X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Hvad lytter I til... netop nu?


Reply
The BruceThe BruceSkrevet 30/09-03 02:16 
Jeg påbegyndte den selv et par gange på det gamle konsolforum, og hvis min hukommelse ikke svigter mig helt her i starten af i mit otium, så var det sgu en dundrende succes!!!

Outkast's nye, kække hyldest til 50'erne blæser ud af fjernsynets højtalere til min udsøgte fornøjelse!

Hvad med jer?
Hvad lytter I til (om noget)... netop nu?!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
2'290 topic(s).

Reply
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 19/07-05 00:10 
Lytter til støjen af en halvgammel pc og min bumsede Goron-sambo der klimper på sit tastetur. :-/
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
MarcusMarcusSkrevet 19/07-05 13:52 
Helium - The magic city.
dchangdchangSkrevet 19/07-05 23:08 
Så kom jeg også tilbage i den gode gamle rille, så nu står den altså på Bonobo, Cinematic Orchestra, Coldcut og andet Ninjatune-guf, igen igen. Det bliver man aldrig træt af. :-)

Til Bonobo-fans kan jeg da lige tilføje at der er udkommet en ny Live-ep med bl.a. Noctuary og The Plug på. Har lige bestilt en ny fra amazon.co.uk til 5.31£ inkl. fragt.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MarcusMarcusSkrevet 20/07-05 01:09, rettet 20/07-05 13:45 
Jeg har også lige taget et lille smut tilbage. :)
Men med Air - Jeg så lige deres koncert dvd(som fulgte med Talkie walkie) igennem igen. Virkelig god! Wow.....det lyder jo nærmest perfekt. Gad godt at kunne lave musik i den klasse (Ikke at er ikke er meget musik der er mange gange bedre, men i forhold til hvad de har sat sig efter at opnå, genre etc.)
SaftenSaftenSkrevet 20/07-05 12:55 
Sidder og lytter til Dead Kennedys - Too drunk to fuck.
Ooh, the memories
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
MarcusMarcusSkrevet 24/07-05 00:46, rettet 24/07-05 00:46 
Sidder og lytter til I got you on tape's demo. Det er overdrevet godt. Jeg kan brændende varmt anbefale at tage ud og lytte til dem hvis de kommer og spiller i dit lokalområde! :)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 24/07-05 10:50 
dchang>
Så kom jeg også tilbage i den gode gamle rille, så nu står den altså på Bonobo, Cinematic Orchestra, Coldcut og andet Ninjatune-guf, igen igen. Det bliver man aldrig træt af. :-)

Det varmer mit hjerte at høre ;) Jeg var i øvrigt ikke klar over det med Bonobo EP'en. Det er vel værd at kigge nærmere på.
Homer00Homer00Skrevet 24/07-05 11:30 
Chimaira - Pure Hatred
Must eat - So cheap...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/07-05 12:01 
Makke & Andreas Wallstrom - Dexion Demo (Louder Than Satan Mix)
dchangdchangSkrevet 01/08-05 00:24 
KidCaffeine>
dchang>
Så kom jeg også tilbage i den gode gamle rille, så nu står den altså på Bonobo, Cinematic Orchestra, Coldcut og andet Ninjatune-guf, igen igen. Det bliver man aldrig træt af. :-)

Det varmer mit hjerte at høre ;) Jeg var i øvrigt ikke klar over det med Bonobo EP'en. Det er vel værd at kigge nærmere på.

Man kan jo ikke lade være. Det er jo alt for godt. :-)

Nu grovhører jeg dog Cafe Buddha: The Cream of Lounge Cuisine, og især Chris Coco's "Rokka". Det er simpelthen for lækkert søndagschill (eller mandag). :-) Hør selv.


Push it...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
FourDFourDSkrevet 01/08-05 13:11 
Soundgarden - Black Hole Sun
Ja jeg tumler stadig rundt i fortiden, så har ikke rigtig fulgt med hvad Soundgarden angår.. Hva er forsangeren ikke gået over til Audioslave eller hvad?
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Homer00Homer00Skrevet 01/08-05 13:32 
Jo, han er gået sammen med nogle af drengene, fra Rage Against the Machine..
Must eat - So cheap...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/08-05 13:34 
Jep, Audioslave = Rage Against the Machine minus forsanger pluds Chris Cornell (forsanger i Soundgarden).

Er også vild med Soundgarden: Superunknown :))
Down on the Upside er også en fed plade, men alt andet, de har lavet, er noget værre €#%@§$*.
AV Intelligent Terminal
BaggyBaggySkrevet 01/08-05 13:56 
En masse Common(Commonsense), Noget Common Folk, John Legend, Dilated Peoples, Jurassic 5

Har været i USA denne sommer, så det står lidt i hiphoppens tegn.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
BaggyBaggySkrevet 01/08-05 14:04 
Sumez: På din genre DIF side, mangler der jo blandt andet Psy-Trance.. Den vigtigste undergenre af dem alle .. :D
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
BaggyBaggySkrevet 01/08-05 14:04 
og folkens.. lad nu vær at nævne GMS eller infected M.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
jaesjaesSkrevet 01/08-05 14:08 
Chris Cornell burde ikke spilde sit talent på snask som Audioslave >;)

Rage Against the Machine var fede (i hvertfald i begyndelsen af deres karriere), men Audioslave lyder næsten som debutpladen med sang på. For meget genbrug efter min smag.

Lytter til: Pink Floyd - Dark Side of the Moon.
FourDFourDSkrevet 01/08-05 14:59, rettet 01/08-05 15:02 
Killer Bean 2>
Jep, Audioslave = Rage Against the Machine minus forsanger pluds Chris Cornell (forsanger i Soundgarden).

Er også vild med Soundgarden: Superunknown :))
Down on the Upside er også en fed plade, men alt andet, de har lavet, er noget værre €#%@§$*.

Soundgarden + Rage Against the Machie..?!
Man skulle tro at det ville blive et band af dimensioner.. Skuffende.. >_>

Ja Superunknown er virkelig fed! Blev dog en smule skuffet da jeg købte albummet for jeg havde regnet med at hele cd'en ville være mere i stil med Black Hole Sun.. Men den skulle bare høres igennem nogle gange :)

Hører: Beck - Earthquake Weather
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 01/08-05 15:54 
Baggy>
og folkens.. lad nu vær at nævne GMS eller infected M.

Skal man snakke psy skal man da i høj grad nævne GMS. De er nok dem der har bidraget mest til at udvikle/ødelægge stilarten (alt efter hvordan man ser på det...)
Homer00Homer00Skrevet 01/08-05 17:05 
Pantera - The Great Southern Trendkill cd'en.
Must eat - So cheap...
BaggyBaggySkrevet 01/08-05 18:33 
Hvad snakker du om ?... I starten var de med i den gode udvikling men de sidste par år er det gået totalt i stampe, og produtionerne ligger så tæt op af hinanden, at fornyelse må ses som en klar mangelvare, og i stedet laves den type Psy som er blevet mere populært i breddere befolkningsgruppe, Musik type som Infected også holder sig til.. De jo blevet penge griske.. Før hen har psy ikke være baseret på salg.. solgte man et par 1000 kunne man kalde sig populær-stort navn.. Det er hvad jeg savner i den stil de lægger for døren i 2003-05.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
SumezSumezSkrevet 01/08-05 20:36, rettet 01/08-05 20:37 
Kom til at blive opslugt af GUF Roskilde's industrial-afdeling i dag, hvilket gik lidt ud over min pengepung. Men Einstürzende Neubautens Tabula Rasa er et af de bedste albumkøb, jeg længe har gjort.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 01/08-05 20:42 
Baggy>
Sumez: På din genre DIF side, mangler der jo blandt andet Psy-Trance.. Den vigtigste undergenre af dem alle .. :D

Mener du Ishkur's side? For han har da i hvert fald Psychedelic med, han har faktisk en helt familie til de relaterede subgenrer. Det er trods alt en rave dj, der har lavet siden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 01/08-05 21:02, rettet 01/08-05 21:07 
@Baggy...

Ja, ok? Jamen så er vi jo enige lyder det til :) Du sagde bare at de ikke skulle nævnes, hvilket jeg forstod som at de ikke var vigtige. Går ud fra at du i stedet bare gav udtryk for din negative mening om dem ;)

GMS har lagt stilen for dagen, og nu spytter specielt TIP den ene GMS-kopi efter den anden ud. Indtil The Growly Family (Dirty Harry var dæl'me godt) var de på toppen og genrefornyende. GMS er utrolig simpel musik i dag, ligesom alle deres "diciple" fra TIP og andre psy labels. Man savner lidt de gamle drenge som MFG.

Der er næppe nogen grund til at nævne Infected. The Gathering var god og alt andet end mainsteam, og selvom kvaliteten af Classical Mushroom kan diskuteres var de i det mindste selvfornyende. Derefter er det gået stille og roligt ned af bakke, indtil de her til sidst væltede helt ud over kanten...
FourDFourDSkrevet 02/08-05 18:42 
Lytter Nine Inch Nails - With Teeth igennem.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
BaggyBaggySkrevet 02/08-05 22:42 
Det jeg mente var at infected og gms er blevet lidt alle mans eje.. eller self. ikke, men i hvertfald det eneste folk kender i " den genre"..

Personligt hører jeg pt. Ananda Shake, Broken Toy, Alien Project. Og mere ambient, Sphongle.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 02/08-05 23:05 
Jeg hører ikke så meget i den genre længere. Stod lidt af da genren begyndte at ændre sig til "GMS stilen", og stod mere eller mindre helt af da festerne skiftede fra minimal til full on. Men der ryger da stadig en skive på i ny og næ ;)

Shpongle, Younger Brother osv kan jeg dog stadig rigtig godt lide
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/08-05 21:26 
The Prodigy: Always Outnumbered, Never Outgunned.

Var på tilbud til 30 kr i Fona, og det kunne jeg ikke stå for :)

Har allerede fået et par tracks på hjernen. Af en eller anden mærkelig grund får nummeret The Way It Is mig til at tænke på filmen Ghost Busters... underligt.
AV Intelligent Terminal
RuneSPRuneSPSkrevet 06/08-05 22:15, rettet 06/08-05 22:16 
Spineshank - Consumed (obsessive compulsive)
dchangdchangSkrevet 11/08-05 00:12 
Jeg flader totalt ud til Nitin Sawhney's "Philtre". Nummeret "Mausam" er simpelthen så tæskelækkert skønt, så ved i det. Nat nat til alle. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
FourDFourDSkrevet 11/08-05 14:27, rettet 11/08-05 14:45 
Lytter Nine Inch Nails - The Downwnard Spiral igennem.
Skal lige vende mig lidt til den voldelige heavy-elektro stil..
Men man skal ikke være bange for at prøve noget nyt!
Og det er jeg bestemt ikke.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
ViolatorViolatorSkrevet 11/08-05 16:10 
Depeche Mode - Playing the Angel

Lækkert med en promo-skive af det mest ventede album (i hvert fald i min verden) i flere år :)
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/08-05 19:57 
The Who - Behind blue eyes.

Ellers høre jeg lidt RZA. word dawg:)
Well crucify the insincere tonight...
nerosnerosSkrevet 12/08-05 18:01 
ACDC rock and roll forever!
Bashful Neophyte
MarcusMarcusSkrevet 12/08-05 19:11, rettet 12/08-05 19:11 
Smithsonian global sound giver i anledningen af en eller anden festival nogle gratis numre ud, sidder og lytter til og nyder nummeret Masanga.

http://www.smithsonianglobalsound.org/festival_freebie.asp
majjohamajjohaSkrevet 12/08-05 19:54 
Digi-Lsd>
Lytter Nine Inch Nails - The Downwnard Spiral igennem.
Skal lige vende mig lidt til den voldelige heavy-elektro stil..
Men man skal ikke være bange for at prøve noget nyt!
Og det er jeg bestemt ikke.

Lad mig være venlig at rette din genre-udtagelse.
Industrial, uden egentligt at være det.
SumezSumezSkrevet 14/08-05 01:01 
"Industrial rock". Ligesom Ministry og alt det der. Jeg synes egentlig heavy-elektro er en meget fin betegnelse, måske en anelse for guitar-tungt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
salsalSkrevet 14/08-05 01:11 
Matt>
Lad mig være venlig at rette din genre-udtagelse.
Industrial, uden egentligt at være det.

Engang imellem forekommer dine udtalelser altså påfaldende dumme.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 14/08-05 16:53 
OK Go - OK Go
Death Cab For Cutie - Transatlanticism
Fountains of Wayne - Welcome Interstate Managers
Jack Johnson - In Between Dreams
Kaiser Chiefs - Employment
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
FourDFourDSkrevet 15/08-05 16:05, rettet 15/08-05 16:11 
Lytter den just erhvervede Audioslave cd (den gamle) igennem, og finder den indtil videre meget "rocket" på en fed måde.
Men desværre ikke så nyskabende, for føler lidt at jeg har hørt det hele før.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Homer00Homer00Skrevet 15/08-05 16:07 
Hører Pantera - Cowboys From Hell.. Godt nok et lækkert album.
Must eat - So cheap...
salsalSkrevet 15/08-05 16:16, rettet 15/08-05 16:18 
KidCaffeine>
Der er næppe nogen grund til at nævne Infected. The Gathering var god og alt andet end mainsteam, og selvom kvaliteten af Classical Mushroom kan diskuteres var de i det mindste selvfornyende. Derefter er det gået stille og roligt ned af bakke, indtil de her til sidst væltede helt ud over kanten...

Nu har jeg faktisk selv The Gathering (Spørg ikke), og den må uden tvivl være den dårligste plade i min samling. Hvad er det psykedeliske helt præcist? Du kan godt høre, at de bruger samples fra Independence Day, ikke? "What is is you want us to do?" - "Diiiieeee..." - Altså, ikke for at fornærme nogen, men er det ikke ret dumt og fordummende?

Nuvel. Jeg kunne godt tænke mig at høre noget stærkt trance, så kan du anbefale noget? Mit kendskab strækker sig kun til Sphongle, IM og den slags. Jeg vil gerne høre noget, der er virkelig fedt.

EDIT: Og hvad er helt præcist forskellen på trance og psy-trance?
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 15/08-05 16:27, rettet 15/08-05 16:31 
Jeg har ikke synderligt meget lyst til at anbefale noget musik til dig, da jeg som nævnt veg fra genren for et par år siden efterhånden... Og at snakke musik med dig er desuden jo også som at gå på æggeskaller :) Hvis du mener det helt seriøst kan jeg da godt prøve at kigge samlingen igennem efter noget mere psykadelisk, men ikke hvis du blot skal bruge mål til endeløse strøm af hånlige kommentarer der pryder Play:Right, kommer du til at lede lidt længere.

Om du synes TG er fordummende eller ej er mig egentlig ligegyldigt, pladen var uden tvivl genredefinerende, hvilket var min pointe.
salsalSkrevet 15/08-05 16:37, rettet 15/08-05 16:39 
Nåja. Man får jo ikke noget, hvis man ikke spørger.

Er det dig, der er kenn_aab?
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 15/08-05 16:42 
Det er det ikke, nej.

Jeg var lige på vej ud nu, men jeg kan lige prøve at finde nogle skiver når jeg kommer tilbage.
HulleHulleSkrevet 15/08-05 18:08 
Homer00>
Hører Pantera - Cowboys From Hell.. Godt nok et lækkert album.

Ahh ja, en klassiker.

Hører selv i øjeblikket: Disturbed - The Sickness.. Har først fået ører for dette nu. Fandens til lækkert album.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 16/08-05 12:06 
Sal, jeg tror ikke der er noget trance, der er "virkelig fedt". Det er jo en helt anden musikkultur end du beskæftiger dig med, uden samme fokus på kompositioner og produktioner. Man skal bare kunne danse den-usynlige-kugle-dansen, og så skal det kunne DJ-mikses på en eller anden fed måde.
Nu har jeg været til et par trance-fester, da jeg har en bekendt, der arrangerer den slags, og det må siges at være en meget monotom oplevelse. Og det gør det ikke bedre at de kører 12 timer i træk. Vi har med andre ord at vi har at gøre med en musikkultur, der er bygget op omkring små farvede piller.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
salsalSkrevet 16/08-05 12:44 
Det er jo trods alt også et miljø jeg engang har været en del af (Perifært, ganske vist). Jeg kunne godt tænke mig at lære en del mere om trance-æstetikken. Hvis der på nogen måde kan være tale om en. Af rent selviske årsager, selvfølgelig, fordi jeg i et dronefolk-nummer bruger en passage, som jeg gerne vil lave trance-agtig. Det meste trance, jeg indtil videre har hørt, har været bygget op omkring beats, beats, en takts pause med bækken-lyde-afspillet-baglæns, beats, beats, fukk hvor er jeg blæst!!. Men jeg kan afgjort høre formildende elementer i det meste. Og med det store output, der har været på scenen de sidste ti år, må der være noget af det, der holder. Det er bare svært at finde, fordi trance er så nemt at lave.

Jeg mener, det må være muligt at lave trance, der virkelig er rammende, selvom man ikke er på stoffer. Selv skal jeg være blæst for at kunne lytte til det, men det må være muligt. Jeg vil i hvert fald prøve det af.

NP: Josephine Foster - All The Leaves Are Gone. Acid folk. Ja tak.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
Homer00Homer00Skrevet 16/08-05 13:04 
Lige nu er det God Hates Us All albummet, med Slayer. Mmmm
Must eat - So cheap...
MarcusMarcusSkrevet 16/08-05 13:09, rettet 16/08-05 15:54 
Jeg tænkte også på at skrive noget lignende Sumez. Trance forekommer ikke mig ikke ligefrem som musik for viderekomne. Da jeg selv laver noget elektronisk musik hører jeg også en del andre har lavet, heriblandt noget kedeligt trance ind i mellem. Jeg tror desværre at det der gør at noget musik er trance netop er det der ødelægger det.

Tjek evt. det her nummer:
http://www.funender.com/music/bands/3845/

Det er vel acceptabelt. Jeg ved ikke engang om det kvalificerer sig for at være trance...det er nok på grænsen. Rytmedelen er ikke irriterende nok. :)

Jeg troede i øvrigt at du var "imod" elektronisk musik generelt?

<Tilføjelse> Jeg fandt i øvrigt lige denne side i forbindelse med en der solgte noget udstyr: http://forum.trancedjs.dk/
2'290 topic(s).

Login for at besvare
Username
Password
Remember me