X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Gåse-huds flicks!!


Reply
The BruceThe BruceSkrevet 29/10-03 18:06 
Kan I anbefale nogle VIRKELIGT gode, vellavede film, hvor man får sådanne chok, så hårene rejser sig på armene og det løber én koldt ned af ryggen?!
Af film jeg virkelig har nydt kan nævnes The Eye (Asiatisk spas med nogle rigtigt gode "gåse-huds momenter") samt "Bag Facaden" (en konstant ubehagelig stemning gennem hele filmen).

Det må meg... Se hele indlægget
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
51 topic(s).
1 2 > »

Reply
The BruceThe BruceSkrevet 29/10-03 18:06 
Kan I anbefale nogle VIRKELIGT gode, vellavede film, hvor man får sådanne chok, så hårene rejser sig på armene og det løber én koldt ned af ryggen?!
Af film jeg virkelig har nydt kan nævnes The Eye (Asiatisk spas med nogle rigtigt gode "gåse-huds momenter") samt "Bag Facaden" (en konstant ubehagelig stemning gennem hele filmen).

Det må meget gerne være asiatiske film eller film med Silent Hill-agtig uhygge!

"Scream", "I know..." osv. siger mig ikke en skid, så helst ikke sådan nogle (med mindre I mener at jeg ikke KAN leve uden netop "denne" film?!)
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 29/10-03 18:14 
Jeg kunne SE, det var et The Bruce topic på overskriften.


Lidt at starte på
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Star SoldierStar SoldierSkrevet 29/10-03 18:23 
Snowblood er et godt sted at finde infos (det har vi været inde på før), men nogle af deres favourites er tæt på junk, specielt Electric Dragon 80.000V, pas på med at købe japanske film før i har læst flere anmeldelser først, der er så meget crap, really...
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 29/10-03 22:40 
Vi har haft en rimelig atmosfære-præget debat herinde før om selvsamme.

Så for nyligt 'The Others' (Nicole Kidman) - et mesterværk, hvis i spørger mig. Klassisk gys bliver ikke bedre. Købte DVD'en for 60 kr i Netto.

Af andre er japanske 'Dark Water' (af The Ring-instruktøren), jeg så i CinemaxX her for nylig...meget *mums*.

'Inner Senses' (Hong Kong) er ret ny, og nok stadig en smule overset, men er meget stemningsfuld og psykologisk.


Psykologiske gysere
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 29/10-03 23:27 
Nu ikke så hurtig med at kalde Electric Dragon 80.000V for junk... Den er jo ikke beregnet som "almindelig film", hvis man kan sige det. Den skal jo nærmere bare skabe en stemning. Det skal så lige siges at jeg ikke selv er så vild med den, men jeg synes stadig den er flot lavet :)

Kaïro er også værd at tjekke ud, den skabte også den der lidt ubehagelige stemning hos mig da jeg så den. Fed film, men dog ikke bedre end Dark Water.

Og naturligvis også Zombie Holocaust *host*... Den er jo et mesterværd... eller... *host* Er spændt på at høre, om der er andre der har set den :)
The BruceThe BruceSkrevet 29/10-03 23:51, rettet 29/10-03 23:56 
Sådan en film som "The Others" synes jeg er meget over-vurderet! Som RJK skrev i det andet emne, så er selve filmen intet værd uden den "twist", der kommer til sidst! Jeg ejer den selv, men har kun gidet at se den 1 gang (sikkert også den sidste!)

Følgende asiastiske film har jeg! The Eye, Dark Water og Kairo!! Allesammen rigtig fede på hver deres måde! Derudover har jeg set Uzumaki (tjaa... spøjs- wellplaced Dreamcast-marketing .......aha?)

Efter at have "støvsuget" på Snowblood Apple samt Midnight Eye, er jeg kommet frem til, at følgende film står øverst på listen af film, som snart bør blive en del af min samling:

- Audition (Den skulle ha' en ret grotesk slutning og "sat rekorder" i at få folk til at udvandre fra biografen- det er hype, jeg ved det godt, men virker det på mig? Indeed it does ;-)

- Ichi The Killer (Alene billederne på Snowblood-siderne var alt nok til at overbevise mig...)

-Suicide Circle (har fået rigtig gode anmeldelser! Men Star Soldier- får man nogle chok i den?!)

- Battle Royale (Ikke så meget en "spookster" som en "Over-the-top-jockstrap-der-fik-han-sgu'-blæst-sine-baller-og-sin-bugspytkirtel-ud-gennem-sin-baskanal"-film)

-Inner Senses (Endnu engang- BILLEDERNE!! Desuden skulle den minde en smule om "The Eye", som jeg er helt pjattet mæ'!

- Juon (Skulle indeholde en masse chok-scener... solgt til manden i filt! ;-)

Det var så 1. etape af min "to-do" liste, men kom endelig med flere foreslag!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 30/10-03 00:35 
The Bruce >
- Audition (Den skulle ha' en ret grotesk slutning og "sat rekorder" i at få folk til at udvandre fra biografen- det er hype, jeg ved det godt, men virker det på mig? Indeed it does ;-)

Audition er bestemt også i en klasse for sig. Men for at være lidt firkantet, vil det sikkert ikke være noget for dig, bortset fra slutningen, hvor der er et 'twist' ligesom i 'The Others'... men begge film har SÅ meget mere at byde på, hvis man interesserer sig for helheden.

- Ichi The Killer (Alene billederne på Snowblood-siderne var alt nok til at overbevise mig...)

Uha, det er min store selvpromoveringsdag, can't help myself. Billeder er ikke alt...Ichi er meget mere over-the-edge end noget andet, jeg har set længe... http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=1601&hl=Ichi

-Suicide Circle (har fået rigtig gode anmeldelser! Men Star Soldier- får man nogle chok i den?!)

Den er en del selvironisk og er ikke i samme kategori som det psykologiske gys (Ringu, Dark Water, Kaïro m.m.). Om ikke andet en meget seværdig og anderledes, grotesk film Ghostbuster-agtig slutning (splat i stedet for spøgelser).

-Inner Senses (Endnu engang- BILLEDERNE!! Desuden skulle den minde en smule om "The Eye", som jeg er helt pjattet mæ'!

Nu har jeg endnu ikke set 'The Eye', men jeg er sikker på, at den er i en helt anden genre end 'Inner Senses', som er det stemningsfyldte gys uden makabre billeder af klamme ting m.m... Ikke at det er en dårlig ting.

- Juon (Skulle indeholde en masse chok-scener... solgt til manden i filt! ;-)

Den har jeg selv store forventninger til...

Er man vild med 'Ichi', kan jeg klart anbefale 'Story of Ricky aka RIKI-OH'. Den er lidt mere fantasy-inspiret og flot, sindssyg, makabert lavet uden overdreven brug af CGI. Dog er jeg ikke enig i denne kommentar på DVD-æsken:

"It's Evil Dead 2, Braindead and The Matrix times ten, turned up to eleven!" Bizarre Magazine

Lidt for entusiastisk udtalelse IMO. Axel Music (KBH/Scala) eller HongKongLegends.co.uk har den på lager. Det er den nye digitalt ***UNCUT*** optimerede udgave.

Flere kommentarer fra DVD-æsken:

"Featuring some of the most extreme violence ever recorded on film, 'The Story of Ricky' is the holy grail of horror and manga fans all over the World. Gore-hounds who indulge in the dubious pleasures of 'The Texas Chainsaw Massacre', 'Ichi The Killer' and 'I Spit on your Grave' will be in Seventh Heaven!!"

"Arguably the most violent Hong Kong movie ever made...now totally uncut" - Jonathan Ross

"Extreme 'Manga-in-Motion' Fantasy Action-adventure. Banned in many countries around the World. Now totally uncut on DVD for the first time ever!!"
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
The BruceThe BruceSkrevet 30/10-03 16:00 
OK- Skyblazer (forresten et klasse-spil!)
Tak for ordene om de enkelte film. Jeg har snævret min liste lidt ind efter din visdom er blevet "spredt"!!

- Ichi The Killer (Den MÅ jeg eje- der er ikke noget at gøre!)

- Inner Senses (I the eye ser man heller ikke decideret "klamrianer", men uhyggen opbygges istedet ved hjælp af ISÆR lyd og de ting éns hjerne ellers kan fremtvinge af skrækbilleder! Inner Senses- jeps en must-have)!

- Juon (Jeg satser min pension og mit nervesystem og tror på, at det er en film for mig!)

- Suicide Circle (Jeg venter lidt med at investere i den og som erstatning er den nye kandidat- da dada daaaaaa: "The Story of Ricky"-)
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
MrCaseMrCaseSkrevet 30/10-03 16:46 
det er (selvfølgelig) værd at checke klassiskeren "The Shining" Det er stadig rigtig godt...

Jeg havde meget glæde af at se "Blair Witch Project" Men jeg så den også før nogen anede hvad det var, eller overhovedet havde hørt om den (3 måneder før den kom i biffen), på min computer, en stormful mørk aften...
Have you considered sucking less?
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 30/10-03 17:16 
The Bruce >
- Ichi The Killer (Den MÅ jeg eje- der er ikke noget at gøre!)

... og det skal naturligvis være den hollandske 2-disk udgave. Den eneste værdige :)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 30/10-03 17:22, rettet 30/10-03 17:24 
Hvad er 3 - Tror jeg den hedder?

Det skulle være en film delt i 3 dele (og tre lande): Japan og Thailand skulle være to af landene?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 30/10-03 17:33 
The Bruce >
- Battle Royale (Ikke så meget en "spookster" som en "Over-the-top-jockstrap-der-fik-han-sgu'-blæst-sine-baller-og-sin-bugspytkirtel-ud-gennem-sin-baskanal"-film)

OT: The Bruce, er der nogensinde nogen der har fortalt dig, at du har et meget levende sprog? Det er forresten ment som et stort kompliment ;)
(...)
The BruceThe BruceSkrevet 30/10-03 17:42, rettet 30/10-03 17:50 
MrCase >
det er (selvfølgelig) værd at checke klassiskeren "The Shining" Det er stadig rigtig godt...

Jeps The Shining har jeg også, og den er helt klart værd at investere i. Man får ikke nogen chok deri, men stemningen (fremprovokeret af det ENORME hotel samt "Johny's" opførsel) er dejligt klaustrofobisk! Good stuff!
MrCase >
Jeg havde meget glæde af at se "Blair Witch Project" Men jeg så den også før nogen anede hvad det var, eller overhovedet havde hørt om den (3 måneder før den kom i biffen), på min computer, en stormful mørk aften...

Jeg havde så til gengæld hørt alt for meget om Blair Witch Project.

Hype gavner på i n g e n måde den film og den blev af selvsamme grund en ekstremt kedelig affære for mig! 2'eren er faktisk OK - den prøver heller ikke så ambitiøst at være anderledes... bare for at være anderledes!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
MrCaseMrCaseSkrevet 30/10-03 17:50 
The Bruce >

MrCase >
Jeg havde meget glæde af at se "Blair Witch Project" Men jeg så den også før nogen anede hvad det var, eller overhovedet havde hørt om den (3 måneder før den kom i biffen), på min computer, en stormful mørk aften...

Jeg havde så til gengæld hørt alt for meget om Blair Witch Project.

Hype gavner på i n g e n måde den film og blev af den grund en ekstremt kedelig affære for mig! 2'eren er faktisk OK til gengæld- den prøver heller ikke så ambitiøst at være anderledes- bare for at være anderledes!


Forestil dig så at se den, en sen aften med en ven. Ingen af jer aner hvad det er i har fundet på lokalnettet. Ingen ved om det bare er noget nogen har liggende på deres egen computer af noget de selv har lavet, eller hvad det er...
Så bliver det sgu grumme uhyggeligt!

(Vi gik så på nettet bagefter og fandt så ud af hvad det faktisk var for noget. Og bestilte os en t-shirt hver...tja)
Have you considered sucking less?
AmbyAmbySkrevet 30/10-03 17:52 
Vi andre foretrækker så at købe vores film eller ser dem i biografen...
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
MrCaseMrCaseSkrevet 30/10-03 17:58 
Dark-Light >
Vi andre foretrækker så at købe vores film eller ser dem i biografen...

Helt sikkert. Dybt reelt. (Tænker lidt over det: Hov! Jeg bryder reglerne, gør jeg ikke? SORRY MODERATORS!)

..jeg var ung og boede på kollegie. Men jeg er klogere og er blevet en ægte samler nu...
Have you considered sucking less?
The BruceThe BruceSkrevet 30/10-03 18:00, rettet 30/10-03 18:03 
MrCase >

Forestil dig så at se den, en sen aften med en ven. Ingen af jer aner hvad det er i har fundet på lokalnettet. Ingen ved om det bare er noget nogen har liggende på deres egen computer af noget de selv har lavet, eller hvad det er...
Så bliver det sgu grumme uhyggeligt!

(Vi gik så på nettet bagefter og fandt så ud af hvad det faktisk var for noget. Og bestilte os en t-shirt hver...tja)

Præcis dét ville være ekstra "spooky"! Filmen har jo ikke været på top-3 listen over de dyreste film nogensinde lavet (...eller har den), så synes jeg netop det kunne være fedt blot at "udgive" den på nettet, så folk selv kunne falde over den på forskellige særegne sider- præcis som I gjorde! Det er jo ikke ligefrem fordi filmselskabet har så meget at tabe...
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
The BruceThe BruceSkrevet 30/10-03 18:08 
The Bruce >
OK- Skyblazer (forresten et klasse-spil!)
Tak for ordene om de enkelte film. Jeg har snævret min liste lidt ind efter din visdom er blevet "spredt"!!

- Ichi The Killer (Den MÅ jeg eje- der er ikke noget at gøre!)

- Inner Senses (I the eye ser man heller ikke decideret "klamrianer", men uhyggen opbygges istedet ved hjælp af ISÆR lyd og de ting éns hjerne ellers kan fremtvinge af skrækbilleder! Inner Senses- jeps en must-have)!

- Juon (Jeg satser min pension og mit nervesystem og tror på, at det er en film for mig!)

- Suicide Circle (Jeg venter lidt med at investere i den og som erstatning er den nye kandidat- da dada daaaaaa: "The Story of Ricky"-)

P.s. Onkel Jan- "Battle Royale" glemte jeg da helt som guvernør-kandidat på den endelige liste! (Ren underholdning- med et budskab- men stadigvæk... underholdning)
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
The BruceThe BruceSkrevet 31/10-03 00:13 
Kom endelig med flere forslag allesammen (Gerne europæiske/amerikanske "psyk. film")!

P.s. Er der nogen ud over Star Soldier (fortæl, fortæl) der har set "House of 1000 corpses"?

Hvad synes I om den?!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 31/10-03 00:20 
IGN har set den *lol* Læs deres review min gode mand! De er ikke såååå vildt glade for Rob Zombie's "musik-video-film".


Review
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Star SoldierStar SoldierSkrevet 31/10-03 01:09 
Den bliver smashed alle steder, aner ikke hvorfor (det undrer jeg mig faktisk over en del), jeg syntes den var ultra mean, en af de bedste horror/psycho film jeg har set i mange år... det er noget sludder at det er en musik-video-film, den er bare MEAN :)
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 31/10-03 07:06 
Jeg har ikke selv set den, men jeg hører ofte at folk er vrede fordi den minder så meget om Texas Chainsaw Massacre. Jeg regner da bestemt med at jeg alligevel skal se den på et tidspunkt :)

Speaking of TCM, er der nogen af jer der skal ind og se den originale på det store lærrede i aften?
Per SPer SSkrevet 31/10-03 11:05 
Enig med Star Soldier. House of 1000.. er en "must see".
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 31/10-03 11:27 
Per S:

Hvis du og Star Soldier virkelig ikke laver sjov - Så bliver jeg nødt til at se den!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
MåsseMåsseSkrevet 31/10-03 11:39 
En semi spændings/gyser der er værd at se...Identity den er sgu ok


Det fede pis
Jeg har købt to Xboxe i håb om at få ligeså meget power som en ps2
Per SPer SSkrevet 31/10-03 11:56, rettet 31/10-03 11:57 
Til Born 2 Play:

Altså.. House of 1000.. er en rendyrket homage til specielt TCM. Den er ikke en psykologisk gyser - den er lige på og rå. Filmen tilfører som sådan intet nyt til genren, men det er glimrende "underholdning".

Ord som "led", "modbydelig" og "ond" passer fint ind i beskrivelsen.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
RJKRJKSkrevet 31/10-03 12:18 
Per S >
Altså.. House of 1000.. er en rendyrket homage til specielt TCM.

TCM1 eller 2? Udfra hvad jeg har hørt om HO1000C så er den jo nærmere over i noget splatteragtigt? Den første TCM er jo - hvis folk har glemt det - utroligt stilren og meget lidt splatteragtig. Det er mere hvad man tror, man ser...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 31/10-03 14:23 
KidCaffeine >
The Bruce >
- Ichi The Killer (Den MÅ jeg eje- der er ikke noget at gøre!)

... og det skal naturligvis være den hollandske 2-disk udgave. Den eneste værdige :)

Den har jeg også selv. Den danske skulle være udmærket også (kan ikke huske om det er den samme udgave?)...coveret er i hvert fald fedt, da det afspejler den mest vilde splatter-scene i hele filmen...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 31/10-03 14:37 
Yep Yep - jeg har 5 billetter på række 17 i Imperial i aften til TCM. (og også 5 venner)

Som RJK så rigtigt antyder - den film er genial.

Nå men The Bruce -> det ser ud som at alle går rundt om grøden her.
Hvis du kan lide asiatiske gysere er der slet ingen vej udenom The Ring / Ringu, altså den japanske version.
Klart den bedste film fra Hideo Nakata IMO, og i det hele taget den j-horror film der satte gang i det hele.

Nu er jeg ikke super kender, men jeg har da set Audition, The Eye, Dark Water og Ring 2.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 31/10-03 14:47, rettet 31/10-03 14:48 
'Kyua/Cure (1997)' fra Kiyoshi Kurosawa (instruktøren af 'Kaïro') er også anbefalelsesværdig. Meget mystisk og stemningsfuld på den "hvad var det der lige skete!?"-agtige måde i stil med 'Suicide Circle'...

http://www.imdb.com/title/tt0123948/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
The BruceThe BruceSkrevet 31/10-03 18:53, rettet 31/10-03 19:27 
SeventhSun >
Nå men The Bruce -> det ser ud som at alle går rundt om grøden her.
Hvis du kan lide asiatiske gysere er der slet ingen vej udenom The Ring / Ringu, altså den japanske version.
Klart den bedste film fra Hideo Nakata IMO, og i det hele taget den j-horror film der satte gang i det hele.

Jeg har set Ringu for lang tid siden (da den kom på video her i Danmark). Jeg ved ikke, om det var fordi jeg så den på vhs på et 21" Fernseher med en ven og en veninde, men jeg fandt den ikke videre skræmmende.
I må ikke misforstå mig- den var udmærket, men om de sidste point skal hentes hjem på en DVD med tilhørende bombastisk lyd, eller om det bare ikke er en film for mig- ved jeg ikke?!

SeventhSun >
Nu er jeg ikke super kender, men jeg har da set Audition, The Eye, Dark Water og Ring 2.

Hvad er dit syn på de enkelte film? (jeg tænker især på The Eye og Audition)
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 31/10-03 18:57 
Jeg hader selv It - på det "gode" måde ;)

Har drevet mig til vanvid flere gange, specielt mørke aftener...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 31/10-03 19:19 
The Bruce >
Hvad er dit syn på de enkelte film?

The Eye er en god historie med nogle rigtigt fede effekter i.
Den er ikke vildt skræmmende, og spiller mere på chokeffekter end de psykologiske gys.
Desværre hænger den ikke særlig godt sammen, der er flere gange hvor historien går helt i stå, og så kan man regne pointen ud alt for let.

Audition har en meget skæv opbygning. Første halvdel er mere eller mindre ligegyldig, mens sidste halvdel er decideret klam, ikke hele vejen men en del af tiden.
Ring har IMO en meget bedre langsom opbygning, hvor Audition måske mere kan sammenlignes med From Dusk Till Dawn - det fungerer bare ikke særlig godt.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Per SPer SSkrevet 31/10-03 19:33, rettet 31/10-03 19:37 
Til RJK:

Blodet er der, men jeg vil ikke gå så langt at definere filmen som splatter (selvom mange vil).

Det er muligt at det originale director's cut var væsentligt vildere (det tror jeg gerne med Rob Zombie som instruktør), men når jeg sammenligner med TCM, er det handlingen og brutaliteten jeg tænker på. Den placerer sig midt imellem TCM og TCM2, alt efter (dårlig) smag.

Rob Zombie benytter sig dog af nogle visuelle tricks og nogle gode karakterer (de "onde") der skiller sig markant ud fra mængden af denne type film. Især hvis man tænker på den nyere Wrong Turn, der er en tilbagevenden til de populære "slasher" film fra firserne. Den er for poppet og mainstream, hvor House of 1000 Corpses formår at være foruroligende og betydeligt mere skræmmende. Men forvent ingen op-af-stolen gys.

Taget i betragtning at filmen har haft (forholdsvis) bred distribution, efter at være skrinlagt i lang tid, så er den ganske vellykket i den tilgængelige udgave - efter MIN mening.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 31/10-03 20:06 
SeventhSun >
Audition har en meget skæv opbygning. Første halvdel er mere eller mindre ligegyldig, mens sidste halvdel er decideret klam, ikke hele vejen men en del af tiden.
Ring har IMO en meget bedre langsom opbygning, hvor Audition måske mere kan sammenlignes med From Dusk Till Dawn - det fungerer bare ikke særlig godt.

Hvad du kalder en "skæv opbygning" har bevidst været Takashi Miikes indgangsvinkel til filmen iflg. interviewet på ekstramaterialet (Unrated Director's Cut fra American Cinematheque). Personligt fandt jeg 'Audition' stemningsopbyggende, hvor galskaben ligger på lur lige under den uskyldige overflade... - modsat f.eks. 'From Dusk Till Dawn', der *bare knækker over* midtvejs til vampyrsplat med en komplet selvironisk udgangsvinkel... ikke fordi det behøver være en dårlig ting.

Men Audition er *dybt gennemtænkt* på den "skæve måde" om man vil... >:)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 31/10-03 20:20 
Til dem der ikke har andet at lave, så kommer der The Haunting kl. 21.45 på DR1, så kan i da få lidt gys før i får købt alle de film der er blevet snakket om (om i syntes den er god eller dårlig skal jeg ikke blande mig i).
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
The BruceThe BruceSkrevet 31/10-03 20:25 
Tjaaaa.... LYDEN deri må fremhæves som suveræn (DTS-lydsporet er blevet kåret som et af de bedste lydspor- punktum) Filmen er ikke noget videre. Der sker ikke så meget i den!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 31/10-03 20:26, rettet 31/10-03 20:27 
Den oprindelige skulle være noget bedre, men sådan plejer det jo at være. Jeg har dog lige været i Laserdisken (KBH) og købe 'Inugami' og 'Kakashi', så 'The Haunting' falder pludselig lidt i baggrunden... >;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 31/10-03 22:48 
Lyden i The Haunting (nye version) er fremragende, ja. Alene værd at se filmen for, hvis man har udstyret.

(Tak for uddybelsen, Per - jeg kæmpede egentligt bare imod den - hos andre - udbredte misforståelse, at TCM er en splatter. Jeg er enig i, at Wrong Turn virker som et tamt ripoff heraf.)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 01/11-03 00:09 
Der er Halloween på Zulu lige i øjeblikket. Nogle der ved, om den er god?
RJKRJKSkrevet 01/11-03 00:11 
Det er den ultimative teenslasher. Men den skal selvfølgelig ses i tidens ånd og man skal overgive sig, for at den ikke virker lidt kikset. Så virker den til gengæld også.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JoachimMAJoachimMASkrevet 01/11-03 01:08, rettet 01/11-03 01:10 
RJK >
Lyden i The Haunting (nye version) er fremragende, ja. Alene værd at se filmen for, hvis man har udstyret.

The Haunting (nye version) er nok den dårligste, mest latterlige film jeg nogensinde har set i hele mit liv, og det mener jeg af hele mit hjerte. At spilde penge på den film, ville i mine øjne være penge ud af vinduet + et nyt lavmål for hvor dårlig en film kan være... Og så er jeg sgu ligeglad med hvor god lyden er i den film, den film burde ikke ses af nogen.

Men så er vi jo så forskellige:)

Den eneste film jeg selv er blevet rigtig skræmt af er IT, da jeg som 11-årig så den i et svensk sommerhus beliggende i en skov, om natten. Jeg havde mareridt om den klovn de følgende 2-3 år...
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 01/11-03 01:09, rettet 01/11-03 01:12 
Joachim M Andersen >
Den eneste film jeg selv er blevet rigtig skræmt af er IT, da jeg som 11-årig så den i et svensk sommerhus beliggende i en skov, om natten. Jeg havde mareridt om den klovn de følgende 2-3 år...

Ligesom mig.
Den Halloween på Zulu er enormt langtrukket.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 01/11-03 02:19 
Så er jeg lige kommet tilbage fra Texas Chainsaw Massacre i Imperial. Den film er nu engang blandt de bedste horror film der nogensinde er lavet. Alene det, at en film er blevet kaldet "den mest forhadte film nogensinde" er grund nok til at respektere den :)
SolaegSolaegSkrevet 01/11-03 10:24 
Hvis det er H20, så er den da ganske god. Den nyeste er dog slet ikke noget for mig.

Ellers prøv "Jack The Ripper - A Letter From Hell." Det er en dejlig uhyggelig film!
RJKRJKSkrevet 01/11-03 11:41 
Joachim M Andersen >
The Haunting (nye version) er nok den dårligste, mest latterlige film jeg nogensinde har set i hele mit liv,

Du har ikke set ret mange film, vel?

Men så er vi jo så forskellige:)

Har du set den på et godt lydanlæg, eller udtaler du dig - igen - om noget du egentligt ikke ved noget om...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JoachimMAJoachimMASkrevet 01/11-03 14:45 
RJK >
Du har ikke set ret mange film, vel?


Jo, jeg har set mange mange film og The Haunting ligger i Top 3 af de dårligste jeg har set. Jeg synes simpelthen den var så dårlig og plat udført.

Har du set den på et godt lydanlæg, eller udtaler du dig - igen - om noget du egentligt ikke ved noget om...?

Jeg så den med et 5.1 Creative system - om det så er et godt lydanlæg, kan diskuteres. Læg mærke til at jeg IKKE har sagt noget om lyden i filmen, som sikkert er meget god, jeg synes derimod selve filmen er en omgang makværk. Desuden er jeg ikke af den opfattelse af at sublim lyd ligefrem kan redde en film fra at falde til jorden.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
RJKRJKSkrevet 01/11-03 15:01 
Joachim M Andersen >
Desuden er jeg ikke af den opfattelse af at sublim lyd ligefrem kan redde en film fra at falde til jorden.

Tro ikke på mig, tro på George Lucas:

"Lyden er den halve filmoplevelse."
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JoachimMAJoachimMASkrevet 01/11-03 15:10 
Måske, men når den anden halvdel er lige til at lukke op og skide i, er der ikke meget at gøre. Jeg vedkender at lyden betyder vildt meget for stemning osv., men samtidig mener jeg ikke at den kan redde en meget meget dårlig film.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
The BruceThe BruceSkrevet 02/11-03 20:42 
Som tidligere nævnt synes jeg OGSÅ, det er en dårlig film, men når lyden er så v-o-l-d-s-o-m-t godt skruet sammen, som i "The Haunting", så vil jeg nærmest kalde den en stor filmisk oplevelse på et godt/suverænt lydanlæg.
Jeg forstår godt hvorfor du måske ikke kan kommentere på lyden ud fra dit Creative-sæt!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
51 topic(s).
1 2 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me