X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

99$ Cube- En succes!!!


Svar
The BruceThe BruceSkrevet 03/10-03 01:52 
Nintendo of America har (som mange nok ved) lige sat GC'en ned til 99$ som et sidste desperat forsøg på at fat i en røvfuld købere inden/under det store julesalg, som jo er den vigtigste tid for Konsol-giganterne!!

Et godt træk efter min mening og prisnedsættelsen har da også haft en vis effekt: Enkelte butikker melder om en 4-dobling af Gamecube salget!!

They're sellin' like hot cakes!!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
JAAJAASkrevet 03/10-03 02:29 
Dem der køber en GC lige umiddelbart efter prisnedsættelsen, er sandsynligvis folk, der allerede har haft interessen. Spørgsmålet er så, om prisnedsættelsen kan generere interesse hos købere, der ellers aldrig ville have overvejet en GC. Ellers er det nok sandsynligt, at opsvinget i salget kun er af kortere varighed.
SumezSumezSkrevet 03/10-03 06:06 
Ja, det er jo klart at det ikke er vedvarende. Det bedste tidspunkt at købe en konsol på er jo netop lige efter et prisfald. Men som Bruce siger, så har de jo netop sikret sig at få fat i de potentielle købere her op til Jul. Spørgsmålet er så bare om det var prisfaldet værd (har GC overhovedet noget at byde på til jul i år?)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FanboyFanboySkrevet 03/10-03 07:06 
Sumez: Det ser lidt tyndt ud, men der er jo Mario Kart, og der ud over kommer svjh. Viewtiful Joe og FF:CC, Mario Party 5 lidt inden jule måneden.

Det så ellers lige så godt ud med Pikmin 2, MGS: TTS, som var planlagt til julen, men desværre blev de rykket til tidlig 2004.
tastasSkrevet 03/10-03 07:27, rettet 03/10-03 07:29 
Også Rebel Strike.

Rogue Leader var jo stort set "Launch spillet", så det ville være uretfærdigt ikke at regne Rebel Strike for at have potentiale til succes.

Og jeg mener da F-Zero, Vietiful Joe, Mario Kart, Mario Party, Rebel Strike er også er nogle udemærket titler i deres genre.

Anyway, det bliver spændende at følge, specielt fordi der jo har været meget snak om, at sådan en pris nedsækning var det Cuben havde brug for.
Nu får vi jo svaret ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
dpldplSkrevet 03/10-03 12:39 
Jaaaa nu får EU og danmark også en tur :P

Link...
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
rapsacrapsacSkrevet 03/10-03 14:45 
pr. den 17 oktober? Hvorfor i al verden skal de bruge 14 dage på at effektivisere en prisnedsættelse i Danmark? Det hjælper da kun Sony og MS til at tage deres forholdsregler, hvis i spørger mig er det ikke den mest effektive strategi men som tidligere nævnt kun en fordel for Nintendos konkurrenter.
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
FourDFourDSkrevet 03/10-03 15:58 
Fanboy >
Sumez: Det ser lidt tyndt ud, men der er jo Mario Kart, og der ud over kommer svjh. Viewtiful Joe og FF:CC, Mario Party 5 lidt inden jule måneden.

du glemte F-zero GX! efter min mening er det den største titel her for tiden..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 03/10-03 16:08 
I glemte også at FF:CC har US release i februar :-(
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
enfenenfenSkrevet 03/10-03 17:03 
Så kunne jeg jo have ventet, istedet for at købe en i Metro, da den var på tilbud :)

Oh well. 150,- er jo ikke alverden :)
What is the Matrix?
SephirothSephirothSkrevet 04/10-03 10:47 
De kan jo ligeså godt gi' dem væk! Til den pris bliver jeg vel nødt til at købe en GC igen inden længe.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
bootsbootsSkrevet 04/10-03 11:26, rettet 04/10-03 11:27 
Begge mine GameCubes har heldigvis været billigere end den nye pris - selvom de var spritnye, købt i DK og med fuld garanti....
ComradeComradeSkrevet 05/10-03 09:57 
Sephiroth >
De kan jo ligeså godt gi' dem væk! Til den pris bliver jeg vel nødt til at købe en GC igen inden længe.

Man får en Gamecube med når man køber en Happy meal menu ;)

ej. Man må sige det er en lav og god pris, som nok skal fange en masse forældre og andre op til jul.
Nu kan vi jo kun vente på et modtræk fra MS og Sony?
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
la0sla0sSkrevet 05/10-03 13:54 
det her lyder som det der skete med dreamcast og saturn
Hvad sker der?
enfenenfenSkrevet 05/10-03 14:10 
JAA >
Dem der køber en GC lige umiddelbart efter prisnedsættelsen, er sandsynligvis folk, der allerede har haft interessen. Spørgsmålet er så, om prisnedsættelsen kan generere interesse hos købere, der ellers aldrig ville have overvejet en GC. Ellers er det nok sandsynligt, at opsvinget i salget kun er af kortere varighed.

Jeg tror også det hænger sådan sammen.

Vi må bare se tiden an.
What is the Matrix?
jaesjaesSkrevet 07/10-03 01:28 
899 kr., ser ud til at blive den nye pris.

http://www.coolshop.dk/catalog/product_info.php?cPath=22_29&products_id=486
FanboyFanboySkrevet 07/10-03 07:31 
Ifølge Bergsala bliver prisen 849 kr.
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 07/10-03 09:46 
Prisen på 899 på coolshop.dk kan have noget at gøre med at de siger forsendelsen er gratis.. hvilket den så alligevel ikke er pga deres lidt forhøjet pris.

På ebgames.dk siger de også 849 kr
jaesjaesSkrevet 07/10-03 09:48, rettet 07/10-03 09:48 
Ja, det passer meget godt med at forsendelsen er gratis...
The BruceThe BruceSkrevet 07/10-03 18:12 
Salget i USA ER steget en sjat!

Nedenunder er kopieret en artikel fra cube-europe.com

--------------------------

The GameCube is selling like hot cakes! Inside we have some sales numbers, and more...
Our affiliates GC Advanced published the American console hardware sales of last week. It appears that the GameCube has outsold the PS2 and Xbox! Here are the numbers:

GameCube :64,405
PS2 :53,834
Xbox :26,290

With Viewtiful Joe, Mario Kart, and all those other AAA titles released this winter, Nintendo is sure to sell tons more.

Cube-Europe also discovered that the platinum Nintendo GameCube is currently the most sold product on Amazon.com. It appears that our little cubed friend is going to continue to outsell its rivals this week also.

We will keep you updated!

------------------------------

Good stuff!

Det er selvfølgelig ikke noget, der vil fortsætte i al evighed, men lad os håbe at Nintendo kan ride på bølgen lidt endnu (...og måske få ekstra vind i sejlene, når Mario Kart "and friends" udgives!)

Here's hopin'....
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig