X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvor købes RGB-kabel til NTSC-GC?


Svar
mikkelpmikkelpSkrevet 27/08-03 16:33 
Hej

Ja, jeg har jo set flere steder at de har et kabel, men de har det aldrig på lager. Jeg er træt af at se på det dårlige billede så please, hjælp! Og nej - jeg kan ikke selv lave det.
"Color, size or brand - Who cares?"
Cless AlveinCless AlveinSkrevet 12/09-03 16:53 
Altså, hvis du ikke har noget imod at købe over nettet. Så kan du få en her www.lik-sang.com
De har nogle rimelige cool accesories.
"Truly if there is evil in this world, it lies within the heart of mankind" Edward D. Morrison
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 12/09-03 17:00 
Har du fået lavet et RGB mod?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 15/09-03 12:01, rettet 15/09-03 12:05 
Hey Mikkelp!


Det kabel du nævner har været omdiskuteret før!
Se her: http://www.playright.dk/forumemne.php?id=459

Kablet blev lanceret som et ægte RGB-kabel til en NTSC GC maskine, men det er det ikke! Lik-sang har senere ændret titlen i deres katalog og givet en bedre forklaring!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Star SoldierStar SoldierSkrevet 15/09-03 12:17, rettet 15/09-03 12:17 
Jeg vil råde dig til at købe et S-VHS kabel til din cube, jeg har selv haft en del med RGB NTSC kabler at gøre og har kun negative ting at sige om det (jeg kører nu selv kun S-VHS), for det første så giver det moddede RGB kabel et meget mørkt billede og der er en chance for at din cube crapper af, min panasonic Q mistede lyden plus Component udgangen og kostede 900,- at få lavet, jeg kender en fra tyskland som fik samme problem med en normal cube, jeg tror ikke på at en RGB mod holder i længden, jeg er dog selv meget tilfreds med S-VHS signalet.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 15/09-03 12:26 
Det moddede RGB kabel du omtaler, er det det hvor rgb-signalerne tages fra et component-kabel?
3of19 har ikke været andet end tilfreds med det kabel jeg lavede for ham. Jeg testede det på min egen PAL cube, der var ingen problemer. Hm...
En ekstern mod'ning burde ikke have inflydelse på cuben. Men nu hvor du nævner Panasonics Q, så mindes jeg alligevel nogen der har oplevet sære ting i den forbindelse.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Star SoldierStar SoldierSkrevet 15/09-03 12:54 
Ja det er det kabel vi snakker om (modded component kabel), jeg var ikke tilfreds med det mørke billede, det er selvfølgelig meget bedre end composite signal, men svhs giver et mere lyst billede....

anyway, jeg siger ikke at din cube VIL crappe af, bare at der er en chance, bare mystisk at både min "Q" og en normal cube er gået i stykker pga. et moddeed RGB kabel (det er ikke det samme kabel vi snakker om her, 2 seperate kabler og 2 cubes).
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
mikkelpmikkelpSkrevet 15/09-03 14:51 
Hold k... noget crap! Nå men så må jeg jo nøjes med SVHS kablet... Suk.
"Color, size or brand - Who cares?"
RonaldoRonaldoSkrevet 15/09-03 15:03 
Jeg er yderst tilfreds med mit modded component kabel, men det skal siges at der er problemer med mange af dem. Billedet står ultra skarpt og farverne er utrolige, det eneste som topper det, er nok et component fjernsyn. Jeg prøvede at bruge normale composite kabler, og det var der jeg indså, at jeg aldrig bruger det lort igen.
mikkelpmikkelpSkrevet 16/09-03 09:44 
Hvor fik du dit kabel?
"Color, size or brand - Who cares?"
3of193of19Skrevet 16/09-03 10:15, rettet 16/09-03 10:15 
Jeg er også yderst tilfreds med det moddede component kabel Azalon har lavet til mig.
Det eneste problem jeg har er at tv'et ikke automatisk skifter til EXT1 kanalen, hvor RGB kan ses. Men da jeg manuelt kan skifte er det ikke noget problem for mig.
For min bofælle er det et mindre problem, da hans tv ikke kan vise RGB medmindre det får et "function select: RGB" signal. Jeg tror det er en mindre fejl i mit kabel, men ud over det er det fint.
Kan heller ikke klage over at det er for mørkt eller lignende (men nu har jeg jo et tv der tillader billedindstillinger på RGB kanalen, hvilket i følge dRxL og RJK ikke er helt almindeligt?).
RJKRJKSkrevet 16/09-03 12:06 
Jeg tror egentligt det er normalt nok - det er bare forkert. RGB skal være et direkte signal.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 16/09-03 14:53 
Mit skifter automatisk over, og jeg købte det via en "privat" sælger fra skotland. Det kan dog købes på flere af de store import-sites.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 16/09-03 17:46 
RJK >
Jeg tror egentligt det er normalt nok - det er bare forkert. RGB skal være et direkte signal.

Tror ikke jeg forstår hvad du præcist mener?
Et RGB signal går altid den korteste vej til billedrøret, men man vil altid have mulighed for at stille lysstyrke, kontrast og farvemætning.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
RJKRJKSkrevet 16/09-03 19:17, rettet 16/09-03 19:18 
De burde - som formatet var tænkt oprindeligt - gå "direkte" til kanonerne. Netop uden om alt det styring. Det er i hvert fald sådan jeg har forstået det og har oplevet en del fjernsyn, der virker sådan.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 17/09-03 08:48, rettet 17/09-03 08:57 
Det er også sandt nok. Men der vil også bare altid var mulighed for at tilpasse billedet som man ønsker det.
Der går også mere end 3 ledere til billedrøret.

For at uddybe emnet, så bypasser et RGB signal composit video modulations processen. Derfor går det også indover både tv og andre videosignaler. Men det bypasser ikke styresignaler til lys, kontrast osv.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
RJKRJKSkrevet 17/09-03 13:30 
På nogle fjernsyn gør det altså. Fx på mit 10.000,- kroners JVC ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 17/09-03 13:54 
Dårligt køb så ;-)
RJKRJKSkrevet 17/09-03 14:02 
Nej, overholdelse af specifikationerne ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig