X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

FPS og TPS


Svar
ChronoChronoSkrevet 05/11-03 20:06 
Lige et hurtigt spørgsmål fra mig.

Findes der et skydespil som både er First Person Shooter og Third Person Shooter?

Jeg kan huske at Half-Life har en thirdperson option, men den fungerede slet ikke. Findes der et spil hvori begge synsvinkler er til stede, og hvori de begge fungerer ordentligt?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
MadsMadsSkrevet 05/11-03 20:07 
SOCOM?
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RJKRJKSkrevet 05/11-03 20:15 
Der er da vist nogle pc-spil der både har first- og thirdperson view. Godt nok kan jeg ikke lige komme på så mange udover Morrowind, men... Og jeg ved godt det ikke er en shooter, men...

;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PapandPapandSkrevet 05/11-03 20:21 
Snakker vi kun konsoller? For hvis det også gælder pc-titler, så kan jeg da nævne en del.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
JmogJmogSkrevet 05/11-03 20:22 
Jedi Knight-serien. Eller..., nåja det er så kun når man bruger lyssværd at man er i Third person view.
ChronoChronoSkrevet 05/11-03 20:24 
Vi snakker både PC og konsol. Så bare spyt ud Snowman :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 05/11-03 20:25 
Heh, det var især Jedi Knight-serien, jeg tænkte på. Tak for reminderen ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PlaykidPlaykidSkrevet 05/11-03 20:28 
MGS2, CDS1/2?

De har i hvertfald FPS vinkel.
Spiller nu: Halo 3
GatmanGatmanSkrevet 05/11-03 20:29 
Hitman 2 har begge vinkler. Hvorvidt førstepersonsvinklen "virker" er vel en smagssag. ;)
CalleCalleSkrevet 05/11-03 20:38 
Har Metroid(gc) det ikke osse, det mener jeg ihvertfald.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 05/11-03 20:40 
Rainbow Six: Rogue Spear. Ved ikke hvordan det forholder sig i 3'eren?
(...)
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 05/11-03 20:41, rettet 05/11-03 20:47 
Calle >
Har Metroid(gc) det ikke osse, det mener jeg ihvertfald.

Jo, når man forvandler sig til Morph Ball skifter synsviklen til tredje person.
(...)
ChronoChronoSkrevet 05/11-03 20:44 
Jeg leder især efter et spil hvor ens muligheder ikke begrænses eller ændres ved at man skifter synsvinkel. Jeg har forstået at dette er tilfældet med SOCOM. Korrekt?

Hvordan er det i Conflict Desert Storm 1 og 2?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 05/11-03 21:05 
Chrono >
Jeg har forstået at dette er tilfældet med SOCOM. Korrekt?


Jeg har knapt nok spillet mit eksemplar, men jeg mener kun, at der er 3. persons synsvinkel.
SolaegSolaegSkrevet 05/11-03 21:26 
Det fungerer også udemærket - efter egen erfaring - i Hitman 2, selvom hentydning til andet er blevet nævnt.

Men det kræver klart tilvænning, da 1. persons synsvinklen måske ikke virker helt optimalt.
HulleHulleSkrevet 05/11-03 21:36 
Hidden & Dangerous 2, et strategisk holdbaseret WW2 spil der kan spilles i både 1. og 3. person.
Og et genialt spil IMO :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
PapandPapandSkrevet 05/11-03 22:30, rettet 05/11-03 22:40 
Here goes:
Conflict Desert Storm 1 + 2 (?)
Hitman 2
Hidden & Dangerous 1 + 2
Planetside (?)
Rainbox Six (hele serien)
Sacrifice
Spec Ops
Star Wars Jedi Knight (hele serien)
Tribes 1 + 2(?)

Det var lige hvad jeg kunne huske. Ved ?-tegn er jeg lige en kende i tvivl.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 05/11-03 22:36 
Var der førstepersons perspektiv i Hitman 1?
(...)
PapandPapandSkrevet 05/11-03 22:39 
Nej du har ret. Hitman 1 fjernet og Spec Ops tilføjet :)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
la0sla0sSkrevet 05/11-03 22:45 
Omikron
Hvad sker der?
MinhMinhSkrevet 05/11-03 23:30 
Chrono >

Hvordan er det i Conflict Desert Storm 1 og 2?


Tja, sådan som jeg spiller det så foregår det i 3rd person. Når jeg så står rigtig placeret og skal benytte sigtet samtidig med jeg stadig skal kunne bevæge mig rundt, skifter jeg til 1st person. Dette gælder dog kun ved små bevægelser og ikke hvis jeg skal bevæge mig over lange distancer.
Spiller nu: World Of Warcraft: Cata..., Super Street Fighter IV...
jaesjaesSkrevet 05/11-03 23:53 
Man kan ikke læne sig i Hitman 2´s 1. person mode, så man kan vel godt sige at den er begrænset. Derudover synes jeg den fungerer ok.
MadsMadsSkrevet 06/11-03 00:34 
Pieyanthikos >
Jeg har knapt nok spillet mit eksemplar, men jeg mener kun, at der er 3. persons synsvinkel.

Nej. Når du skal zoome ind skal du igennem to punkter. Første tryk = 1. person, andet tryk = zoom. Sådan er det da såvidt jeg husker det, selvom det heller ikke er meget jeg selv har spillet det ;)
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
ChronoChronoSkrevet 06/11-03 07:46 
Snowman >
Conflict Desert Storm 1 + 2 (?)
Hitman 2
Hidden & Dangerous 1 + 2
Planetside (?)
Rainbox Six (hele serien)
Sacrifice
Spec Ops
Star Wars Jedi Knight (hele serien)
Tribes 1 + 2(?)

Er du sikker på at der er 3. person i Rainbow Six? Jeg har lige haft startet 3'eren (Raven Shield), og kan ikke finde det. Jeg har også gennemført alle de tidligere spil i serien, og kan heller ikke huske at de havde 3. persons perspektiv.

Men for lige at indsnævre det jeg leder efter endnu mere, så vil jeg gerne undgå alt for mange taktiske elementer.

Så vidt jeg kan se udelukker det næsten alle nævnte spil. Tribes er måske en mulighed, men det er kun online ikke?

Jedi Knight er begrænset til lyssvært i 3. person.

CDS1/2 indeholder "team based tactics".

Hitman 2 er meget "stealth" ikke? Eller er der enkelte rene skydebaner?

Sacrifice er meget mere end et FPS.

Hidden & Dangerous ligner "team based tactics", men jeg har ikke fundet en demo så jeg kunne tjekke det.

Planetside og Sacrifice er vist meget mere end bare FPS ikke?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PapandPapandSkrevet 06/11-03 08:16 
Nu får du min tvivl til at blomstre hvad angår Rainbow Six. Har også selv gennemført samtlige i serien, men er pludselig blevet noget usikker på, om der er 3. person. Nogen der kan afklare det?

Tribes er online ja.

Dermed fik du mere eller mindre splittet hele min liste ad :)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
HulleHulleSkrevet 06/11-03 08:29, rettet 06/11-03 08:30 
Hidden & Dangerous 1: Deluxe, blev frigivet gratis da nummer 2 udkom for et par uger siden. Du kan hente den hos fileplanet. Ellers koster Deluxe udgaven kun 100 kroner hos din lokale spilpusher.
Skulle du blive fan af serien som undertegnede er jeg altid frisk på en lille diskussion :)

Et review af nummer 2
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
PapandPapandSkrevet 06/11-03 08:45 
Kan i høj grad anbefale både at downloade H&D Deluxe og købe H&D2. Så skulle du være sikret underholdning et godt stykke tid.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
HulleHulleSkrevet 06/11-03 10:52 
Helt sikkert. Husk dog den nyudgivet patch som lige er udkommet, den retter mange bugs i nummer 2 og giver en mere behagelig udfordring. Illusion Softworks er ikke de bedste i verden til at sende et poleret produkt til hylden. Men kort tid efter udgiver de altid en patch der rette diverse småfejl. Præcis som det er sket i dette tilfælde.
Er du til WW2 så er dette IMO toppen af listen og et langt mere "realistisk" tag på genren. Anbefales, og det kan ikke siges nok gange.
Får helt julelys i øjnene når jeg skriver om deres spil, eller tænker tilbage på de mange gode timer jeg har tilbragt med dem :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
ChronoChronoSkrevet 06/11-03 19:28 
Jeg takker for de mange svar. H&D virker som et godt bud på noget jeg kan bruge, har lige spillet en enkelt mission. Umiddelbart synes jeg at styringen er elendig, men det gør nu ikke så meget i dette tilfælde.

Hvis nogen skulle undre sig over hvad jeg dog vil med sådan et spil, så er det fordi jeg (og min gruppe på uni) er ved at undersøge synsvinklens betydning for spillerens "indlevelse" i et spil. Og hvis vi skal lave en test, så ville et spil der indeholder begge synsvinkler være det optimale.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
DommergaardDommergaardSkrevet 07/11-03 13:05 
Freedom Fighters? Totalt fedt spil ;)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig