X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Hvad kom ind ad døren i dag?


Reply
enfenenfenSkrevet 29/09-03 17:26, rettet 29/09-03 17:42 
Inspireret af en lignende tråd på dahf.dk - Dansk Hjemmebio Forum - vælger jeg at starte denne tråd.

Det gælder bare om, at fortælle hvad du købte idag. Spil, HIFI, film eller andet hardware/software. Mad, drikkervarer osv., er vi ikke interesseret i :)

Jeg synes det kunne være sjovt.

Tråden skal kun handle om ovenstående.

Da ... Se hele indlægget
What is the Matrix?
Reply
RJKRJKSkrevet 11/07-15 22:19 
Ja, det hører vist under min definition på "ødelægge en arcademaskine med en 16:9 fladskærm"...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
XiwanaXiwanaSkrevet 11/07-15 23:49 
FancyPants>
@Xiwana
Det der er min barndom og preteen år i en æske!

Lige præcis. Jeg er vokset op med Heroquest og har længe haft et ønske om at give Space Crusade en chance. Heldigvis er det hele i meget god stand. Der er nu noget særligt over fordanskede udtryk som 'rummariner', 'Blodengle' og 'Imperiets Næve'.
[inspirational quote here]
FancyPantsFancyPantsSkrevet 12/07-15 00:28 
Og selvfølgelig de farlige genrøvere!

Vi spillede først Amiga versionen, hvor ingen af os helt forstod det der med at bruge de specialkort man kunne vælge... Eller for den sags skyld skifte våben, så ens leder ikke bare futtede rundt med power glove og sværd. :P

Senere overtog den ene barndomskammerat brætspillet fra en storebror, og det var egentlig først der vi sådan rigtig lærte at spille skidtet.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/07-15 02:47 
RJK>
Bagprojektion er CRT + spejl. Lyspistolspil virker derfor, ja.

EDIT: Jeg kender ikke til Pioneer 50" 4:3 plasmaer - men det bliver nok svært at finde 40 af dem ;)

Ville lige finde et link, men så så at det kun var 40", jeg huskede forkert :/
http://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=6&t=43256&sid=40f4094904a84292628abc97dc736914
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/07-15 02:59 
RJK>
Ja, det hører vist under min definition på "ødelægge en arcademaskine med en 16:9 fladskærm"...

Tja, jeg forstår hvad du mener. Men går skærmen i stykker, så er det ikke sikkert man har meget andet valg. Og alle andre skærmteknologier vil formegentlig give et billede der er langt overlegent. Jeg har vidst aldrig set et bagprojektions-tv, men har ladet mig fortælle at de fleste er meget uskarpe og slet ikke kan vise sort. Derudover mener jeg at teknikeren på mit arbejde fortalte at de tit kommer til lide af convergence-problemer, som skulle være et helvede at indstille på dem, i hvert fald hvis man er alene om det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 12/07-15 07:54 
Du kan sikkert ikke finde 40 af slagsen men jeg har set et par stykker af den slags du beskriver Konsolkongen på ebay.
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 12/07-15 08:52 
Det er meget kært at forsøge at lære mig om bagprojektion, når man ikke har set ét, mens jeg har brugt dem i 20 år, har flere hundrede og har repareret og indstillet masser af dem ;) Jeg er bekendt med de problemer der er. Ja, det er svært. Ja, det er tidskrævende. Men det meste er svært og tidskrævende indenfor det her område. Og resultatet bliver selvfølgelig ikke bedre, end teknologien tillader, og som tingene var da de var nye. Hvilket er ganske udmærket, så længe man passer på det og tager de nødvendige forhold. Og uanset hvor god en nyere skærmteknologi måtte være, så gør den det jo aldrig nogensinde op for, at man fladmaser et 4:3 billede til 16:9 eller at spillet blive uspilleligt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/07-15 11:40 
Du slår over i en lidt træls tone nu, synes jeg :/ Måske du misforstår mig? Jeg forsøger slet ikke at lære dig noget som helst, men prøver bare at diskutere alternativerne med dig. Dét jeg har skrevet om bagprojektion er bare de opfattelser jeg har af teknologien, så andre der læser med får et indtryk af det. Uanset om jeg har set dem eller ej, så har jeg ladet mig fortælle fra flere kilder, at billedet generelt er meget dårligt.
Havde jeg selv sådan en maskine så ville jeg bestemt overveje alternativerne, hvis den originale skærm er i stykker og maskinen ellers bare ville være til at smide ud. Du får det lidt til at lyde som en synd at man installerer andet end originale dele, men sådan er de eneste muligheder for mange. Det er ikke alle der samler arcade der har opbygget et helt lager af reservedele.
Der er naturligvis 4:3-indstillinger på næsten alle moderne skærme, som du ved, og som han også nævner i videoen. At spillet skulle blive uspilleligt pga. et mindre billede, må vidst siges at være en yderst subjektiv holdning. Præcis som størrelsen på ens TV i stuen er det. Det er ikke usædvanligt at høre om folk der sidder 3-4m fra et 32" TV :)

Alternativet er bedre end at maskinen kyles ud, ikke? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 12/07-15 12:06 
"subjektiv holdning. Præcis som størrelsen på ens TV i stuen er det. Det er ikke usædvanligt at høre om folk der sidder 3-4m fra et 32" TV :)"

Der er krigsforbrydelser og så er der ovenstående. Ved ikke hvad der er mest skræmmende.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/07-15 14:01 
Hotline Miami Collected Edition.
Desværre kun Hotline 1 der er på discen. Hotline 2 er bare en download kode der følger med. Lidt ærgeligt når nu de havde en chance for at lave det fysisk.

Coveret er mega fedt til gengæld :)

Hvad kom ind ad døren i dag?
millenniummillenniumSkrevet 22/07-15 12:58 
C64 Elite, factory sealed. (Jvf commodore64-tråden).

Og en Q-bert C64 cartridge udgave CIB.
The medium is the message.
WonderboyWonderboySkrevet 22/07-15 13:03 
Tør man spørge hvad de har kostede?.
I love monster land
millenniummillenniumSkrevet 22/07-15 14:02 
Ja, men så bliver du grøn i hovedet...

Begge spil: 280kr
The medium is the message.
WonderboyWonderboySkrevet 22/07-15 17:19 
på eBay?.
I love monster land
millenniummillenniumSkrevet 22/07-15 17:33 
Ja men en dansk sælger, så vi lavede en personlig transaktion. :) Han han mange andre factory sealed spil, særligt Sierra Quest spil, men til nogle andre price levels. (+1.000kr)
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 22/07-15 20:23, rettet 22/07-15 20:32 
Han han mange andre factory sealed spil, særligt Sierra Quest spil, men til nogle andre price levels. (+1.000kr)

Daaaamn.
Hvis han har nogle non-sealed big box Sierra-titler, og du ikke har noget imod at dele en god kilde, ville jeg blive en meget glad mand hvis du gad forhøre dig hos ham - eller har mulighed for at PM'e mig hans eBay-profil. Jeg har flere huller i samlingen jeg mangler at få udfyldt (Manhunter 2, Police Quest II og III, Quest For Glory IV, Space Quest II, King's Quest I, III og VI samt Leisure Suit Larry 5, 6 og 7).

[EDIT: Fandt ham. Og jeg tror faktisk jeg har snakket en del med ham før. Hvis det er ham jeg tænker på, havde han en gigantisk PC-samling som han forsøgte at afsætte for to år siden, men afbrød pludselig kommunikationen.]
millenniummillenniumSkrevet 22/07-15 21:10 
Har også store huller i min Sierra samling, og synes at EGA generationen er sjovest (før point-and-click), men der har jeg kun KQ4, SQ3, LLL2 og 3 samt Colonel's Bequest.

Men orker næsten ikke factory sealed når indholdet i æsken er en stor del af oplevelsen.
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 23/07-15 16:00 
Et styks Thrustmaster T.Flight Hotas X (PC/PS3), så jeg kan flyve endnu dårligere i Elite: Dangerous. <3
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
dchangdchangSkrevet 27/07-15 11:39 
Godt nok i lørdags men fik en Amazon Fire TV stick ind af døren. Sublim lille afspiller og efter en omgang sideload af XBMC/Kodi osv så kører det hele bare perfekt. Bedste 300 kr jeg har brugt længe, kan godt anbefales hvis man mangler en nifty lille afspiller med fjernbetjening. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
JmogJmogSkrevet 27/07-15 12:00 
Fatboy sækkestol (ok, teknisk set i går).
Soren47Soren47Skrevet 29/07-15 21:31 
Hvad kom ind ad døren i dag?
Hvad kom ind ad døren i dag?
10 kr stykket på et loppemarked! :)
Chip og chap-krusene er næsten spilrelaterede :b
XiwanaXiwanaSkrevet 01/08-15 18:18 
Hvad kom ind ad døren i dag?
Jeg skal vist lige lære lidt japansk for at kunne få den fulde fornøjelse af Lunar.
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 01/08-15 19:14, rettet 01/08-15 19:14 
Ja, kan anbefale den engelske oversættelse til PS1. Den tager sig nogle friheder, men den er virkelig underholdende. Elsker det spil :)

Her er min lørdag:

Hvad kom ind ad døren i dag?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Mes1983Mes1983Skrevet 01/08-15 21:42 
Var i Bilka og kom hjem med lidt Disney Infinity figurer.
Hulk
Captain America
Anders And
Groot
Rocket Raccoon

Desværre ingen billeder, da de skulle gemmes væk inden sønnike så dem:-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/08-15 22:07 
Gave til din søn, eller vil du bare gerne have dem for dig selv? :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
Mes1983Mes1983Skrevet 01/08-15 22:52 
Hehe, gave til begge drenge faktisk. Den store er tre og den lille kun et. Tænker derfor ofte mest på den "store" når det kommer til den slags.

Men de er faktisk købt til dem begge som gaver, selvom jeg nu godt kunne finde på at gemme Groot og Rocket til mig selv ;-)

Vi har faktisk slet ikke noget infinity 2.0 spil endnu. Men det kommer nok. Mon ikke de dumper prisen nu hvor 3.0 er på trapperne.
dchangdchangSkrevet 04/08-15 11:31 
Igår kom bekræftelsen på rejse med lillemor til Fillippinerne, 3 ugers ø-rundrejse med 3 dage i Hong Kong på vej hjem over. Bliver saftskisme lækkert.

Idag lidt mindre skala, Rare Replay. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
millenniummillenniumSkrevet 04/08-15 12:25 
Et par Beats in-ear og en Sodastream. Farmand har jo fødselsdag. :)
The medium is the message.
Soren47Soren47Skrevet 04/08-15 18:59 
Hvad kom ind ad døren i dag?
Nu skal jeg også have en amiga... :b
(Medmindre nogen har noget sejt at bytte med! :) )
millenniummillenniumSkrevet 05/08-15 07:11 
Jeg samler lidt på Amiga spil, men kun særlige udvalgte titler. Desværre ikke Flight of the Intruder.
The medium is the message.
Soren47Soren47Skrevet 05/08-15 09:44 
Men det er jo en LIMITED EDITION! :b
Næh, jeg er egentlig også lidt ligeglad med flyvespil. Men kunne ikke lade være med at købe det da jeg så det i genbrugsbutikken :)
OdinOdinSkrevet 05/08-15 14:42, rettet 05/08-15 14:42 
Hvor finder I de genbrugsbutikker henne? Jeg nyder meget at se pickup-videoer på YouTube, hvor spilsamlere som Clint fra Lazy Game Reviews gerne bruger en halv dag på at futte rundt og tage fem-seks stykker i rap. Genbrugsbutikker, forstås. Den gennemsnitlige amerikanske Goodwill og Salvation Army-forretning er jo på størrelse med et middelsvært varehus og det vrimler altid med gode deals.

I ren inspiration prøvede jeg selv at gøre dem kunsten efter herhjemme, og det har godtnok været en våd klud af en oplevelse. Små, snoldede, brune lokaler der ofte er mindre end vores soveværelse, ikke har andet end hæklede mellemlægsservietter, rustne rullekøjter og krøllejern og gerne har åbent mellem 15:30 og halv fire hver anden onsdag på skudår. Jeg har været i adskillige genbrugsbutikker i brokvartererne og jeg har aldrig set et eneste big box-spil (hvis spil overhovedet). Heller ikke herude i provinsen har jeg fundet nogen. Desuden er der så langt mellem genbrugsbutikkerne herude at rejsetiden slår lysten til at besøge dem ihjel.
millenniummillenniumSkrevet 05/08-15 14:43 
Så kan du læse novellen af Stephen Coonts. :-D

(Hvilken genbrugsbutik finder man Amiga spil i....?)
The medium is the message.
Soren47Soren47Skrevet 05/08-15 15:20 
Det er nu heller ikke vildt tit at jeg finder noget i genbrugsbutikker.
Jeg finder hovedsageligt konsolspil (mest Playstation 1 og 2, men har sgu smart fundet alt - Både NES, Sega Master og Mega og Nintendo 64 og gamecube ) og nogle få Big Box PC spil på kræmmermarkeder. :)

Jeg fandt Amigaspillet i Røde Kors i Kalundborg ved brætspillene. Har også fundet 4 Sega Master System spil i Kirkens Korshær i Asnæs ved VHSerne. Så kig hvor gamle mennesker tænker at det hører til :b
millenniummillenniumSkrevet 06/08-15 08:26 
Bruce Lee C64

...my precious.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 06/08-15 08:31 
Hvad kom ind ad døren i dag?
nerosnerosSkrevet 06/08-15 09:10, rettet 06/08-15 09:11 
Undead Line - Mega Drive

Fra asken ind i ilden agtigt spil!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 06/08-15 09:54 
Er det ikke helt vildt dyrt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Soren47Soren47Skrevet 06/08-15 11:39 
Apropos Big Box PC-spil, så er disse to op for grabs i Røde Kors Korsør! ;)
(Vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle lægge det)
Hvad kom ind ad døren i dag?
nerosnerosSkrevet 06/08-15 20:35 
Sumez>
Er det ikke helt vildt dyrt?

Jo meget :-(

Men købte det uden manual så blev det lige en tusse billigere :D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 07/08-15 08:11 
Glæder mig til du tager det med til SSKT
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 08/08-15 12:13, rettet 08/08-15 12:38 
Cirka 900,- med alle forsendelser og gebyr fra forskellige eksterne sælgere på Amazon Japan via Big in Japan.

Hvad kom ind ad døren i dag?

Hvad kom ind ad døren i dag?

Hvad kom ind ad døren i dag?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/08-15 12:16, rettet 08/08-15 12:20 
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/08-15 12:27 
Nice! Var ikke klar over at man kunne få det fysisk også
OdinOdinSkrevet 08/08-15 12:31, rettet 08/08-15 12:39 
Naiera>
Cirka 900,- med alle forsendelser og gebyr fra forskellige eksterne sælgere på Amazon Japan via Big in Japan.
...

Man skal have en konto for at se billederne i det forum.
NaieraNaieraSkrevet 08/08-15 12:35 
Jeg flytter dem lige ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ElgenElgenSkrevet 11/08-15 14:06 
En Amiga1200. Tak til Darklynoon for at forære mig den };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 15/08-15 09:39 
Et par lækre hardback artbooks...

Hvad kom ind ad døren i dag?
Hvad kom ind ad døren i dag? Hvad kom ind ad døren i dag? Hvad kom ind ad døren i dag?
Hvad kom ind ad døren i dag? Hvad kom ind ad døren i dag? Hvad kom ind ad døren i dag?
millenniummillenniumSkrevet 15/08-15 09:42 
Lidt mere til kassette samlingen....

Hvad kom ind ad døren i dag?
The medium is the message.
Soren47Soren47Skrevet 17/08-15 11:32 
Hvad kom ind ad døren i dag?
Jeg kom til at bruge alle mine penge i dag. Og min kærestes.
Hypen kunne ikke overvindes.

1TB versionen skulle vidst også være både lettere, bruge mindre strøm og larme mindre.
Login for at besvare
Username
Password
Remember me