X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bestemte spil vil ikke virke


Svar
SideshowSideshowSkrevet 06/10-03 22:05 
Det er ganske enkelt for underligt. Jeg fik lyst til at spille Shenmue 1 idag og smider så gd-romen i. Det vil maskinen absolut ikke være med til og afgiver i stedet nogen underlige lyde. Jeg prøver med alle 4 skiver og ingen af dem vil virke. Så prøver jeg 10 forskellige andre Dreamcast spil og de virker fint. Underligt tænker jeg og rækker ud efter mit ekstra reserve eksemplar af Shenmue 1. Heller ikke her vil nogen af de 4 skiver virke. Det kan fandme ikke passe. Det kan umuligt være et tilfælde. Samlet 8 Shenmue gd romer vil ikke læses af maskinen, men 67 andre spil vil gerne.

Er der nogen der har oplevet noget så underligt?
>>There's only Juan Pablo Angel<<
SumezSumezSkrevet 06/10-03 22:14 
Den lyd der kommer, når du prøver at køre cd'en, lyder det som nogen der scratcher (ja, som i musik-DJ-phunkjive-MC, ikke kradselyde)?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SideshowSideshowSkrevet 06/10-03 22:14 
Nej, den er kun lyden af cd'en der spinner.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
DommergaardDommergaardSkrevet 06/10-03 22:22 
og den spinder HELT vildt hurtigt, right?
SideshowSideshowSkrevet 06/10-03 22:40, rettet 06/10-03 22:44 
Nej...

Men det er også pisse ligegyldigt hvordan den spinner. Pointen er at det er totalt mærkeligt, at 8 Shenmue 1 skiver i alt ikke vil virke på min maskine, mens at alle andre spil virker.

Ps: Det er til at blive sindsyg af!
>>There's only Juan Pablo Angel<<
KTCKTCSkrevet 06/10-03 23:42 
Ikke for at fornærme din intelligens, men nu passer spillet vel til DC'ens region, ikke?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SideshowSideshowSkrevet 07/10-03 01:09 
Jo, men fint nok du spør' alligevel. Det er jo set før. }8)

Det har nu lykkedes mig, at få lortet til at virke. Jeg skilte maskinen ad og råbte nogen meget høje og negative ord om den. Derefter smed jeg spillet i og så virkede det. Hvad jeg ikke fatter er, at det KUN var Shenmue skiverne, som havde problemer. Så spørger man sig selv om Shenmue er trykt på nogen andre typer gd romer, end alle andre spil?? Noget mistænktsomt var det i hvert fald.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
JAAJAASkrevet 07/10-03 01:23 
Jeg har haft lignende problemr med en US Dreamcast, der ikke ville æde bestemte spil. Nogle gange spandt den bare drevet vildt hurtigt, og andre gange kunne man spille i 5 minutter, før den resettede til Dreamcast menuen. 95% af alle spil virkede helt fint.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig