X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad kom ind ad døren i dag?


Svar
enfenenfenSkrevet 29/09-03 17:26, rettet 29/09-03 17:42 
Inspireret af en lignende tråd på dahf.dk - Dansk Hjemmebio Forum - vælger jeg at starte denne tråd.

Det gælder bare om, at fortælle hvad du købte idag. Spil, HIFI, film eller andet hardware/software. Mad, drikkervarer osv., er vi ikke interesseret i :)

Jeg synes det kunne være sjovt.

Tråden skal kun handle om ovenstående.

Da det er mig, som har... Se hele indlægget
What is the Matrix?
Svar
millenniummillenniumSkrevet 01/12-15 18:04 
Tre gode C64 porte....

Hvad kom ind ad døren i dag?
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 01/12-15 19:19 
CONGO BONGO! Din skid!
millenniummillenniumSkrevet 01/12-15 20:41 
Bingo Banko. ;)
The medium is the message.
The DaneThe DaneSkrevet 02/12-15 15:44 
Hate Mail: the difinitive collection
(igår) Ghost busters - brætspil

nå ja, og en opkrævning fra skat ang. sidste måneds lootcrate ... Gør én lidt sur når man har fået dem måned efter måned, I ca. et år, uden der var sket noget.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
JmogJmogSkrevet 02/12-15 21:29 
Skat? Mener du PostDK eller...?
dRxLdRxLSkrevet 03/12-15 16:17 


Parkeringslicens til AY82231
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OdinOdinSkrevet 03/12-15 16:39 
En Tesla Model S? Hold da kæft! Er I lavet af penge eller hvad?
dRxLdRxLSkrevet 03/12-15 17:35 
Nej, men "regeringen" har jo valgt at lade Tesla Model S stige med 150% i værdi over de næste 5 år, så det var en unik mulighed for at købe en lækker, og miljørigtig, bil til en billigere penge end en tilsvarende diesel/benzin-sluger, med en rimelig forventning om at den ville kunne holde værdien (normalt afskriver man bilers værdi med 15% de to første år).

Samtidig er den meget billig at forsikre, er fritaget for grøn afgift (det der tidligere var vægtafgift), meget sikker og man kan tanke gratis strøm på Teslas super-charger netværk over hele Europa.

Det faldt så sammen med at vi pludselig stod og skulle bruge en bil, fordi vi flytter "på landet" ved Måløv.

Jeg havde ikke regnet med at vi skulle have en elektrisk luksusbil før vi havde et noget større overskud i økonomien, men grundet "regeringens" omlægning af afgifterne, er det det bilvalg der giver bedst økonomisk mening, og for os var der bare lige pludselig en masse begivenheder der alle trak i samme retning.

Også utroligt heldigt at Tesla kunne nå at levere bilen med så kort varsel, men det skyldes selvfølgelig at Danmark afdelingen har bedt om at få alle biler der var på vej, og jeg var så ydermere utroligt heldig med at den eneste 70D'er de kunne nå at levere i blå havde den konfiguration jeg selv ville have valgt.*

Jeg glæder mig utroligt meget, men når jeg tænker på hvor mange ting der lige præcist har faldet ud lige præcis som de skulle i denne sag, bliver jeg nødt til at knibe mig selv i armen.


*Med undtagelse af 2 to bagudvendte barnesæder til bagagerummet, som jeg synes er geniale, men der sagde kæresten "stop" fordi de koster 26K at få med.

Hvad kom ind ad døren i dag?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 03/12-15 17:41, rettet 03/12-15 17:48 
Den ser i øvrigt nogenlunde sådan her ud:

Hvad kom ind ad døren i dag?

Men vi får den først på lørdag kl. 11.

Grunden til at den har soltag, er at det er nødvendigt for at have muligheden for at montere tagbøjler, så man kan have en skiboks eller cykler med.
Bilen har nemlig ingen jydekrog hvor man normalt ville fæste cykelstativer på, så man må sno sig lidt ;)
Derudover bliver jeg helt blød i knæene ved tanken om at køre rundt i f.eks. vest-Norge og kigge op på fjeldene igennem soltaget.

Jeg regner i øvrigt med at det er min kæreste der skal bruges den mest, til at holde næsten stille i den Københavnske morgentrafik, og her regner jeg med at autopiloten der autonomt følger efter bilen foran i køen bliver en helt fantastisk feature.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/12-15 17:57 
Den ser mega lækker ud. Håber i bliver glade for den :)
jaesjaesSkrevet 03/12-15 17:57 
Og så er det biler med riv i, hvis man er til den slags ;)

Men hvorfor er der efterhånden 'reaction videoer' til alt. Youtube altså :/

Denne er dog meget sød - jeg er klar over, at det er en anden model S ;)
https://youtu.be/rPyFiM26SQ4?t=2m38s
dRxLdRxLSkrevet 03/12-15 18:07 
Darkbeat>
Den ser mega lækker ud. Håber i bliver glade for den :)

Det håber jeg også, for ellers sælger min økonomisk bevidste kæreste den om halvandet års tid, når afgiften har fået det næste nøk opad ;)

Nu venter jeg bare på at Tesla får lavet den sidste danske SuperCharger i Vestjylland, så vi kan rejse frit i hele landet ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OdinOdinSkrevet 03/12-15 18:40, rettet 03/12-15 18:41 
dRxL>
Bilen har nemlig ingen jydekrog hvor man normalt ville fæste cykelstativer på, så man må sno sig lidt ;)

Det ville fandemig også være synd og skam at begynde at montere den slags øjebæer på et så strømlinet og nydeligt karosseri. Det ville være som at udstyre Charlize Theron med Thyra Franks bagparti, pibe og søkasket.

Det faldt så sammen med at vi pludselig stod og skulle bruge en bil, fordi vi flytter "på landet" ved Måløv.

Hey - velkommen til vores (forlængede) 'hood!
Nu hvor Sumez også er på vej, ligner det jo snart en hel folkevandring.
dRxLdRxLSkrevet 03/12-15 18:50 
Fedt, vi skal bo i bofællesskabet "kilen" (www.kilen.dk), og én af de ting der også faldt i hak for at vi kunne få Tesla'en var at vi blev udvalgt blandt de 20 andre interesserede til at bo der.
Nu håber jeg bare ikke vi laver et dårligt indtryk fra starten ved at komme i en meget dyr bil, som vi primært har råd til fordi vi havde sparet op til udbetalingen på et hus men nu skal bo i et 80kvm andelsrækkehus ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 03/12-15 20:15 
Den er fantastisk at køre i! Kun lidt misundelig :)
j/k
dRxLdRxLSkrevet 03/12-15 20:20 
Den delebilsordning (letsgo.dk) som vi har været medlem af har en Model S P85 med baghjulstræk så jeg har prøvet en lignende bil nogle gange, men 70D med all-wheel drive er lidt bedre end P85 og langt tryggere som familiebil

Det er i øvrigt endnu en ting jeg er super glad for er faldet i hak, nemlig at 70D er blev Teslas "entry level" model i april i år, grundet den øgede stabilitet af AWD med to motorer ifhldt RWD og den øgede rækkevide det mere balancerede drivetrain giver =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
The DaneThe DaneSkrevet 04/12-15 01:03, rettet 04/12-15 01:07 
Jmog>
Skat? Mener du PostDK eller...?

Ja, moms/told importafgift. :)
Så nu håber jeg virkeligt der er de ting i som de skriver der skulle være i, ellers vil jeg da finde noget at klage over.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
AmbyAmbySkrevet 04/12-15 07:15 
Ja, velkommen til Måløv. Rart at vide hvem der kommer til af køre tesla herude. Så slipper jeg for at dreje nakken af led :) og tillykke med bilen!
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
DunwichDunwichSkrevet 04/12-15 08:42 
Uncharted: The Nathan Drake Collection - Special Edition.

Den er dælme fin.
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 04/12-15 10:28 
Microsoft PC-emulator på 5" disketter til Commadore 64
...og en med et klistermærke hvor der står "Mini Floppy Disk"...

Hvad kom ind ad døren i dag?
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
millenniummillenniumSkrevet 04/12-15 14:39 
Eksotisk.... :D
The medium is the message.
The DaneThe DaneSkrevet 04/12-15 19:25 
Fik også lige mit Apex M800 NORDIC tastatur ind af døren ... så manger bare resten af computeren nu.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
DarklynoonDarklynoonSkrevet 06/12-15 00:08, rettet 06/12-15 00:09 
"Fedt, vi skal bo i bofællesskabet "kilen" (www.kilen.dk), "

det er jo kun nogle stationer fra mig af
Mortal Kombat the mother of all fighting games
dRxLdRxLSkrevet 06/12-15 01:16, rettet 06/12-15 01:16 
+1 @darklynoon
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 06/12-15 08:42 
Darklynoon>
"Fedt, vi skal bo i bofællesskabet "kilen" (www.kilen.dk), "

det er jo kun nogle stationer fra mig af

Det er perfekt. Vi mangler nogle Mapillary bidragsydere herude!
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
GreaseballGreaseballSkrevet 09/12-15 09:45 
Mortal Kombat X (XboxOne) steelcase edition.
Tak til slk486 for handlen :)
dRxLdRxLSkrevet 09/12-15 12:41, rettet 09/12-15 12:43 
Amby>
Det er perfekt. Vi mangler nogle Mapillary bidragsydere herude!

I betragtning af at jeg pt. lever af at forædle og vidersælge OSM data, er det næsten lidt pinligt at jeg ikke helt præcis forstår hvad du mener med "mapillary bidragsyder". Er det fordi Tesla sender data til OSM eller er det fordi du regner med at jeg, som jeg burde, vil være med til at indsende data?

Diverse demoer af hvad vi sælger
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Soren47Soren47Skrevet 09/12-15 12:57 
^ Hvorfor har mine googleskillz været for dårlige til at finde den side hver gang jeg har skullet flytte og ville finde indkøbsmuligheder og deslige tæt på?!
Fed side! :D
dRxLdRxLSkrevet 09/12-15 13:51, rettet 09/12-15 13:53 
Tak =)

Vi lavede siden omkring juni i år, og vi har ikke rigtig lanceret den bredt endnu. Men ja, jeg brugte den også flittigt da vi besluttede os for at vi gerne ville flytte til Måløv (se alt det skov!) =)

Der er nogle andre demoer man kan finde i den udfoldbare venstremenu. Den der hedder "kommunedemo" ( http://hvorlangterder.dk/komdemo.html ) giver mulighed for at se en vilkårlig kombination af kategorierne samtidig. Meget nyttigt da jeg skulle vurdere hvordan jeg ville kunne aflevere børn i institution og derefter cykle videre til s-toget.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
--Skrevet 09/12-15 15:53 
Alt for lækker side. Den kommer uden tvivl til at være handy, ifm. at vi p.t. er ved at kigge hus :) Takker!
Spiller nu: Animal Soccer World
The DaneThe DaneSkrevet 09/12-15 15:56 
Ny stationær pc ... men mangler stadig at de sender skærmen så jeg rent faktisk kan bruge maskinen. :(
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
NinjaCoolNinjaCoolSkrevet 09/12-15 16:26, rettet 23/06-18 15:26 
ZX Spectrum: A Visual Compendium
Hvad kom ind ad døren i dag?
http://tinyurl.com/ntfrtrf / http://tinyurl.com/oq2x9jl / http://tinyurl.com/o8l9fpv / http://tinyurl.com/nrmklf5

God bog i samme kvalitet som deres tidligere Amiga udgivelse.
Med den kommer der en eksklusive Kickstarter CD fra Allister Brimble.

Du kender nok hans musik fra Amiga spil som Superfrog, Alien Breed og Assassin :)
Youtube: SF: http://tinyurl.com/og9qbmp / AB: http://tinyurl.com/pfyb6du / Assassin: http://tinyurl.com/qdju2nk
BeanoBeanoSkrevet 09/12-15 17:11, rettet 09/12-15 17:11 
Fik også min bog forleden - lever op til mine høje forventninger igen :D

Bonus CD'en er også udmærket, næsten lige så god som hans Amiga Works udgivelse (amigaworks.com).
AmbyAmbySkrevet 09/12-15 22:52, rettet 09/12-15 22:58 
dRxL>
Amby>
Det er perfekt. Vi mangler nogle Mapillary bidragsydere herude!

I betragtning af at jeg pt. lever af at forædle og vidersælge OSM data, er det næsten lidt pinligt at jeg ikke helt præcis forstår hvad du mener med "mapillary bidragsyder". Er det fordi Tesla sender data til OSM eller er det fordi du regner med at jeg, som jeg burde, vil være med til at indsende data?

Bare at vi kunne nemt bruge flere der tøffede rundt med et kamera herude :)


EDIT: Flot side! Denne (http://imgur.com/2Z1uvCT) passer dog ikke. Den kan åbenbart ikke se viadukten.

Mapillary - Måløv
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dRxLdRxLSkrevet 10/12-15 10:37 
Amby>
Denne (http://imgur.com/2Z1uvCT) passer dog ikke. Den kan åbenbart ikke se viadukten.

Min makker, som er geografen i foretagendet, havde et lignende problem med hans forældres sommerhus, hvor korteste rute til vandet blev for lang, fordi OSM ikke kendte til en lille sti igennem et krat. Han var så inde og tegne stien ind manuelt, og så var det ordnet efter jeg fik synkroniseret vores rutenet med OSM.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 10/12-15 10:55 
Jeg tør ikke umiddelbart ændre noget i OSM uden træning :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dRxLdRxLSkrevet 10/12-15 19:43, rettet 10/12-15 19:44 
To små legetøjsbiler som den her, til at åbne og lukke den af bilerne der er for stor til at komme ind af døren ;-)
Hvad kom ind ad døren i dag?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 13/12-15 21:35, rettet 15/12-15 09:26 
DOA2: Millenium og Giant Gram 2000: All-Japan Pro Wrestling 3 til SEGA's Naomi system.

Lækkert!
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 16/12-15 09:23 
Julemanden kom forbi med lidt lækre julegaver til mig i går...

Hvad kom ind ad døren i dag?
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 16/12-15 09:30 
Heeey! Tillykke!
Platform?

Jeg mangler selv 3'eren som det eneste.
Soren47Soren47Skrevet 16/12-15 09:43 
Åh, jeg brugte lang tid på 1ern da jeg var lille.. Det var virkelig fedt, men sindssygt irriterende at styre... og så vha. ORD!
millenniummillenniumSkrevet 16/12-15 10:13, rettet 16/12-15 10:16 
Odin>
Heeey! Tillykke!
Platform?

Jeg mangler selv 3'eren som det eneste.

Amiga, Amiga. :)

Havde 3'eren, men solgte den fornyligt, for synes virkelig ikke Sierra formåede at holde spilkvaliteten oppe trods VGA grafikkens awesomeness. Kan HELT KLART bedst lide EGA perioden.
1'eren gennemførte jeg engang med en solution ved siden af. 2'eren har jeg til gode, men den omtales ofte som et rigtigt godt Quest-spil.

Og så kan man jo ikke spille dem uden et map. Nu har jeg et rigtigt map.
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 16/12-15 12:53, rettet 16/12-15 12:53 
millennium>
Amiga, Amiga. :)

Ah, så er du jo sluppet billigt. ^_^

Havde 3'eren, men solgte den fornyligt

Damn you!
dchangdchangSkrevet 17/12-15 09:18, rettet 17/12-15 09:24 
Jeg fik et sæt Xiaomi Piston 3 in-ear ind af døren, pris 116 kr. inkl. fragt. Sindssygt så godt de spiller og igen imponerer Xiaomi mig med kvalitet, indpakning osv. Købte i sommers en af deres 10000mAh powerbanks og her var jeg også positivt overrasket. Jeg tror sgu jeg hopper på en af deres telefoner og tablets når jeg skal til Hong Kong til februar, jeg tror firmaet får meget vind i sejlene når de kommer til Europa.

Piston 3 review...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
The DaneThe DaneSkrevet 17/12-15 19:43 
Fik min nye skærm igår, så forventede at jeg kunne bruge min computer ... Men nej. Der er et eller andet galt så der ikke kommer et signal igennem.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
FancyPantsFancyPantsSkrevet 17/12-15 19:56 
Hvilket output bruger du fra computeren, eller har du allerede prøvet alle outputs på både grafikkort og bundkort?
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
The DaneThe DaneSkrevet 17/12-15 20:40, rettet 17/12-15 20:41 
Så vidt jeg kan se så de eneste stik der passer til det "display" stik der er i skærmen, de er i grafikkortet/ene - da der er to af de samme. Og de andre som sidder i er USB. Har prøvet med dem alle, og da skærmen ikke har tændt sig selv ved at der kom et signal igennem - eller noget har vist sig når jeg tændte den - så må jeg formode der ikke kommer et signal igennem.

Skærmen skulle umiddelbart virke fint, da den tænder og nævner intet signal - men svært at sige om det er kablet der er galt med, eller om det er noget i computeren (hvilket det ikke skulle være når de siger den har været under stress test - må vel formode de brugte en skærm til det). Men jeg får den set efter imorgen om der kan kommer noget frem på en anden skærm, og modsat med computeren.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
nerosnerosSkrevet 17/12-15 21:49, rettet 19/12-15 20:26 
Virtua Fighter 4 - Naomi 2
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 18/12-15 20:31, rettet 18/12-15 20:33 
Julegave fra firmaet... nej det er ikke en kasseret robot fra Star Wars, det er en brødrister :D

Hvad kom ind ad døren i dag?
WehnerWehnerSkrevet 19/12-15 00:06 
Hvis den også dur, så er den da ret cool :p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig