X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Hvad lytter I til... netop nu?


Reply
The BruceThe BruceSkrevet 30/09-03 02:16 
Jeg påbegyndte den selv et par gange på det gamle konsolforum, og hvis min hukommelse ikke svigter mig helt her i starten af i mit otium, så var det sgu en dundrende succes!!!

Outkast's nye, kække hyldest til 50'erne blæser ud af fjernsynets højtalere til min udsøgte fornøjelse!

Hvad med jer?
Hvad lytter I til (om noget)... netop nu?!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
2'290 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Reply
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 13/11-03 21:25 
Lækkert link!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
dchangdchangSkrevet 13/11-03 21:47 
Rebelheart >
Der er større chance for, at vi hører Julie om 20 år end, at vi hører hip hop!
Bare vent og se!

Til den tid vil vi stadig høre ABBA, Elton John, Beatles, Elvis og mange andre som har lavet kvalitetsmusik.


At sammenligne Abba, Elton John, Beatles og Elvis med Julie og Maria Lucia svarer til at sammenligne Saybia med Radiohead. Eller Kraftwerk med Dj Alligator. Eller Big Fat Snake med Rolling Stones. Get my drift?

Det må og kan man bare ikke gøre.

Jeg hører ikke selv pop, men jeg har utrolig meget respekt for pop-ikoner såsom Elton John, Pet Shop Boys og sågar Erasure. De har formået at skabe deres helt egen personlige pop-univers uden at have skiftet attitude, bare fordi tiderne skifter. I modsætning til fx Cher og Madonna. Madonnas nuværende succes skyldes, efter min mening, hendes samarbejde med Mirvais.

Radiohead er osse en af mine absolutte favoritter. De har formået gang på gang at forbløffe mig, selvom deres musik bliver mere og mere kompleks. En anden grund til at jeg har uendelig respekt for dem, er at de ikke giver efter for hvad folket vil have. Da de fx havde lavet OK Computer (måske en af de bedste plader nogensinde), forventede folk at de ville følge op på succéssen med noget tilsvarende.

Istedet gjorde de så det modsatte med Kid A. Der blev fårene så osse skilt fra bukkene. Dem der havde tålmodig til det, fandt jo ud af at Kid A faktisk var et ret fantastisk album.

Det jeg nok prøver på at sige er, at man kommer længst med originalitet. Originalitet og et stort personligt aftryk bliver aldrig glemt. Når Kitty Wu bruger et år i en hytte i Sverige, og Jon bruger 6 timer i et studie, hvor tror du så at der er lagt mest sjæl i? Gæt én gang.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
The BruceThe BruceSkrevet 13/11-03 22:31 
dchang >
Når Kitty Wu bruger et år i en hytte i Sverige, og Jon bruger 6 timer i et studie, hvor tror du så at der er lagt mest sjæl i? Gæt én gang.

Kitty Wu hørte jeg på Midtfyn i år (...skulle ellers have hørt dem på Roskilde, men vi var blevet lidt for "Steif" til rigtigt at kunne sætte pris på musikken >> Læs: Jeg havde nok mest lagt al min focus i ikke at "skylle" manden foran mig i nakken, hvis vi var taget afsted! ;-)

De var rigtig fede!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 13/11-03 23:13 
Hører: Prince Fleaswallow's Rap (Parappa The Rapper).
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
dpldplSkrevet 13/11-03 23:16 
Lige nu hører jeg faktisk hele nickelback albummet The long Road igennem....
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 13/11-03 23:29 
Jeg er syg med deres single "Someday", hvilket er underligt, da jeg hadede deres første plade?

"I wanna get to know ya" G-unit feat. Joe.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
The BruceThe BruceSkrevet 13/11-03 23:36 
Dolly Parton- "9 to 5" (Min mor har fyret godt op under brændeovn, anlæg samt dansesko!! ;-)
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 13/11-03 23:41 
D'angelo "Lady".
(Her kan man virkelig snakke om kvali)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
MarcusMarcusSkrevet 15/11-03 15:54, rettet 15/11-03 18:51 
dchang >
Istedet gjorde de så det modsatte med Kid A. Der blev fårene så osse skilt fra bukkene. Dem der havde tålmodig til det, fandt jo ud af at Kid A faktisk var et ret fantastisk album.

Kid A er faktisk mit yndlings album med dem :) Skal også snart ha købt The bends & My iron lung (Som er de eneste jeg mangler).
Håber jeg finder dem billigt et eller andet sted.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 15/11-03 15:56 
Malk de koijn - Musclebundt

Fantastisk nummer :)
MadsMadsSkrevet 15/11-03 17:44 
DM & Jemini - Yoo-Hoo!

Jo mere jeg hører det album, jo mere wack bliver Jemini! - Er det bare mig - eller er det forfærdeligt rap og kanon fede beats?
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
dchangdchangSkrevet 15/11-03 17:49 
Du har fat i noget. Det er et sublimt album.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MadsMadsSkrevet 15/11-03 17:51 
Ja, det havde det i hvert fald været. Sjældent har jeg hørt så velproducerede beats, men giv os en ordentlig MC næste gang.. :/
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
dchangdchangSkrevet 15/11-03 17:55, rettet 15/11-03 17:56 
Jeg syntes nu at han er ret heftig. Men det kan der jo selvfølgelig være delte meninger om. Vi kan dog nemt blive enige om at beats'ne er vildt lækre. En af mine venner har købt den på vinyl, og udover at trykket på coveret er ligeså lækkert som på cd'en er vinylerne sgu hvide. Lækkert. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MadsMadsSkrevet 15/11-03 18:04 
Jeg har den selv på vinyl, de er gennemsigtige. Hvid så er den helt hvid, jeg har nogle hvide vinyler også. Det er et vildt lækkert cover, hvor trykket buler ud, gør det også det på CD-udgaven?
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
dchangdchangSkrevet 15/11-03 18:08 
Okay, så gennemsigtige. :-) Ja trykket er også sådan på cd-udgaven.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
FourDFourDSkrevet 16/11-03 13:50 
On topic:

Hører oukast: Hey ya
den sang rykker for vildt :D
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 16/11-03 15:04 
Er helt enig med dchang angående Radiohead, som også ubetinget er et mine alltime favoritbands. Kid A var en kommerciel risiko at tage, med dens markant anderledes og eksperimentielle lyd, men for dem der gidder "dykke ned" i albummet er det tydeligt, at det er et fantastisk værk.
Dog slår det, i min mening, ikke OK Computer (hører den lige nu :)
Min begejstring for Radiohead taget i betragtning, er det egentlig underligt, at jeg stadig ikke rigtig har fået hørt deres nyeste album. Har læst meget blandede anmeldelser af det - hvad er jeres mening om det?
(...)
MarcusMarcusSkrevet 18/11-03 13:38, rettet 18/11-03 13:41 
Er også fan af Radiohead som jeg nævnte i en anden tråd kan bedst lide Kid A(Som helt klart bør høres med høj kvalitets høretelefoner mens man slapper af) og så nok Hail to the Thief, Ok computer, Amnesiac. Men Amnesiac skal man også vænne sig til, den blev lavet ca. samtidig med Kid A.

Efter at ha' læst kommentarerne omkring Jazzmatazz så var jeg senere inde og tjekke min fars samling igennem, og fandt så Jazzmatazz volume 1. Synes også det er noget fedt musik, ganske afslappende og fedt flow. Skal ha' fat i 2'eren senere tror jeg. Kan anbefales, også fedt med jazz delen da jazz generelt er en fed genre.

"Take a look at yourself, take a look at yourself, take one big look, take a look at yourself"
MadsMadsSkrevet 18/11-03 20:46 
Jazzmatazz med Guru!? Din far? Okay!

Jeg mangler 2'eren på vinyl :( Har den på CD, men det er ikke det samme..
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
The BruceThe BruceSkrevet 19/11-03 01:17 
Robyn- "Keep this fire burning" (Jeg mener det er Remee- fra Sound of Seduction og MGP-fame der har produceret- udemærket!!)
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
dchangdchangSkrevet 19/11-03 09:43, rettet 19/11-03 09:46 
Fatboy Slim's "Dont Let The Man Get You Down" kører lige nu. Senere skal jeg nok lige kigge lidt på min ny-indkøbte Coldplay Live Dvd/cd. Jabba! :-)

EDIT: Btw syntes jeg at Gwen Stefani og No Doubt's cover af Talk Talk-nummeret "Its My Life" er ret godt. Men om det virkelig er det, eller om det er fordi at Gwen Stefani er gude-lækker/skøn lader vi stå i det uvisse. ;-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dchangdchangSkrevet 19/11-03 10:03 
Til dem der har hang til litteratur, udkom der en bog igår der hedder; Hitskabelonen - Imod Popmusikkens Ensretning. Skrevet af Henrik Marstal og Morten Jaeger. Det skulle være en skarp debat-bog, der giver en mulighed for at komme lidt bagom kulisserne på hitliste-musik.

Den er ihvertfald tilføjet på min ønskeseddel til jul.

Yderligere info kan ses her:


Jeg er en bog...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
The BruceThe BruceSkrevet 19/11-03 12:12 
dchang >
...Senere skal jeg nok lige kigge lidt på min ny-indkøbte Coldplay Live Dvd/cd. Jabba! :-)

Er den kommet?! Kan du ikke lige melde tilbage hvordan (især) lyden er! Jeg går ud fra det er 5.1...?

Efter at havde set dem to gange live til henholdsvis Midtfyn og Roskilde, så må jeg bare ha' endnu et koncert-fix- eller endnu bedre: en DVD jeg blot kan hive frem hver gang jeg vil have et nostalgisk øjeblik!!
dchang >
EDIT: Btw syntes jeg at Gwen Stefani og No Doubt's cover af Talk Talk-nummeret "Its My Life" er ret godt. Men om det virkelig er det, eller om det er fordi at Gwen Stefani er gude-lækker/skøn lader vi stå i det uvisse. ;-)

Jeg synes også den er rigtig fed! Jeg hører ellers ikke normalt sådan noget musik!
Deres Hella Good synes jeg nu også var fed, men Neptunes havde så haft en finger med i spillet!

P.s. Jeg har "gramset" på Gwen... til Midtfyn sidste år!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
dchangdchangSkrevet 19/11-03 12:22 
Jeg skal nok lige melde tilbage. Jeg kan indtil videre sige at cd'en er rigtig god. Det sjoveste er at første oplag måske kan gå hen og blive en rarity. På coveret er der påtrykt alle de steder de spillede i 2003. De spillede åbenbart ikke på Midtfyn, men på Mydtfin... ;-)

Har du gramset på Gwen, dit heldige asen! Jeg vil misunde dig til evig tid. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
The BruceThe BruceSkrevet 19/11-03 12:32 
Ja, det var også "Mydtfin" jeg mente, men jeg er ikke så god til at stave...!

Med hensyn til "gramseriet"- What can I say, man- she was beggin' for it! ;-)
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
MadsMadsSkrevet 19/11-03 20:14 
dchang >
Senere skal jeg nok lige kigge lidt på min ny-indkøbte Coldplay Live Dvd/cd. Jabba! :-)

Jeg fik den DVD i promotion udgave for et par uger siden, har dog ikke fået set den endnu ;)
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
dchangdchangSkrevet 19/11-03 20:16 
Det skulle jeg egentligt osse have haft, men uheldigvis var det ikke mig der skulle pakke ud den dag... :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MarcusMarcusSkrevet 19/11-03 20:23, rettet 19/11-03 20:26 
Fox McCloud >
Har læst meget blandede anmeldelser af det - hvad er jeres mening om det?

Efter min mening et af de bedre albums :) Tror umiddelbart det er min nummer 2 cd efter Kid A, mange fede numre men selvfølgelig knap så eksperimenterende. Endnu en samling gode sange fra Radiohead!

Barrett >
Jazzmatazz med Guru!? Din far? Okay!

Jep :) Muligvis min storebror der har foreslået den til ham. Men ellers generelt en temmelig musikalsk familie :) ( Så det er ikke fordi han er ung :) ) (Han synes iøvrigt også den er god) :)
dchangdchangSkrevet 19/11-03 20:28 
Hail To The Thief ligger faktisk som min nummer 3. The Bends ligger på en solid førsteplads, og med Kid A/OK Computer på en delt anden-plads. Amnesiac ligger faktisk osse et sted og roder der imellem, fordi den indeholder min all-time favorit; Pyramid Song. Smukt som intet andet.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MarcusMarcusSkrevet 19/11-03 21:02, rettet 19/11-03 21:03 
Har ikke Bends men har hørt den en gang igennem....så den kan jeg ikke medregne, tror det bliver svært at udkonkurrere Kid A men HTTT er måske muligt :)

Hører Castlevania III Medley(Midi fil)....guf :)
(Lige nu Anxiety)

Hører den specielt pga. min CV - greatest tråd, man bliver pludselig nød til at sætte sig endnu bedre ind i musikken :)
ViolatorViolatorSkrevet 20/11-03 20:44 
Lytter lige nu til Nitzer Ebb's sidste album. En skam at disse drenge ikke er sammen mere...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 20/11-03 21:02 
går og overvejer doves' lost sides, men b-sider er vel bare frasorterede sange, så jeg ved ikke helt om den er noget værd. nogen der har den? dchang?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dchangdchangSkrevet 20/11-03 21:13 
Jeg syntes faktisk at den er bedre end fx The Last Broadcast. Hvis du kunne lide den vil du osse kunne lide Lost Sides.

Jeg hører btw Bent's "Programmed To Love"-album. Besynderligt, men lækkert. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dchangdchangSkrevet 20/11-03 21:25, rettet 20/11-03 21:26 
Mht at B-sider som frasorterede sange skulle være mindre dårlige sange, kan jeg da lige hurtigt give et par eksempler på det modsatte.

Kent's B-Sidor 95-00 er efter min mening en af deres allerbedste plader. Fornyligt købte jeg en Coldplay-EP (God Put A Smile Upon Your Face), hvor der var 3 b-sider på. De var alle fremragende og de kunne mindst have været med på albummet osse.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MadsMadsSkrevet 23/11-03 18:24 
Quannum - Hott People

Det er nummeret fra Spectrum albummet hvor Lyrics Born er med på, alle der er til denne form for alternativ rap skulle tjekke Lyrics Born solodebut der lige er kommet. "Later That Day..." er titlen på albummet.

Jeg fik den på vinyl i fredags, og det er virkelig fremragende, højkvalitetsproduceringer der skriger efter at blive anbefalet, så det gør jeg så ;)
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
SolaegSolaegSkrevet 23/11-03 18:37 
Ignition (Remix) med R. Kelly.
MadsMadsSkrevet 25/11-03 23:35 
The Prunes - Red Moon

Købte Red Moon EP'en for nogle måneder siden på vinyl, havde helt glemt den, men nu hører jeg den, og den er faktisk rigtig fed. Shabazz the Disciple rules!
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 25/11-03 23:43 
dchang >

Det skulle jeg egentligt osse have haft, men uheldigvis var det ikke mig der skulle pakke ud den dag... :-)

Haha! Din bastard :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
The BruceThe BruceSkrevet 25/11-03 23:54, rettet 26/11-03 01:15 
Jeg lytter i øjeblikket til "Kraid's Theme"- et af de Metroid-Metal numre, som B2P har linket til i en anden tråd!!

Ren nostalgi- hold kæft hvor er det godt!!

EDIT: Jeg har seriøst hørt det nummer på repeat de sidste 40 min. (Re-EDIT: 1 rund time)!!

EDIT (once again): Jeg stopper nu afspilleren og tiden siger.... da dada daaaaaaaaaaaa: 1 time og 55 s-t-i-v-e minutter i selskab med denne pragt musik!! OK- Det føles så også som om, jeg har været i koma det sidste kvarter- men stadigvæk: Man må lide før/(efter) man kan nyde

...det forstår jeg ik'...

...GODNAT!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 26/11-03 07:29 
ONE-T+COOL-T - The Magic Key, nice..:D
Sælg mig en Xbox =)
MarcusMarcusSkrevet 26/11-03 07:38 
Hørte Lou Reed - New York idag, rigtig god :)

Iøvrigt synes jeg også Magic Key er ok instrumental mæssigt :)
dchangdchangSkrevet 26/11-03 08:35 
Born2Play >
dchang >

Det skulle jeg egentligt osse have haft, men uheldigvis var det ikke mig der skulle pakke ud den dag... :-)

Haha! Din bastard :-)

Det er ikke altid sjovt at pakke ud. Især når der kommer Dido-tshirts som man SKAL have på. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MarcusMarcusSkrevet 30/11-03 20:39 
US 3 - Cantaloop (Flip Fantasia) :)
LessCDTLessCDTSkrevet 30/11-03 20:41 
Lytter til den irriterende summen fra en comp med en meget larmende blæser..!
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
MarcusMarcusSkrevet 01/12-03 20:16 
har du også fået fat i den? Super hit, sidder også og hører den summen nu.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 01/12-03 20:19 
Mix Master Mike - Anti Theft Device...

Yiiir, han er nu engang mesteren :)
SquareSquareSkrevet 01/12-03 21:12 
Hører R.E.M. og numre fra deres In time cd.
It's only a state of mind.
RebelheartRebelheartSkrevet 01/12-03 21:23 
Den er også fremragende.
FanboyFanboySkrevet 01/12-03 21:48 
Donkey Rollers - The Sound of the beast (nexus ramix). Kan anbefale den hvis man er til dance/trance.
2'290 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me