X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad kom ind ad døren i dag?


Svar
enfenenfenSkrevet 29/09-03 17:26, rettet 29/09-03 17:42 
Inspireret af en lignende tråd på dahf.dk - Dansk Hjemmebio Forum - vælger jeg at starte denne tråd.

Det gælder bare om, at fortælle hvad du købte idag. Spil, HIFI, film eller andet hardware/software. Mad, drikkervarer osv., er vi ikke interesseret i :)

Jeg synes det kunne være sjovt.

Tråden skal kun handle om ovenstående.

Da det er mig, som har... Se hele indlægget
What is the Matrix?
Svar
ExceptionExceptionSkrevet 16/03-21 21:45 
Jeg havde en årgang også problemer med Hiper.

Da sagde jeg bare, at jeg ville have den nyeste router de havde, ellers fandt jeg en anden udbyder.

Dette skyldes bl.a. at deres forrige router (den jeg havde før) havde nogle problemer med firmwaren.
DunwichDunwichSkrevet 16/03-21 22:12, rettet 16/03-21 22:15 
Jeg ringede til YouSee og så havde jeg den i løbet af to dage. Det er nogle få måneder siden.

Det resulterede i, at min download sprang mærkbart i vejret, selvom YouSee påstod, at det ikke skulle have noget at sige, at en ældre router ikke også burde kunne klare samme høje hastigheder.
NaieraNaieraSkrevet 16/03-21 22:14 
Det afhænger vel af hvem man lige får i røret.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 20/03-21 10:23 
Xbox Series X med 24 måneders Gamepass.

Den kunne sørme ikke være i tv-bordet liggende ned, så den får lov at stå på gulvet.
ExceptionExceptionSkrevet 25/03-21 15:20 
Lige en lille opdatering til Naiera og andre der kunne have interesse mht. testen af Asus Zenwifi XT8.

Jeg har nu kørt med systemet en lille uges tid, og har i den forbindelse testet på kryds og tværs over hele huset. Både mht. streaming, downloads, privat-server mv.

Indledningsvis ville jeg gerne uploade billeder af hastighedstesten fra Speedtest.net, men da man kun kan linke til URL'er så dropper jeg dette. Folk må så selv vælge at tro på det der fremlægges eller ej.

Setup'et består af 2 routere der er konfigureret med Wifi "backhaul" mellem sig. Dette lader klienterne køre på 2,4 Ghz båndet, samt det ene 5 Ghz bånd, hvorved selve netværket kommunikerer på et separat 5 Ghz bånd. Disse 2 routere dækker et hus på 155 kvm.

Indledende test af wifi hastigheden inde på kontoret (hvor router 1+modem står) giver en regelmæssig stabil aflæsning på ca. +-900 Mbit/s.

I stuen (Xbox Series S - ca. 10 m væk fra router 2 som står i spisestuen) ligger hastigheden på ca. 560-720 Mbit/s.

I "gamerværelset" (Xbox One X/PS 4 Pro - den dårligste dækning i huset) ligger hastigheden på ca. 550 Mbit/s. Her er vi vel ca. 14-15 meter væk fra router 2.

NB. Ovenstående er testet med AC/Wifi5 klienter, da jeg ikke besidder nogle AX/Wifi6 devices endnu. Gør man dette vil resultatet om end være endnu bedre.

Konklusion:
Alt i alt er jeg mere end tilfreds med dette sæt fra Asus. Ikke blot er hastigheden IMO ganske vild taget i betragtning af at ALT kører over wifi, men stabiliteten via triband, samt dedikeret backhaul gør også, at forbindelsen ikke ryger på trods af mange enheder på netværket simultant.
ExceptionExceptionSkrevet 01/04-21 23:46 
Samsung Odyssey G7 monitor 27".

Performer den overbevisende køber jeg muligvis en til og "Daisy-chainer" dem via DP.

Hvad kom ind ad døren i dag?
BeanoBeanoSkrevet 07/05-21 08:12 
Hvad kom ind ad døren i dag?

Jeg indrømmer det, købt 99% pga. coveret :D
enfenenfenSkrevet 12/05-21 13:07 
Har skiftet mit LG OLED C7 ud med et LG OLED CX 65".

Indtil nu er jeg godt tilfreds.
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 12/05-21 13:39 
Giver det et reelt løft i billedkvalitet, eller handlede skiftet mere om HDMI 2.1, VRR, og sådan nogle ting?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 13/05-21 23:05 
Game & Watch Mickey Mouse samler æg. Tip top stand med serienummer og originalt battericover.

Endnu en til samlingen :D
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 14/05-21 21:04 
Naiera>
Giver det et reelt løft i billedkvalitet, eller handlede skiftet mere om HDMI 2.1, VRR, og sådan nogle ting?

Svært at vurdere, hvor meget bedre billedkvaliteten er blevet. Men jeg vil vove at påstå, at den har fået et lille nøk opad.

Men jeg købte primært grundet flere muligheder for at indstille billedet til gaming, VRR, 120 Hz, lavere input lag og rigtig passthrough af lydsignalet fra konsollen (PS5).
What is the Matrix?
ExceptionExceptionSkrevet 16/05-21 16:45 
rigtig passthrough af lydsignalet fra konsollen (PS5).

Hvad forskel gør det? Jeg kører også pass-through på mit B9 med en PS4 Pro, samt XBOX 1X, men kan ikke rigtigt høre en ændring, selv med diverse "HiFi" tests. Det skal lige siges, at jeg også kun kører med en 3.1 Panasonic Soundbar, så måske det kun gælder surround setups?
enfenenfenSkrevet 27/05-21 18:18 
Jeg svarer lige i "Playstation 5-tråden", da det bliver et længere indlæg :)
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 17/07-21 21:08 
Friske konverteringer...

Hvad kom ind ad døren i dag?
millenniummillenniumSkrevet 24/08-21 14:26 
Scott Pilgrim vs. The World Switch - Complete Edition fra LRG

(Endelig - savle, savle, savle......)

Det er sgu en lækkerbisken.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/09-21 12:40 
Endnu en REL T9/i subwoofer i sort (dvs to i alt), sådan lige inden de udgik helt :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
ExceptionExceptionSkrevet 23/09-21 20:59 
Denne her motherf**ker.

Efter at have læst og set stolpe op og stolpe ned vedr. arcade sticks valgte jeg nedenstående. Håber den leverer. :)

Hvad kom ind ad døren i dag?
ResizeResizeSkrevet 23/09-21 22:46, rettet 23/09-21 22:47 
Efter at have læst og set stolpe op og stolpe ned vedr. arcade sticks valgte jeg nedenstående. Håber den leverer. :)

Hvorfra har du scoret den bandit, for ser sgu lækkert ud. Giv et vink om kvalitet, og hvordan det spiller når den har fået tæsk :)
ExceptionExceptionSkrevet 24/09-21 00:01, rettet 24/09-21 00:13 
Hvorfra har du scoret den bandit, for ser sgu lækkert ud. Giv et vink om kvalitet, og hvordan det spiller når den har fået tæsk :)

Den er købt fra Amazon.de. 1.800 kr. med fragt og hele svineriet, og pakket super forsvarligt - levering var det jeg var mest nervøs over, men det gik super fint. :)

Spec sheet (fra US side):
QANBA OBSIDIAN
- Officially licensed Sony product
- PlayStation 4 compatible
- PlayStation 3 compatible
- PC compatible
- X-input and Direct input drivers
- Wired USB cord
- LED accent lighting
- Sanwa JLF joystick
- Metal ball top
- Sanwa OBSF 30mm buttons
- 18" x 10" x 5"
- 7 lbs.

Layoutet er VEWLIX (som kan ses på billedet), men ønsker du NOIR sælger de (næsten) samme stick som hedder Qanba Pearl. Du kan selvfølgelig også "modde" ovenstående hvis du er til det. :)

Jeg skal nok vende tilbage med en lille briefing vedr. performance når jeg har kørt den igennem et par forskellige spil.

Det skal dog siges at ovenstående, som langt de fleste, sælges som fighter sticks. Jeg har dog primært købt det til shmups, så jeg er spændt på at se hvordan det performer uden for Street Fighter/Tekken/Soul Calibur etc.
Efter at have læst "a shit ton" af information er jeg dog ret sikker på at dette stick fungerer ganske godt til de fleste arcade genrer.

Det er faktisk lidt synd, at arcade sticks ikke sælges til shmups folket som direkte målgruppe - jeg kunne i hvert fald ikke finde nogle. :)

PS: Den skulle efter sigende også være PS5 kompatibel (tjek lige YT hvis det er).
BeanoBeanoSkrevet 24/09-21 07:49, rettet 24/09-21 08:11 
Ser lækkert ud det stick :D

Hvor mod-venligt er det, nemt at åbne og skifte dele?
FancyPantsFancyPantsSkrevet 24/09-21 09:51 
Hvis det er bare lidt som det ældre Qanba stick jeg har, så er det bare at skrue bundpladen af, og gå igang - hvis man vil have noget andet end Sanwa JLF stick og OBSF-30 knapper. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
ExceptionExceptionSkrevet 26/09-21 20:35 
Hvor mod-venligt er det, nemt at åbne og skifte dele?

Jeg tror det kommer meget an på hvor erfaren den enkelte er til stick modding. Når det er sagt, så tror jeg der findes nemmere løsninger mht. modding - f.eks. sticks som kan åbne direkte ned til elektronikken, såsom Razer Panthera etc.

Såfremt jeg husker det, så skal jeg nok give en feedback hvis jeg en dag modder det. :)
GreaseballGreaseballSkrevet 02/10-21 20:09 
Sonic Colours Ultimate, Xbox.
Stor papækse udgave med en sød lille Sonic Nøglering. Burde næste sætte den i bagspejlet af en bil, som set i Rad Mobile.
millenniummillenniumSkrevet 12/10-21 07:05, rettet 12/10-21 14:42 
SEGA Astro City Mini.

Kæft, den er sej. Giver virkelig baghjul til Neo Geo Mini. Fedt lille stick med overraskende høj respons.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 12/10-21 08:24 
Switch OLED og Metroid Dread

Vildt god combo!
GreaseballGreaseballSkrevet 13/10-21 15:46 
Var forbi Nintendopusheren i weekenden. Fandt lidt retro godbidder.
Cool Spot til Mega Drive
Sheep Dog n' wolf til PS1

Han havde også en del OLED switch i butikken. Alle udsolgt, samt nogle store collectors boxes af Metroid og masser af den normale udgivelse. Fristende, men har rigeligt af spil der skal spilles igennem først.

Håber de af jer som bor i kbh køber hos ham. Det om at støtte de små spil butikker.
Han har sælger også online til jer som er langt væk ;)
GreaseballGreaseballSkrevet 05/11-21 17:19 
Cruise N' Blast til Nintendo Switch.
Sjovt spil, rigtig old school arcade racer.
Flot port og med fin framerate.
Eneste minus er når man ser den visuelle præsentation af spillet sammenlignet mellem arcade og switch. Så kan det ses at Switch ikke er så kraftig en maskine. Synd det spil aldrig før en port til Series X/PS5. Der ville det nok være en 1 til 1 port.
BeanoBeanoSkrevet 23/12-21 19:07 
Evercade VS Premium Bundle... så blev det alligevel jul :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/01-22 15:15 
Ny køler til min mandags-PS5.

For filan en forskel. Rimelig træls at det var ren lotteri hvad man fik og at forskellen i larm er så enormt stor som den lader til at være :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
Le RoofLe RoofSkrevet 06/01-22 15:37 
Er der virkelig så store forskelle? Min PS5 har været piv stille indtil videre.

Køleren i min Switch er til gengæld døden nær efter snart 5 år. Lidt før jul begyndte den pludselig at larme/rasle helt vanvittigt - især når jeg spillede Shin Megami Tensei V. Det lyder præcis som en kabinetblæser jeg engang måtte udskifte i min computer for nogle år siden. Jeg modtog en ny blæser i forgårs, så nu skal den bare at skiftes :)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/01-22 20:14, rettet 06/01-22 22:40 
Ja det vil jeg mene der er. I linket her beskriver de forskellen mellem to modeller, en med Nidec (sad i min oprindeligt) og en anden med Delta-køler (samme som jeg har fået i dag*).

https://www.dualshockers.com/ps5-consoles-different-fan-models-slightly-louder/

De skriver at der er 4dB forskel i lyden. Forskelle i lydstyrke er naturligvis meget svært at bedømme uden måle-instrumenter, men efter skiftet af min ville jeg have gættet på en forskel på eller over 6dB (halvering af lydstyrken).

Det værste med Nidec-køleren i min maskine var at den også havde en irriterende oscillerende lyd, det kan også være grunden til at det har lydt værre end det måske i virkeligheden var. Man kunne mistænke den for at være defekt, men jeg har læst at mange har oplevet det samme.

Jeg har dog kun haft maskinen startet op med G Darius HD, som absolut ikke presser noget som helst, men PS5 skifter, heldigvis, ikke imellem mange forskellige køler-hastigheder hele tiden som PS4 og Pro gjorde. Den plejer at holde sig til to niveauer, et til dashboard og et andet til når spil kører. Det kan jeg ikke udelukke ændrer sig med den nye køler, da jeg også har læst at trods larmen så køler Nidec-køleren faktisk bedst, så maskinen bliver nok lidt varmere fremover.
Det burde naturligvis ikke betyde noget da Sony jo netop sælger maskinerne med forskellige typer kølere, så den skal være lavet til at blive dét varmere. Det må alle mine venners PS5'ere jo være vandt til da de i følge dem er så stille at de næsten ikke kan høre dem :)

Vi må se om det giver problemer når jeg udsætter den for noget værre end et emuleret arcadespil fra 90'erne :D

*Jeg går ud fra at jeg har fået fat i en original Delta-køler. Den ser fuldstændig ud som de billeder jeg har fundet af maskiner der bliver pillet fra hinanden og er født med sådan en køler.

Jeg har bestilt fra reservedels-leverandøreren igennem mit arbejde, men jeg kan se at de blot har hevet hjem herfra, skulle andre være interesserede:
https://www.sintech-shop.de/en/cooling-fan-for-playstation-5-ps5/a-10777

Køleren i PS5 kan udskiftes uden at nogen garanti brydes.

EDIT: Vildt med din Switch-køler :O

Det eneste tidspunkt jeg har lagt mærke til køleren i Switch er når jeg har brugt den som håndholdt. Den kører meget sjældent i et niveau hvor det er hørbart når den er i docken. Min er endda en launch-version :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 06/01-22 21:32 
Jeg havde tre PS5 stående, og de lød stort set ens. Det ville svært at komme med et bud på, hvilken en, der var mest stille.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/01-22 21:33 
Så har de nok haft samme type blæsere alle sammen. Du havde ikke været i tvivl :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 06/01-22 21:48, rettet 06/01-22 21:49 
De to nyeste er købt i November og December 2021. Den første købte jeg i marts måned 2021.
Der kunne være forskel i revisions. Men muligvis ikke i blæsere :)
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/01-22 22:22 
Jeg kunne håbe at Sony er gået væk fra Nidec-kølere siden launch :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 07/01-22 05:44 
Hvordan har du kunnet skaffe 3 ps5 når jeg endnu ikke har kunnet skaffe én? Jeg kunne godt bruge nogle tricks.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GreaseballGreaseballSkrevet 07/01-22 09:11 
Der en forhandler vi bruger gennem butikken, de har PS5 på lager nu og da. Men de ræve dyre med dem. Vi sælger dem for kr 7600,- eller der omkring. Kun noget der tages hjem på bestilling og til afhentning. Vi har haft et par af dem gennem butikken. Især omkring jul.

Hvad kom ind af døren i går. LEGO's nye Sonic The Hedgehog sæt. Gammel Sonic fan som mig, hvordan kunne jeg modstå det ;)
enfenenfenSkrevet 07/01-22 09:18, rettet 07/01-22 09:22 
dRxL>
Hvordan har du kunnet skaffe 3 ps5 når jeg endnu ikke har kunnet skaffe én? Jeg kunne godt bruge nogle tricks.

Købte de seneste to igennem Elgiganten, når de droppede. Den første blev købt hos Bilka igennem FB "ja tak tilbud".
What is the Matrix?
GreaseballGreaseballSkrevet 15/01-22 15:26 
Årets første besøg hos Nintendopusheren. Så kom der lige et par spil med hjem.
Dynamite Cop til Dreamcast
ResQ til Mega Drive.
ExceptionExceptionSkrevet 16/01-22 18:24 
QNAP TS-253D NAS server. Ganske ok backup løsning.
GreaseballGreaseballSkrevet 26/03-22 20:58 
Wallachia: Reign Of Dracula til ps4.

Elsker de der retro inspireret spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/03-22 13:08 
2TB WD Black SN850 til PS5.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NinjaCoolNinjaCoolSkrevet 13/08-22 14:13, rettet 13/08-22 14:20 
Fik for nyligt the C64 Collectors Guide to Mastertronic bogen ind fra Kickstarter.
Hvad kom ind ad døren i dag?
C64 Soundtrack: https://tinyurl.com/t5ekesk7 / Side: https://tinyurl.com/36zkzy5c / Side: https://tinyurl.com/282622kc
Der mangler stadig nogle dele som skulle komme ind senere, men bogen er nice :)
BeanoBeanoSkrevet 15/08-22 18:07 
3 stk. Retro Fighters Defender controllers (PS1+2+3, PC, Switch, etc. kompatibel via to 2.4ghz wireless modtagere).

https://www.kickstarter.com/projects/1247448559/ps1-and-ps2-wireless-playstation-controller-next-gen/description

Jeg poster nok en anmeldelse herinde når jeg har brugt nogle dage med den, men første indtryk er positive.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/08-22 18:10 
Sejt, de ser ikke helt skidt ud :)

Super underligt navn de har valgt. De bekæmper retro, men de laver kun udstyr til retro-konsoller?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/08-22 18:11, rettet 15/08-22 18:12 
Jeg tror det er fordi det oprindeligt var fighter pads de lavede? Eller de kæmper for retro? Dunno ;D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/08-22 18:24 
Nå ja, sådan kunne den også forstås. Glasset halvt fyldt agtigt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/08-22 19:09 
De kæmper for retro, siger de :)
https://retrofighters.com/about-us/
GreaseballGreaseballSkrevet 18/09-22 21:10 
Originalt Xbox POS skilt med lys. Brugt på messer før en konsulent gav det til en familie. Fik dem også over på Xbox fra PS1 dengang. De spiller stadigvæk på Xbox konsoller i dag fortalte faren mig.
Heh.. elsker den slags gamle retro ting hvor der følger en lille smule historie med.
slk486slk486Skrevet 19/09-22 10:39 
Ooh, fedt! Det klæder en gaming hule :D
j/k
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig