X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

En Cube eller en PS2?


Svar Sortering
ValkyrieValkyrieSkrevet 18/03-03 21:44 
Ja, dem begge ville være fedt, men kan kun købe en lige nu og jeg ved ikke hvilken en jeg skal tage. Jeg har en Xbox, med Live, og er meget glad for det, men kunne godt tænke mig en anden konsol til at hjælpe med inovationen!

På den ene side har vi PS2, der snart for Jak and daxter 2, FFX-2 og Socum! Men på den anden lyder Cuben heller ikke dårlig med Monkey Ball 2 og Animal Crossing(har ikke noget problem med at købe en freeloader)!

Jeg er rimelig meget til alle genere udover Bil og sportsspil! kan da godt spille et barsketspil engang imellem eller lidt mario kart;) Men ikek generelt!

Så hvad vil i forslå for en der bare vil have noget anderledes end det det sorte monster kan tilbyde?:)

Håber i vil svare, for jeg er itvivl... De virker så fede begge to, og kan simpelthen bare ikke vælge en bestemt!
Well crucify the insincere tonight...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 18/03-03 21:49 
Med den tagline du har, skal du da vist ha' dig en GameCube...
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
MadsMadsSkrevet 18/03-03 21:49 
Der er jo en masse på PS2'en.

Men de fleste af SEGA's fede titler kommer på GameCube + Zelda er lige på trapperne.

Derfor vil jeg pt. stemme for en GameCube.

Men nu er det jo mest en smagssag dette, og det er for mig ufatteligt at folk ikke selv kan vælge.

Hvorfor skal vi gang på gang se et sådan emne; "Hvad skal jeg købe?"

Er det fordi folk ikke selv har nogen mening om tingene, har svært ved at træffe beslutninger eller bare skal have konstateret sin mening hos andre, i stedet for at gøre hvad man_selv_føler for?
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
MajorPMajorPSkrevet 18/03-03 21:55 
Gamecube! Jeg har selv haft en PS2 som skuffede mig grusomt i forhold til Xbox! Jeg har nu en Xbox, og når pengene kommer, så vil jeg købe en GC!
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
quadquadSkrevet 18/03-03 21:57 
PS2 og køb dig en dansemåtte til den :)
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 18/03-03 22:02, rettet 18/03-03 22:09 
Jeg har både Ps2 og GC, og er meget glad for begge.
Hver konsol har jo sine fordele og ulemper, så én kan vel ikke være den bedste fremfor de andre.
Jeg ville helst selv tage stilling til, hvad jeg skal købe, og er tit ligeglad med hvad andre folk siger om det via anmeldelser osv.

Derfor synes jeg, at du selv skal tage stilling til dit køb...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 18/03-03 22:19 
Jeg har ikke nogen PS2 eller PSX og har aldrig haft det.
Men det er mit umiddelbare indtryk, at Xbox og PS2 er meget mere ens i deres spil udvalg, end Xbox og GC er.

Klart der er forskelle på de 3 konsoller, og en ægte samler må have dem alle.
Men i mine øjne vil du få et bredere spil udvalg [i spiltype IKKE antal] hvis du vælger en GC.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
ValkyrieValkyrieSkrevet 18/03-03 22:30 
Wow tak for jeres for mange hurtige svar!

Men det ser ud som om folk er mere splittet!:)

Men jeg tror også at GC-Xbox kombinationen er den bedste hvad angår variation(???)
Well crucify the insincere tonight...
jaesjaesSkrevet 18/03-03 22:34 
Gedens Farfar >
Wow tak for jeres for mange hurtige svar!

Men det ser ud som om folk er mere splittet!:)

Men jeg tror også at GC-Xbox kombinationen er den bedste hvad angår variation(???)

Helt sikkert IMO.
NaieraNaieraSkrevet 18/03-03 22:35 
Benyt venligst Quote funktionen fornuftigt.

Tak.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 18/03-03 22:44 
Naiera >
Benyt venligst Quote funktionen fornuftigt.

Tak.

Hvis det er mit indlæg du hentyder til, må du gerne lige uddybe...
NaieraNaieraSkrevet 18/03-03 22:45 
Du gjorde det igen...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 18/03-03 22:49 
Jeg er helt blank om hvad du mener.
Jeg er vant til Newsgrups, hvor det er etikette at medbringe noget at teksten på det man svarer på og så svare nedenunder, hvad gør man i foras?
NaieraNaieraSkrevet 18/03-03 22:52, rettet 18/03-03 22:53 
Du skal ikke Quote et indlæg der står lige ovenover det, du selv skriver. Det er ikke nødvendigt, man går ud fra at det man svarer på, er det der står lige ovenover. Du kan godt Quote, hvis det er en længere tekst, du vil pille sætninger ud af, og du skal selvfølgelig helst når det ikke er et indlæg der står lige ovenover.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JoachimMAJoachimMASkrevet 18/03-03 22:52 
jaes >
Jeg er helt blank om hvad du mener.
Jeg er vant til Newsgrups, hvor det er etikette at medbringe noget at teksten på det man svarer på og så svare nedenunder, hvad gør man i foras?

Når vi qouter her på Playright/DKF, så skal vi gøre det under det gamle indlæg. Jeg er også vant til at gøre det på den anden måde fra andre foraer, så det er sgu lidt svært:)
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
la0sla0sSkrevet 18/03-03 22:56 
Det er SLET ikke simpelt, jeg har ikke løsningen men her er mine overvejelser.

Nu taler jeg til dig som konsol entusiast og ikke som konsolspiller (en der bare vil spille de nyeste GTA spil). Så grundene til at købe en PS2 skal være for at nyde de specielle titler som den har. PS2 er ultimativt RPGens maskine, elsker du de spil bør du købe den. Jeg er godt klar over at der er ved at være interessante RPGer klar til de andre maskiner, men ikke i forhold til det som PS2en kan byde på. Dernæst er PS2en langsomt MEN SIKKERT ved at blive SHMUPens maskine. Med Dodonpachi, R-Type FINAL, GradiusV og sikkert flere på vej er der MASSER AT GLÆDE SIG TIL (plus Mslug3). Er du til fighters er det nok også maskiNEN.

Altså er det her grunden til at overveje PS2, udover de åbenlyse blockbuster titler som kommer til den, men dem tænker jeg ikke på her.

Gamecuben, den har langt de fleste originale titler, som du ikke får de andre steder. Det bør være argument nok. Xboxen kan på mange måder levere noget af det samme som PS2en, tænk bare mgs substance, mens cuben leverer noget der er meget anderledes. Spillene kommer måske ikke så ofte til den, men når du alligevel har din Xbox og virker til at bruge den mest gør det jo intet.

Jeg ville nok selv vælge PS2 og Cuben, men det handler jo ikke om mig (heldigvis hva?), så vurder om det er klassiske konsol rpgs der tæller eller om det er Nintendo gameplay.. du ved: det der udefinerbare som bare fænger og er anderledes.
Du går ikke galt med en af dem...
men jeg læner mod cuben.. måske også bare fordi jeg er påvirket af PSO til den. PS2 er bare lidt for middle of the road, og mange af de fede shmups kan sikkert kun nydes med chip i.. hvilket er en ekstra investering, taget i betragtning at freeloaderen gør import nemt.

SLUUUUUT!
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 18/03-03 22:59 
Ok modtaget
jaesjaesSkrevet 18/03-03 23:02 
Og se nu kom der et svar i mellem, så newsgroup-metoden er nu ikke så tosset.
Ok jeg stopper nu :-)
NaieraNaieraSkrevet 18/03-03 23:04 
la0s >
PS2 er ultimativt RPGens maskine, elsker du de spil bør du købe den. Jeg er godt klar over at der er ved at være interessante RPGer klar til de andre maskiner, men ikke i forhold til det som PS2en kan byde på. Dernæst er PS2en langsomt MEN SIKKERT ved at blive SHMUPens maskine. Med Dodonpachi, R-Type FINAL, GradiusV og sikkert flere på vej er der MASSER AT GLÆDE SIG TIL (plus Mslug3). Er du til fighters er det nok også maskiNEN.

Til dels enig. Hvis du kan lide RPG'er, SKAL du have en PS2, men også lige en Messiah eller lignende (Xenosaga f.eks.).

Ja, den er også god til shooters efterhånden, men der er ligeså meget, og meget der er en del bedre, at hente på Saturn og Dreamcast, der er mere vigtigt end hvad vi har til PS2 nu.

Med hensyn til Fighters passer det dog ikke, hvis altså der er den mindste interesse for 2D Fightere til stede, for så skal man uden tvivl holde sig til Dreamcast, eller Neo Geo hvis man har røven fuld...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 18/03-03 23:05 
jaes >
Og se nu kom der et svar i mellem, så newsgroup-metoden er nu ikke så tosset.
Ok jeg stopper nu :-)

Derfor har vi en Ret knap! :)

QUOTE tingene kan man sagtens også selv skrive ind.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 18/03-03 23:07 
Så lad gå da ;-)
la0sla0sSkrevet 18/03-03 23:28, rettet 18/03-03 23:30 
Naiera >

Til dels enig. Hvis du kan lide RPG'er, SKAL du have en PS2, men også lige en Messiah eller lignende (Xenosaga f.eks.).

Læs min post igen og fortæl mig at jeg ikke nævner chip problematikken! :)


Naiera >
Ja, den er også god til shooters efterhånden, men der er ligeså meget, og meget der er en del bedre, at hente på Saturn og Dreamcast, der er mere vigtigt end hvad vi har til PS2 nu.

Ja det er rigtigt og det kunne jeg nemt selv fortælle ham, men hvad hedder topic? Saturn eller en Dreamcast? :)
Nix.. slut!

Naiera >
Med hensyn til Fighters passer det dog ikke, hvis altså der er den mindste interesse for 2D Fightere til stede, for så skal man uden tvivl holde sig til Dreamcast, eller Neo Geo hvis man har røven fuld...

Det hedder heller ikke NeoGeo eller Dreamcast, ellers ville jeg have sagt det samme (det burde du da vide Naiera, ikk?).


EDIT: ok indrømmet jeg nævner ikke PS2 RPGs og PS2 chip, men stadigvæk chip og ps2
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 18/03-03 23:34 
la0s >
Læs min post igen og fortæl mig at jeg ikke nævner chip problematikken! :)

Damn ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ValkyrieValkyrieSkrevet 18/03-03 23:34 
Blev lige blæst væk der Laos:)

Grunden til jeg begyndte at overveje cuben var da joachim, postede en tråd om Animal Crossing inde på gamereactor... Jeg troede Nintendo havde mistet grebet, men det ser ud som om der stadig er magi:)

Monkey ball er altså også bare abeskønt:)

Tak for jeres svar, jeg haler ind mod cuben! Ja, det bliver sgu cuben! Lad os håbe de glade N64 dage ikke er overstået!

Men jeg tror også det havde noget med det du sagde..... Jeg har et problem med de fleste turn based RPGer eller spil som bruger balduas gate kampsystemet..... Tryk på fjenden med musen og din karakter meleer selv, mens du kan se på! FFX-2 lød lidt anderledes her, så det så jeg frem til, men jeg ved ikke hvad R type er ovs, så måske er det bedst sådan, mht til min smag:) Ikke fordi jeg hentyder til du er hardcore, gud nej..... Jeg har jagtet bugs i Halo..... Ehhhhh:/ Det er så måske ikke noget at væree stolt af?
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 18/03-03 23:35 
la0s >
Det hedder heller ikke NeoGeo eller Dreamcast, ellers ville jeg have sagt det samme (det burde du da vide Naiera, ikk?).

Korrekt, men du tager 2D Fighters og Shooters med ind i diskussionen, og så SKAL disse to formater nævnes, for ellers er der absolut intet at komme efter.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MadsMadsSkrevet 18/03-03 23:38 
Enig med Naiera, de formater skal nævnes.

Men behøver vi overhovedet inddrage shooters og 2d fighters, når det netop er Gedens Farfar vi skal foreslå en konsol? ;P
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
la0sla0sSkrevet 18/03-03 23:39, rettet 18/03-03 23:51 
naiera: off topic... snakkede du om at slippe mslug3 btw?

Ja jeg drager fighters og shooters ind i diskussionen.. fordi de er at finde på platformene der overvejes.
Neo Geo er rimelig avangarde som hjemmesystem hvad enten man vælger arkademaskine, supergun eller AES. Meningen var jo ikke at namedroppe gude systemer, når det er irrelevant, eller?
Jeg kan se det fornuftige i at nævne Dreamcast da den ikke er så gammel igen, det er der måske fornuft i. Men for en xbox fan (ikke ment ondt) er Neo Geo måske lige lovlig overkill. Det forlyder jo iøvrigt at PC Engine er næsten det vildeste hjemme shmup system, hvorfor så ikke nævne det? Det er ikk' for at røre op i noget ballade, men det giver ikke mening, for mig that is. Gik snakken på de to genrer var det en helt anden sag, imho. :9

Fred med det
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 19/03-03 00:34 
la0s >
naiera: off topic... snakkede du om at slippe mslug3 btw?

Jeg slipper det hele. Lortet virker ikke, men jeg har en potentiel køber til HELE dynen, og jeg venter lige et stykke tid, så vedkommende har en chance for at skaffe gysser nok.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 19/03-03 00:38 
;)
Hvad sker der?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 19/03-03 01:11, rettet 19/03-03 01:11 
GCN har skuffet mig som ingen anden maskine. Ikke engang Mario Party 4 har kunnet holde mig interesseret - jeg synes 2'eren til N64 er sjovere, og med Rare hos MS kan jeg ikke se nogen grund til at købe en 'cube.

...men det er jo også bare en skuffet N64-fanatikers inderste tanker... :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SumezSumezSkrevet 19/03-03 01:14 
(ignorerer alle andre indlæg i tråden og svarer direkte til det første)

GC har masser af fede spil, men PS2'en har trods alt overhånd. At dømme efter din spilsmag, vil GC passe godt på dig, men med PS2 går man aldrig galt i byen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PlaykidPlaykidSkrevet 19/03-03 07:19 
GC'en har helt klart mange gode og solide spil som man kan spille igen, efter de er gennemført, eller man har lagt dem fra sig. Og så er der jo titler som Resident Evil, Zelda (hvis man kan lide det), Super Smash Brothers melee og mange andre.

PS2 har jo allerede mange gode spil, og nej, den går man ikke galt i byen med.

Xbox'en er dog den jeg bruger mest for tiden, den er multifed og har de sejeste funktioner.
Spilleudvalget af gode spil er måske ikke helt så stort, men der ER nok spil at man sagtens kan invisterer sig fattig.
Spiller nu: Halo 3
OmenOmenSkrevet 19/03-03 10:06 
Gedens Farfar >
Tak for jeres svar, jeg haler ind mod cuben! Ja, det bliver sgu cuben! Lad os håbe de glade N64 dage ikke er overstået!

Jeg har en US GameCube med Metroid Prime til salg, hvis du er interreseret?
Vote Ficus!
tue hazukitue hazukiSkrevet 19/03-03 10:16 
Hvis du går efter de gode Sega titler (og hvorfor skulle man ikke gøre det???) skal du vælge en GC...

Så kan du så når du får flere penge købe en PS2 eller en Xbox - da de trodsalt stadig har det mest brede spil-udvalg, men det skorter dog lidt på Exclusive titler.

Hvis du vil være helt sikker - så køb alle tre (+ en DC med tilhørende Sega titler hvis du ikke har en)
»You'll never walk alone«
quadquadSkrevet 19/03-03 10:17 
tue hazuki >
Hvis du vil være helt sikker - så køb alle tre (+ en DC med tilhørende Sega titler hvis du ikke har en)

Det virker ihvertfald fint for mig den løsning :)
ValkyrieValkyrieSkrevet 19/03-03 10:26 
Nej tak omen! Ville helst have en Pal:)

Hmmmm..... Jeg troede at SEGA havde droppet deres support til GC.....

Capcom har dog en hel del spil på vej... Folk taler bare ikke så meget om killer 7, Viwetful Joe, P.N 3 og Dead phoenix?
Well crucify the insincere tonight...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 19/03-03 10:38 
Er du da syntheseizer?

Capcom er grundEN til at jeg hver aften beder til min GC inden jeg går i seng.

Bare én af de titler du nævner er jo nødt til at være god.

OG så kommer der jo også Megaman senere på året - w00t??
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RitesRitesSkrevet 19/03-03 10:39 
Vil helt klart sige en PS2.

Nu kommer Metroid Prime dog, efterfulgt af Zelda: The Wind Waker, så NU begynder der at komme respektable spil ud til GC.

Men indtil videre har det været 99% crap.
» a winner is you «
FeldthausFeldthausSkrevet 19/03-03 15:24 
køb en cube, går det selv når jeg får råd og står også i samme sitorition(sikkert ikke stavet rigtigt :) en ps2 er for tid, den bliver bare dårligerer og dårligerer
gamertag: FELDTHAUS DK
NaieraNaieraSkrevet 19/03-03 15:26 
Gør en GameCube og en Xbox ikke også det?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
quadquadSkrevet 19/03-03 15:29 
Nej Naiera, vidste du ikke at GC og Xbox bliver bedre hele tiden? Det er jo GC og Xbox så self. bliver de bedre og bedre indtil Sony smider deres PS3 på gaden som allerrede vil være forældet der.
(Det var faktisk ikke sjovt, tror jeg skal lade være med at skrive når jeg er syg)
RonaldoRonaldoSkrevet 19/03-03 16:26 
Det kunne godt virke som om at PS2 har haft sin bedste tid, og GC først træder sin i møde nu. Der er næsten et hav af store titler som ikke er udkommet på GC endnu.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 19/03-03 19:28 
Gedens Farfar >
Tak for jeres svar, jeg haler ind mod cuben! Ja, det bliver sgu cuben! Lad os håbe de glade N64 dage ikke er overstået!

Med mit kendskab til dine spilpræferencer, er du ikke helt galt på den. Snup du bare en Cube.

PS2'en bliver jo heller ikke dyre med tiden (Look it's Mr. Obvious again!).
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig