X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilke konsoller er mest stabile?


Svar
bootsbootsSkrevet 18/09-03 09:09 
Jeg har aldrig haft problemer med nogen af mine konsoller, hverken Nintendo eller Sony; men kan jeg regne med at få problemer?
Hvad er jeres erfaring? Jeg har investeret i en ekstra PS1, N64 og GCN; men er det egentlig nødvendigt? Det er mest GCN vi slider på i øjeblikket. Nogen der har oplevet problemer med GCN?
70 emne(r).
1 2 > »

Svar
bootsbootsSkrevet 18/09-03 09:09 
Jeg har aldrig haft problemer med nogen af mine konsoller, hverken Nintendo eller Sony; men kan jeg regne med at få problemer?
Hvad er jeres erfaring? Jeg har investeret i en ekstra PS1, N64 og GCN; men er det egentlig nødvendigt? Det er mest GCN vi slider på i øjeblikket. Nogen der har oplevet problemer med GCN?
MajorPMajorPSkrevet 18/09-03 09:25 
Jeg har aldrig haft problemer med min Cube - men min PS2*suk*

Fik NFI til at kigge på den tre gange, tre gange fik jeg en ny PS2, uden at den virkede.

En Xbox v.1.1 skulle også være rimelig stabil!
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
JimPPJimPPSkrevet 18/09-03 09:36 
Intet problem med GC - Men min PS2 har været til rep. et par gange, læsehovedet.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
NaieraNaieraSkrevet 18/09-03 10:18, rettet 18/09-03 10:20 
Mine Xboxe er klart de mest ustabile. Både v1.0 og v1.1 kasserne fryser når det er mindst praktisk. Forleden var jeg over halvvejs i en yderst fornøjelig kamp mellem Cleveland og Toronto i NBA Inside Drive 2003. Dajuan Wagner havde lige blokeret et skud (godt klaret af den lille mand ;), og det resulterede i at maskinen frøs, sammen med en høj brummen...

Min PS2 er frossen to gange, så vidt jeg husker. En enkelt gang i Jak & Daxter og så en enkelt gang i Vice City (eller var det bare GTA3!?).

GameCuben har jeg overhovedet ikke brugt nok, til at kunne rapportere om nogen driftsproblemer med ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BlossomBlossomSkrevet 18/09-03 10:36, rettet 18/09-03 10:36 
Jeg har aldrig haft nogen problemer med nogen af vores Nintendo konsoller ud over det almen kendte problem med NES'ens dims til at læse spillene ( flovt, men kan ikke lige huske navnet)
Snes'en har kun haft problemer med at læse spillene hvis den har været lidt støvet eller beskidt.
N64'eren har kørt perfekt altid, ligyldigt hvad den er blevet udsat for.
Gamecuben har også altid kørt perfekt.
Dog har jeg været udsat for at den havde svært ved at læse et spil der var ridser i, selvom de ikke var dybe og meget "milde".
Efter min mening, så skal du nok være sikret nogle driftssikre konsoller mange år frem, ihverfald hvad Nintendo angår.
PS 1 og 2 er vist temmelig skrøbelige og letopslidelige efter hvad jeg har hørt.
(har kun selv haft 2 ps 1'ere, hvoraf læsehovedet gik i stykker på den ene , og ved den anden (psone)gik låget i stykker ( knappen til at åbne og lukke med kunne efter 14 dage ikke "få fat" så vi måtte stille noget ovenpå den))
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
Le RoofLe RoofSkrevet 18/09-03 10:40 
Blossom >
( flovt, men kan ikke lige huske navnet)

Cartridge connector ;)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
NaieraNaieraSkrevet 18/09-03 10:40 
PSX'ere er faktisk meget stabile. Sådan som du beskriver problemerne lyder det som om de er blevet behandlet meget dårligt. Min kører stadigvæk. Den blev købt dengang prisen lige var faldet til 1999,-.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GatmanGatmanSkrevet 18/09-03 10:51, rettet 18/09-03 11:36 
Den konsol, der har "frosset" flest gange for mig, er min XBox (v1.0). Og det til trods for, at jeg har spillet langt mindre på den end på de andre konsoller, jeg har.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 18/09-03 11:02, rettet 18/09-03 11:03 
Min v1.0 Xbox er ond ved mig...

Den laver en fin ridse langs kanten af mine discs og fryser jævnligt. Desuden hakker den (høje skipping lyde).

Men hva' jeg elsker den alligevel ;-)

Edit: Men hvor udbredt er ridseproblemet?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 18/09-03 11:05 
Naiera >
PSX'ere er faktisk meget stabile. Sådan som du beskriver problemerne lyder det som om de er blevet behandlet meget dårligt. Min kører stadigvæk. Den blev købt dengang prisen lige var faldet til 1999,-.

Min blev også købt dengang til den pris og den kører også fint.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
RitesRitesSkrevet 18/09-03 11:10 
Den Xbox jeg har har været byttet tre gange, og først nu virker den ordentligt.

Ellers har min PS2 altid fungeret :)
» a winner is you «
psychomantispsychomantisSkrevet 18/09-03 11:38 
Har oplevet min PS2 fryse et par gange.
Min Cube har altid fungeret perfekt. Jeg nåede kun at have x-boxen i syv måneder, og havde ingen problemer i den tid.
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 18/09-03 11:42 
Når jeg afspiller DVD film i min PS2 så hakker det lidt efter ca ½ time..men det går over igen efter ca 1 minut.

På min Gamecube er den crashet 2 gange. Begge i Spillet: Star Wars: Rogue Leader i the battle of hoth. Jeg har hørt at det simpelthen er en fejl i spillet, og ikke pga selve gamecuben. Min Sega Megadrive crashede en del når jeg spillede Ristar, for lang tid siden.
Ellers ingen rigtige problemer.
KTCKTCSkrevet 18/09-03 12:12 
Ok, nu kommer der nogle negative historier om Xbox (1.0). Jeg har selv haft en, og der var lidt problemer med at læse spil og DVD'er efter et stykke tid. Efter dette har der aldrig været problemer med hverken frysning eller andet. Kun et enkelt spil har vist sig at have en bug, så spillet godt kan fryse et bestemt sted, men ellers har jeg aldrig oplevet mine Xboxe fryse ved andet end homebrew (og ved homebrew er det jo meget forståeligt)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 18/09-03 13:27 
Jeg har haft flest problemer med min PS2, som begyndte at opføre sig mærkeligt en dag, hvorefter den blev byttet. Ellers er det kun de "normale" problemer (ie. problematiske layer-skifts på DVD'er i mindre god stand).

Xboxen er suverænt den konsol jeg har haft, som crasher mest. Om det er dårlig software eller hardware skal jeg dog ikke udtale mig om, men jeg mistænker det første.

Min første PlayStation fik til sidst seriøse læseproblemer, mens der ikke har været problemer med min anden. Ellers er det vist kun NES og Master System der har voldt seriøse problemer, og de kan vel undskyldes for alderen.

GameCube, Nintendo 64, Saturn og Dreamcast har jeg aldrig haft problemer med - omend jeg kender mange andre DC'er der er døde.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 18/09-03 13:41 
Hvor crasher jeres Xbox? Er det midt i spil den fryser. Er det sort skærm? Er det under boot? DDE?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 18/09-03 14:06 
Midt i spil, DDE og homebrew. På det seneste er der begyndt at ske det, at når jeg trykker på slukknappen, så "slukker" den godt nok, men man kan let høre, at harddisken og blæseren bare kører videre! Så må den have med stikkontakten ;)

(Jeg får det måske til at lyde værre end det er - men det er ikke ret slemt i sig selv. Blot i forhold, hvor fx min PS2 er crashet "to" gange svjh og jeg ved at begge var bugs i spillet. Jeg prøvede at gøre det samme flere gange og det skete hver gang. Hhv. Rayman Revolution og Dropship)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 18/09-03 14:35 
Homebrew må du ikke regne med, da dette er en meget unfair repræsentation. Det er private mennesker, der har programmeret og udgivet deres beta-software. Her må man forvente småfejl rundt omkring...

Det med blæseren. Kunne det ikke bare være, at Xboxen er blevet lidt varm og forsøger at køle et lille stykke tid efter maskinen er blevet slukket? (lidt søgt, ved det godt)
Ellers ved jeg godt nok ikke lige hvad det skulle være...

DDE er garanteret på grund af Thomson drevet, og det synes jeg helt sikkert de fortjener slag for. Lortedrev!
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 18/09-03 14:41 
KTC >
Det med blæseren. Kunne det ikke bare være, at Xboxen er blevet lidt varm og forsøger at køle et lille stykke tid efter maskinen er blevet slukket?

Hvorfor skulle harddisken så også køre? ;p Men jeg skal da prøve at lade den stå, næste gang det sker...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 18/09-03 15:38 
KTC >
DDE er garanteret på grund af Thomson drevet, og det synes jeg helt sikkert de fortjener slag for. Lortedrev!

Det har jeg! Det mister nogle gange "sporet" og hopper frem og tilbage på min stakkels spil DVD - Herefter crasher Xboxen totalt.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
quadquadSkrevet 18/09-03 15:40, rettet 18/09-03 15:41 
Status for mig:
DC -> Ustabil (Dem jeg har haft)
PS2 -> Ustabil (Dem jeg har haft)
Xbox -> Stabil
GC -> 100% Stabil
JAAJAASkrevet 18/09-03 15:41, rettet 18/09-03 18:44 
Jeg har aldrig selv haft problemer med mine konsoller, men kender da adskillige mennesker, der har haft både 2 og 3 PSX'er grundet problemer med læsehovedet.

Saturn oplever jeg som den mest stabile CD baserede konsol, jeg har haft. Jeg har fornemmelsen af, at de kan klare stort set hvad som helst.
KTCKTCSkrevet 18/09-03 15:52 
RJK >
Hvorfor skulle harddisken så også køre? ;p Men jeg skal da prøve at lade den stå, næste gang det sker...
Det er fordi den kører med ATX strømforsyning, og denne kan godt slukke asynkront med resten at systemet. Jeg mener dog at harddisken og blæseren kører på samme udgang, så der kan den ikke slukke uafhængigt.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
APHAPHSkrevet 18/09-03 15:53 
Born2Play >
Min v1.0 Xbox er ond ved mig...

Edit: Men hvor udbredt er ridseproblemet?

Jeg har også en V 1.0, men den eneste disk den har ridset er underlig nok halo (2 eksemplare)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
SumezSumezSkrevet 18/09-03 16:00, rettet 18/09-03 16:02 
Naiera >
PSX'ere er faktisk meget stabile.

Hvad bygger du det på? Den eneste konsol jeg rent faktisk har haft problemer med var min PSX, og det var efter at have haft den i kun nogle år. Min NES holdt i ti år før jeg fik problemer med cartridge connectoren, og det var først da jeg begyndte at spille brugte spil. Men det er jo heller ikke et tegn på at den er særlig stabil, bare at jeg passer godt på mine ting ;)
Både N64 og Gamecube har jeg aldrig haft et eneste problem med. Tror nok at samtlige andre cartridge baserede maskiner har tvunget mig til at slukke og tænde en ekstra gang før spillet kørte mindst én gang. (dog kun i forbindelse med regionsadapteren på min PAL snes)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 18/09-03 16:03 
Disse ustabile PSX'er, de havde tilfældigvis ikke chip installeret? (JAA, Sumez)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 18/09-03 16:05, rettet 18/09-03 16:06 
Nej. Min PSX fik først chip da jeg købte DDR. Ved den lejlighed fik jeg (Star Soldier) faktisk ordnet nogle at PSX'ens problemer. Cd-drevet er jo elendigt, uanset chip.

JAA >
Saturn oplever jeg som den mest stabile CD baserede konsol, jeg har haft. Jeg har fornemmelse af, at de kan klare stort set hvad som helst.

Ja, den har jeg faktisk heller ikke haft problemer med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 18/09-03 16:07, rettet 18/09-03 16:09 
Troede min PSX var den eneste i verden uden chip ;) (altså indtil den fik chip :p)

Men OK, vi kan vel bare konkludere at det svinger gevaldigt med stabiliteten af disse konsoller. Udover Saturnen, selvfølgelig ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JimPPJimPPSkrevet 18/09-03 16:43 
Tabte min nyanskaffede saturn på gulvet, den fik et fald på ca. 45 cm og ramte solidt træ. Spiller perfekt alligevel... den tur havde min DC eller PS2 ikke overlevet ;) Xbox'en havde nok flækket træet.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
KTCKTCSkrevet 18/09-03 17:25 
LOL, jeg kan ihvertfald ikke anbefale at smide med en Xbox, da en harddisk ikke tager alt for mange tæsk, før den begynder at brokke sig...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JAAJAASkrevet 18/09-03 18:42 
Naiera >
Disse ustabile PSX'er, de havde tilfældigvis ikke chip installeret? (JAA, Sumez)

Både med og uden. Min egen chippede maskine holdt i 4 år uden så meget som et hik. Den holder sikkert stadig, men er solgt, så hvem ved :P
ComradeComradeSkrevet 18/09-03 18:49 
PS2'en har smadret et par spil heriblandt Vice City og har crashet i mange spil.

Gamecuben har der aldrig været problemer med, men nok også pga. jeg ikke har brugt den så meget.

Xboxen har jeg haft meget få problemer med, maskinen har faktisk kun crashet i KoTOR.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
bootsbootsSkrevet 18/09-03 18:55 
Konklusionen på alt dette må være, at Nintendo kommer ud som den klare vinder. Det havde jeg nu også ligesom på fornemmelsen.... Tak for alle jeres guldkorn...
NaieraNaieraSkrevet 18/09-03 18:58 
Weeee!

Nintendo laver de bedste konsoller og de bedste spil, for de er jo de mest stabile!!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 18/09-03 19:05, rettet 18/09-03 19:06 
Personligt har jeg den opfattelse at Segas konsoller virker lige så stabile som Nintendos.

Men! Tråden har talt, og derfor har Naiera selvfølgelig ret. Nintendo er de bedste! Dem kan ingen tæske! Eller noget ...
AndréAndréSkrevet 18/09-03 19:08 
til Born2play: det er thomson drevet der ridsr skiverne det kan rettes til ved at placere 4 filt platter ude langs kanten i hullet hvor du placerer skiven dvs. 2 i hver side (filt platterne der kan bruges kan købes i den lokale brugs, det er de grønne dimser man placerer under askebægre eller lign. så de ikke ridser bordet, bare husk at købe de tyndeste.
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
tastasSkrevet 18/09-03 21:07 
Min GC er aldrig crashet.
Havde en XBX nogle måneder.
Den Crashede desværre et par gange.
Var dog mest i Splinter Cell ved loading af maps og saves.
Ved ikke om det var spillet. Gjorde det også i Halo.

Var også v1.0 med et Thomson Drev - sikkert derfor ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
bootsbootsSkrevet 18/09-03 21:17 
Naiera >
Weeee!

Nintendo laver de bedste konsoller og de bedste spil, for de er jo de mest stabile!!

Hmmm...ved nu ikke om jeg er helt enig deri.... De er jo ikke særlig stabile mht. at levere spillene til den tid de lover, og om det er de bedste spil...tjae, smag og behag; men de bedste konsoller - ihvertfald fra N64 og frem... og så må vi ikke glemme de håndholdte. Jeg har alle gameboys lige fra den første der kom, og de virker alle perfekt. Èn af dem har ovenikøbet været en tur i vaskemaskine og efterfølgende tørretumbler..... Jeg lod den dog ligge et par dage - troede den var ødelagt; men så prøvede jeg den lige - no problems...
JAAJAASkrevet 18/09-03 21:23 
Jeg tror, at Naiera spøgte. Det gik mit svar i hvert fald på.
RaGeRaGeSkrevet 18/09-03 23:40 
Naiera >
Weeee!

Nintendo laver de bedste konsoller og de bedste spil, for de er jo de mest stabile!!

Han mener nok bare, at de laver de mest stabile konsoller. heldigvis, så har jeg stortset ikke haft problemer med nogle af mine konsoller indtil videre, bortset fra Xboxen, som ikke gider at læse en DVD engang imellem - det er nok et meget normalt problem.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 18/09-03 23:50, rettet 18/09-03 23:52 
André >
til Born2play: det er thomson drevet der ridser skiverne.

Jeg køber en ny Xbox - Eller får KTC til, at sætte et Samsung drev i ;-)

Naiera: Jeg har fået ny tagline...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KTCKTCSkrevet 19/09-03 01:08 
Hvis man kender Naiera ville man vide, at der var en del ironi i hans post. Dette kan dog være ret svært at tyde i tekst, men så må vi jo lige pensle det ud.

Nu skal Xbox 1.0 heller ikke hænges totalt ud og gøres skyldig i alt fra Jesu korsfæstelse til Bin Laden. Problemerne viser sig kun ved Dirty Disc Errors så vidt jeg ved, og jeg har aldrig oplevet, at det har ridset hverken dvd'er eller cd'er. Dem, der har oplevet dette, har desuden også sagt at spillet ikke har taget skade af det...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Bede-xBede-xSkrevet 19/09-03 01:25, rettet 19/09-03 01:26 
RJK >
Xboxen er suverænt den konsol jeg har haft, som crasher mest. Om det er dårlig software eller hardware skal jeg dog ikke udtale mig om, men jeg mistænker det første.

Jeg tror helt sikkert at det er softwaren. De ikke-japanske udviklere er nogen gange enten for ambitiøse eller for hurtige til at få noget på markedet, så der sniger sig tit bugs ind(og tearing/framerate problemer).

Flere Xbox spil har bugs. Bl.a. Project Gotham Racing, Pirates of the Carribean, Timesplitters 2, Morrowind. Åhhh, Morrowind. Elsker det spil, men det er alt andet end stabilt...

Har ikke haft nogen problemer med nogen konsoller fra denne generation. De virker alle upåklageligt. Dog kan der til tider opstå enkelte Dirty-Disc på mine Xboxe. Men tager man disken ud og sætter den i igen virker det fint.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 19/09-03 01:35 
KTC >
Hvis man kender Naiera ville man vide, at der var en del ironi i hans post. Dette kan dog være ret svært at tyde i tekst, men så må vi jo lige pensle det ud.

Jeps! Dette forum er irony-heaven ;-)

Derfor er det også blevet en tag. Hvis man besøger IGNs Cube board, bliver det let at se hvad han ironiserer over.

Og det er kun kosmetisk med ridserne - Men det gør dem tilgengæld usælgelige.

Men kender man mine tendenser, så er det vel en fordel *lol*
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 20/09-03 13:26 
Hvordan skal dette kunne give et realistisk billede af konsollernes stabilitet? Nogen af jer freaks sidder og gamer 5 timer om dag 365 dage om året ;-p
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
NaieraNaieraSkrevet 20/09-03 13:30 
Det burde de også kunne klare! Selv Windåse XP kan køre i flere døgn uden at gå ned.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 22/09-03 08:09 
Det er nok svært at få et realistisk billede, men generelt tror jeg alle konsollerne er stabile, hvis der ikke har været fabrikationsfejl, som kan opstå i alle maskiner eller misvedligeholdelse.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
AndréAndréSkrevet 22/09-03 10:40 
til ktc: ved du hvad et løst samsung drev til xboxen koster?
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
RJKRJKSkrevet 22/09-03 11:52 
KTC >
Det er nok svært at få et realistisk billede, men generelt tror jeg alle konsollerne er stabile

Kan vi ikke blive enige om, at de plastic trays der er på både Xbox og PS2 er noget crap, som på et eller andet tidspunkt går i stykker, hvis de bruges nok? Jeg vil vædde på, at der garanteret også sidder nogle bittesmå VHS-agtige plastictandhjul til at trække skuffen ind og ud - de er garanteret også særdeles ømfindige...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Danny SallingDanny SallingSkrevet 22/09-03 12:17 
DC - super stabil
PSX - elendigt pis
PS2 - ustabil vedr. DVD
N64 - stabil
SNES - stabil
SMD - stabil
SMS - stabil
NEO GEO CD - stabil
GC - stabil
Xbox - stabil
Saturn - super super stabil
Amiga CD32 - stabil
Interton - stabil
Atari jaguar - stabil
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
70 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig