X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lyden på konsoller?!


Svar
The BruceThe BruceSkrevet 24/10-03 01:13 
Når der nu er blevet lavet en tråd om hvilket fjernsyn I bruger til at game på, så er det da kun fair, at jeg byder op til dans, hvad angår lyden!
---------------------------------------------------
Følgende ting- vil jeg gerne vide:

-Hvilken receiver (om nogen) har du?
-Hvilke højtalere er koblet til ovenstående?
-Hvilken lyd nyder du godt af med de enkelte konsoller? (Dolby Digital, Pro Logic, Pro Logic 2 eller hvordan...)
--------------------------------------------------------

- Jeg har selv en Yamaha RX-V 740 (med DTS-ES, DD-Ex og PL2)
- Som fronthøjtalere har jeg et par Dali 15A. Min center er en Mission 75c (en ældre højtaler, men absolut godkendt til UG!!) Mine baghøjtalere er et par bi-polare Eltax HT-2 (de giver en dejlig dybde i surround-billedet) Endelig bruger jeg- som sub- en Yamaha YST sw-800 (det er guf at kunne m.æ.r.k.e at man lige har smidt en granat ind i en gruppe "Covenant snot-hvalpe" i Halo ;-)
- Min Gamecube-spil hygger jeg mig med i Pro Logic 2. GC'en er koblet til forstærkeren via en scart-boks, hvor der er analoge lyd-udgange i (Desværre er der ikke lyd-udgange i mit fjernsyn :-( )
Mine XBox-spil leveres med et smil i Dolby Digital!! Tjaa, ved hjælp af Advanced Scart Cable og et billigt optisk kabel...
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
The DaneThe DaneSkrevet 24/10-03 01:20 
Spiller "kun" med lyden fra TVet. Men det er også godt nok for mig lige nu - det skal heller ikke være så højt at naboerne kan høre det (er kun på i en kollegielejlighed).
Men nu er jeg heller ikke så voldsomt kritisk (dér).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
tastasSkrevet 24/10-03 06:51, rettet 24/10-03 06:52 
Jeg har en Denon 1603 Reciever, med DPL II, DD & DTS understøttelse.

Af højtaler har jeg et Dantax surround sæt. Det har ikke været det dyreste, men spiller udemærket, når det gøres op mod prisen (1500). Sub har jeg ingen af, og vil ikke købe én, før end jeg har besluttet mig for hvilke højtalere der skal erstatte mine Dantax (Sig det højt og energisk for ekstra effekt - D A N T A X !), så jeg ved det passer lidt sammen. Jeg har kig på nogle B&W højtalere, desværre er de ikke helt billige, så det ligger nok lidt ude i fremtiden endnu med dem :I

Jeg har kun en GC i øjeblikket, og spillene bliver selvfølgelig blæst ud i DPL II ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
GuffyGuffySkrevet 24/10-03 15:37 
Mit køre over mit stereo anlæg, sådan et skod gammelt et - men lyden er stadig klart bedre end på mit endnu dårligere tv :)
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."
JmogJmogSkrevet 24/10-03 16:14 
NAD T751 sorroundreceiver (DTS, DD, Pro Logic)
Højtalere: 2x Dali 6006, 2x Dali 2002, Suite Center.
The BruceThe BruceSkrevet 24/10-03 16:19 
Hvilke konsoller har du JMog, og hvilken lyd nyder du med de enkelte?!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
StriferStriferSkrevet 24/10-03 16:29 
Sony DAV-S550 Sorroundreceiver.
5x Sat, 1x Sub.
XBL Gamertag: ZeNtiX
TLTLSkrevet 24/10-03 17:25, rettet 24/10-03 17:34 
Jeg har en AKAI reciever. Den billigste jeg kunne finde der understøtter DTS.

2x Front "Dan Akustik"
2x Sur. "Saturn 80"
1x Center "Eltax" (Den er en del af et større sæt som består af 5 identiske højalere og 1 subwoofer. Jeg må ikke sætte subwooferen op i den ejendom jeg bor i.)

Jeg har en PS2 og en PSX. Jeg bruger optisk kabel til PS2´en og phono kabler til PSX. Hvilket resulterer i Pro Logic II fra PSX´en og DTS fra PS2´en om det bedste, alt efter hvordan de forskellige spil er kodet/lavet.

EDIT: Jeg glæder mig til jeg flytter et sted hen, hvor jeg må larme :]
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 25/10-03 02:10 
Nøjes indtil videre med lyden fra mit tv, som i det mindste er stereo (mit gamle var mono).

Jeg har dog planer om at få købt en rimelig godt soroundsæt engang i 2004...
元気ですか。
RebelheartRebelheartSkrevet 25/10-03 17:02 
Logitech Z-680.
JmogJmogSkrevet 25/10-03 18:55 
The Bruce >
Hvilke konsoller har du JMog, og hvilken lyd nyder du med de enkelte?!

I købsrækkefølge:
-Dreamcast
-Xbox
-PS2
-Nintendo 64
-Saturn

Xboxen kører DD5.1 i de spil der understøtter det - ellers stereo/Prologic. Resten kører Prologic (hvis spillets stereospor understøtter surround) og ellers stereo.
The BruceThe BruceSkrevet 25/10-03 19:51 
TL >
...og 1 subwoofer. Jeg må ikke sætte subwooferen op i den ejendom jeg bor i.)

EDIT: Jeg glæder mig til jeg flytter et sted hen, hvor jeg må larme :]

Har de decideret forbudt dig at koble subwooferen til eller må du bare ikke skrue særligt højt op for NOGET af dit grej?!

Jeg håber ikke jeg får de samme vilkår, når jeg engang får taget mig sammen til at flytte hjemme fra... :[
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
TLTLSkrevet 25/10-03 21:04, rettet 27/10-03 16:14 
The Bruce >
Har de decideret forbudt dig at koble subwooferen til eller må du bare ikke skrue særligt højt op for NOGET af dit grej?!

Jeg håber ikke jeg får de samme vilkår, når jeg engang får taget mig sammen til at flytte hjemme fra... :[

Det er det der er problemet. Jeg bor hjemme i et rækkehus, og det eneste der adskiller min del af rækkehuset med den anden del, er en skydedør der ikke er isoleret. Alle lyde går lige igennem den.

Hvis min mor ikke er hjemme kan jeg godt bruge den (subwooferen), men det sker ikke ret tit. Desuden er det også ret lydt generelt fra hus, til hus her. Så vi må ikke spille højt på bestemte tider af dagen.

Se linket for at se hvordan det stod før... Siden da, er jeg flyttet ud og ind igen. Og da jeg flyttede tilbage fik jeg forbudt at bruge den, da den drev min mor til vandvid.

Mit gamle setup (nyt link)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig