X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tragisk men sikkert uundgåeligt...


Svar
PalsgaardPalsgaardSkrevet 16/11-03 19:39 
Som I sikkert ved, er der her i dag sket det forfærdelige, at en 14 årig pige har slået sin 18 storebror ihjel...

Denne episode fremstilles allerede i medierne som: "inspiret af Halloween filmene" Fordi pigen, ifølge politiet, har set denne film utallige gange, og var iført en sådan maske under forløbet...

Jeg frygter derfor nu endnu en mediestorm imod voldelig... Se hele indlægget
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
84 emne(r).
« < 1 2

Svar
SolaegSolaegSkrevet 17/11-03 14:52, rettet 17/11-03 14:54 
Naiera >
Jeg kan godt lide, at serien senere slår over i noget Fredag d. 13. agtigt, hvor han er komplet udødelig ;) (han bliver halshugget i superhittet!! H20, men så var der en Resurrection efterfølger... Hmm)

Det tror jeg næppe...

Edit: Det skal lige tilføjes, om du overhovedet har set Resurrection!? - Som iøvrigt slet ikke lever op til de andre Halloween-film.
RJKRJKSkrevet 17/11-03 14:59 
Cronoss >
Altså: Postal 2 HANDLER rent faktisk kun om at dræbe uskyldige mennesker.

Selvom vi så siger at det er tilfældet (handler det seriøst kun om at dræbe så mange som muligt...?), så er det stadig kun ét spil. Ud af 25.000 eller hvor mange der nu er i alt. Indtil der er fundet to, så er hans udtalelse stadig ukorrekt ;)

(Fuck Postal 2... Ødelægge mine argumenter... Grr...)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KilroyKilroySkrevet 17/11-03 15:01 
Episoden er naturligvis tragisk, og det afstedkommer med garanti at medierne vil fokuserer på vold (igen).
Men jeg ville ønske at nogle huskede folk på at man ikke bliver voldelig af spil, man bliver ikke syg i hovedet af spil eller film. Man skal være syg for at gøre sådan noget. Desværre er det noget som folk glemmer...
Kilroy Was Here
quadquadSkrevet 17/11-03 15:02 
Altså starter demoen i Postal 2 ikke med at man skal hente mælk? Men så falder man jo tilfældigvis over en skovl, pistol, stød-pistol-ting og begynder så at dræbe folk. Mener ikke der står nogle steder i spillet at det er det man skal :)
CronossCronossSkrevet 17/11-03 15:09 
Nu snakker vi jo ikke om demoen, men det fulde spil.
Her kan man ikke klare visse situationer uden at skyde civile.
RJKRJKSkrevet 17/11-03 15:13 
Det er jo heller ikke det samme, som at det kun handler om at dræbe så mange civile som muligt, vel?

Så GØR det det...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
quadquadSkrevet 17/11-03 15:13, rettet 17/11-03 15:14 
Altså handler det ikke om at dræbe civile nej :)

Hvis det at dræbe civile var implenteret i denne mening kunne jeg nævne en hel del spil :)
NaieraNaieraSkrevet 17/11-03 15:18 
Griberg >
Det tror jeg næppe...

Du tror næppe han bliver halshugget i H20? Jeg har set at Michael er med i Resurrection, så udødelig på en eller anden måde er han jo.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 17/11-03 15:20 
RJK >
Selvom vi så siger at det er tilfældet (handler det seriøst kun om at dræbe så mange som muligt...?)

Spillet indeholder diverse missioner. F.eks. "Hent mælk", eller "Gå på arbejde". Man KAN dræbe folk, og selvfølgelig drejer alle det over i en stor dræb-a-thon.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SolaegSolaegSkrevet 17/11-03 15:33, rettet 17/11-03 15:35 
Ja, Naiera, han er med i Ressurection. Men du har ikke set filmen vel? Og, ja, det er synd, at han nærmest er udødelig, men dette har ikke noget med dette at gøre.

Skal jeg forklare det over en privatbesked, da det er uden for emnet og er en Spoiler ?

Edit: Lille stavefejl
CronossCronossSkrevet 17/11-03 15:34 
Det ville være ret rart hvis folk der kommenterede Postal 2 rent faktisk havde gennemført det fulde spil, og ikke kun kommer med udtalelser baseret på demoen.
NaieraNaieraSkrevet 17/11-03 15:40 
Griberg >
Ja, Naiera, han er med i Ressurection. Men du har ikke set filmen vel? Og, ja, det er synd, at han nærmest er udødelig, men dette har ikke noget med dette at gøre.

Jeg kan virkelig ikke se hvad det er du fisker efter... Når det intet har med emnet at gøre, hvorfor så blive ved?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SolaegSolaegSkrevet 17/11-03 15:43 
Undskyld, du havde måske ikke ret, men du bør da lige at få en besked fra mig alligevel. Sorry, hvis jeg gik imod din påstand...
The DaneThe DaneSkrevet 17/11-03 15:48 
Læste på TV2 teksttv idag ang. det med Censur ikke blev taget alvorligt - aldersmarkering etc. Jeg kan tildels godt forstå den del af 'nyheden'. Men det jeg finder som skudt ud i luften er denne del:

"Han siger, at lægevidenskaben og psykologien længe har været enige om, at vold på film og i videospil påvirker brugerne."

Hvilket er direkte løgn. Hvor jeg kan henvise til den artikel jeg nævnte før (uden navn da) "computerspil og chat er godt for sunde børn", og så er der en rapport som heller ikke indikere dette "Det er bare noget der er lavet: Børn, computerspil, vold og virkelighed".
Den slags ubegrundede udtalelser er direkte anstødelige ikke kun for - efter min mening - lægevidenskaben, men også for den jounalistiske integritet (fine ord hva'?). Da det kun går ud over hvordan man anser de to områder fremover.

Selv har jeg da både set voldelige film (fra omkring de 8 år) og spillet computerspil fra de 4-6 år, og bortset fra mine interesseområder ligger mest på spil er der intet ivejen med mig.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
RJKRJKSkrevet 17/11-03 21:25 
RJK >
Mens denne nye historie så er "forsidestof" på TV2 og BT, så fandt jeg det bemærkelsesmærdig, at DR overhovedet ikke omtalte den.

Så ku' jeg lære ikke at være overdreven optimistisk på nyhedsmediernes vegne...

Godt nok var det her ikke så ensidigt, men alligevel søgt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 17/11-03 21:47 
19 Direkte?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 17/11-03 21:49 
Skam første historie i Søndagsavisen (magasinet?).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 17/11-03 21:52 
Altså i går på DR1? Skriv lige hvad du snakker om for helvede :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
yokanabsteryokanabsterSkrevet 17/11-03 22:15, rettet 17/11-03 22:16 
I går var der også en eller anden der ikke viste noget om spil OVERHOVEDET i tv-Avisen 21.00...Han fortalte om de 4 ting man skulle være opmærksom på og understregede at de var videnskaebligt bevist:
1. agression...Personligt har jeg ALDRIG følt trang til at slå nogen efter et spil (kun venligt i et mp spil)
2.Man mister medfølelse eks. man ser noger falde og flække hovedet skolen gården (overdrivelse) der tager det længere tid før børnenen kommer til hjælp, på grund af deres nydelse fra at skyde mennesker i computerspil...Øhhh, jeg har aldrig nydt at se nogen slå sig hårdt...Sadomadokist??...hmmm...NEJ!
3.Børnene bliver ondskabsfulde....???
4. kan jeg ikke huske....
Jeg kan altså helt ærligt ikke nikke genkendelse til nogle af disse ting...nu er jeg måske heller ikke et lille barn...men jeg har aldrig oplevet noget som her beskrevet her!
Det eneste jeg ser farligt er hvis man bliver asocial, og ender med ingen venner at have!
Tv-avisen: børnene på columbine high var inspireret af neo fra matrix med den lange kappe...Der er vist nogle på dr der ikke har undersøgt særlig meget..."bowling for colomine" anyone? Måske var det byens i forjeven fuldstændig syge ofattelse af våben der gjorde det.....det her pisser mig af!...
soon the world will be one big computer
PlaykidPlaykidSkrevet 17/11-03 22:41 
Starfish >
Tv-avisen: børnene på columbine high var inspireret af neo fra matrix med den lange kappe...Der er vist nogle på dr der ikke har undersøgt særlig meget..."bowling for colomine" anyone? Måske var det byens i forjeven fuldstændig syge ofattelse af våben der gjorde det.....det her pisser mig af!...

Den lagde jeg også mærke til og jeg kunne ikke lade være med at grine lidt af det. Jeg kan bare ikke se hvordan nogle knægte ville kunne kobles sammen med filmen Matrix. Jovist bar de samme slags tøj, men jeg er også af den holdning af at de må have været psykisk syge for at kunne gøre sådan noget.
Spiller nu: Halo 3
The DaneThe DaneSkrevet 17/11-03 23:09, rettet 17/11-03 23:24 
De artikler som DR.dk har med den seneste først:

http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=132249

http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=132315

http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=132439

Men bortset fra det kan man jo altid finde indikationer på "inspiration" et eller andet sted fra i deres metode eller den måde de klæder sig på.

Starfish - er du sikker på at det var fra TV-Avisen kl. 21.00 fra igår? Såvidt jeg kunne se fra deres arkiv var der ikke nogen indslag om det der, men det var der tilgengæld idag - hvor det direkte modsatte blev sagt (at det ikke var videnskabeligt bevist).
Der var en masse andet om spil den dag, men det er en anden sag.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
la0sla0sSkrevet 17/11-03 23:18 
The Dane >
"Han siger, at lægevidenskaben og psykologien længe har været enige om, at vold på film og i videospil påvirker brugerne."

Hvilket er direkte løgn. Hvor jeg kan henvise til den artikel jeg nævnte før (uden navn da) "computerspil og chat er godt for sunde børn", og så er der en rapport som heller ikke indikere dette "Det er bare noget der er lavet: Børn, computerspil, vold og virkelighed".


Rent faktisk så vælter du selv rundt i det hele. Du citerer én for at sige, at det påvirker børn. Dernæst siger du, at det er lyv, og at det er godt for børn. Hmmm er det ikke en påvirkning blot med positivt fortegn?!?!
Hvad sker der?
The DaneThe DaneSkrevet 17/11-03 23:28 
"computerspil og chat er godt for sunde børn" - er ikke et citat, men titlen på artiklen.
Den som siger det påvirker børn er psykologen - hvilket jeg siger er forkert (ihvertfald ifølge hans forklaring). Det andet er som sagt titlen på artiklen, og titlen på rapporten lavet af medie rådet omkring børn og deres brug af computerspil.

Men hvis det var noget andet du hentydede til må du lige sige det.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
RJKRJKSkrevet 17/11-03 23:35, rettet 17/11-03 23:35 
Naiera >
Altså i går på DR1? Skriv lige hvad du snakker om for helvede :p

For helvede. Det er sidste gang jeg står tidligt op. Kager rundt i dagene og hvad ved jeg ;)

Det var Tv-Avisen mandag aften klokken 21. Det var i "magasinet", som jeg så ikke kan huske hvad hedder om mandagen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 17/11-03 23:39 
Starfish >
Tv-avisen: børnene på columbine high var inspireret af neo fra matrix med den lange kappe...

Ja, der er ingen tvivl om, at Matrix var den direkte årsag til de mord.

Bevis #1: De havde set Matrix-filmen - endda FLERE gange! Her ringer alarmklokkerne virkelig; det er meget få teenagere der har set den film.

Bevis #2: De havde lange, sorte jakker på. Den slags er meget, meget sjældne.

Konklusionen er klar for DR. Det var Matrix' skyld.

...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 18/11-03 00:27 
Viser bare hvor meget de har brug for at JEG kommer og får styr på tingenen ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 18/11-03 00:37 
RJK >
Det var Tv-Avisen mandag aften klokken 21. Det var i "magasinet", som jeg så ikke kan huske hvad hedder om mandagen.

Det var bare i TV-Avisen. Horisont handlede om Arafat (det hele kan ses på internettet).
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 18/11-03 16:43 
Forsiden på en avis fra i dag:

Om gyser film:

"For de fleste er der tale om ganske harmløs underholdning, som for unge mennesker i bedste fald kan hjælpe dem med at bearbejde seksualangst, som for mange er en del af det at blive voksen".

*LOL*

Det fortsætter med at fortælle om hvordan psykisk syge bliver påvirket - Bla, bla, bla...

Det er sikkert sandt nok. Men jeg må alligevel grine.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
MarcusMarcusSkrevet 18/11-03 17:54, rettet 18/11-03 17:55 
Bearbejde seksualangst? det må være rimelig mystiske former for seksualangst hvis man skal kunne lære det af gyser film. Hmm ok det er fint at splitte hinanden op og voldtage personer, så er jeg ikke bange for det mere.

-Dog er artiklen sikkert rigtig nok, støtter også op omkring hvad jeg skrev i mit indlæg i starten af tråden :)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 18/11-03 18:01 
Kilroy >
Men jeg ville ønske at nogle huskede folk på at man ikke bliver voldelig af spil, man bliver ikke syg i hovedet af spil eller film. Man skal være syg for at gøre sådan noget. Desværre er det noget som folk glemmer...

Helt enig og det viser bare, hvor overfladisk medierne håndterer sagens natur. De kaster faktisk, som andre har nævnt, skylden på dem selv.

Jeg er ikke psykolog - men man er sig selv nærmest og det er kun en selv, der forstår ens egen natur - det gør ingen andre (hellere ikke psykologer), ligegyldigt hvordan vores handlinger er ud ad til. Gi'r dette overhovedet mening (det jeg siger :))?

Denne diskussion kan vel egentlig skæres drastisk ned til; er man psykisk ustabil i forvejen, er der i højere grad en tendens til, t man ikke kan forholde sig til virkelighedens *regler* og derved bliver langt mere påvirket af film og spil > kan så føre til inspiration og dermed vold til følge.

Selv er jeg glad for at have livagtige drømme, hvor min fantasi lader mig udleve og kontrollere tingenes udfald.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RebelheartRebelheartSkrevet 19/11-03 00:56, rettet 19/11-03 00:57 
SkyblazeR >
Selv er jeg glad for at have livagtige drømme, hvor min fantasi lader mig udleve og kontrollere tingenes udfald.

Ja, der er ikke noget bedre end at kunne styre sine drømme.
Det er en dejlig følelse af magt og frihed, når man i en drøm faktisk ved, at det kun er en drøm og at man kan gøre lige, hvad man vil.

Jeg har haft mange "interessante" drømme! ;-)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/11-03 00:58 
Fik ved en intern fejl slettet følgende indlæg, beklager:

Det giver mening men jeg tror at folk er mere ens end de tror og at det derfor er muligt at sætte sig ind i en andens situation. (Nogenlunde i hvert fald) (Jeg mener bl.a. vi er ens pga. vi er dyr og dyr er forholdvis ens)

Så:
Præmis 1:
Dyr er forholdvis ens
Præmis 2:
Vi er dyr
Konklusion:
Vi er forholdvis ens
:)

Mysterious
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/11-03 01:00 
Fik ved en intern fejl slettet følgende indlæg, beklager:

SkyblazeR >
Selv er jeg glad for at have livagtige drømme, hvor min fantasi lader mig udleve og kontrollere tingenes udfald.

Tak, tak - Jeg frabeder venligst slutningen på den sætning!

;-)

(Medmindre vinderen af popstars 2003 bliver nævnt!).

Born2Play
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/11-03 01:20 
I den sammenhæng vil det så være passende at bruge Nightmare On Elmstreet-filmene som reference. De er jo baseret på "hyg dig i dine drømme og ha' det sjovt big time men pas på ikke at dø, for så dør du også i virkeligheden".

Igen er det film, som medierne meget muligt misforstår fuldstændig. Heldigvis har Freddie Vs. Jason få positiv omtale af de fleste film-journalister, der har fattet pointen.

Budskabet er som bekendt at syndige teenagere lige skal lære slappe lidt af. Som flere gysere (NoE-serien mestrer både gyser og splatter-genren IMO) prædiker disse film om en moral, som en nonne- og munkeorden vil elske.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
84 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig