X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

MTV: Video Music Awards 2003


Svar
DommergaardDommergaardSkrevet 30/08-03 22:24, rettet 30/08-03 22:25 
Jeg sad selv og så showeti torsdags! Eller dvs. at jeg faldte i søvn ved 4-tiden! Men har dog set genudsendelse af det idag! Synes det var et fedt show, hvad med jer? ;)

Her er de såkaldte "Winners":

VIDEO OF THE YEAR
Missy "Misdemeanor" Elliott, "Work It"
50 Cent, "In Da Club"
Eminem, "Lose Yourself"... Se hele indlægget
89 emne(r).
« < 1 2

Svar
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 31/08-03 22:29 
Rappere var i flertal, ligesom Gang Starr er flere folk :)
MajorPMajorPSkrevet 31/08-03 22:46 
Én MC og én DJ ;)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 31/08-03 22:51, rettet 31/08-03 22:54 
Teki >
Det eneste af hans nye jeg synes er fedt, er 21 Questions.

Enig!

Edit: Ingen R&B/soul/Disco freaks?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
MadsMadsSkrevet 31/08-03 22:56 
Jo da, eller i hvert fald noget af det ældre. Gammelt 70/80'er funk/disco er jeg helt vild med.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 31/08-03 23:01 
Jeg er også stor D'angelo freak.

Hvad mener I om ham?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
MadsMadsSkrevet 31/08-03 23:03 
Brown Sugar står da på hylden, men det er ikke noget jeg hører vildt meget. Er faktisk meget lang tid siden jeg har hørt det :o)
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 31/08-03 23:19 
MajorP>
Så lad mig fortælle dig noget, grasshopper.
Hvis han ikke var blevet skudt i ryggen havde vi set ham for nogle år siden. Han blev skudt i ryggen et par dage før han skulle til at skrive under (kan ikke huske hos hvem...),

Steve Stoute? Da han var chef hos Interscope Records?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
DommergaardDommergaardSkrevet 31/08-03 23:38 
LOL! Den her diskussion er vist ved at være lidt for langt ude!

Hvad siger du Moby? Du er ikke bange for mig, og at det er noget personligt det her? Hvad fanden sker der lige? Tror du seriøst det er noget jeg vil diskutere med dig? Jeg er sq da ravende ligeglad! Men ret skal være ret!

Om man er vild med Eminem og 50 Cent eller Moby og Evanescene, kan ALTID diskuteres! Men vi skal sq da ikke gøre det til noget personligt nu! Hvad fanden sker der lige??

Siger bare man ikke skal komme med en udtalelse der ikke er en skid hold i! Man kan have delte meninger og det er da fint, men stop med at digte ting! :)

Moby, tag det ikke personligt! Men ret skal være ret ;)
DommergaardDommergaardSkrevet 31/08-03 23:44 
Wagner >
Sonic.dk > Come on, vi er virkelig ikke inde i deres livsstil, og de rapper jo også om et helt andet miljø end det de bor i nu. Du lyder lidt som nogle somalske piger jeg gik i klasse med. "Hey yo - Westside"

Ikke ligefrem den type! Men bedre end en af dem der siger: "JEG ELSKER JER WESTLIFE!!!!" - Kender du dem? ;)
DommergaardDommergaardSkrevet 31/08-03 23:53, rettet 31/08-03 23:55 
SeventhSun >
Word to the mother!

Sonic.dk > til din information så var min første Eminem plade "I Just Don't Give A Fuck" maxien.
Jeg trippede over hans vers på "5 Star Generals", jeg købte "Nuttin' To Do / Scary Movies" maxien med Bad Meets Evil [ som var/er ham og Royce ] efter at have hørt den srteamet fra en koncert på nettet.
Jeg ved vist godt hvem Eminem er.

At Eminem Show får priser fordi MTV seere stemmer på ham bekræfter mig kun i mening.
Eminem er blevet ikon for små forstyrrede teenagers.
Det er sgu ikke hip hoppere, der sidder og stemmer på MTV Awards.
Jeg siger ikke at Em ikke er en dygtig rapper - han er stadig én af de bedste. Jeg siger bare at Em Show er en wack plade.

Angående 50 Cent så ville man have hørt om ham allerede i 99 hvis man interesserer sig for lidt mere end hitliste rap.
Da lavede han nemlig nummeret "How To Rob" som han blev disset af bl.a. Jay-Z og Ghostface Killer for.


HVAD?

Ved jeg, har selv hørt de andre! Synes selv hans andre album var fede! Men var ikke så meget "into" Eminem dengang! Begyndte faktisk først at interesse mig for ham da jeg hørte "Cleaning out my Closet" som virkelig havde et budskab! Derefter begyndte jeg at høre mange af hans sange! Også de "gamle"!

Eminem Show, var derfor den første CD, med ham jeg rigtig hørte grundigt! Så derfor er det self. min yndlings! Skal ikke udelukke at de andre er mindst ligeså gode, hvis ikke bedre!

Apropro 50 Cent, så ved jeg godt han har været fremme i lang tid, og at mange andre rappere ikke er så glade for ham, fordi han har stjålet nogle af deres sange! Synes dog stadig han er god..

Men du ved nok lidt mere, hørte jo ikke Eminem for 1½ år siden f.eks!
quadquadSkrevet 31/08-03 23:56 
Nej..
Jeg kender dem der siger "Hey word up gangstah!" "Westside4ever" "2pac for ever in life" Går med tørklæder og tror de derved kan reffere deres liv til det Ghetto-liv de hører om i "den sorte rap".. Det er ikke bare plat, men direkte komisk. Jeg kan ik' tage "den sorte rap" for meget andet end den rytme det kan skabe på et dansegulv - teksterne er ik' meget værd.

Så er der self. den musik som man netop IKKE kan danse til, men bare er fed musik. Det er der hvor tekst og vokal virkelig er betydningsfuld. Coldplay, The Verve og Natural Born Hippies er mine favorit-eksempler i den kategori.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 31/08-03 23:57, rettet 31/08-03 23:59 
Sonic.dk >
Eminem Show, var derfor den første CD, med ham jeg rigtig hørte grundigt!

Diss'et til JD er det bedste nummer på pladen.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
DommergaardDommergaardSkrevet 01/09-03 00:01, rettet 01/09-03 00:02 
Wagner >
Nej..
Jeg kender dem der siger "Hey word up gangstah!" "Westside4ever" "2pac for ever in life" Går med tørklæder og tror de derved kan reffere deres liv til det Ghetto-liv de hører om i "den sorte rap".. Det er ikke bare plat, men direkte komisk. Jeg kan ik' tage "den sorte rap" for meget andet end den rytme det kan skabe på et dansegulv - teksterne er ik' meget værd.

Kender dem alt for godt! De var overalt på min skole! De blev ved med at tro at 2pac faktisk levede og ville komme tilbage snart! Gik og lavede "Westside-tegn" og jeg skal komme efter dig!

Det er totalt latterligt, og kan ikke andet en grine af dem!

Jeg har en ret bred musiksmag, og hører alt fra pop til rap.. så ikke noget med fanboy af nogen af dem!

"Ret skal være ret" :P
DommergaardDommergaardSkrevet 01/09-03 00:07 
Nå, vil takke af for i aften! Det var vidst en herrens masse rod jeg fik sat igang :(

Sorry guys, no offence!!!

Godnat! ;/
MadsMadsSkrevet 01/09-03 00:07, rettet 01/09-03 00:07 
Wagner >
Nej..
Jeg kender dem der siger "Hey word up gangstah!" "Westside4ever" "2pac for ever in life" Går med tørklæder og tror de derved kan reffere deres liv til det Ghetto-liv de hører om i "den sorte rap".. Det er ikke bare plat, men direkte komisk. Jeg kan ik' tage "den sorte rap" for meget andet end den rytme det kan skabe på et dansegulv - teksterne er ik' meget værd.

Rap-tekster kan skam også have en dybere betydning, andre gange er det bare vrede-udbrud og en helt tredje gang bare sjove tekster.
Det er da netop i denne genre, at teksterne er noget værd.

Natural Born Hippies er mine favorit-eksempler i den kategori.

LMAO!
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
quadquadSkrevet 01/09-03 00:13 
Gætter på du ik' har været til så mange Natural Born Hippies koncerter? ;) Selvom det er lidt freaky og flippet er det virkelig kanon musik. Self. ik' med henhold til teksten. Her snakkes der kun om basal modsætning til rap, The Verve og Coldplay derimod har også gode tekster.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 01/09-03 00:19 
Jeg har købt et par singler - Men kan simpelthen ikke "fange" Coldplay.

Måske er jeg bare ikke kvik nok? Ved det ikke?

Bliver bare depri.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
quadquadSkrevet 01/09-03 00:21 
Ye, tror det er meningen, jeg bliver hvertfald også helt sentimental af at høre på dem..:)
MadsMadsSkrevet 01/09-03 00:22, rettet 01/09-03 00:24 
Jeg kan godt forstå du ikke fanger så meget.

Hele albummet, A Rush of Blood to the Head, er en stor omgang klynke-rock.

EDIT: De er da bestemt ikke uden talenter, men igen, er det jo en smagsag. Man kan jo heller ikke tage kritikerrosen fra dem. Ulideligt er det ikke, men kedeligt, ja.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
MadsMadsSkrevet 01/09-03 00:25 
Wagner >
Ye, tror det er meningen, jeg bliver hvertfald også helt sentimental af at høre på dem..:)

Jeg tror det er meningen. Teenagere skulle efter sigende være let-påvirkelige.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
quadquadSkrevet 01/09-03 00:29 
Ye, bare se dig, du hører lidt rap og tror straks du er gangster :p
NaieraNaieraSkrevet 01/09-03 00:34, rettet 01/09-03 00:37 
Teki >
Hele albummet, A Rush of Blood to the Head, er en stor omgang klynke-rock.

Ja, jeg er helt enig :)

Troede rent faktisk jeg var den eneste fornuftige person i hele verden... Parachutes fortjener næsten opmærksomheden ARBH har fået mere...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 01/09-03 06:49 
Sonic.dk: Lose Yourself er ikke på Eminem Show men 8 Mile OST.

50' har lavet en del flere albums end Get Rich..., nogen er bare aldrig kommet ud eller ikke været under labels.
Han har godt nok kun været med i 5-6 år, men startede sgu op med JMJ!

Den nyeste skive er dog ikke det fedeste. Ikke fordi hans tekster er dårligt formulerede, men fordi det sgu bare ikke fanger mig.
Many Men er dog for fed.

7thSun
Helt enig. Første nummer jeg hørte var My Name Is, men fandt sgu hurtigt numre fra Infinite hvor titelnummeret stadig er min favorit.
-Lige efter Infinite ligger Bad Meets Evil ;)

Syntes Eminem Show var helt okay. Han kunne sgu ikke blive ved med at hade alle og lavede derfor en mere varierende skive, hvor han har mere kontrol end før og Dre står langt mere i baggrunden.
Jeg syntes sgu det er helt okay CD og kan godt se hvorfor den vandt VMA. -Især når man tænker på konkurrenterne...
» a winner is you «
dchangdchangSkrevet 01/09-03 08:11 
Coldplay er nu noget af det bedre. Parachutes var god, A Rush Of Blood To The Head er bedre. Saybia er intetsigende klynkerock. Så lad være med at blande Coldplay ind i det. :-)

OT, men hvis jeg nu fortalte jer at Coldplay-forsanger Chris Martin synger dansk i Yellow, ville i så tro mig? I omkvædet synger han; "Jeg sked, åh ja jeg sked en bums". Bagefter synger han så "turn into something beautiful". Hvis i ikke tror mig, så hør det selv. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 01/09-03 11:10, rettet 01/09-03 15:56 
Sonic.dk ->

Der er jo ikke noget rigtigt tidspunkt at begynde at lytte til musik på.
Der er ikke noget galt i at begynde med at høre Em pga hans sidste plade. Der er heller ikke noget galt i kun at kende 50 Cent fra In Da Club.

Du har ret i at der er et budskab i Cleaning Out My Closet, det er også et udemærket nummer.
Det er bare resten af pladen jeg synes stinker fælt.
Det klæder ham IMO ikke at sende Dre så meget i baggrunden.
Sing For The Moment er et godt eksempel på hvordan Eminem i mine øjne er skiftet over til at lave noget underligt pop/rock-agtigt halløj, der går rent ind på MTV, men ikke har meget hip hop / rap at gøre.

Jeg kommer til at lyde som en gammel konservativ idiot, der ikke kan tåle forandring, men jeg synes bare at Eminem var ufattelig meget mere interessant som klassens uvorne knægt, der sagde lige hvad han havde lyst til, bare for at være mere sindssyg end de andre.
Hvis der er et budskab i Cleaning ... så er det jo også kun takket være de ting han tidligere har sagt.
Selvfølgelig kan han ikke lave '97 Bonnie & Clyde eller Kim igen - men det var da sange med et budskab der ville noget ;-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
MadsMadsSkrevet 01/09-03 11:32 
Wagner >
Ye, bare se dig, du hører lidt rap og tror straks du er gangster :p

Og hvad har du det i? Hvornår har jeg givet udtryk for det? - Bare en ligegyldig forsvarsmekanisme?
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 01/09-03 13:03 
Moby >
Nope, den slags "frabriksmusik" interessere ikke mig. Men overvejer lidt Evanescene koncerten til oktober.

sjovt at du først distancerer dig fra "fabriksmusik" og derefter melder dig som evanescence fan. evanescence er jo indbegrebet af uopfindsom musik! den eneste grund til at de er blevet populære er deres lyd, der passer perfekt ind i enhver linkin park fans hjerte da der absolut ingen forsket er på de to bands. undskyld, evanescence har jo en kvindelig forsanger, og det kan de bruge som argument for, at de ikke lyder som lp, men hvad godt gør det når det faktisk er den eneste forskel på de to bands?

jeg vil helt sikkert få mange slag for dette indlæg, jeg forstår bare ikke helt hvad folk ser i bandet. but what the heck, de er jo glemt inden jul!

/NM1
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
quadquadSkrevet 01/09-03 14:27 
Teki >
Wagner >
Ye, bare se dig, du hører lidt rap og tror straks du er gangster :p

Og hvad har du det i? Hvornår har jeg givet udtryk for det? - Bare en ligegyldig forsvarsmekanisme?
Ja? :D

millenniummillenniumSkrevet 01/09-03 14:38 
Det var dog utroligt som musiksmag kan få følelserne frem i debatten. Er der ingen der har lært at folks musiksmag er indivuel og relativ.

Tilbage til MTV-prisuddelingen....
Min pointe var mere at jeg ikke mener priserne bliver uddelt efter videoens kvaliteter. Hvis det er et 'MUSIK-VIDEO' prisuddelings show, så burde det var fuldstændig underordnet om det er lortemusik, om kunstneren er blev skudt 8-9 gange eller lever af at plagiere andre musik-stile.
Det burde kun handle om hvorvidt video'en er kvalitativ og hvordan det visuelle udtruk harmonerer med musikken og teksterne.
Istedet virker det som om de bare kaster priser mod de mest populære og kommercielle succesfulde bands og kunstnere.
'Hér Hr. Eminem, en pris til dig - og selvfølgelig også én til Hr. 50 Cent... osv osv'

Nytænkning, tak!
The medium is the message.
RitesRitesSkrevet 01/09-03 14:57 
Det gør de fordi de populære kunstere sjovt nok har flere stemmer bag sig.

Btw; Sing for the Moment har sgu også budskab og er faktisk helt okay.
Han blander det lidt med noget rock, men det han synger i sangen er stadig tro mod det, som han altid har lavet.
» a winner is you «
DommergaardDommergaardSkrevet 01/09-03 14:58 
SeventhSun >
Sonic.dk ->

Der er jo noget rigtigt tidspunkt at lytte til musik på.
Der er ikke noget galt i at begynde med at høre Em pga hans sidste plade. Der er heller ikke noget galt i kun at kende 50 Cent fra In Da Club.

Du har ret i at der er et budskab i Cleaning Out My Closet, det er også et udemærket nummer.
Det er bare resten af pladen jeg synes stinker fælt.
Det klæder ham IMO ikke at sende Dre så meget i baggrunden.
Sing For The Moment er et godt eksempel på hvordan Eminem i mine øjne er skiftet over til at lave noget underligt pop/rock-agtigt halløj, der går rent ind på MTV, men ikke har meget hip hop / rap at gøre.

Jeg kommer til at lyde som en gammel konservativ idiot, der ikke kan tåle forandring, men jeg synes bare at Eminem var ufattelig meget mere interessant som klassens uvorne knægt, der sagde lige hvad han havde lyst til, bare for at være mere sindssyg end de andre.
Hvis der er et budskab i Cleaning ... så er det jo også kun takket være de ting han tidligere har sagt.
Selvfølgelig kan han ikke lave '97 Bonnie & Clyde eller Kim igen - men det var da sange med et budskab der ville noget ;-)

Jeg kender mange andre sange end "In Da Club" fra han nyeste CD! "Heat", "High All the Time", "Pimp" osv.!

Desuden HAR han lavet en del andre CD'er:
"Power Of The Dollar" - Før han blev skudt!
"Guess Who's Back?" - som kom ud efter han blev skudt og havde ligget på hospitalet i lang tid!
"50 Cent Is The Future" - Som han lavede sammen med G-Unit!
"No Mercy, No Fear" Som han så lavede før sin:
"Get Rich Or Die Tryin'" - Som jo er hans nyeste!

Kender mange af hans sange og CD'er og det samme med Eminem! Efter jeg er begyndt at interessere mig for dem, har jeg også hørt deres "gamle" albums!

Hører stadig: "Just don't give a fuck", "Guilty Concious", "Murder Murder" osv.. gode sange!

Men vi har jo alle forskellig smag! Så synes ikke vi skal rode mere i det!
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 01/09-03 15:56 
For lige at vende tilbage til emnet; er der nogen der ved, hvornår hele showet bliver genudsendt på MTV? Vil gerne se det :)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 01/09-03 15:59 
Sonic.dk ->

Æh jeg forsøgte ikke at antyde at du ikke kender noget til 50 Cent.

Jeg ville bare sige at det er ok, hvis folk ikke kender til andet end det de hører i radioen - de skal bare passe på med at udtale sig om det.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 01/09-03 16:06 
Pieyanthikos - alle gange jeg har tændt for mtv de seneste par dage har de vist showet, så prøv bare at tænde og se om de ikke tilfældigvis skulle være ved at vise det igen!

/NM1
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 01/09-03 16:07 
Ok. Der er ikke noget lige nu, men det kommer nok senere så... :)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 01/09-03 17:03 
Eminem's bedste nummer er stadig: "Infinite".
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RitesRitesSkrevet 01/09-03 17:51 
Har vi jo fastslået allerede.
» a winner is you «
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 01/09-03 17:54 
Rites >
7thSun
Helt enig. Første nummer jeg hørte var My Name Is, men fandt sgu hurtigt numre fra Infinite hvor titelnummeret stadig er min favorit.
-Lige efter Infinite ligger Bad Meets Evil ;)

Doh! :o)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
DommergaardDommergaardSkrevet 01/09-03 18:56 
Jeg har heller ikke noget imod "Marshall Matters" - Den er sej nok! Citat: "Last year i was nobody, this year i'm selling records" - igen beskriver han sin situation ;)
89 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig