X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad kom ind ad døren i dag?


Svar
enfenenfenSkrevet 29/09-03 17:26, rettet 29/09-03 17:42 
Inspireret af en lignende tråd på dahf.dk - Dansk Hjemmebio Forum - vælger jeg at starte denne tråd.

Det gælder bare om, at fortælle hvad du købte idag. Spil, HIFI, film eller andet hardware/software. Mad, drikkervarer osv., er vi ikke interesseret i :)

Jeg synes det kunne være sjovt.

Tråden skal kun handle om ovenstående.

Da det er mig, som har... Se hele indlægget
What is the Matrix?
Svar
millenniummillenniumSkrevet 27/09-22 19:23 
Turrican Collector’s Edition PS4 Strictly Limited

ENDELIG!

Og DAMN den er vild.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 28/09-22 08:56 
SLG laver bare lækre specialudgivelser.
SumezSumezSkrevet 28/09-22 10:58 
millennium>
Turrican Collector’s Edition PS4 Strictly Limited

ENDELIG!

Vildt nok! Jeg bestilte Turrican Collector's fra SLG den 7. august, sammen med begge reprints af SNES spillene, og havde alle spillene i min hånd den 16.

Til gengæld går jeg stadig og venter på en bestilling fra dem som jeg lagde 4. oktober SIDSTE år, og som på deres hjemmeside har været angivet som "shipping" siden starten af juli i år....

SLG er ikke rigtig til at begribe sig på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 28/09-22 12:32 
Jeg fik også min PS4 Turrican C.E PS4 d.12. august (afsendt. d.8 august), hvorfor Mille lige er kommet bag i køen ved jeg ikke :(
millenniummillenniumSkrevet 29/09-22 14:42 
Jeg fik også løbende deres orienteringsmails og spurgte til sidst endelig deres support. Fik den endelig i 11. time. Last in line.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 29/09-22 21:16 
Det er en måde at se det på. Jeg synes helt ærligt det er lidt ulækkert at jeg overhaler dig i køen med en ordre lagt ca. halvandet år senere? :/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 30/09-22 09:17 
Gak gak.

Gad vide om indholdet har været anderledes...? Som plaster på såret fik jeg et par ekstra plakater og en ekstra CD med nogle remix-numre.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 30/09-22 13:05 
Dem fik jeg også med :P Et helt hav af plakater.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 01/10-22 00:12, rettet 01/10-22 00:16 
Steam Deck

Opskrevet siden okt 2021 - 72 timer til at overveje et køb, da man endelig blev "opprioriteret"...en overvejelse, der næsten krævede mere tid :P ...faldt pudsigt nok sammen med en officiel PDF til det asiatiske marked om fremtidige Deck-planer...

EDIT: Findes endda en fysisk udgave af bogen (for dem der var på TGS 2022)!

Steam Deck-bog: Engelsk
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-22 11:17, rettet 05/10-22 12:24 
Cambridge Audio CXC v2 CD-aflytter.

Min Yamaha CD-S700 skulle vise sig at være noget noget bras. Underligt da Yamaha ellers har den laveste fejlrate i branchen, men dejligt at den gav bøvl under garantien og kunne refunderes.
Det har så også betydet at den blev forsøget repareret to gange, så det blev små tre måneder uden afspiller grundet ferier og alt muligt andet der trak ud. Rart endeligt at kunne lytte til fysisk medie igen frem for rips over AirPlay :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 05/10-22 13:16 
Har du ikke overvejet at rippe dine skiver og sætte noget permanent hjemme-streaming op? Altså noget, der ikke bruger AirPlay, men noget rigtig hi-fi-halløj :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-22 13:44, rettet 05/10-22 13:48 
Nej ikke rigtig. Ripper kun i 320kb AAC til hovedtelefoner når jeg er på farten.

Jeg synes at alle former for styring af apparater og medieafspilning fra mobiltelefon er pisse irriterende og besværligt når man hører musik derhjemme. Det er meget mere ligetil med en traditionel fjernbetjening end en skod touchskærm og langsomme apps.

Jeg har kigget på Cambridge CXN, som måske kunne gøre det hele meget mere ligetil. Og så er den indbyggede DAC vidst okay også.

Jeg downloader udelukkende musik ulovligt, før jeg køber det fysisk så det virker også lidt overflødigt at købe sådan en for at afspille noget der kun er midlertidigt, så det ville primært være for DAC’en :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 05/10-22 14:20 
Der findes helt sikkert streaming-dimser der lader dig vælge en plade via app, og så kan du vælge frem og tilbage med fjernbetjeningen. Eller, det bør der da. Det kan jeg, med min Mac Mini-baserede Roon-løsning, og en DAC tilsluttet via USB. Det er så med DAC'ens fjernbetjening, at jeg skifter mellem sange i køen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-22 14:27, rettet 05/10-22 14:29 
Jeg kan også skifte numre med min forstærkers fjernbetjening hvis jeg streamer til den. Men jeg slipper jeg ikke for vælge album fra mobiltelefon, med mindre jeg har TV’et tændt for at navigere den vej igennem som virker lidt voldsomt :)

Jeg vil også gerne undgå den Sabre DAC der sidder i forstærkeren til musik. Den skjuler ikke ret godt hvor skod indspillet det meste er nu om dage :)

Og så snubler AirPlay 2 ofte når man skifter numre, så afspilningen stopper. Det er også træls.

Yamaha’s egen MusicCast fungerer sikkert bedre, men Plex laver fuldstændig ged i opdelingen når man deler DLNA, så det droppede jeg meget hurtigt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 05/10-22 14:47 
Jeg havde på et tidspunkt en Yamaha-dims og MusicCast. Det er bestemt et tåleligt system. Det når selvfølgelig ikke Roon til sokkeholderne :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-22 14:53, rettet 05/10-22 14:55 
Jeg kan godt huske at du har snakket godt om Roon, men det er ikke lige noget jeg har undersøgt :)

Jeg synes at CXN ser okay ud for sådan en dims (den kan også Roon). Hvis den kan fungere fornuftigt ud fra frontpanel og fjernbetjening, men CD’er vil for mig altid være lettere. Jeg synes dog at deres markedtingsmateriale samt manualen ligger op til at man styrer fra app hvilket jeg som sagt ikke gider. Måske jeg kan prøve at låne en med hjem en dag og teste om den fungerer tilfredstillende til mit brug :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 05/10-22 14:54 
Roon er ret dyrt :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/10-22 12:06 
Her den anden dags kom et 65” LG C1 ind ad døren. Købt i sådan et FOMO-øjeblik da C2’eren på mange punkter er dårligere til retrospil (OSSC) og jeg forventer at de kommende serier har samme fejl og mangler.

Er man ligeglad med retrospil i 4:3 er C2 bestemt et fremragende TV med marginalt bedre billedkvalitet end C1 (det forbedres en lille smule næsten hvert år). Det er også et flottere TV synes jeg. Så no worries hvis man har købt sig sådan et. For mig ville det bare ikke være ideelt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/10-22 22:39 
Jeg kunne også finde på at gøre det samme, evt. ifm. black friday. Trist at LG intet gør ved problemet :/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/10-22 22:46, rettet 15/10-22 22:51 
Jeg ville også have ventet på Black Friday, men de blev pludselig revet væk på få dage hos elgiganten. Alternativet var Dustin og aldrig om jeg handler der igen siden PS5-fiaskoen ved launch :D

En kammerat fortalte at melder man sig ind i kundeklubben får man 50 dages returret. Jeg ringede til elgiganten hørte om det også galt prisreduktion i tilfælde af at det kommer på tilbud. Det gør det siger de. Så skulle det komme på bud til Black Friday burde jeg bare få differencen tilbagebetalt. Det virker lidt tosset.

Det er garanteret dét mange har spekuleret i siden de blev revet væk netop nu. Men det er så spørgsmålet om kæden overhovedet får en sending mere, hvis ikke er der selvfølgelig ingen der får rabat :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/10-22 23:38 
En bedre scaler som f.eks. Retro Tink 5X og OSSC Pro (?), der kan outputte 4:3 billede via 16:9, bør løse problemet på C2, bare vildt det skal være nødvendigt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/10-22 00:30 
Ja bestemt. Men RetroTink har ikke HDMI input, så af den og andre grunde siger den mig ikke noget.

Jeg er generelt rigtig glad for OSSC’en. Det er primært deinterlacing der er lidt barebone på den, men jeg spiller så sjældent de spil alligevel.

Jeg ser frem til OSSC Pro og Pixel FX Morph. Synes ham Mike Chi har alt for travlt med at fjerne funktioner til fordel for ligegyldige når han opdaterer firmwares.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 16/10-22 13:44 
Den manglende HDMI input kommer måske i næste RT hvis OSSC Pro har det :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/10-22 14:32 
Det tror jeg også :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Le RoofLe RoofSkrevet 16/10-22 17:30 
Jeg tror desværre ikke at vi skal regne med at se nogen OSSC Pro lige forløbigt :(

Twitter
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
BeanoBeanoSkrevet 16/10-22 18:21 
Ja trist. Det tyder på at specielt FPGA chips er i svære og ekstra dyre at få fingre i for tiden. Analogue har også lige annonceret at Mega Sg og Super Nt udfases efter næste produktion som man kan forudbestille om et par uger til levering om et år (eller senere)... av :(
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 29/10-22 00:27, rettet 29/10-22 00:34 
Endte med en ekstern skærm til Steam Deck (eftersom Valve IKKE gad smide en OLED i Premium-udgaven).

INNOCN OLED Portable Monitor 15.6 Inch, 1080P FHD 1MS Gaming Screen, 10000:1, HDR, HDMI/USB C, TÜV-Low Blue Certification, 100% DCI-P3

https://amzn.eu/d/e5JpvzA

(2K med 70 euro voucher...fås også i 13,3" med 100 euro voucher...ca 1,5K).

Eneste tilsvarende jeg fandt i DK er en ASUS Zenscreen (til den dobbelte pris, ca 3-4K alt efter størrelse).

Primært til brug med Steam Deck, men er kompatibel med diverse konsoller.

Skærmen har 2 USB-C + 1 mini-HDMI og diverse indstillinger inkl RGB-justering mv til kalibrering. Inkl fod med magnetisk fastgørelse bag på skærmen...kan roteres til TATE mode (ikke testet pt).

Skærmen kan køre på strøm fra Deck via USB-C til USB-C eller USB-C til mini-HDMI på skærmen (m. ekstern strømforsyning via et ekstra USB-C input på skærmen). Med ekstern strøm til skærmen oplades Decket samtidig med ca 3 W.

15.6" skærmen bruger maks ca 30 W....kan som nævnt bruges uden ekstern strøm, som den så trækker fra Deck (maks ca 1 times brug uden at begrænse TDP/framerate, pt kun afprøvet med Recompile på Steam - anbefales at dæmpe skærmens lysstyrke i det tilfælde).

Skærmens HDR funker kun via mini-HDMI.

Jeg har tilsluttet en 100 W powerbank til skærmen...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
millenniummillenniumSkrevet 02/02-23 19:01 
Analogue Pocket inkl. Game Gear converter.


UUFFF..!
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 03/02-23 09:42 
Nice!
EltanEltanSkrevet 03/02-23 13:14 
DJI Mini 3 PRO :)
millenniummillenniumSkrevet 09/02-23 22:40 
En told-regning på 600 kr for at modtage min Analogue Pocket. -_-

Satme heldigt jeg er SÅ begejstret for den.
The medium is the message.
Soren47Soren47Skrevet 04/03-23 15:06 
Et par nørdede t-shirts fra Uniqlo.
Kan virkelig anbefale dem når de har spil-sortimenter.
Det er heller ikke kun de allermest kendte spilfranchiser de har fra.

Link...
GreaseballGreaseballSkrevet 01/10-23 00:10 
Sega Rally til Xbox 360, Nintendopusheren har 50% på alle Xbox 360 spil for tiden.

Tog også lige Final Fantasy VII remake med til PS5, aldrig prøvet det spil før.
6 Pac6 PacSkrevet 06/10-23 19:21 
Analogue Super Nt
millenniummillenniumSkrevet 10/10-23 09:24 
Og så kom told-regningen vel også ..? :D
The medium is the message.
6 Pac6 PacSkrevet 10/10-23 13:37 
Dog ikke :-) den var betalt af ham der importerede den :-D
GreaseballGreaseballSkrevet 17/10-23 12:20 
Vandt i sommer en konkurrence på Gamereactor og grundet forsinkelser er mange præmier først sendt nu.
Jeg vandt en Xbox controller og headset.
Controller kom fra MS I dag. D

Jeg under mig dog over at MS sender en controller hvor forsegling er brudt og der allerede er batterier sat i controller.
Er det normalt de gør det, er det grundet det noget der vundet eller hvad kan årsagen være.
JmogJmogSkrevet 18/10-23 08:49 
Quest 3 (512GB)
Quest 3 charging dock
Quest 3 Elite Battery Strap
GreaseballGreaseballSkrevet 20/10-23 20:19 
Xbox Wireless headset.

Anden del af præmien fra en Gamereactor konkurrence i sommer.
dRxLdRxLSkrevet 23/10-23 19:15 
Tears of The Kingdom, Super Mario Wonder.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 30/10-23 22:36, rettet 30/10-23 22:37 
Jmog>
Quest 3 (512GB)
Quest 3 charging dock
Quest 3 Elite Battery Strap

Non-OLED "pandekage"-VR - er det virkelig så godt eller overhypet? :) Hvis man har brugt PSVR2 i et stykke tid, ligner alt andet vel kun noget "udvasket øllebrød"? :D

Men Quest 3 - et pas herfra uanset hvad...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
JmogJmogSkrevet 31/10-23 01:13, rettet 31/10-23 01:14 
LCD er jo LCD så man får ikke perfekt sort. Men pancake linser er ikke overhypet. Klarheden i headsettet er skyhøj, hvilket gør alting virker skarpere. Der er ikke nogen søgen efter sweetspot fordi det er så stort, at man bare tager headsettet på og er kørende med nul justering. Selv hvis man sætter IPD forkert, så lægger man ikke engang mærke til det pga det større sweetspot. Der er heller ikke grain-filteret PSVR2 linserne har og god rays er næsten udryddet. Færre reflektioner. Og så skader det jo heller ikke at det er et ganske fremragende PCVR headset.

Begge platforme byder på noget den anden ikke har rent teknisk. Og der er fede spil på begge, som ikke er på den anden.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 31/10-23 21:45, rettet 31/10-23 21:46 
Jeg foretrækker at vente på Index 2 mht. PCVR (måske Pico 5 - mener dog ikke det er bekræftet med OLED p.t.?). Højere klarhed alene er ikke nok til, at jeg får lyst til at give mit Quest 2 op for Q3. Bruger det i forvejen sjældent.

Fik kun lige spillet Horizon med PSVR2 - bemærkede godt filteret. Måske et spørgsmål om at "se igennem det" (tilvænning), medmindre det bare virkelig generer (non-tilvænning).

Trods jeg har brugt VR siden HTC Vive, har jeg en tendens til "let VR-syge". Jeg er kommet en kende over det, især ved brug af specielle søsyge-armbånd :) Desværre ikke nok til, at jeg får lyst til VR dagligt/ugentligt...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
JmogJmogSkrevet 01/11-23 01:03, rettet 01/11-23 01:06 
Pico 5 får helt sikkert ikke OLED.

De bedre linser er en stor ting, men bedre grafik og performance er efterhånden patchet ind i en del spil. Det er også rart at slippe for trackingringene - især når man laver ting i vr med hænderne tæt på hinanden. Reloads etc.

Grain-filteret har jeg forlængst vænnet mig til, men man bemærker det en del lige i starten. Men jeg har heller ikke noget mod film grain så… :-D

En skam du har tendens til vr-syge. Jeg har hørt at en blæser også kan modvirke det. Jeg har heldigvis aldrig haft nogen problemer og spiller næsten et par timer hver dag for tiden. Dungeons of Eternity er ret vanedannende.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/11-23 22:41, rettet 02/11-23 23:07 
Har du en pålidelig kilde til, at Pico 5 ikke har OLED? Svjv kan det p.t. ikke afskrives, at det *muligvis* har micro-OLED (iflg en bruger på Overclockers.co.uk, der nævner en kinesisk Discord-kilde...jeg orker ikke at grave dybere end dét :)). VR-headsettet skulle komme i 3 udgaver, hvoraf topmodellen Pico 5 Pro Max har 4K 3840x3840 med 2. gen "pandekage"-linser + eye-tracking + DP-port.

Min tendens til VR-syge gjorde, at jeg prøvede PSVR én gang, hvorefter det bare har trukket støv :/ Søsyge-armbåndene går på noget akupunktur i håndleddet. Afhjælper nok også køresyge for nogen. Jeg troede først ikke på det (troen kan flytte bjerge). Det eliminerer dog ikke VR-sygen 100%, men nok til, at jeg mærker en (stor) forskel - især ikke den meget stærke følelse af kvalme, som jeg førhen kunne mærke selv dagen efter en VR-session... :D
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
JmogJmogSkrevet 03/11-23 15:19, rettet 03/11-23 15:26 
Alt er selvfølgelig baseret på leaks og rygter, men udover at de siger LCD:

Hvis Pico 5 skal konkurrere prismæssigt med Quest 3, så er der ikke råd til OLED. Almindelig OLED vel at mærke. Micro OLED er endnu dyrere.

Pancake linser reducerer lysstyrken betragteligt. Pico er nødt til at kompensere ved at skrue op for default panel brightness. Det medfører betragtelig øget varme og strømforbrug når det er OLED, hvilket er no-go på standalone. Eller rettere, det KAN lade sig gøre, men så begynder vi at nærme os grunden til Apple Vision Pro er så dyr.

Grunden til PSVR2 kan have så utroligt lysstærke OLED paneler er at det ikke er pancake linser.
JmogJmogSkrevet 03/11-23 15:25 
SkyblazeR>
Min tendens til VR-syge gjorde, at jeg prøvede PSVR én gang, hvorefter det bare har trukket støv :/ Søsyge-armbåndene går på noget akupunktur i håndleddet. Afhjælper nok også køresyge for nogen. Jeg troede først ikke på det (troen kan flytte bjerge). Det eliminerer dog ikke VR-sygen 100%, men nok til, at jeg mærker en (stor) forskel - især ikke den meget stærke følelse af kvalme, som jeg førhen kunne mærke selv dagen efter en VR-session... :D

Jeg har lavet en lille guide til hvordan man kan undgå/minimere søsyge i vr:
https://www.resetera.com/threads/vr-–-how-to-avoid-motion-sickness.671494/
BeanoBeanoSkrevet 22/11-23 13:46 
Dragon Among Men 7 Side Story: Helten Har Intet Navn

Hvad kom ind ad døren i dag?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/12-23 23:12, rettet 01/12-23 23:13 
Nice. Er det det hvor Daytona 2 er i? :)

Jeg købte en ny PS5 på Black Friday for at få en mere støjsvag maskine. Ankom i går med defekt BD-drev :O

Er allerede sendt tilbage til Bilka. Håber de har mulighed for at sende mig en anden maskine :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/12-23 16:30 
Nemlig :D

DF har lige lagt en video op om det...
https://youtu.be/4IgcEeK40Qg
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig