X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

God og billig MP3 afspiller?


Svar Sortering
MajorPMajorPSkrevet 24/08-03 11:05 
Jeg køber snart en iRiver iFP - 380 eller 390. Den har jo fået ekstrem god kritik!
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
jaesjaesSkrevet 24/08-03 01:48, rettet 24/08-03 01:51 
Jeg har ledt efter efter en MP3-afspiller i et par måneder, og har da fundet frem til hvad jeg vil undgå - den rigtige afspiller har jeg ikke fundet :/
Håber det kan hjælpe lidt:

De fleste iRiver afspillere får god kritik så godt som alle steder, men hvis man vil have en af de "små" modeller i en bukselomme, så er de nok lidt for store (læs: ikke flade nok).

Lydkvalitet i Creative MuVo stinker IMO.
I hvertfald med de medfølgende ørepropper.

Sony NetMD, virker fed, men de har lavet begrænsning på kvaliteten af de sange man konverterer fra eks. cd eller MP3 til Atrac i OpenMG Jukebox (det program man overfører til Minidiscen med).
Max. kvalitet er LP4, hvilket svjh, på papiret er halvt så godt som SP Mode (den kvalitet minidiscs normalt afspiller i).
Der skulle være en pæn del forskel i lydkvaliteten.
T.REXT.REXSkrevet 23/08-03 22:06 
Jeg er også på jagt efter en MP3 afspiller, hvad er den billigste man kan få??
One PS2 to rule them all
MajorPMajorPSkrevet 23/08-03 21:26 
Vil jeg gerne tro - derfor skal jeg ikke gå direkte til iPod - eller noget ;)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
AmbyAmbySkrevet 23/08-03 20:58 
men Ipod er Apple. Hvis man først har været der er der ingen vej tilbage..højst en lille sti og et reb over.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
MajorPMajorPSkrevet 23/08-03 20:52 
Ville skam gerne købe en iPod - hvis jeg havde penge. :)

Synes nu også at iRiver - iFP-3XX er en fræk serie ;)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
NaieraNaieraSkrevet 23/08-03 19:41 
Og så er en iPod afsindigt dyr, samtidig med at de fylder EN DEL mere end f.eks. en lille iRiver afspiller...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AC1984AC1984Skrevet 23/08-03 19:25, rettet 23/08-03 20:01 
Apples Ipod er kongen ;-) Har selv haft 3 andre mp3 afspillere før jeg kom til fornuft. Ingen bekymring om nok harddisk plads og batteri. Det klart største problem for mig har altid været at de små mp3-afspillere bruger de helt små batterier som både er dyre og ikke holder en skid så man altid skulle have en masse ekstra batterier med. Så tænkt på hvilke batterier den bruger og om man kan lade op mv. Det bliver dyrt i længden...

EDIT: Og ja prisen er pebret...
dchangdchangSkrevet 23/08-03 19:03 
Det er kun i PS2's tilfælde. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MajorPMajorPSkrevet 23/08-03 18:59 
Ellers tak, er ikke vild med Sony i sidste ende ;) Synes det er for overvurderet ;)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
dchangdchangSkrevet 23/08-03 18:47 
510-modellen koster 1500,- altså 89 kr mindre end den du selv nævner. Bare en oplysning. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MajorPMajorPSkrevet 23/08-03 17:57 
dchang >

Hvorfor ikke købe en NetMD så?

Fordi de koster for meget, plus jeg allerede har en MD!

Og til Starfish, ellers tak, fortrækker at have display på min Mp3 afspiller.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
yokanabsteryokanabsterSkrevet 23/08-03 17:10 
I elgiganten har jeg set creative muvo 128mb for 799;...
soon the world will be one big computer
dchangdchangSkrevet 23/08-03 16:26 
Hvorfor ikke købe en NetMD så?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MajorPMajorPSkrevet 23/08-03 16:25 
Mp3 afspillere og MiniDisc's har hver deres fordel. Har skam både en bærbar og staionær minidisc.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
dchangdchangSkrevet 23/08-03 15:57 
Der har jeg det så lige modsat. Jeg finder fx Sony's Minidisc's meget overlegne. Jeg er ved min tredje Sony nu, og det bliver bare bedre og bedre. Især med den nye NetMD.

Et andet plus er levetiden på et almindeligt AA-batteri. Min spiller ca. 50 timer på et batteri. Og på mine diske til 25-30 kr kan jeg have fra 80 til 320 minutters musik, alt efter hvilken Longplay-mode jeg bruger. Og det svækker ikke lyden, alt efter hvad jeg høre. Og med NetMD'en er det med at optage analogt en skrøne blot, for nu kan man jo overføre et minuts musik på et sekund. Så jeg ville klart tage en Minidisc. Og helst en Sony.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
ValkyrieValkyrieSkrevet 23/08-03 15:10 
Jeg gik ned og spurgte i Fona for en uge siden om dem de havde. Han forklarede mig at kvaliteten på dem han havde minede om hinanden, pånær med MB. Han sagde til mig at den bedste på markedet med 128 MB var en CreAtive MuVo MP3afspiller.

Jeg kan helt klart anbefale den! Den er hammer god. Den er så let og lille, at jeg ikke kan mærke jeg har den på mig.

Den er rigtig smart. Den bruger kun et batteri, og det jeg bruger nu har holdt i nok over 5-8 timer, og det er bare ET batteri!!!

Jeg finder MP3 afspillere meget overlegen over MiniDiscs. Ikke kun fordi du ikke skal brænde en disc som tager tid og koster penge, men også fordi at du for lyden over totalt som med kvaliteten af MP3eren. En Minidisc kan nogen gange blive dårligere kvalitet hvis brændingen er dårlig. Har jeg ihvert fald opdaget.

Bedste investering jeg har brugt 1000 kr,- så længe jeg kan huske!
Well crucify the insincere tonight...
dpldplSkrevet 23/08-03 12:32, rettet 23/08-03 12:42 
hehe.. Derfor jeg købt en afspiller der bruger Flashram, så jeg hele tiden kan udvide den. (plus da det er SD kort, så kan jeg nok engang få en 1GB kort :P,)

EDIT: http://www.mymusic.dk/shop/visvare.asp?id=134 eller http://www.mymusic.dk/shop/visvare.asp?id=24 Her er hvad jeg vil vælge, da det er tysk kvalitet af top klasse efter hvad jeg har hørt (og her kan man endda have 2 kort i)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
MajorPMajorPSkrevet 23/08-03 12:28 
hmmm, der kan jo ligge 30-40 sange på en med 128 mb. Hvis jeg har råd køber jeg selvfølgelig en med 256 mb. :)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
dpldplSkrevet 23/08-03 12:27 
Den ser ud til at være meget god. Iriver, skulle jo være et godt mærke. Men vis det var mig vil jeg aldrig vælge noget hvor man ikke kan smide et Nyt og større kort i.

(køber jo snart selv et 256MB kort til min afspiller)

Men okay smag og behag angående det med kort
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
MajorPMajorPSkrevet 23/08-03 12:20 
Det er...

...denne her
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
dpldplSkrevet 23/08-03 12:10, rettet 23/08-03 12:11 
ja okay :D

Men de har været dyrer engang, (især da jeg skulle have en). Ting kan jo ændre sige :P

EDIT: det er vel ikke den lille "trekant" du vil have??
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
MajorPMajorPSkrevet 23/08-03 12:06, rettet 23/08-03 12:06 
www.mymusic.dk har billige iRivers :) Der hvor jeg fandt den.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
dpldplSkrevet 23/08-03 12:04, rettet 23/08-03 12:05 
Jeg vil bare sige jeg synes du skal holde dg fra den, fra MR. Platinum. Da den tager får meget strøm IMO (har selv haft den) (Og der er mange til den samme pris som bare ikke holder)

Vis jeg var dig vil jeg gå efter en dyr. (gjorde jeg selv, har min LILLE lækker panasonic nu)


www.mp3hardware.dk og www.mymusic.dk er to gode steder at kigge på hvad der findes, selvom de måske kan være LIDt dyrer end andre

Bare et par tips
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 23/08-03 11:30 
Såen en kunne jeg dælme godt tænke mig :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TurricanTurricanSkrevet 23/08-03 10:59, rettet 23/08-03 11:01 
Jeg har haft den her i en uges tid nu, og har kun roser tilovers. Den er utrolig nem at bruge og er meget minimalistisk opbygget. Lyden er fornuftig og lydtrykket temmelig højt før forvrængningen indtræffer. Samtidig funger den som et almindelig USB lagermedie, og kan indeholde andre filer når den bruges som MP3 afspiller.

Kvaliteten er dog en smule plasticagtig, men prisen er lav og den mekaniske konstruktion virker holdbar nok.

Boomtown
The Gods pause for a moment...
MajorPMajorPSkrevet 23/08-03 10:47 
Umiddelbart har jeg kigget lidt på en iRiver - men er de noget værd?
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 23/08-03 10:32 
www.thansen.dk har en til lige omkringe 1000kr med 64mb på... jeg har haft min over et år og jeg er rigtig godt tilfreds med den.
Sælg mig en Xbox =)
MajorPMajorPSkrevet 23/08-03 10:29 
Jeg er på udkig efter en Mp3 afspiller, men ved ikke frygteligt meget om det. Vil høre om nogle herinde kunne give svar på mit spørgsmål; God og billig Mp3?

Mvh Tobias =)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig