X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad lytter I til... netop nu?


Svar
The BruceThe BruceSkrevet 30/09-03 02:16 
Jeg påbegyndte den selv et par gange på det gamle konsolforum, og hvis min hukommelse ikke svigter mig helt her i starten af i mit otium, så var det sgu en dundrende succes!!!

Outkast's nye, kække hyldest til 50'erne blæser ud af fjernsynets højtalere til min udsøgte fornøjelse!

Hvad med jer?
Hvad lytter I til (om noget)... netop nu?!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
2'290 emne(r).

Svar
SumezSumezSkrevet 23/07-07 08:33 
Cartridge>
Hans nyeste remix af hans eget track 'moan', med Ane Trolle som feat. vokal, er også rigtig fedt.

Det er vist over et halvt år siden, den kørte konstant på P3 - men ja, det er fedt. :)

Sidder for tiden og dyrker http://myspace.com/projectsam]S.A.M[/LINK]" target="">S.A.M - benhårdt til dansegulvet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FourDFourDSkrevet 23/07-07 23:13 
Neeeej, var det ikke bare vokal-versionen?
Remixet er anderledes, og der er blevet udsendt en meget pudsig video sammen med det.

In memory of laika!
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 23/07-07 23:46 
Timewriter - Soulstickers
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dchangdchangSkrevet 24/07-07 07:42 
Uha Timewriter, det er guf. :-)

Jeg lytter til min nyindkøbte vinyl, Justice - Cross.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 24/07-07 08:55 
Cartridge>
Neeeej, var det ikke bare vokal-versionen?
Remixet er anderledes, og der er blevet udsendt en meget pudsig video sammen med det.

Nej, det er remixet. Der er ret tydelig forskel da originalen/vokalversionen ikke "rykker" nær så meget. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FourDFourDSkrevet 24/07-07 17:30, rettet 24/07-07 17:31 
Ja det er rigtigt. Må nok bare give mig her, jeg hører ikke selv særligt meget radio :)

dchang>
Jeg lytter til min nyindkøbte vinyl, Justice - Cross.

Huhej, hvor har du fået fat i vinylen hvis jeg må spørge?
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
ElgenElgenSkrevet 24/07-07 17:35 
ØstkystHustlers: Verdens længste rap
(genhørsglæden er overvældende };-))
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
dchangdchangSkrevet 24/07-07 19:06 
dchang>
Jeg lytter til min nyindkøbte vinyl, Justice - Cross.

Cartridge>
Huhej, hvor har du fået fat i vinylen hvis jeg må spørge?

Nogle af mine bedste venner (også gamle kollegaer) har Goodtimes Music i Aalborg. Kan varmt anbefales hvis man er til elektronisk, indie og hiphop på vinyl.

Vinylguf...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/07-07 19:36, rettet 24/07-07 19:37 
Fuck hvor fedt, der er lige nogle hip hop vinyler jeg skal købe d. 1:=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
dchangdchangSkrevet 24/07-07 22:13 
Ja gør du hellere det, de har et sygt udvalg. Sidst jeg var derinde købte jeg følgende vinyler som alm. lagervare;

Sean Price - Jesus Price Supastar
Talib Kweli & Madlib - Liberation
Jedi Mind Tricks - Visions of Gandhi
J Dilla - Ruff Draft
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
00Void00VoidSkrevet 25/07-07 11:09 
Generelt er Goodtimesmusic en rigtig god butik, og det er også der hvor jeg først går hen for at kigge efter en plade. Dog kunne jeg godt savne noget lidt mere obskurt og "underground" musik. Men det er det tætteste vi kommer i lille Aalborg.
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
dchangdchangSkrevet 25/07-07 12:46 
Ja man kan godt savne at der bliver gået lidt mere i dybden, men det sker nok kun hvis man har råd til at tage det hjem. Det er nok der den hænger lidt. Jeg støtter dem bare så godt jeg kan, det er vel det eneste man kan gøre. So spread the word. ;-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
FourDFourDSkrevet 26/07-07 02:48 
dchang>
Nogle af mine bedste venner (også gamle kollegaer) har Goodtimes Music i Aalborg. Kan varmt anbefales hvis man er til elektronisk, indie og hiphop på vinyl.

Tak for det! Vil tjekke det ud.
Angående pladeshops i Aalborg, har jeg svært ved at tro at det kan være værrere end København. Her har vi Amoeba shop og Route 66, hvad elektroniske vinyler angår. Det er i hvert fald de eneste ordentlige vinylshops jeg har kunnet opstøve herovre. Og de er efter min mening med svagt opbud, i forhold til mine interesser.
Det er en ond ond verden vi lever i...
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
SumezSumezSkrevet 26/07-07 09:56 
Det er da ellers mit udtryk at KBH har ret mange "undergrunds" vinylshops, jeg opdager selv hele tiden nye, jeg ikke har hørt om.
Jeg kan dog ikke udtale mig om deres udbud, da jeg selv holder mig til dem, der sælger brugte vinyler, da det musik jeg hører sjældent udgives på vinyl nu om dage (og de vinyler der udgives, i hvert fald ALDRIG ville dukke op i en dansk butik) - Til gengæld er jeg vild med Accord, jeg elsker at gå igennem deres plade-etage og gå amok i deres "indie/alternative" og "elektronisk" afdelinger, ender altid med at bruge alt for mange penge.

Lidt sjovt at se på Goodtimes' (ret høje) priser på nye vinyler, da jeg selv aldrig har givet mere end 200 kr for en vinyl, og den var brugt, limited ed. og i ret god stand.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 26/07-07 10:07 
Hvor er det du ser de høje priser hos Goodtimes? De 4 nye vinyler jeg nævner højere oppe gav jeg 140 og 150 for, det samme gælder for Justice - Cross.

Til sammenligning syntes jeg at Route 66 generelt har højere priser. Men det er nok meget forskelligt.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 26/07-07 10:46, rettet 26/07-07 10:47 
Det meste af hvad jeg kan finde derinde, koster 170kr for en LP. Det synes jeg er dyrt for et nyt "undergrunds"-album.
Men jeg køber som sagt aldrig den slags.

Måske er det bare mig, der er for vant til import, men det jeg køber, kommer aldrig op på de priser, medmindre det er limited editions, med specielle covers eller andet fedt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KeenKeenSkrevet 26/07-07 17:15, rettet 26/07-07 17:16 
Lige i skrivende stund hører jeg Flyleaf, men de seneste par dage har Alesana, Bullet For My Valentine, Flyleaf, Dimmu Borgir, In Flames, Lords Of Acid og et par andre gruper, været det der er blevet blæst ud af højtalerene...
FourDFourDSkrevet 26/07-07 21:18 
Sumez>
..da det musik jeg hører sjældent udgives på vinyl nu om dage (og de vinyler der udgives, i hvert fald ALDRIG ville dukke op i en dansk butik)

My thoughts exactly.. Københavns vinylshops rækker til mainstream electronica og alskens over-undergrundsmusik, men så heller ikke længere. Gid man boede i London (eller havde penge på sit fordømte visa electron!!)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
SumezSumezSkrevet 27/07-07 11:01 
Keen>
Lige i skrivende stund hører jeg Flyleaf, men de seneste par dage har Alesana, Bullet For My Valentine, Flyleaf, Dimmu Borgir, In Flames, Lords Of Acid og et par andre gruper, været det der er blevet blæst ud af højtalerene...

Uf! Man kan ikke få for meget Lords of Acid!! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ViolatorViolatorSkrevet 21/08-07 21:38 
Dave Gahan - Kingdom

Fantastisk nummer - et gigantisk skridt væk fra den abysmale Paper Monsters..
PaenPaenSkrevet 29/08-07 20:40 
Utada Hikaru - sanctury

Sådan en genial sang, kan blive ved med at lytte til den
Lóriens blade falder ikke forgæves
FourDFourDSkrevet 29/08-07 20:46 
Looptroop - The Struggle Continues

Har en del hip-hop i rotation på mp3'eren i øjeblikket. Har fået lidt meget af den der electronica-craze, så det er rart bare at høre noget "rigtig" musik, om man vil :)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
nerosnerosSkrevet 29/08-07 21:27 
Latyrx
Blackalicious
Hieroglyphics
Jurassic five

Er også god musik ;-)!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 30/08-07 01:08 
Hampenberg! :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 30/08-07 08:19 
Eller Cartoons :-(!
Bashful Neophyte
00Void00VoidSkrevet 01/09-07 13:30 
Black Sabbath - Wicked World.

nogle bands bliver man aldrig trætte af
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
PalleJensenPalleJensenSkrevet 01/09-07 13:39 
Hvorfor lytter du så ikke til dem, istedet for til Black Sabbath...? ;o)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
00Void00VoidSkrevet 01/09-07 13:49 
Jeg har ikke deres cd'er :(
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
SephirothSephirothSkrevet 01/09-07 15:24, rettet 01/09-07 15:24 
Den nye med Britney - Gimmie More.

Jeg er skabsfan.. Hov!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
nerosnerosSkrevet 01/09-07 16:37 
Groove Armada er super fedt!
Bashful Neophyte
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 01/09-07 17:19 
satyricon
strapping young lads
amorphis
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
FourDFourDSkrevet 15/09-07 15:52, rettet 15/09-07 16:33 
Den Sorte Skole - Lektion 1
Tjek deres myspace på myspace.com/densorteskole
Der kan hele albummet/mixtapet/hvad-man-nu-vil-kalde det hentes gratis!
Hvis man pt er Malk De Koijn fan kan man nok genkende track 05, som er det geniale mash-up af Bjørn Svin og malke-drengene.
Perfekt til at kaste lidt danske bandetegn til højre og venstre.. Faktisk til alt, fra danske disney stemmer, til oldschool hiphop, fra country til lounge.
Nok det bedste danske forsøg på turntablism, jeg har hørt.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
FourDFourDSkrevet 10/10-07 22:24, rettet 10/10-07 22:25 
Radiohead - In Rainbows!!!
Andre end mig der næsten kammede over af glæde da de fik download-emailen i morges? It's been 4 long years!

..og hvis der nu skulle være nogle som ikke er helt klar over hvad jeg snakker om så tjek linket.

..Well, the new album is finished, and it's coming out in 10 days..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
SumezSumezSkrevet 10/10-07 22:36 
Fjollet, jeg havde egentlig glædet mig til i dag, og så glemmer jeg helt at tjekke mail. Men jeg går i gang med at høre det.. nu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FourDFourDSkrevet 10/10-07 22:44 
Heh, så var det nok bare mig så.
Det var godt nok ikke meget koncentration jeg kunne mønstre i biologi timen, da jeg først så gmail ikonet blinke i min toolbar..!
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
SumezSumezSkrevet 23/10-07 08:59 
Er helt skudt i Die Krupps for tiden (gamle helte, der allerede fik et skud ekstra energi da jeg så deres 25 års jubilæumsshow for nogle år tilbage), på baggrund af den nye 2CD udgivelse med alle deres største hits i genindspillede versioner.
Praktisk fordelt på én cd med deres electro-numre, og én fra metal-årene. Selvom genrerne alligevel flyder lidt ud i hinanden på denne udgivelse, hvilket klæder den. Og vel nok også gør det til den eneste metal-cd jeg køber i i hvert fald dette årti (det skulle lige være den seneste Killing Joke - RIP Paul Raven)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 23/10-07 16:56, rettet 23/10-07 16:57 
Private - My Secret Lover - altså albummet! Herlig ukompliceret 80er pop!!
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dchangdchangSkrevet 28/10-07 16:17 
Hører et fedt nummer fra 9th Wonder's - "Dream Merchant Vol. 2" kaldet Reminisce.

Den mand skal ikke trykke på ret mange knapper før de lækre beats strømmer ud.

Tjek det ud (dem som kan lide det gode hiphop):

Reminisce...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dchangdchangSkrevet 21/12-07 16:54 
Og nu hører jeg så Roisin Murphy - Overpowered. Bliver aldrig træt af hendes stemme.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
JuggernautJuggernautSkrevet 22/12-07 13:23, rettet 22/12-07 13:24 
Die Krupps - Paradise Now
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 23/12-07 23:03, rettet 23/12-07 23:04 
Har lige fået Coma The Album-dobbelt LP'en fra Kenneth Bagers gamle pladeselskab ind af døren, og den bliver møglyttet her lillejuleaften.

Juggernaut>
Die Krupps - Paradise Now

:))
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 24/12-07 18:33 
Vince Guaraldi Trio - A Charlie Brown Christmas - best xmas album ever! :)
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/01-08 17:44, rettet 29/01-08 20:48 
Massive Attack - Mezzanine

Jeg har tilsyneladende haft det ene track efter det andet fra denne plade på hjernen i tidens løb uden at vide hjem, der havde lavet dem. Så nu sidder jeg bare og får gåsehud (på den gode måde) igen og igen :D

EDIT: Jeg burde måske lige nævne, at det, af en eller anden mystisk grund, er første gang jeg hører pladen.. og jeg som ellers elsker trip-hop.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 29/01-08 23:23 
Hvis du elsker Trip-hop, bør du ikke snyde dig selv for "Made Into Itself" med Leaf, efter min mening et af de bedste albums der er begået.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 24/03-08 20:51, rettet 24/03-08 20:59 
The Birthday Massacre. Jeg ved ikke om, der er andre herinde, som kan lide dem, men de kan varmt anbefales at lytte nærmere på, hvis man er til elektro blandet med forskellige former for rock (fra blødt til hårdt). Det nyere er jeg dog ikke ubetinget glad for.

Tjek eventuelt Red Stars, Video Kid og To Die For på deres MySpace-side:
http://www.myspace.com/thebirthdaymassacre

Og Blue og Broken på Juutuub:
http://www.youtube.com/watch?v=kp1FRKc24Zk
http://www.youtube.com/watch?v=JQboKRggL_U

Nu skal jeg bare have taget mig sammen til at købe deres cd'er, MySpace gør mig doven og smånærrig :)

EDIT: Synth-pop og rock er vel i øvrigt en lidt mere nøjagtig betegnelse for stilen.
SumezSumezSkrevet 24/03-08 21:30 
Det er vel rocket industrial/darkwave i stil med Razed in Black, Switchblade Symphony og Helalyn Flowers.
Det er et af de bands med for meget fokus på tøjet og for lidt på musikken, hvis du spørger mig. Helt ringe er de ikke, kan godt lide deres shoegazer inspirerede lyd. Men for poppede for min smag.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 26/03-08 17:30 
Jeg synes, de har ligeså meget fokus på musikken, som de bands du nævner. Der er rigtig nok noget poppet over dem, men pop er jo godt, og alternativ pop er endnu bedre :)
CoreCoreSkrevet 26/03-08 18:32 
Throwdown: Venom & Tears

Købte pladen idag og er meget begejstret for den. Det lyder til tider uhyggeligt meget som Pantera, men uden at lugte alt for meget af rip-off. Derudover hersker der også lidt Devildriver-lyd flere steder, og den über-tunge version af Sepulturas Propaganda er en sjov lille bonus :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/03-08 19:14, rettet 28/03-08 19:17 
Disturbed - Inside The Fire

Ny single fra deres kommende album. Lover rigtig godt :)

Husk også at downloade Perfect Insanity mp3'en, den er gratis!

Nyt album 3 juni
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 29/03-08 00:44 
Cut Copy og LCD soundsystem. Happy elektronisk musik.
Bashful Neophyte
2'290 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig