X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad kom ind ad døren i dag?


Svar
enfenenfenSkrevet 29/09-03 17:26, rettet 29/09-03 17:42 
Inspireret af en lignende tråd på dahf.dk - Dansk Hjemmebio Forum - vælger jeg at starte denne tråd.

Det gælder bare om, at fortælle hvad du købte idag. Spil, HIFI, film eller andet hardware/software. Mad, drikkervarer osv., er vi ikke interesseret i :)

Jeg synes det kunne være sjovt.

Tråden skal kun handle om ovenstående.

Da det er mig, som har... Se hele indlægget
What is the Matrix?
Svar
SumezSumezSkrevet 11/10-12 11:15 
Jeg ville også hellere ha' Batsugun.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 11/10-12 11:28 
Metal Slug X (MVS)
Spiller nu: Animal Soccer World
JuggernautJuggernautSkrevet 11/10-12 13:53 
Sumez>
Jeg ville også hellere ha' Batsugun.

Har den stadigvæk til salg:-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 11/10-12 13:56 
Hvor og til hvor meget? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 11/10-12 13:58 
Sumez>
Hvor og til hvor meget? :P

Jeg smider lige en besked.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SonicSonicSkrevet 11/10-12 19:09 
Prometheus Bluray
Parental Advisory: Explicit Lyrics
FancyPantsFancyPantsSkrevet 11/10-12 19:13 
A-Team remake på DVD - hele 25 kroner i Netto :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
MuertoMuertoSkrevet 12/10-12 18:44 
NAM-1975 fra SNK til NEO GEO... sweeet!
6 Pac6 PacSkrevet 13/10-12 23:07 
Tritton Warhead 7.1 headset
MLG X360 controller
Dishonored X360
XCom X360
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/10-12 12:35 
GameCenter CX (Retro Game Master) på DVD. Kacho on!
--Skrevet 15/10-12 15:01 
James Noir´s Hollywood Crimes 3D (3DS)
Deus Ex Human Revolution (PS3)
Spiller nu: Animal Soccer World
3of193of19Skrevet 16/10-12 05:38, rettet 16/10-12 23:21 
Last Window: The Secret of Cape West (DS)
Opfølger til Hotel Dusk. Glæder mig til at spille det, nød Hotel Dusk i sin tid.
enfenenfenSkrevet 16/10-12 22:47 
Portal 2 (360)
8 GB Crucial RAM (til min Macbook Pro)
What is the Matrix?
PlaykidPlaykidSkrevet 17/10-12 14:48 
Kindle Paperwhite :-)
Spiller nu: Halo 3
SvovlSvovlSkrevet 17/10-12 19:17 
Et Taito F3 motherboard samt Bubble Memories og Puzzle Bobble 4 (plus en lille "gave" fra toldvæsenet).
WikzoWikzoSkrevet 17/10-12 19:24 
I går fik jeg en milliardmillion nye film ... eller tæt på: Netflix. Fungerer rigtig godt på min PS3 (dér taber Microsoft, da jeg ikke har et Guld-abonnement ...).

Playkid>
Kindle Paperwhite :-)

Hvad er dit indtryk af den? :)
PlaykidPlaykidSkrevet 18/10-12 12:11, rettet 18/10-12 12:18 
Den er en lækker device, men når jeg sammenligner den med kindle touch synes jeg ikke kun der er forbedringer.

Thumbs up for det indbyggede lys! Det virker, er nemt at justere og giver en god overall belysning. Lyset er desværre ikke helt jævnt fordelt i bunden hvor de 5 led'er sidder, de kan desværre heller ikke slukkes helt. Det er i småtings afdelingen, men det er ting der ville være åbenlyst at forbedre i en kommende version.
Den virker også lettere end kindle touch, og jo lettere jo bedre :)

Jeg savner umiddelbart en fysisk home knap.
Umiddelbart foretrækker jeg den sølvgrå ramme, der er også for meget kontrast forskel mellem den påtrykte tekst "kindle", og den sorte ramme.

Hvis jeg holder kindle touch og paperwhite side om side, med lyset slukket på PW, kan jeg ikke lade være med at synes kindle touch's display er en smule mere hvidt, og er det display jeg umiddelbart bedst kan lide at se på på trods af den lavere opløsning. PW har en snært af "grønt" over sig.

Mine indtryk er på baggrund af ca. 30 min., jeg har desværre ikke haft så meget tid til at læse på den, og lave en ordentlig sammenligning.
Umiddelbart virker de 2 kindler dog til at være ret ens, hvor PW har den store fordel med sit indbyggede lys.
Spiller nu: Halo 3
SumezSumezSkrevet 18/10-12 14:04, rettet 18/10-12 14:05 
Svovl>
Et Taito F3 motherboard samt Bubble Memories og Puzzle Bobble 4 (plus en lille "gave" fra toldvæsenet).

Gode titler, også noget af det første jeg fik til mit F3.

Du kan jo passende investere i det her, så:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110965990852&ssPageName=ADME:B:SS:GB:1123

Det er muligvis det bedste cart-spil på F3. :)
edit: Faktisk ham jeg købte både Bubble Symphony og Memories af i sin tid, han sælger virkelig mange lækre ting, ret tit.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SvovlSvovlSkrevet 18/10-12 14:50 

Yes, det kommer nok også i samlingen på et tidspunkt. Dog er der et eksemplar blot en spytklat nede ad gaden hos Alf81 jeg nok kan få lov at låne i ny og næ :-)
Jeg tror de næste F3 indkøb bliver et par puzzle spil til den bedre halvdel – måske Cleopatra Fortune?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/10-12 15:52 
Eller måske Elevator Allan Returns hvis du ikke allerede har det til Saturn. Det er fremragende :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/10-12 16:02 
Jeg kunne godt finde på at starte en arcade samling med Elevator Allan Returns.
Det er virkelig én af mine favoritter.
SumezSumezSkrevet 18/10-12 16:41 
Det er heller ikke så slemt i prisen på arcade. Et af de F3-spil jeg ikke har fået spillet nok.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 18/10-12 22:58 
Et styks PS3 (320GB)
Ekspedienten i Blockbuster var så flink at tilbyde mig en sort affaldssæk til kassen, hvis der nu skulle falde to dråber regn heeeeele vejen fra butikken til p-pladsen lige foran :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
--Skrevet 18/10-12 23:44 
En N64 m en håndfuld spil.

Manglede Wave Race, så det har jeg nu :)
Spiller nu: Animal Soccer World
ElgenElgenSkrevet 19/10-12 09:39 
Et 2MB SRAM PCMCIA 16 bit kort; lige til at stoppe i min Amiga A600HD };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 19/10-12 10:42 
Dejligt, Elgen.
Det kan være du skal være med, næste gang vi Amiga-træffer?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ElgenElgenSkrevet 19/10-12 11:01 
Overvejer stadig };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 19/10-12 18:52 
Portal 2 :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JuggernautJuggernautSkrevet 19/10-12 20:04 
Portal 2. Tvivler på om det nogensinde kommer ud af folien.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 19/10-12 20:14 
Jeg spiller det nu, det er ganske underholdende, du kan sagtens pakke det ud, Jugger. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 19/10-12 20:25 
Har gennemført det før på PS3 dengang det udkom, men så jeg så fik mit X360 eksemplar her for et par dage siden, og fik jeg det lige kværnet igennem igen + alle SP achivements :D

Portal 2 er mega underholdende! Kan KLART anbefales!
Spiller nu: Animal Soccer World
JuggernautJuggernautSkrevet 19/10-12 21:12 
I er nogle hårde knøjsere... Den første Portal sagde mig absolut intet. Virkede på mig bare som en masse rum man hoppe igennem diagonalt. Jeg nåede vist ikke mere end 1 time og blev slet ikke grebet af det.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 20/10-12 03:26, rettet 20/10-12 03:27 
Ja ok, hvis det ikke sagde dig noget, så... Gameplaymæssigt er 2'eren udelukkende mere af det samme, men væsentlig udvidet, og med lidt mere "historie".

Der er også skruet gevaldigt op for humoren i 2'eren, der viderefører den sorte, sarkastiske tone fra 1'eren, og lige fra starten af må jeg indrømme at jeg sad og grinede for mig selv. Det er ret sjældent at spil, der prøver på at være sjove har succes med det, men Portal 2 er et af de ekstremt få spil det er lykkedes for.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 20/10-12 08:40 
Sumez>
Ja ok, hvis det ikke sagde dig noget, så... Gameplaymæssigt er 2'eren udelukkende mere af det samme, men væsentlig udvidet, og med lidt mere "historie".

Der er også skruet gevaldigt op for humoren i 2'eren, der viderefører den sorte, sarkastiske tone fra 1'eren, og lige fra starten af må jeg indrømme at jeg sad og grinede for mig selv. Det er ret sjældent at spil, der prøver på at være sjove har succes med det, men Portal 2 er et af de ekstremt få spil det er lykkedes for.

Helt enig. Hvis det første Portal ikke sagde dig noget, får du ikke glæde af 2eren. Ellers beskriver Sumez det meget godt :)
Spiller nu: Animal Soccer World
JuggernautJuggernautSkrevet 20/10-12 10:40, rettet 20/10-12 11:56 
Det jeg savnede mest ved den første, var netop historien. Følte lidt at det man lavede, ikke rigtigt havde nogen sammenhæng. Jeg vil ikke udelukke at det bliver åbnet en mørk vinteraften. Lige nu har jeg mere rigeligt i andre prioriteter.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HankyHankySkrevet 20/10-12 11:16 
Jeg tror jeg havde det med 1'eren, som du også har det Jugger :)

Når det er sagt, så fangede 2'eren mig faktisk.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/10-12 11:58 
Jeg havde det vidst også på samme måde. Synes etteren er mærkeligt overvurderet. Men det kan da være at toeren siger mig noget mere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/10-12 13:09, rettet 20/10-12 13:39 
Jeg synes 1'eren var ret godt, men med al det tilbedelse det har fået, kan det ikke rigtig være andet end overvurderet. Det var en hyggelig lille puzzler, men så ikke meget mere. 2'eren er et noget længere spil, som introducerer nye, passende elementer til sine puzzles selv et meget pænt stykke inde i spillet. For at retfærdiggøre at det er udgivet som almindelig fuldpris-titel, vel.

Der er historie i 1'eren, men den åbner sig først helt hen imod slutningen af spillet (hvilket så igen ikke er så langt), og 2'eren bygger i stor grad videre på det. I stedet for at kaste dig direkte ind i en række "test scenarios" uden lys for enden af tunnellen, og uden at vide hvad der skal ske (udover "cake"), bliver man hvirvlet direkte ind i et en setting der lader til at være menneskehedens udryddelse, og skal flygte fra det her industrikompleks, hvor 1'erne også foregik. Herefter bliver man så flere gange ledt ind i områder hvor man igen skal gennemføre flere af disse "test-rum", men i kortere og mere varierende doser, det føles ikke så uendeligt som i Portal 1.

Historien er selvfølgelig fortalt ret fjollet og sarkastisk og med et glimt i øjet hele vejen igennem både i 1'eren og 2'eren, og er i større grad en parodi på diverse spilhistorier end det er en reel historie i sig selv.
Men et element jeg ret godt kunne lide i både 1'eren og 2'eren er alle de små detaljer man kan opdage i løbet af spillet ved at holde godt øje med ting i miljøet omkring en, eller små godt skjulte områder man kun kan komme til via kreativ brug af portal gun'en. Det er ikke noget der bliver trukket ned over hovedet på spilleren, men fungerer som et sjovt krydderi for de spillere der synes den slags er spændende, og det hele giver ligesom mening i slutningen af 1'eren når man kommer om "bag kulisserne" bagom hele test-området.
2'eren har en hel del mere exposition hvad det angår, men beholder stadig de subtile detaljer i områderne.

Hvad kom ind ad døren i dag?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 20/10-12 13:30 
For mig blev Portal 1 først interessant i det øjeblik man så småt begyndte at kunne komme lidt bag kulisserne... Men det tog mig også 2 fejlslagne forsøg på at mase gennem de første kliniske test chambers, inden jeg i tredje forsøg (knap et år senere) tvang mig selv til at gennemføre det helt. :P

Den følelse nåede jeg aldrig at opleve i Portal 2 :)
Hvis nogen skulle mangle PC udgaven, så mener jeg forresten at jeg har en rabatkode på 50% - men jeg skal lige have kigget efter :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/10-12 13:32 
Det er lidt en skam at det kun var Xbox-versionen de havde til 25kr. Der er desværre ikke online co-op muligheder i den version ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 20/10-12 13:47, rettet 20/10-12 13:49 
Konsolkongen>
Det er lidt en skam at det kun var Xbox-versionen de havde til 25kr. Der er desværre ikke online co-op muligheder i den version ;)

http://www.elgiganten.dk/product/spil-konsol/spil-pc-mac/PCCDPORTAL2/portal-2-pccd Til PC for 19 kr :)

I X360 versionen af Portal 2, er der coop med Atlas / Peabody, som i PS3 versionen.
Spiller nu: Animal Soccer World
FancyPantsFancyPantsSkrevet 20/10-12 14:01 
De 19 er vist billigere end den rabat koden evt ville give på Steam :D
Og siden det er Steamworks, behøver man alligevel ikke bruge skiven til de 19 kroner.


Får man egentlig stadig PC version med, når man køber det til PS3?
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/10-12 14:33 
m1chelsen>
I X360 versionen af Portal 2, er der coop med Atlas / Peabody, som i PS3 versionen.

Det var en joke fordi jeg ikke gider betale for Xbox Live når man kan spille online på PS3 gratis :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/10-12 14:37 
Kan man ikke spille lokal co-op?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 20/10-12 14:59 
Sagtens!
Men i disse dage hvor TV er 42" og opefter, er det jo næsten uoverskueligt at måtte ofre halvdelen af sin skærm!
Modsat dengang vi spillede alting i splitscreen på vores 14" CRT ;)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 20/10-12 15:10 
Jeg vil mene det er det værd, til fordel for det sociale aspekt i et co-op spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 20/10-12 15:18 
Konsolkongen>
m1chelsen>
I X360 versionen af Portal 2, er der coop med Atlas / Peabody, som i PS3 versionen.

Det var en joke fordi jeg ikke gider betale for Xbox Live når man kan spille online på PS3 gratis :)

Ja okay, så forstår jeg bedre :)

Har btw helt samme holdning det fine "guld abonnement" det som dig. Vil ikke betale for at game multiplayer, specielt ikke når man på PS3 kan gøre det kvit og frit.
Spiller nu: Animal Soccer World
KroeboCopKroeboCopSkrevet 22/10-12 15:13, rettet 22/10-12 15:13 
-Sonic The hedgehog 2 NTSC-J CIB MD

-Super Mario Bros. 3 NTSC-J CIB FC
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/10-12 00:21 
Sejt Kroe. Skal du ha' RGB moddet en Famicom engang? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/10-12 01:17, rettet 23/10-12 01:17 
Ja, jeg skal bare lige finde ud af hvilken model der er bedst og om det er noget jeg selv kan gøre. Men som start skal jeg have købt en Super Famicom, så jeg bare kan spille, tror jeg køber Donkey Kong Country serien, som nogle af de første jeg skal have. Der er bare så mange fede spil der til, glæder mig mega meget til jeg får råd til at købe nogle spil og maskine :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig