X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad lytter I til... netop nu?


Svar
The BruceThe BruceSkrevet 30/09-03 02:16 
Jeg påbegyndte den selv et par gange på det gamle konsolforum, og hvis min hukommelse ikke svigter mig helt her i starten af i mit otium, så var det sgu en dundrende succes!!!

Outkast's nye, kække hyldest til 50'erne blæser ud af fjernsynets højtalere til min udsøgte fornøjelse!

Hvad med jer?
Hvad lytter I til (om noget)... netop nu?!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
2'290 emne(r).

Svar
GatmanGatmanSkrevet 02/02-05 22:57 
Jeg tillader mig lige at tilføje Diplo. Om end der også går en smule regulær turntablism og dub i hans musik.
Hvis man mente rap over mere eller mindre elektroniske beats (hvilket Jonas nok næppe gjorde) kan man evt. kigge mod Beans (Antipop Consortium, også fra Warp) og måske noget grime/eskibeat - fx Dizzee Rascal og Wiley.
Ved ikke om nogle af disse har været oppe før, jeg gad ikke læse de forrige sider igennem. ;)
LingobarLingobarSkrevet 02/02-05 23:15 
Plastic Bertrand - Ca Plane Pour Moi
Dine dage er salte...
RuneSPRuneSPSkrevet 02/02-05 23:20 
Thyrfing - Mjoelner
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 03/02-05 09:04, rettet 03/02-05 09:04 
Kings of Leon - Aha Shake Heartbreak
Wilco - A Ghost Is Born
The Bees - Free The Bees
Phoenix - Alphabetical
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dchangdchangSkrevet 05/02-05 16:23 
Jeg lytter til et fantastisk album, som jeg fik anbefalet af en kunde der deler min smag. Blue States debutalbum - Nothing Changes Under The Sun er simpelthen out of this world. Vi er oppe i samme kaliber som Fragile State og Ulrich Schnauss. Wauw... :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MarcusMarcusSkrevet 05/02-05 17:05 
Jeg har også lige lånt Wilco - A ghost is born..har ikke fået det hørt endnu.

Men jeg har på det sidste hørt: Sigur Ros - ( ) og jeg synes at alle numrene stort set er ens og lidt semi kedelige, men det skal lige høres igen hvor jeg er i et bedre humør. :)

Tom Waits - Alice, på det klassiske høje Tom Waits niveau. Ind i mellem lidt dystert og ofte nolge ret interessante tekster og selvfølgelig også hans egen paralyserende stemme. Fede(Giv mig et ordentligt synonym, jeg er træt af det ord) stemningsfulde melodier.

The postal service, jeg har glemt album titlen men det hele har jeg et ret neutralt forhold til, musikken i sig selv er ret fed, men forsangerens stemme synes jeg trækker ned.

Broadcast - The noise made by people, ret godt album med en del originalitet, meget mystik og ligegyldighed(ikke negativt) over måden at spille og synge på synes jeg. Jeg regner med at købe det.

Dchang>> ok! Det skal jeg da helt klart høre! Jeg synes stadig at fragile state er super fede og det er ikke lige noget man så hurtig bliver træt af, bare ærgeligt at de ikke kan fås på LP....kommer de ikke snart med noget nyt iøvrigt? :)

Og jeg kan selvfølgelig også rigtig godt lide Ulrich Schnauss men det ved du jo allerede.
dchangdchangSkrevet 05/02-05 17:51 
Marcus F.M>
Dchang>> ok! Det skal jeg da helt klart høre! Jeg synes stadig at fragile state er super fede og det er ikke lige noget man så hurtig bliver træt af, bare ærgeligt at de ikke kan fås på LP....kommer de ikke snart med noget nyt iøvrigt? :)

Dårlige nyheder. Vær glad for at du har noget Fragile State, for jeg hørte her den anden dag at deres label Bar De Lune er krakket. Så jeg tror ikke at der kommer nyt lige foreløbigt. Det kan godt tage lang tid at skifte/finde nyt selskab. Men jeg sidder lige selv og søger rundt på nettet, for at lede efter nyheder omkring det. Deres website bliver også re-directet over på et andet label. Surt hvis det passer.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MarcusMarcusSkrevet 05/02-05 17:55, rettet 05/02-05 17:57 
Tjek evt. her:

http://www.dynamicmusicandmedia.co.uk/

:) Jeg tror der er flere selskaber hvor bardelune er et af dem er gået sammen.

<Tilføjelse>
Det ændrer dog ikke på at jeg er meget glad for at jeg har noget fragile state :) Jeg har begge albums og de er begge i top. Personligt fortrækker jeg nok det første. Har du også deres remix cd?
dchangdchangSkrevet 05/02-05 17:59 
Måske. Det virker bare underligt at det eneste man kan, er at melde sig til/fra et nyhedsbrev.

Men ja det er 2 superbe albums, hvor jeg ikke lige kan finde en personlig favorit. Synd hvis andre ikke kunne nyde dem.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MarcusMarcusSkrevet 05/02-05 18:02 
jep, jeg tror også det er for nyligt de er gået sammen hvis det er. Bar de lune er jo også på listen og samtidig fører bardelune.com videre til den side....så jeg synes det virker realistisk.

Enig.
TKTKSkrevet 05/02-05 18:41 
Dj sonic - Move your body
Good charlotte - i just wanna live :p
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/02-05 19:06 
Nelly feat. Tim McGraw - Over and over

Synes den er cool.
Home is where the hardware is..
JoachimMAJoachimMASkrevet 05/02-05 23:30 
Hører alt med David Gray - efter en pause i noget tid med hans musik, er det lige for tiden noget af det eneste jeg hører. Det er opløftende, intelligent musik, og jeg kan ikke få nok.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
MarcusMarcusSkrevet 06/02-05 17:11, rettet 06/02-05 18:00 
Dchang>> Kender du noget til disse to Blue states albums? Er de gode?:

Soundings
Man mountain
dchangdchangSkrevet 06/02-05 17:20 
Jeg har hørt Soundings og det når ikke debut'en til sokkeholderne. Man Mountain vil jeg nok også anskaffe mig, da jeg har læst en del gode reviews om det. Har du hørt noget af det? Smid lige en besked, hvis du har.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
GatmanGatmanSkrevet 06/02-05 17:49 
Lydsiden til min weekend har været Bikstok Røgsystems "Over Stok Og Sten". Riddim + Malkske tekster = *mumz*.
Ærgerligt man skal møde på arbejde imorgen så det er samvittighedsforværrende at tage ind og høre dem ved Rub 'A Dub i aften. :(
ValkyrieValkyrieSkrevet 06/02-05 19:33, rettet 06/02-05 20:11 
Lazyboy - "Underwear goes inside the pants" - Anderledes, men synes den er fed:-)

Metal Gear Solid - End theme(det der chanting/flute theme). Harry greg-williams er en af de bedste spilcomposere i historien. Jeg ville sætte ham op sammen med Koji Kondo, tilhver en tid!:)

EDIT: Har lyttet til den her lille sang i lang tid nu.. Jeg er så stolt over at jeg ikke er blevet sindssyg endnu. God tortur..

Burde bruges på terrorister...
Well crucify the insincere tonight...
SumezSumezSkrevet 06/02-05 20:14, rettet 06/02-05 20:14 
Gatman>
Lydsiden til min weekend har været Bikstok Røgsystems "Over Stok Og Sten". Riddim + Malkske tekster = *mumz*.

Er det godt?? Eller hører du det bare, fordi det er sjovt?
Jeg forstår det ikke. Men jeg har også kun hørt den der forfærdelige "sang" på Boogie.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GatmanGatmanSkrevet 06/02-05 20:51 
Ja, jeg synes det er godt. Produktionerne er ikke revolutionerende, men trods alt gode. Det er teksterne, der trækker det helt op. Men er man ikke til den form for humor - eller ikke inde i jargonen - kan jeg sagtens forstå man ikke bryder sig om musikken.
Det er bare det tætteste på et nyt Malk De Koijn-album i lang tid - og det gør mig glad. :)
SumezSumezSkrevet 06/02-05 20:54 
Jeg forstår i hvert fald ikke humoren. For mig lyder det mest som et meget amatøragtigt forsøg på at skrive rim med et underudviklet ordforråd. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BaggyBaggySkrevet 06/02-05 22:18 
Pt: er det " The Game" med albumet " The Documentary der fylder højtalerne. En masse dejlig hiphop med en masse 50 cent Feat og uden alt for meget Dr. Dre lyd.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
MarcusMarcusSkrevet 07/02-05 21:21, rettet 07/02-05 21:23 
Blob back fahrenheit med nummeret Deodorant som lige nu er i gang med den ca. 5 minutter lange og temmelige geniale kaotiske trance(ikke genren men tilstanden) lignende outro. Ahhhh.
MarcusMarcusSkrevet 15/02-05 13:39, rettet 16/02-05 17:48 
Longplay, herfra:

http://longplay.mymusic.dk/diskografi/album.asp?id=188

Men efter første gennemhøring(af 1 track) er jeg nu mere positivt overrasket over:

http://thejohndoesearch.mymusic.dk/diskografi/album.asp?id=219

<Tilføjelse>
Og hvis i en gang for mulighed for at se I got you on tape(medmindre de skifter navn) så tag derind, det er eksceptionelt fedt. Jeg har hørt det igennem over 10 gange tror jeg, over en kortere periode og flere gange per dag. Og jeg er ikke blevet træt af det.
RitesRitesSkrevet 15/02-05 15:01 
Green Day - Give Me Novacaine
» a winner is you «
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 16/02-05 17:36 
The Killers - Hot Fuss
Snoop Dogg - R&G
The Coral - Magic & Medicine
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
SaftenSaftenSkrevet 16/02-05 17:53 
Sage Francis - Slow down Gandhi

noget af det bedste seriøse rap/hiphop
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
fearless popcornfearless popc...Skrevet 16/02-05 18:07 
Pantera - Cemetary Gates
just plug it in.
dchangdchangSkrevet 16/02-05 18:48, rettet 16/02-05 18:52 
dynamitedavo>
The Killers - Hot Fuss
The Coral - Magic & Medicine

Nice. :-) Hvis du bliver hooked på The Coral, så kan man stadig få Nightfreak & The Sons of Becker til billige penge på cdwow. Killers - Hot Fuss er btw et fantastisk album.

EDIT: Jeg hører lige nu And you will know us by the trail of dead - Worlds Apart. De er meget fede og kommer på Loppen og spiller her i starten af marts. Meget passende når jeg samtidig befinder mig på sjælland.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
The BruceThe BruceSkrevet 17/02-05 12:56, rettet 17/02-05 12:58 
EDIT: Det her er en kommentar til Gatmans indlæg et stykke oppe af siden!

Ja, jeg var også med damen til Rub'a'dub aften i søndags! Det var rigtig fedt! ...og jeg fik tilmed snakket med Blæs Bukki!!! ;-) Mads Tunebjerg fra Kashmir var der også og hyggede sig med et par beers.

Jeg hører lige pt. Ty - "Rain"

...var der andre der fik fanget ham på Roskilde sidste år? FED koncert!!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
GatmanGatmanSkrevet 17/02-05 22:35 
*Misundelse*
Så må jeg vel nøjes med at se Stokken i Pumpehuset 11/3 indtil videre. (Forresten nogen der har en billet til det arrangement, de vil af med? ;))

Hører nu: The Album Leaf - In A Safe Place.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 18/02-05 11:37 
dchang>
Killers - Hot Fuss er btw et fantastisk album.

Det er der vist ingen tvivl om! Jeg klapper i mine små hænder af begejstring...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 18/02-05 11:45 
Wow, 55 sider er vi oppe på o_O

Anyways, lytter til Just Jack :)
KalicolaKalicolaSkrevet 18/02-05 11:48 
Johnny madsen som altid.. Ellers er det nephew. De gir den sgu da gas :D
For The Love Of The Game
SonicSonicSkrevet 18/02-05 12:26 
Lytter netop til Type-O-Negative - Life is killing me ;)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
jaesjaesSkrevet 18/02-05 14:08, rettet 18/02-05 14:37 
Du er bare så fuld af spas og positive energier :)

Lytter til: Alt hvad jeg kan støve op af gratis MP3´er af Marty O'Donnell (Myth, Oni, Halo m.fl.). Han hører absolut til eliten af spilkomponister IMO.
WehnerWehnerSkrevet 23/02-05 11:12 
Har lige fundet gode gamle:

Tesla: Five Man Acoustical Jam

frem til et long overdue genhør.

Hvor var 'heavy' dog utrolig meget bedre for 15 år siden.

Føler mig gammel :-/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ViolatorViolatorSkrevet 01/03-05 16:22 
Portland - The Eyes of a Stranger

Lækkert elektronisk album, som har fået mig til at glæde mig endnu mere til koncerten på Rust på lørdag :)
MajorPMajorPSkrevet 01/03-05 17:37 
The Strokes - Room On Fire (igen, igen, igen)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
ValkyrieValkyrieSkrevet 01/03-05 18:49 
Forgeiner - Cold as Ice:P

Go forgeiner!111:D
Well crucify the insincere tonight...
flusweflusweSkrevet 01/03-05 19:58 
Jag hade aldrig hört talas om denne man, så såg jag en dokumentär i lördags :P

Missa inte den om den går i Danmark!

Bruce Haack "The Father of Techno"! :P

Under tiden kan man lyssna på : Bruce Haack - Electric Lucifer

:D
MarcusMarcusSkrevet 01/03-05 22:17, rettet 02/03-05 11:11 
Jeg synes stadig room on fire er en hel del kedeligere end Is this it som jeg stadig synes er en rigtig god plade.

Jeg hører et nummer fra DJ shadow's endtroducing som jeg ikke synes er specielt fedt.

Til gengæld synes jeg at Red house painters med Katy('s?)song er temmelig god efter at have hørt det en del gange. Et andet Sal anbefalet band kaldet Giardini di mirò lyder også bedre nu hvor jeg har hørt det nogle gange. ahh, og nu regner jeg med at se lidt underholdning og så gå i gang med Labradford - Labradford.
salsalSkrevet 02/03-05 05:50 
Red House Painters er et af verdens bedste bands. Og hvis man ikke kan lide dem, er man så uintelligent, at selv ikke sunde kostvaner vil kunne rette op på éns afstumpethed.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 02/03-05 09:44 
Phantom Planet - California ;)
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
MarcusMarcusSkrevet 02/03-05 11:10, rettet 02/03-05 11:24 
Sal>> Slap dog af menneske. :)

Jeg hører Slowdive(Just for a day)...igen igen igen, stadig uden at blive specielt vild med dem.
nerosnerosSkrevet 02/03-05 11:43 
sal det lyder jo virkelig intelligent.
Bashful Neophyte
salsalSkrevet 03/03-05 00:51 
Man er uintelligent, hvis man spiser slik.

NP: Nick Drake - Pink Moon
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/03-05 01:33 
Det her er vel nok tidens største spam-emne. Hvem kan med god samvittighed sige, at de læser hvad andre hører og derefter tjekker materialet ud?
Home is where the hardware is..
jaesjaesSkrevet 03/03-05 02:41, rettet 03/03-05 02:43 
Nu ikke så slikkativ :)

Man kan høre, du ikke følger emnet, for de fleste, der jævnligt skriver, hvad de lytter til, har mindst én gang givet udtryk for, at de ville tjekke "et eller andet" ud, eller har spurgt om forslag til musikkøb :)

Det er naturligvis mest et emne for folk der går meget op i musik, men det kan da kun være positivt med sådanne emner IMO.
SumezSumezSkrevet 03/03-05 08:13 
Søgaard>
Hvem kan med god samvittighed sige, at de læser hvad andre hører og derefter tjekker materialet ud?

Man er ikke intelligent, hvis man ikke tjekker hver eneste band, Sal nævner.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 03/03-05 13:33 
Den nye single fra Brand New Heavies 'Boogie' er max svedig.

Acid Jazz er altså godt, når det er godt :) Selvom det ikke har meget at gøre med hverken acid eller jazz...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
2'290 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig