X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fladskærm.


Svar
la0sla0sSkrevet 23/09-03 12:39, rettet 23/09-03 12:40 
Jeg har været ude af "the game" i lang tid, og med game mener jeg computer hardware spillet. Der var jo engang, hvor man kunne og vidste omtrent alt om hardware, men ikke længere. Jeg kan stadig min primære hardware, mens der er visse ting jeg ikke længere har styr, derfor denne post.

Jeg er på udkig efter en fladskærm, gerne 19" og jeg vil gerne vide lidt om, hvad man skal vide. Altså nøgletal, ord og huskeregler kortsagt: jeres erfaringer med den slags sager. Specifikke mærkeanbefalinger vil tages hjerteligt imod og hvis der er mærker i ved er det mest sølle sump, så sig endelig til.

Et lille "forresten" kryber sig på, ved i om der findes skærme der kan monteres på væggen. Dvs, at det som normalt var "foden", sættes på væggen. Samtidig med at jeg stadig kan justere skærmen (dreje op-ned plus venstre-højre)?! EDIT: selvfølgelig ville en skub frem og tilbage ting være smart, men ikke påkrævet.
Hvad sker der?
tastasSkrevet 23/09-03 14:21 
Sørg for en Respons tid der ligge nede omkring de 15-16 ms.

Jeg har inkluderet link til den fladskærm jeg har og den er fin til spilbrug.
Så bare du finder en skærm med disse specifikationer (eller bedre ;) er du godt sat.

Kodyl vild skærm!
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
AmbyAmbySkrevet 23/09-03 15:42 
Men skal være opmærksom på at der tit skal være helt op til 7-8 pixelfejl på skærmen før man kan få den byttet.

Tit er der fejl på når man får dem.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
tastasSkrevet 23/09-03 16:08, rettet 23/09-03 16:11 
Yes.
Jeg har faktisk én på min.
En blå.
Man ligger dog i 99% af tiden ikke mærke til den, men nu ligger min så også ude i kanten af skærmen. En (eller flere) mere centralt placeret pixel fejl, vil jeg dog godt tro hurtigt kunne blive til gene.

Tror det for min skærm var 5 pixel fejl, før den kunne byttes.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KTCKTCSkrevet 23/09-03 16:10 
Opstår der pixelfejl med tiden på disse skærme?
Jeg skal ihvertfald købe en et sted, hvor jeg selv kan få lov at teste den, hvis det er. Skal ikke købe noget med fejl...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
tastasSkrevet 23/09-03 16:18, rettet 23/09-03 16:18 
Min har kun den pixel fejl som var ved levering. Der er ikke opstået nogle nye. Kunne dog forstille mig, at hvis man trykker meget på skærmen, at det kunne ske - men hvem gør også det ^^

Det bedste ville nok være at finde en lokal forhandler og se skærmen in-action før man køber, for der er som sagt de regler med et vist antal fejl (alt efter producent) før man kan få skræmen ombyttet.

Ellers må jeg sige, at trods den fejl min har, syntes jeg det er lækkert med en fladskærm.
Jeg har ikke haft problemer med responstiden i spil.
Det er hovedsageligt Warcraft III og Quake III jeg spiller, og der generer det mig ikke. Hvis man er meget følsom, kan man dog godt notere sig en forskel mellem almindelig skærm og fladskærm, men jeg mener ikke at det er noget der som er et problem eller irritations momemt. Og jeg plejer ellers selv at være lidt "kræsen" med sådanne ting.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
DommergaardDommergaardSkrevet 23/09-03 17:22 
Pixelfejl på en skærm kan ikke komme med tiden. Du kan som der bliver skrevet få den byttet, da 6-8 døde pixels på skærmen, tolkes som en defekt skærm (varierer alt efter hvor du skærmen!).
Hvis du bestiller den på nettet, så har du dog altid 14 dages returret.
GuffyGuffySkrevet 23/09-03 17:33 
Jeg havde en pixel fejl på min IBM bærbar, men den er forsvundet her for nogle dagen siden, men generalt er det ikke så stort problem mere, da de efterhånden er blevet ret gode til at lave dem.

Men som der står andet sted - køb over nettet, og så har du jo altid 14 dage fuld retur ret.
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."
la0sla0sSkrevet 23/09-03 19:28, rettet 23/09-03 19:28 
Ingen mærkeanbefalinger ellers? Anyway så siger jeg da tak for hjælpen.. jeg har lige opdaget denne skærm... mest fordi designet er uhyggeligt cool synes jeg (ikke for mange knapper eller noget dér!) :)

et link ville være på sin plads
Hvad sker der?
dchangdchangSkrevet 23/09-03 19:29 
Hvis du har penge nok, så køb Samsung. Ellers har jeg hørt godt om en AOC 19", kan bare ikke lige huske modellen. Men den skulle være på edbpriser.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
tastasSkrevet 23/09-03 19:53, rettet 23/09-03 20:10 
Jeg vil mene at respons/svar tid er noget af det vigtigste at kigge på.

Gå efter en som er under 20ms.

Du kan også sagtens få flotte skærme til rimlige penge som har det ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
jaesjaesSkrevet 23/09-03 20:08, rettet 23/09-03 20:09 
De fleste af Samsungs 15" skærme har et godt pris/kvalitetsforhold.
Jeg ved ikke de større skærme, men mon ikke?

Noget andet du måske bør være opmærksom på er opløsningen. De fleste 19" skærme kører med 1280x1024. Altså ikke 4:3. Man skal betale en del for at få andre opløsninger (og der findes heller ikke så mange skærme der kører andet end 1280x1024 som "native").

EDIT: For langsom...
la0sla0sSkrevet 23/09-03 20:15 
tas >
Jeg vil mene at respons/svar tid er noget af det vigtigste at kigge på.

Gå efter en som er under 20ms.

Du kan også sagtens få flotte skærme til rimlige penge som har det ;)

ja du har ret.. det så jeg slet ikke, min undskyldning er dog også bare at jeg bare faldt over, ja, designet
Hvad sker der?
dchangdchangSkrevet 23/09-03 20:18 
Hvis du kan nøjes med en 17" og går op i designet, så tjek den her:

Guffi guffi....
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
tastasSkrevet 23/09-03 20:24, rettet 23/09-03 21:49 
Du bør også holde dotpicthen omkring de 0.26.

En fed skærm, med flot design og en ikke alt for voldsom pris kunne også være den på nedenstående link.
Den har en fin max opl. samt at den har en god opdaterings hastighed (75hz) ved max opl.

Wow
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
RonaldoRonaldoSkrevet 23/09-03 21:13 
Jeg har sådan en her, og den er god til det hele. Den koster tilgengæld også alt for mange penge.

Acer AL732
slartibartfastslartibartfastSkrevet 23/09-03 22:06 
her er en lille Guide til LCD-skærme (fladskærme) på HT
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/09/04/2459825
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 03/12-03 19:29 
Jeg har linket til en skærm, som ud fra dens specs virker ret god... Dog kan jeg ikke helt få det til at hænge sammen med prisen, så jeg tænkte at der var nogen der lige kunne kigge på den?

Er respons tiden god nok, hvis den skal bruges til lidt spil en gang i mellem?

Here ya go
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 03/12-03 19:43 
Den skærm er jo faldet helt vildt på de 7 uger de har haft den..... ;)
Sælg mig en Xbox =)
BomberBomberSkrevet 03/12-03 20:20 
Aldi havde i uge 47 en medion 19 TFT skærm til 4000kr. Aldi er tysklands største leverandør af PCer. Og deres tilbud er rigtig gode.

Jeg køber selv meget hardware i aldi.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
KoludaKoludaSkrevet 03/12-03 20:32 
Og uanset hvad er det fed garanti service hos aldi, man får altid pengene tilbage eller en anden vare, hvis noget bliver def.
Altså HELE beløbet tilbage også efter ½ år :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig