnere og animatorer :-/
For The Love Of The Game
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 25/11-03 18:29 
I skal nok ikke tjekke Florindas hjemmeside på "hendes" side står der også The Legend of Zelda: The Wind Walker....
Sælg mig en Xbox =)
jaesjaesSkrevet 25/11-03 18:36, rettet 25/11-03 18:37 
I BF 1942, skal man selv reloade.

Synes nu ikke at Jacob Stegelmans udtale er så slem, men Frid krummer jeg ofte tær over :)
Sjang Penn(!)
DizzyDizzySkrevet 25/11-03 19:09 
Frid er en nar.....

Hvis man ikke kan lide troldspejlet så lav dog nået andet end at se det. Der er sgu da vigtigere ting i livet end at gå op i om Jakob udtaler tingene korrekt.
Så I udsendelsen om Michael J Fox på Tv2 mandag aften, han satte tingene lidt i perspektiv.
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
KalicolaKalicolaSkrevet 25/11-03 19:27 
dizzy: det er jo ikke hans udtale. Det er da ikke acceptapelt at et tv program i den stil kalder tingene noget helt andet end hvad de egentligt hedder. Jeg syntes at det er pinligt.
For The Love Of The Game
DizzyDizzySkrevet 25/11-03 19:35 
Helt enig, selvfølgelig skal man udtale titlerne korrekt. Det er nu også mere det at man brokker sig over en udtale, men alligevel ser udsendelsen hver uge, det er lidt hyklerisk. Jeg ved godt at der ikke er så mange alternativer, TVdanmark har et temmelig ringe udsendelse, igen med børn som studieværter, ellers kan jeg ikke lige komme i tanke om andre.
Jeg må indrømme at jeg primært bruger troldspejlet til at se klip fra spillene mm, og danner mig mine egne meninger udfra min erfaring med computerspil, samt anmeldelser i div troværdige blade samt hjemmesider.
Vi skal dog ikke glemme, som også sagt, at Jakob stort set ikke laver andet end speak, samt interview med udenlandske filmfolk.
Nå det var så for mine 25 øres mening ;-)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
millenniummillenniumSkrevet 25/11-03 19:49 
Måske burde denne tråd hedde noget mere i retning af "Jeg er tosset over en masse ting, og skal lige lukke en masse damp ud, og lade det gå ud over Jacob Stegelmann tilfældigvis"....

Jeg hygger mig da tit med lidt Troldspejl, selvom det ofte er totalt out-datede nyheder, og dårlige anmeldelser. Men det er rigtigt at det er alletiders at se spil i levende billeder, for at få et bedre indtryk end kedelige still-billeder fundet på nettet. Det er bare herlig nørd-tv.

Hvis man går op i forkerte udtalelser eller fejlagtige begreber i programmet, så burde man måske nok melde sig ind i kirken for nørd-fundamentalismen.
The medium is the message.
DizzyDizzySkrevet 25/11-03 20:00 
Ansvaret for anmeldelserne på Troldspejlet ligger hos Jesper Israelsen, som også er spille-anmelder på Datatid. Man vil også nogle gange kunne se de samme komentar begge steder. Jesper anmelder selvfølgelig ikke alle spil i Troldspejle, men han er ansvarshavende (se http://www.dr.dk/zoom/troldspejlet/svarsloejfen/index.asp )
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
KalicolaKalicolaSkrevet 25/11-03 20:34 
dizzy: Jeg har altid set troldspejlet lige fra da det startede, og det har altid været mit favoriprogram, fordi det dækker både film og spil, og så er jacob stegelman en hyggelig fætter :-)
Jeg syntes bare at det bliver mere og mere slattent. Og bruger nu også bare programmet til at se spillene, og danner mine egne meninger om det ligesom dig. og når det kommer til en film jeg gerne vil se, slukker jeg når han begynder på det, for der bliver som regel afsløret al al for meget.

millennium: Programmet har da stadig en vis charme, det er jo derfor jeg stadig ser det, og nogle gange er det da helt udemærket :-)
Jeg går ikke op i forkerte udtalelser. Men det er trods alt et professionelt program, og det er lavet for seerens skyld, og det er jo altså dig og mig, og så skal simple ting som en spil title altså være iorden.

Jeg har intet imod stegelman, jeg ville da hade at se ham blive skiftet ud. Men nogle gange skal han altså lige klemme R...ballerne lidt mere sammen :-)
For The Love Of The Game
DizzyDizzySkrevet 25/11-03 20:51 
Fordelen ved at runde 30 er at hukommelsen forsvinder, så 1 uge efter troldspejlet har jeg glemt hvad de viste ;-)
Men enig prg var bedre i gamle dage. ligesom spillene, computeren samt konsollerne ;-)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
CalleCalleSkrevet 25/11-03 21:04 
Ja for 5 år siden der var det et æder herligt program hvilket det stadig er men det har mistet en hel del af sin charme ;)
RebelheartRebelheartSkrevet 26/11-03 02:10, rettet 26/11-03 02:11 
Dizzy >
Så I udsendelsen om Michael J Fox på Tv2 mandag aften, han satte tingene lidt i perspektiv.

Enig.

Lad os alle bede til, at der snart bliver fundet en løsning på problemet, så Michael kan nå at få nogle flere gode år sammen med sin familie. Vi kan samtidig håbe på at se ham i serier/film om nogle få år. Det ville være dejligt.
Han er/var virkelig et talent.
MarcusMarcusSkrevet 26/11-03 07:48, rettet 26/11-03 07:49 
Kunne godt lide troldspejlet dengang og kan stadig lide det, men som med mange andre ting så er karaktererne kun vejledende og så er det et godt sted at finde inspiration.

JAA>> Det kan jo være at man slet ikke skal skifte magasin, at alle våben er lavet som fuld automatiske.
The DaneThe DaneSkrevet 26/11-03 08:35 
Der er ikke karaktere med i Troldspejlet, da de (med deres egne ord): "... synes, karakterer er noget bras. I skolen er man plaget af det, så hvorfor også være det i fritiden? Desuden mener man jo ofte mange forskellige ting om en film, et spil eller en bog - og det kan godt være helt forkert at skulle sætte tal eller stjerner på. Hvad gør man, hvis man ser en film til topkarakter én dag - og så et halvt år senere ser en, der er bedre?"

Skal lige have en rettelse med - det var testerne som var omkring de 12-15 år. Den officielle målgruppe er 8-13.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig