X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Castlevania: Symphony of the Night


Svar
OkottaOkottaSkrevet 17/08-03 22:42 
Hvad er prisen på SOTN idag?

Ved nogen hvor man kan købe det henne?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
58 emne(r).
1 2 > »

Svar
OkottaOkottaSkrevet 17/08-03 22:42 
Hvad er prisen på SOTN idag?

Ved nogen hvor man kan købe det henne?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 17/08-03 23:08 
eBay for omkring 250,- inklusiv forsendelse for en ny US GH version.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 18/08-03 02:04 
Hvad med PAL udgaven?

Hvad er en GH version?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 18/08-03 04:05 
PAL udgaven ligger gerne på cirka det samme.
Du kan dog være heldig at finde den på QXL til næsten ingen penge, da alt for få i Danmark aner hvor fedt det spil er...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 18/08-03 08:04 
Jeg kan kun anbefale at du får fat på det. Har selv lige gennemført det for første gang og syntes det er helt oppe på siden af Super Metroid. Grunden til at jeg først spiller det nu er at jeg ikke har troet at det var noget specielt, men al den snak om serien herinde gjorde mig nysgerrig :)

Har også lige gennemført Circle of The Moon som er næsten ligeså godt.

Musikken er ikke oppe på SOTN niveau og det er styringen heller ik. Tilgengæld kan jeg godt lide DSS systemet, pånær at det kræver held at få fat på de ret vitale kort. Det ville være bedre hvis man skulle samle penge og købe magien som i SOTN. Også en god ting at COTM er langt sværere end SOTN som nok er lidt i den lette ende.

*SPOILER*

Og så var anden halvdel af SOTN (som jeg først fandt da jeg kiggede i en guide bagefter) altså temmelig kedelig hack n' slash agtig.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 18/08-03 10:11 
Okotta >
Hvad er en GH version?

Greatest Hits = Klamt cover, men spillet er stadigvæk kanon ;)

Det kan selvfølgelig anbefales at få en US version. PAL sucks.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 18/08-03 10:23 
Sumez >
PAL udgaven ligger gerne på cirka det samme.

Du mener forhåbentligt ikke Special Edition? Den ryger op i vanvittige priser, og hvis en englænder prøver at sælge den med BIN, vil han typisk have £60.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 18/08-03 11:37 
Selvfølgelig ikke. Ja, de fleste englændere sælger med det der ekstra artbook eller whatnot, men PAL spillet bliver da også solgt for sig.
Nu har jeg før været kendt for at diskutere eBay priser med dig, men denne gang skal jeg nok lade være, priserne er garanteret steget siden jeg kiggede efter det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 18/08-03 12:17 
Tihi, l0rn ;)

Chrono:

Du har forhåbentlig ikke haft det stående i lang tid, uden at spille det? Min undskyldning for ikke at spille det før nu, er at jeg i det mindste aldrig har haft det ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 18/08-03 12:45 
Chrono >
Og så var anden halvdel af SOTN (som jeg først fandt da jeg kiggede i en guide bagefter) altså temmelig kedelig hack n' slash agtig.

Der er mindre plot og struktur, men der er et kæmpe slot at udfordre med stærkere fjender og masser af bosser. Det er overhovedet ikke kedeligt, og det er fedt at man får et helt nyt område med så stor frihed, når man faktisk ER nået til "slutningen" af spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 18/08-03 14:43 
Jov, det var da fedt nok. Men ikke helt så fedt som første halvdel. Alt var jo tilgængeligt, det var bare at gå fra boss til boss. Og SÅ meget sværere var det nu ikke, jeg havde kun problemer med den boss som lignede et lig der hang fra loftet. COTM derimod, argh det var svært nogle gange! Måske fordi styringen ikke er helt så god.

Naeira, nej jeg har ikke så mange spil liggende der ikke er blevet spillet. Jeg lånte det bare. Jeg gik og troede at Metroid var det eneste spil i den genre. Men nu er der pludselig en hel ny serie at gå i gang med!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 18/08-03 15:06, rettet 18/08-03 15:06 
Jeg havde jo også lidt den samme oplevelse, dog uden at have spillet Metroid ;)

Jeg købte først CotM, og så var SotN hjemme temmeligt hurtigt ;)

HoD kan i selvfølgelig også anbefales. Det er kun dårligere end CotM på grund af manglende sværhedsgrad. (Næsten) Alle andre elementer er bedre. RJK kan vist anbefale AoS ;)

Men husk, at Bloodlines, Super CV IV, PC Engine udgaven, og så videre, ikke er platform RPG'er, ligesom SotN og efter.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 18/08-03 15:34, rettet 18/08-03 15:37 
Naiera >
HoD kan i selvfølgelig også anbefales. Det er kun dårligere end CotM på grund af manglende sværhedsgrad. (Næsten)

Jeg kan så uddybe at den horrible musik samt en ekstrem kort levetid (ingen hemmeligheder, intet argument for at spille det gennem flere gange (som Circle of the Moon's classes)) er med til at gøre det dårligere. Til gengæld er det større end begge andre GBA spil, og en del mindre lineært, hvilket i min bog er en ret god ting.

RJK kan vist anbefale AoS ;)

Aria of Sorrow er uden tvivl bedste CV spil på GBA. Genial musik, grafik, kontrol, osv. Første CV spil, hvor man virkelig fornemmer historien udvikle sig under spillet, selvom det stadig er i det små. Det er til gengæld en anelse nemt, og er temmelig hurtigt overstået (selv hvis man vil have alle souls).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 18/08-03 15:37 
Ja, AoS er lækkert. Eneste seriøse problem er længden og sværhedsgraden. Fem timer er altså for kort (incl. den "rigtige" slutning).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 18/08-03 16:16, rettet 18/08-03 16:16 
Sumez >
Jeg kan så uddybe at den horrible musik

Oh crap, der var også den ;) Lav sværhedsgrad inkluderede så manglende levetid og "argumenter for at spille det igennem igen" ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/04-07 03:50 
Findes der ikke en genvej til kortet på Saturn udgaven? Det virker ikke særligt gennemtænkt at man skal bruge 4-5 sek. på at få pause menuen frem, for så at gå til kortet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 25/04-07 08:46 
Lang tid siden jeg har spillet Saturn udgaven, men så vidt jeg husker ikke..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 25/04-07 09:37 
Jeg syntes nu mere om GBA og DS udgaverne, dog ikke Circle of the moon. Syntes styringen i GBA og DS er meget bedre.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 25/04-07 10:22, rettet 25/04-07 10:24 
Circle of the Moon er også (som sagt?) et CV-spil mere af den gamle skole, med mere ligefrem action, tung kontrol og højere sværhedgrad, hvor man skal tænke mere over hver eneste handling. De andre er i større grad åbne eventyrspil, der spiller på oplevelsen frem for "stramt" gameplay.
Jeg synes begge har deres kvaliteter, og hvis man er tålmodig overfor CotM, vil man få en rigtig god spiloplevelse ud af det. Meget undervurderet spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 27/12-07 02:22 
Der er noget jeg ikke forstår i Symphony of The Night.

Og så lige en spoiler advarsel, til dem der måtte finde den slags vigtigt.
---SPOILER---SPOILER---SPOILER---SPOILER---SPOILER---

Hvordan hulan er det meningen at man selv skal kunne regne ud at man skal have fat i "Holy Glasses" for at undgå den dårlige slutning? Jeg har så læst det i en guide da jeg blev ved med at få tæsk af Richter, men hvis man ikke havde indernettet?
Hvor er de hints i spillet der afslører at man skal finde et hemmeligt område hvor Maria giver én de der briller?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/12-07 02:35 
Åbenbart ingen steder? Jeg spillede den japanske Saturn version så jeg var nødt til at kigge i en guide for at finde ud af det. Troede egentlig der var nogle hints i den engelske udgave.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 27/12-07 08:37, rettet 27/12-07 08:37 
Inskriptionen på de to ringe, man skal bruge, siger "Wear in clock tower"... Det synes JEG er et ret tydeligt hint? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 27/12-07 11:39 
Men kræver det ikke at man går i sit "inventory" og kigger nærmere på netop de to ringe først? Man får jo så meget skrammel i det spil...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 27/12-07 12:24 
Begge ringene får man jo efter ret specielle begivenheder i spillet. Især kampen mod Succubus skiller sig ret meget ud, og traditionelt set får man jo ting man skal bruge for at komme videre i spillet af at klare bosserne, så jeg ville mene at det er indlysende at se nærmere på hvad det er man har fået. Hvis man ikke kigger på hvad Form Of Mist gør, får man jo nok også ret svært ved nogensinde at komme gennem gitteret i biblioteket.

Men der tænker vi nok forskelligt. :)


PS. Hvis du har fået de støvler, der gør at man kan flyve hurtigt i vejret uden at bruge magi, har du sikkert også overset det, da beskrivelsen af dem ikke lige er skide sigende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/12-07 16:57 
Sumez>
Inskriptionen på de to ringe, man skal bruge, siger "Wear in clock tower"... Det synes JEG er et ret tydeligt hint? :)

På japansk er det stadig ret svært :) Selvom teksten på ringene vidst nok var indrammet med nogle ret specielle tegn.
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 28/12-07 00:08 
Jeg måtte også ty til en guide for at finde ud af at nå alle slutningerne. Jeg synes så at det ligger i luften ved de "dårlige" slutninger, at der er noget man har misset. Men derfra og til at nå frem til at åbne op for anden del af spillet er der også et stykke vej :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 28/12-07 08:20 
Hehe, hvis man spiller spillet på japansk er man jo også selv lidt ude om det. :P Kan forestille mig, at det heller ikke har været nemt at købe den juvel der skal til for at åbne de blå døre..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/12-07 09:47 
Ja der sad jeg også fast i nogle timer ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 28/12-07 10:44 
Ja faktisk har jeg lidt opgivet at spille det på min Saturn da jeg ikke fatter en skid af de japanske tegn :-(
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 28/12-07 11:10 
Jeg husker ikke at have brugt guide eller lign. Første gang jeg gennemførte spillet på PSX. Ikke, at jeg ikke har siddet fast, men nogle hints må der da være? Men det at jeg først gennemførte på PSX, gjorde så gennemspilningen noget nemmere på Saturn :)
Ting om dét og pis.
solid snakesolid snakeSkrevet 31/05-09 22:21 
Er der nogen der kender den fulde procent delen på Richter i Castle Vania Symphony Of The Night inden man vender slottet?
Og efter man vender slottet?

Da jeg satser på at gennemføre den fuldt ud på 360eren..
Jeg har gjort det med allucard 200,6% :O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 09/06-09 11:20 
Nå så fik jeg gennemført alt med Alucard, men nu står den så på Richter ved nogen hvor mange procent man kan opnå med ham på X Box 360?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JuggernautJuggernautSkrevet 09/09-11 18:41, rettet 09/09-11 18:43 
Jeg har netop hentet trial udgaven. Straks efter at have startet spillet op, bliver jeg kastet ud i kampen med selveste fyrsten. Kan det mon være rigtigt at man skal snuse til spillet ved at møde end-bossen?

Edit: her er tale om 360 udgaven.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KTCKTCSkrevet 09/09-11 19:06 
Jeps, den er god nok. Spillet starter med at kaste en i slutscenen fra forgængeren "Castlevania: Rondo of Blood", hvilket faktisk er fedt og ret unikt. Man får dog en del hjælp, så gå ikke helt i panik.
Spillet er en udødelig klassiker, som du bør anskaffe dig til en vilkårlig platform, hvis du bare kan lide 2D Castlevania spil en lille smule.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JuggernautJuggernautSkrevet 09/09-11 19:28 
Takker. Må hellere få det købt.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 09/09-11 19:32, rettet 09/09-11 19:33 
Wow. :)

Ja, en gang skal jo være den første, og du har vist holdt godt fast i dit kirsebær lang tid nok, ser det ud til. :) Glæd dig.

Slutkampen i Rondo var i forvejen ret nem, men selvom den udgave man møder i starten af SOTN ikke er ændret meget, er det alligevel de små detaljer der gør det utroligt meget nemmere. Om ikke andet kan du altid trøste dig ved at det er umuligt rent faktisk at dø i den scene. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 09/09-11 21:08, rettet 10/09-11 14:46 
Jeg samlede et eksemplar op i forgårs (PS1 middel CB).
Hvis der er nogen der kunne tænke sig at købe det af mig, så send mig en PM og så finder vi ud af noget.

EDIT: Der er en der har lagt billet ind på det nu, ikke flere PM's.
slk486slk486Skrevet 12/07-17 10:08 
Det er på tide jeg får spillet Symphony, men prisen er sgu lidt for ludicrous for tiden. Hvordan er 360 udgaven?
j/k
SumezSumezSkrevet 12/07-17 10:25, rettet 12/07-17 10:27 
Porten er helt fin, mener faktisk der er mange speedrunners der bruger den udgave. Eneste problem er 360'erens D-pad (og det kan faktisk være et stort problem).
Hvis du har en alternativ USB-controller du kan smide i konsollen ville det i hvert fald være en god idé
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 12/07-17 11:54 
Jeg har et par controllere med den nyere d-pad - det hjælper lidt :)
j/k
slk486slk486Skrevet 12/07-17 12:02 
Til omkring 60,- er prisen også lige tilpas for en digital titel :)
j/k
SumezSumezSkrevet 12/07-17 12:07 
I forhold til hvad man skal smide efter en PS1-udgave i dag, så er det helt klart fordelagtigt. Husk at slå udtværingsfilter fra - men det glemmer man nok ikke sådan lige.

Er spændt på hvad du synes om spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 12/07-17 12:15 
Jeg har spillet det overfladisk for nogle år siden (omkring da 360 porten kom ud) og kan godt lide det - kom bare aldrig rigtig i gang.
j/k
JmogJmogSkrevet 12/07-17 14:34 
Hvis du har Vita eller PSP, så er det et enormt håndholdt-egnet spil. Det er så hyggeligt lige at tage en halv time i sengen med Alucard inden man skal sove.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/07-17 15:24 
Da slk ikke plejer at være ligeglad nævner jeg lige at skaleringen af PS1-titler på PSP (og Vita for den sags skyld) altid har været rigtig dårlig. Der er altså ingen mulighed for pixelperfekt grafik, så det ser ikke særlig godt ud (har lige unlocket SOTN for at tjekke efter).

Jeg mindes heller ikke at 360 udgaven var mulig at indstille så alle pixels var lige store. I hvert fald ikke ved udgivelse. Det er måske rettet efter.

Uanset er begge dog klart at foretrække over Saturn-udgaven hvor Konami valgte at strække al grafikken, da Saturn ikke kan køre lige så lave opløsninger som SOTN gjorde på PS1. Det ligner virkelig lort :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 12/07-17 22:10 
Tak for heads-up - ville nu også helst spille på den originale PS1 skive, men hurtigere load/save tider på 360 er heller ikke helt dårligt :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 12/07-17 23:11 
@KK: Kan jeg bekræfte, gælder dog "kun" PAL titlerne svjh. NTSC PS1 classics har ikke problemet :/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/07-17 23:47, rettet 13/07-17 02:24 
Okay, så er det nok bare en Dracula X ting :)

EDIT: Testede lige et par forskellige US PS1-titler på min PSP Go. Både Castlevania SOTN og Final Fantasy VII.

Skaleringen giver nok mening i SOTN da det kører en underlig opløsning med smallere skærm end normalt (256x224 - tænk NES og SNES). Så det kan egentlig ikke vises i korrekt aspect ratio uden dårlig skalering, ellers bliver billedet for smalt ala NES classic mini.

Final Fantasy VII kører dog 320x224, og kan heller ikke skaleres ordentligt på en PSP. Jeg forstår ikke hvad Sony har tænkt, især med presets som "Normal" og "Original", og intet af det matcher 1:1 :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 13/07-17 13:30, rettet 13/07-17 13:31 
Mener jeg netop prøvede med FF7 dengang :P

Egne PS1 rips eller køb fra US PSN store?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/07-17 13:41 
Det her var mit eget :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
58 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig