X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad kom ind ad døren i dag?


Svar
enfenenfenSkrevet 29/09-03 17:26, rettet 29/09-03 17:42 
Inspireret af en lignende tråd på dahf.dk - Dansk Hjemmebio Forum - vælger jeg at starte denne tråd.

Det gælder bare om, at fortælle hvad du købte idag. Spil, HIFI, film eller andet hardware/software. Mad, drikkervarer osv., er vi ikke interesseret i :)

Jeg synes det kunne være sjovt.

Tråden skal kun handle om ovenstående.

Da det er mig, som har... Se hele indlægget
What is the Matrix?
Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/11-20 19:04 
Det var jeg ikke klar over at de havde skrevet. Er ikke tilmeldt nyhedsbrev eller aktiv på sociale medier. Er glad for at læse at vi måske får den tidligere end jeg regnede med :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/11-20 19:46, rettet 19/11-20 19:47 
Jep, ordene "sandsynligvis før" i Coolshops nyhedsbrev vakte da lidt begejstring :)

Ej heller specielt aktiv på sociale medier. Jeg faldt kun over deres nyhedsbrev i går ved et tilfælde, fordi jeg søgte på "Playstation 5" i min indbakke for at finde en (nu ligegyldig) mail med min forudbestilling fra Happ**-sonsofb*tches.dk! =)

Mange af de over 3K+ besøgende på Coolshops produkside i dag mellem kl. 14 og 15 kom vel fra sociale medier?! Antallet af besøgende sprang pludselig markant fra under 1K til 2K og 3K...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/11-20 19:47 
Nå så fik jeg sms fra coolshop om at min ordre er annuleret. Hold nu kæft... :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/11-20 19:56 
Samme sms her... :/


Kære kunde
Som beskrevet i vores annoncering af det ekstra parti PS5 maskiner der var til salg i dag, var det først til mølle på de 250 stk. vi kunne få ekstra fra Sony. Mange mange tusinde kunder gik ind samme minut og bestilte. Systemet har nu tildelt de 250 første og desværre var din ordre ikke blandt disse. Vi har derfor annulleret din anmodning. Vi håber der kommer flere på lager inden jul. Vi anbefaler dig at tilmelde dig vores nyhedsbrev, da vi sender e-mail straks vi har flere på lager. Beklager meget vi ikke har kunne skaffe flere fra Sony i denne omgang.
Rigtig god aften


"Mange mange tusind kunder..."

Seriously?

"Rigtig god aften"

...not so much nu :(
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/11-20 20:00 
(Til trøst modtog jeg for nylig langt om længe et Valve Index VR-headset via Steam...bestilt engang i foråret 2020!)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/11-20 20:09 
Endnu mere latterligt er det at man mister pladsen i køen. Så vi skal igennem samme helvede endnu engang når de får næste parti. Lortefirma :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/11-20 20:35, rettet 19/11-20 20:36 
Netop!

Coolshop sendte ellers en ordrebekræftelse kl. 14.42 med ordene...

Alt er godt. Læn dig blot tilbage.

Kære Anders - tusind tak for din ordre, der nu er gået igennem. Vi håber, du nød din shoppeoplevelse på Coolshop 🤗

Herunder finder du din ordreoversigt med ordrenummeret #84886764.

High five,
Team Coolshop

5 timer senere en sms med annullering - jeg har aldrig oplevet noget lignende :(

Jeg får næppe noget ud af det - eftersom tusindvis af andres bestillinger åbenbart også gik igennem - men fik skrevet en "flink mail" til dem om det nævnte (evt næste parti).

Jeg lægger normalt ikke mails ud i foraer, men kan evt. poste svar fra dem, hvis der kommer et...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/11-20 20:52 
Det må du meget gerne. Jeg tænker at ringe til dem i morgen og bede om at blive skrevet op i køen til næste parti. Det manglede bare.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 19/11-20 20:57 
Tjek coolshops Facebook side, og tråden med unboxing videoen.

Jeg er rigtig spændt på butikkens kommende forklaring om, hvorfor juridisk bindende ordrebekræftelse ikke gælder for coolshop selv.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/11-20 22:16, rettet 19/11-20 22:23 
Jesus...FB mangler virkelig en "Synes skidt om"-knap.

Som 40+ årig tårevædet mandsperson over en sms om annullering af en PS5-ordre, der ellers gik igennem, får jeg nærmest dårlig samvittighed og bliver mere skuffet over Coolshop på vegne af de ~12-13 årige piger og drenge, der sidder derude og har knoklet med uddeling af aviser og reklamer for at få råd til PS5 for endelig at få en ordrebekræftelse og senere samme sms om annullering - i forhold til at min egen bestilling blev annulleret.

Da jeg som 13-årig stod i BR i 1992 (må det være) og fik langet en SNES + Final Fight henover skranken efter at have betalt ekspedienten, ville det vel til sammenligning svare til, at ekspedienten sagde "Hov, den konsol tager jeg lige igen, for den var da vist allerede købt og betalt af en der stod foran dig i køen - vi har desværre ikke flere på lager p.t. Kig ind igen næste år. Behold bare spillet. Rigtig god aften."

EDIT: Sammenligningen ovenfor bør tages med et gran salt...men har svært ved at sidde stille og fortsætte Observer: System Redux (til pc) efter den her Coolshop-fadæse... :-!
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/11-20 23:43 
Haha :D

Det er meget mærkeligt at ordren stadig står som "Accepteret" hos Coolshop. At de har tid til at sende en SMS ud, men ikke fjerne ordren fra systemet. Jeg tror at SMS'en er kommet fordi de frygter at lave en Dustin Home og melde ud _nogenlunde_ hurtigt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/11-20 00:27 
Det missede jeg så lige i min Coolshop-konto, men kan sgu se, at ordren stadig er "Accepteret". Bemærkede forresten også kommentarer om det samme på FB.

De skal endelig være velkomne til at sende min PS5, der også er betalt :P

Jeg trækker hermed alt (eller noget) tilbage, jeg har sagt ovenfor om Coolshop og håber de ikke misforstår min mail med emnet "Vedr. annullering af min ordre" - og rent faktisk annullerer ordren pga. mailen ;P
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-20 01:15, rettet 20/11-20 01:16 
Jeg er ret sikker på at de ændrer orderen i morgen :( Undrer mig bare over at de sender sms ud, men ikke retter ordrer samtidig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 20/11-20 09:37 
Tør øjnene ;)
Se positivt på det; Der er forhåbentligt kommet en mindre og pænere (sort) udgave af PS5 på det tidspunkt, I kan få jeres :D
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-20 10:47, rettet 20/11-20 10:52 
Underligt nedladende svar.

Edit: Coolshop har sendt ny sms ud hvori de skriver at vi beholder pladsen i køen. Så slipper jeg for at ringe til dem. Det er altid noget.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 20/11-20 13:25 
SkyblazeR>
Nogen andre, der er ved at være lidt halvtrætte af at høre på folk, som allerede har PS5 stående ved siden af sig...og som ynder at poste pics af dette i diverse indlæg... (hint: brugernavn = "B....")

Jeg ved ikke hvem det er, men han lyder røvirriterende :P

Men trals at I har så meget bøvl med at få en PS5 via Coolshop etc :(
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/11-20 14:41, rettet 20/11-20 14:42 
enfen >

Så hellere en PS5 Slim :P

Dens nuværende design vil dog passe fint ved siden af min stationære (byggede en micro-ITX i 2019), der er sat op på en taburet ved siden af et hvidt højglanslakeret tv-bord (Sony blev åbenbart inspireret, for der er en vis lighed med PS5 - og overvejede en separat tråd af samme grund...nærmere weekenden :)).

Konsolkongen>
Jeg er ret sikker på at de ændrer orderen i morgen :( Undrer mig bare over at de sender sms ud, men ikke retter ordrer samtidig.

Jep, misledende!

Konsolkongen>
Edit: Coolshop har sendt ny sms ud hvori de skriver at vi beholder pladsen i køen. Så slipper jeg for at ringe til dem. Det er altid noget.

Også her - så må vi åbenbart selv gætte os til kø-nummeret... :(
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 20/11-20 15:26 
Vi må vist hellere få tråden tilbage på sporet. Al snak om PS5 hører hjemme i den dertil indrettede tråd.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 20/11-20 17:56, rettet 20/11-20 17:59 
Ikke ET ord om the console that shall not be named...

Men efter cirka 6 måneder modtog jeg endelig min Star Wars Racer Revenge - Kenner action figure pack edition.

Denne: https://limitedrungames.com/products/star-wars-racer-revenge-classic-edition-ps4
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 23/11-20 09:37 
SkyblazeR>
(står dog med Dark Souls i hænderne)

Demon's souls?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 23/11-20 09:37, rettet 23/11-20 09:40 
ChronoSousa>
Shit godt nok et flot spil Lomax til ps1.
Meget i stil som Flink.
Tog mig også en krig at finde en kopi i Mint.

Både Lomax og Flink er "tegnet" af Henk Nieborg. Fantastisk pixel artist, der også havde et meget godt run med Wayforward (se bl.a. Contra 4 og deres Thor-spil).
Han var vist også med på Xeno Crisis, der også ser fantastisk ud. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 23/11-20 23:57 
Sumez>
SkyblazeR>
(står dog med Dark Souls i hænderne)

Demon's souls?

Indeed :o] Dark Souls: Remastered var mit første bekendtskab med serien...har tendens til at glemme, at det ikke var det første spil ;) Fik jo mildest talt blod på tanden, da "Dark Souls" blev annonceret som en launchtitel til PS5 :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 24/11-20 08:00 
God start. Er ved at genspille Dark Souls 1 i Remastered udgaven, og det forbedrer godt nok oplevelsen helt vildt!
Men Demon's Souls er næsten ligeså godt, glæd dig. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/11-20 14:29 
Demon's Souls ryger også øverst på dagsordenen, når PS5 (engang) kommer ind ad døren...guderne må vide hvornår :/

Blev lidt udbrændt af DS Remastered...terpede nok en kende for meget på at opnå mere eller mindre sjældent loot fra visse fjender (især "the dark knight") :D Er vel oppe på en 30 timer så må hellere samle det op igen...efter Demon's Souls til PS5 engang i 2021 (?) :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/12-20 17:24, rettet 04/12-20 17:26 
Konsolkongen>
Edit: Coolshop har sendt ny sms ud hvori de skriver at vi beholder pladsen i køen. Så slipper jeg for at ringe til dem. Det er altid noget.

Fik du ikke mail fra dem i dag?

no_reply@bring.com
09:28 (7 hours ago)
to me

Hej Anders

Inden længe får vi en pakke fra Coolshop.dk, som vi skal levere hjem til dig.

...og et julemirakel skete sgu alligevel :)

EDIT: Min første tanke var "PS5 Media Remote" (men opdagede at jeg ikke havde fået bestilt den endnu).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/12-20 18:25 
Nej den har jeg ikke fået. Men jeg afhenter en fra Dustin i morgen som jeg har købt af slk og som blev afsendt for et par uger siden.

Den blev dog væk under forsendelsen for snart ti dage siden, så havde egentlig droppet al håb om at den ankom :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/12-20 16:20, rettet 05/12-20 16:34 
Jesus...men bare den i det mindste er nået frem i god behold - tillykke med den :)

Coolshop har måske opprioriteret de bestillinger fra 19. nov, der endte med skriftlige klager via mail (og Trustpilot). Eller næppe tilfældet hvis de fik 1000+ klager :) Jeg var måske bare blandt de første/næste i køen (synes også jeg fik bestillingen igennem pænt hurtigt via mobil da de endelig aktiverede "Læg i kurv" ;)).

Men Jacob fra Coolshop burde have forbindelserne i orden til at få ekstra maskiner i hus...

Jeg var selv tæt på at kontakte visse af mine gamle kontakter i branchen (primært en enkelt hos Ubisoft Nordic) for at finde en "genvej". Blev dog ikke nødvendigt ;)

Og jep, PS5 kom IND ad døren i dag med Bring! :D

EDIT: Dvs. Bring stillede den ved hoveddøren - troede først den kom mandag (de har åbenbart weekendlevering!)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/12-20 17:33, rettet 05/12-20 17:36 
Nej min er ikke modtaget. Bring skulle have indleveret i pakkeshop i går, men det har de ikke gjort. Så nu aner jeg igen ikke hvor den er henne. Hold kæft et cirkus >_<

Den er afsendt d. 25 nov.

Jeg har stadig min ordre fra Coolshop, men jeg fik ikke tilsendt en maskine derfra heller. Du må have bestilt lige før jeg har :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/12-20 21:46, rettet 05/12-20 22:02 
Måske relateret til det pakkeshop-helvede man hører om for tiden?!

Jeg slettede min gamle pre-order fra sept hos Happii i dag. Var dog tæt på at fortryde det - men ved ikke, hvor stor en chance, der var for at modtage PS5 fra dem (i år). Mere for at have en ekstra, hvis nogen herinde manglede en :)

EDIT: Jeg havde kørt op og endevendt nærmeste pakkeshop hvis det var mig :D
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/12-20 22:34, rettet 05/12-20 22:37 
Min kammerat som den leveres til har været oppe og tjekke. Den er der ikke.

Jeg har aldrig nogensinde oplevet så inkompetent et foretagende som Bring. Tænk at miste pakken TO gange?! Dét kombineret med Dustins fuckup gør det til en ren farce.

Jeg ringede til Bring i går omkring kl 17 og fik at vide at pakken var forsøgt leveret på adressen og nu var på vej til en pakkeshop. Det er bare aldrig sket.

Jeg aner ikke om pakken er stjålet eller chaufføren stadig kører rundt med den og den leveres mandag, men jeg forstår ikke hvorfor det ikke skete i går eller i dag.

Jeg har snart givet helt op på nogensinde at modtage...
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 06/12-20 09:52 
Mht Bring som ikke kan finde ud af at levere den, så er det ikke utænkeligt den er blevet stjålet. Ved at Coolshop har mistet nogle også.

Dét sagt, så har jeg aldrig haft problemer med leveringer fra Bring ellers; De er altid kommet til tiden, og har afleveret pakkerne til den / de pakkeshops jeg har valgt. Men hvis butikkerne ligefrem skilter med, at der befinder sig en PS5 eller Xbox i kasserne, så tænker en skruppelløs chauffør nok ikke nærmere over konsekvenserne, ved at snuppe en fra ladet af lastbilen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/12-20 23:13 
PS5 ENDELIG!

Kæmpe tak til slk og Hanky som maskinen blev sendt til.

I dag kørte jeg selv til Jylland og hentede maskinen. Gad ikke mere pis med Bring. Jeg har aldrig oplevet så meget inkompetance samlet på et sted.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 08/12-20 23:27 
Vildt nok at jeg fik min Seriøse X uden de store problemer. Udover at den blev sendt til en pakkeshop i stedet for den SwipBox jeg havde valgt :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-20 00:33 
Virker den så fint nu? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 09/12-20 01:42 
Ja, den blev åbenbart slået i orden på vej til Frankfurt, for de gjorde ingenting ved den...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-20 04:03 
Betryggende :/

Håber den bliver ved med at virke fremover :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 09/12-20 23:29 
Konsolkongen>
PS5 ENDELIG!

Kæmpe tak til slk og Hanky som maskinen blev sendt til.

I dag kørte jeg selv til Jylland og hentede maskinen. Gad ikke mere pis med Bring. Jeg har aldrig oplevet så meget inkompetance samlet på et sted.

Godt at høre men sikke en omvej...

Endnu et tillykke med den :) Demon's Souls (ca 55 GB) og ASTRO (ca 10 GB) installeret på PS5 her (jeg bruger for meget tid på "Rulleræs" i sidstnævnte til at komme i gang med Demon's :P).

(Bring er nu enkelte dage forsinket med den officielle DualSense-opladningsstander her)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 10/12-20 10:24 
Hvis du ikke også har "rulleræs" i Demon's Souls, så spiller du det forkert og skal fjerne din rustning ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 10/12-20 10:26 
Tillykke med maskinerne drenge! Nu falder aktiviteten på P:R jo med 50%! :p

Eller kommer der snart en tråd ved navn "Hvad ankom til den forkerte pakkeshop i dag?" :D
Home is where the hardware is..
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/12-20 14:44 
- 6-Pak Thumb Grips til PS5 Controller (hurtig levering med DAO)
https://www.evermart.dk/6-pak-thumb-grips-til-ps5-controller

- PS5 Media Remote (3-4 dages forsinkelse med Bring)
https://www.coolshop.dk/produkt/playstation-5-media-remote/235CP4/

- DualSense Charging Station (hurtigere levering end ventet med Bring!)
https://www.elgiganten.dk/product/gaming/konsoller/playstation-controllere-og-tilbehor/220279/sony-playstation-dualsense-ps5-opladerstation;pgid=nHdiuMkTyxJSRp6aoIdEZpWf0000G-wK__b2
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/12-20 14:46 
Jeg overvejer også den charge station. Synes controlleren løber tør for strøm utrolig hurtigt. Det skyldes nok Astro Bot som virkelig går amok med adaptive triggers :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 10/12-20 17:14 
Så var man lige forbi NintendoPusheren og hente et eksemplar af CyberPunk 2077
Bliver sjovt at prøve senere når det færdig med at installere. Ah ja, savner tiden før alt skulle installeres og opdateres.
millenniummillenniumSkrevet 12/12-20 08:50, rettet 12/12-20 17:11 
Lord of the Rings Trilogi 4K

Rimelig pricey, men alligevel - 9 discs, fordi hver film kommer både i biograf og udvidet version.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 12/12-20 16:11 
Den savler jeg godt nok efter, men den er for pricey lige nu :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 13/12-20 08:45 
Har du ikke fået feriepenge udbetalt? :-D
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 14/12-20 09:27, rettet 14/12-20 09:27 
Det er som oftest ikke en ting, når man er selvstændigt erhvervdrivende og ikke er lønslave ;)
j/k
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/12-20 21:23 
Konsolkongen>
Jeg overvejer også den charge station. Synes controlleren løber tør for strøm utrolig hurtigt. Det skyldes nok Astro Bot som virkelig går amok med adaptive triggers :)

Jep, det Atrobot...maks 4-5 timer mener jeg der er rapporteret :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
BeanoBeanoSkrevet 15/12-20 07:13 
Også min observation. Batterilevetiden afhænger meget af spillet, en titel som Astro som gør intensiv brug af adaptive triggers og haptics, dræner batteriet hurtigt. Jeg oplever langt længere levetid (8-10 timer) i f.eks. Valhalla, det spil anvender slet ikke de nye features.
BeanoBeanoSkrevet 15/12-20 23:10 
...indtil i dag hvor der kom en Valhalla patch med adaptive trigger understøttelse :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/12-20 11:52 
Hvad kom ind ad døren i dag?

Lavede en preorder i 2017 og gik ud fra, at mine penge var tabt, da spillet senere kom i development hell.

Men for lidt over en uge siden fik jeg så pludselig en mail om, at jeg bare skulle godkende min adresse :D
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig