X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Simpelt, men solidt RPG?


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 30/10-03 21:19 
Jeg søger et RPG, der er let at fordøje. Altså simpelt kampsystem og simpel men solid historie.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
MarcusMarcusSkrevet 30/10-03 21:22 
Zelda serien ;)
Hmm problemet er jeg ikke ved hvilke du har spillet allerede. Har lige gennemført Soul Blazer til SNES for nyligt, det var ok men lidt for ensformigt i længden og ikke rigtigt nogen udfordring. Men ok historie og simpelt kampsystem
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 30/10-03 21:29 
Jeg søger rene turn-based titler. Jeg har spillet FF7 og FFX. Mit problem er at jeg elsker nogle aspekter ved RPG (historien og kampe), men ofte tager menuerne livet af mig.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 30/10-03 21:37 
Jeg spiller Golden Sun i øjeblikket. Jeg tror det er noget i den stil du leder efter.
FanboyFanboySkrevet 30/10-03 22:23 
Arcadia Legends (GC)?
RJKRJKSkrevet 30/10-03 23:08 
Måske Grandia II...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
The DaneThe DaneSkrevet 30/10-03 23:24, rettet 30/10-03 23:25 
Legaia 2 (PS2) er i stil med FFX, men reelt noget mere simpelt. Det går ikke så voldsomt på kampene, da det er hurtigt overstået så snart man har lært nogen af slagene - så er det bare med at optimere hvor mange gange man kan slå.
Jeg synes dog stadig det er et rimeligt spil, da det har nogen ganske sjove ting ved historien, de forskellige sidemissioner, og så de forskellige roller.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
Bede-xBede-xSkrevet 31/10-03 10:46 
Uden og have spillet særligt meget af det, ville jeg sige KotOR. Det virker ret simpelt og uden alt for mange menuer.

Trækker selvfølgelig min udtalelse tilbage hvis det ændrer sig senere...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KalicolaKalicolaSkrevet 31/10-03 12:29 
Born2play: jeg søger lidt det samme som dig.. og har også kigget på flere spil og sagt "du'r ikke du'r ikke" ja jeg er sgu lidt kræsen.. men jeg mener at have fundet løsningen..

Her er den "Gladius" http://www.lucasarts.com/products/gladius/

spillet har ikke fået top karakter, og en stor del af grunden til at det bliver trukket ned er grafiken. Men ærligt talt, så syntes jeg at grafiken ser go nok ud. Og historien og gameplayet skulle være topdollar (ret mig hvis jeg tager fejl)

Det er et spil som jeg har i sinde at købe når det engang udkommer omkring den 22/11... tjek det ud.
For The Love Of The Game
Bede-xBede-xSkrevet 31/10-03 12:37, rettet 31/10-03 12:38 
Er Gladius ikke mere et strategi rollespil?

Har ikke læst så meget om det, men det virker således. Ender vel med at købe det på et tidspunkt :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 31/10-03 12:38 
Hvilke konsoller har du?
Til Gamecube er der Skies of Arcadia Legends. Sjov historie, relativt simpelt kampsystem, ikke megen fumleri med stats.
Har du en Dreamcast kan jeg anbefale Grandia 2 (PS2 versionen skulle ikke være så god). Og Skies medmindre du også har en Cube (Cube versionen er fintunet)
GBA: Golden Sun spillene.
Xbox er lidt bart område. Star Wars KotOR er dog meget godt.
På PS2 burde der være en del, men har ikke prøvet andet end FFX.
RJKRJKSkrevet 31/10-03 12:39 
Du snakker til B2P!

Hvis han ikke har den enkelte konsol lige nu, så er han nok ved at købe den...

;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Le RoofLe RoofSkrevet 31/10-03 12:41 
Øh...er Star Wars KotOR overhovedet turn-based???
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
RJKRJKSkrevet 31/10-03 12:44, rettet 31/10-03 12:44 
Ja. Lidt ligesom SoA forsøger spillet dog at skjule det - denne gang med bedre held.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Le RoofLe RoofSkrevet 31/10-03 12:51, rettet 31/10-03 12:51 
OK, men siden hvornår forsøger SoA at skjule at det er turn-based. Det er da netop rent turn-based og prøver IMO på ingen måde at være andet...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
RJKRJKSkrevet 31/10-03 12:53, rettet 31/10-03 12:53 
Jeg tænker på det med at man ser at figurerne slår ud efter hinanden etc. uden for turene. Hvor de selvfølgelig aldrig rammer, men for at visuelt "skjule" hvor turbaseret det er.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 31/10-03 12:53 
;-)

Jeg har en Cube, Dreamcast og irriterende Xbox.

Jeg er netop ved at købe Evolution Worlds brugt. Ved godt det ikke er verdens fedeste spil, men tror det kan være underholdende?

Ellers skal SoA:L nok købes til min Cube. Hvis jeg kan finde en pal Grandia 2, så lyder det som noget for mig.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Bede-xBede-xSkrevet 31/10-03 13:07 
Jeg er så en af dem der ikke synes om Grandia 2. Det er måske det du søger, da det er let tilgængeligt, men det er meget ensformet og historien sagde mig ikke meget.

Det første Grandia synes jeg var friskt og glad, og havde samtidig gode karakterer og en sød historie. Jeg vil nok anbefale det i stedet for fortsættelsen, som ligger lige lovlig meget vægt på kampene. Og de er gode, men de kan ikke bære spillet alene.

Må lige tilføje at jeg har spillet PS2 udgaven. 3of19 nævner at den skulle være underlegen DC versionen. Jeg kan dog ikke forstille mig, at den lidt bedre grafik på DC versionen kan gøre den store forskel.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 31/10-03 19:49, rettet 31/10-03 19:49 
Baldur's Gate: Dark Alliance... simpelt men solidt.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 31/10-03 19:55 
Jeg har Grandia II til PS2, og jeg er interesseret i en byttehandel :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
dpldplSkrevet 01/11-03 02:19 
Born2Play >
Jeg er netop ved at købe Evolution Worlds brugt. Ved godt det ikke er verdens fedeste spil, men tror det kan være underholdende?

Jeg gennemførede Evolution 1 til DC får ikke så lang tid siden. Jeg havde det sjovt nok. Men det er ikke det helt store. Og det var meget kort og let. Men jeg havde det sjovt (som jo er det vigtigeste)

Men nu er GC udgaven jo både 1 og 2. Så den vare nok lidt længere :P
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
3of193of19Skrevet 01/11-03 02:58 
Hehe, Evolution havde jeg da helt glemt. Super nuttet character design, overraskende interessant skill og kampsystem. Bestemt en kigger værd og det burde kunne fås rigtig billigt. Synd at historien er tynd som et stykke rispapir.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig