X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Star Trek-tråd


Svar
3of193of19Skrevet 31/03-23 00:41 
Ser ud til at være et direkte spin-of fra Discovery :D
84 emne(r).
1 2 > »

Svar
3of193of19Skrevet 31/03-23 00:41 
Ser ud til at være et direkte spin-of fra Discovery :D
NaieraNaieraSkrevet 31/03-23 13:25 
Jeg har ændret titlen på tråden; jeg tror ikke vi behøver en ny en hver gang de laver en spin-off ;)

Hvis de kan holde kvaliteten fra SNW behøver den nye serie ikke løbe rundt om min seng flere gange. Det ville være vildt; Discovery har jeg det lidt strammere med, men jeg skal have snøvlet mig sammen til at se resten snart.

Den igangværende og sidste sæson af Picard har været hæsblæsende vidunderlig :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HankyHankySkrevet 31/03-23 15:38 
Kunne du så ikke også ændre hans indlæg, så det gav mening? Jeg ved ikke hvad der snakkes om, udover Star Trek :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JmogJmogSkrevet 31/03-23 16:02 
Hvad er SNW?

Og øhh, så ofte kommer der vel heller ikke spinoff tv serier at det er forkert at have en tråd per serie. House of the Dragon ville vel også være berettiget til at have sin egen tråd og ikke bare ryge ind i en tråd, hvor folk snakker om Game of Thrones.

Og hvad med nye film, skal de så også ind i den her tråd? Det koster vel ikke markant mere serverbåndbredde at have en tråd per unikt emne :-D
NaieraNaieraSkrevet 31/03-23 17:53, rettet 31/03-23 18:09 
SNW = Strange New Worlds

Tråden handlede oprindeligt om det kommende spin-off der hedder Star Trek: Starfleet Academy.

I de seneste måske fem år er der kommet Discovery, Picard, Lower Decks, Strange New Worlds, Prodigy og nu Academy. Jeg synes selv det er mere praktisk med én tråd, hvor man også kan snakke om Kelvin-tidslinjen, men hvis Hauke virkelig gerne vil have en tråd per serie, så skal jeg da gerne lave det hele om igen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 31/03-23 19:55 
Et argument for én tråd er vel også, at der er cross-over-afsnit? :)

Discovery får at gøre med Starfleet Academy, på en eller anden måde, og de to hovedpersoner fra den animerede serie Lower Decks kommer på besøg i anden sæson af live action-serien Strange New Worlds, hvilket næsten med garanti bliver totalt voldflækker ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 31/03-23 19:55 
Og så er Strange New Worlds i øvrigt BY FAR det bedste Star Trek siden Next Generation :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 01/04-23 13:12 
SNW er virkelig ren magi.

At den formår at hoppe fra dybsindig Freaky Friday med "Spock Amok" til om at finde sin identitet i "The Serene Squall" til hjerteskærende eventyr i "The Elysian Kingdom" og bedste Alien horror i "All Those Who Wander" er bare sindsygt imponerende.
NaieraNaieraSkrevet 03/04-23 20:50 
Jeg glæder mig helt vildt meget til at få SNW på UHD-skive.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 03/04-23 21:13 
Ditto
DunwichDunwichSkrevet 04/04-23 11:09 
Genså First Contact på UHD i går, og for mig, er den et mesterværk; Den omfavner alt det jeg holder af ved ST, og særligt TNG. Det har givet mig lyst til at se TNG igen, og udover at købe en blu ray boks til næsten 800 kr, så kan jeg vist streame den på Netflix (som jeg ikke abbonerer på pt) samt Skyshowtime (som jeg heller ikke abbonerer på pt).

First Contact UHD'en ser i øvrigt fantastisk ud; Utrolig flot restaurering af filmen i 4K.
3of193of19Skrevet 05/04-23 14:07 
Min er på vej fra WowHD så den kommer nok til slut af måneden eller så…

Var dog så heldig at se den nye udgave af First Contact i biffen sidste år og det var en lækker oplevelse. Så meget bedre end 2009 Blu-ray’en.
DunwichDunwichSkrevet 11/04-23 13:50 
Jeg sidder og overvejer at købe ST: Insurrection på UHD også, men kommer så i tanker om, at jeg husker den som dårlig, og havde læst engang, at de involverede i filmen - både foran og bag kameraet - heller ikke var glade for filmen, mens de arbejdede på den.

Roger Ebert kom ind på det, i sin anmeldelse af filmen:

https://www.rogerebert.com/reviews/star-trek-insurrection-1998

Men jeg er nu nysgerrig efter at gense den, så køber måske UHD'en.
slk486slk486Skrevet 11/04-23 14:53, rettet 13/04-23 08:21 
Ja, Insurrection er lidt død i sværen og føles mere som et langtrukkent mindre godt TNG afsnit.
Personligt min mindst sete Star Trek film. Selv V er bedre konstrueret :D
j/k
NaieraNaieraSkrevet 11/04-23 14:56 
Jeg kan godt lide både Insurrection og Nemesis.

Kun Generations er såen lidt træls, i mine øjne.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 11/04-23 15:45 
Jeg trænger egentligt til at se Nemesis igen også. Den var jeg heller ikke vild med, dengang.

Har samtidigt overvejet at købe den nye UHD med The Motion Picture, for at se hvad de har gjort med den, historien og de forbedrede effekter osv. Har den nyeste BD med filmen, i en 4K restaurering, men er alligevel nysgerrig på at se den der spanking new be all end all version.
slk486slk486Skrevet 12/04-23 13:54, rettet 12/04-23 13:54 
Naiera>
Jeg kan godt lide både Insurrection og Nemesis.

Kun Generations er såen lidt træls, i mine øjne.

Jeg Kan godt lide både Nemesis og Generations :D

Jeg ledte efter et sted at streame Strange New Worlds i går, men kunne kune finde Paramount+, hvor det er HD og Stereo. Hvad fanden? :/
j/k
NaieraNaieraSkrevet 12/04-23 14:35 
Paramount+ har vi ikke længere her. Mener du SkyShowtime? Hvis du har adgang til Paramount+ fra USA, så er SNW i 4K.

Jeg har adgang til P+ fra USA, og de er åbenbart ligeglade med, at jeg ikke har betalt i lang tid ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 12/04-23 15:26, rettet 12/04-23 15:31 
Ja, SkyShowtime. Mage til crappy streaming service..

Er det via vpn?
j/k
NaieraNaieraSkrevet 12/04-23 15:34 
Ja, SkyShowtime sutter mega stor røv. Højest 1080p og ingen match frekvens, etc.

Jeg bruger Smart DNS Proxy. Getflix er samme firma og samme funktion. De virker ikke længere til Netflix, men jeg bruger det så også til ESPN, Hulu, etc.

Betaling til P+ kan ske via gavekort på amerikansk iTunes-konto. Jeg ved ikke, hvordan man laver sådan en i dag.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 12/04-23 16:24 
Er SkyShowTime blevet det nye HBO Nordic? Jeg undrede mig også over, at Yellowstone kun var i stereo, da jeg bingede det for noget tid siden. Det er så fesent at nogle streaming services, går cheap og kun streamer i stereo, når det de viser, er mixet i 5.1. YouSee's streaming gør det samme, og de nægtede hårdnakket at det havde noget med deres tjeneste at gøre, men handlede om måden de fik leveret det materiale på, som de streamede videre til folk...
3of193of19Skrevet 12/04-23 20:16, rettet 12/04-23 20:21 
Jeg kører med XpressVPN på min PC gavekort fra giftcard fra MyGiftCardSupply.com og så på Tv’et den vej.

Det ser ganske hæderligt ud, men mit grafikkort kan vist ikke køre HDR desværre.


Ang Insurrection, så er det en hyggelig film på små to timer. Ikke noget hæsblæsende, men hvis det meste man kan klandre en Star Trek film for at det kunne have været en to-tre dels TV afsnit med lidt større budget (eller på niveau med nyt Trek), er det vel ikke helt galt.
Jeg så den i biffen med en gruppe folk jeg spillede samlekortspillet med dengang og var godt underholdt.
Noget Camp er helt fint.

I det hele taget er det nye sæt med Next Gen filmene der er kommet pengene værd.
Generations ser sindssyg flot ud i HDR, First Contact er en klassiker, og alle film har generelt fået et løft fra den overkorrigerede 2009 Blu-ray (også på de nye 1080p skiver, der er baseret på den nye master.
3of193of19Skrevet 12/04-23 20:18, rettet 12/04-23 20:19 
Naiera>
Paramount+ har vi ikke længere her. Mener du SkyShowtime? Hvis du har adgang til Paramount+ fra USA, så er SNW i 4K.

Jeg har adgang til P+ fra USA, og de er åbenbart ligeglade med, at jeg ikke har betalt i lang tid ;)

Det undrer mig også! Jeg fik en e-mail her for nogen uger siden at de vil give mig en måned gratis hvis jeg tegner abonnement (har kørt med gavekort). Købte så et nyt gavekort men da jeg så ville smide det ind på kontoen kunne jeg stadig tilgå P+ alligevel så sent som i forgårs, så nu har jeg pt en 25$ kode liggende som ikke er brugt.
NaieraNaieraSkrevet 12/04-23 20:44, rettet 12/04-23 20:46 
Fedt :)

Jeg har også haft en gratis måned, og så har jeg bare lade været med at fylde op på kontoen. Appen i sig selv er elendig, men de har nogle gode ting, og ret god videokvalitet. Picard kører også med cirka en megabit i sekundet mere end hos Prime, så der er også lidt at hente der.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 12/04-23 20:57 
Er der en seperat app man kan hente til PC? Jeg har kørt igennem Edge browseren, da Chrome ofte har leveret fejl.
NaieraNaieraSkrevet 13/04-23 05:48 
Jeg bruger Apple TV 4K (2022). Jeg kunne ikke drømme om at bruge en computer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 20/04-23 23:54 
:) :) :)))))))
NaieraNaieraSkrevet 21/04-23 01:07 
Ja, det var godt :D
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 16/06-23 13:12 
Totalt mega go' start på anden sæson, der. Nærmest et perfekt afsnit, egentlig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PapandPapandSkrevet 01/07-23 15:44 
Jeg har aldrig rigtig set Star Trek, så hvis nu jeg skulle give det et skud, hvor er det så bedst at starte?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
NaieraNaieraSkrevet 01/07-23 16:04 
Next Generation
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 01/07-23 20:47 
Papand>
Jeg har aldrig rigtig set Star Trek, så hvis nu jeg skulle give det et skud, hvor er det så bedst at starte?

Alt der er lavet før 2017.
3of193of19Skrevet 02/07-23 16:44, rettet 02/07-23 16:45 
Sludder Beano, sorry.
De nye serier er har enorm høj kvalitet, fra skuespil til produktionsværdi.

Jeg ville faktisk anbefale at starte med enten Discovery, Strange New Worlds eller Prodigy (hvis den da stadig er på Sky Showtime efter Paramount+ trak stikket på den anden sæson).

Prodigy er egentlig målrettet mod børn, men er yderst vellavet (den bedste første sæson af en Trek serie MÅSKE med undtagelse af TOS). De giver en frisk start på franchiset, da hovedpersonerne heller ikke kender noget til Starfleet eller Føderationen i starten.

Discovery var den første af de nye serier og hvis man ikke går ind i den med et ton baggage af ting der kan føles underligt (uden at være det når man lige tænker sig om i fem sekunder) er det Trek i topklasse med (blot for for Trek) nyt fortælleformat og produktionsværdi der siger spar-to til alt undtagen de sidste tre biograf film.
Fordelen ved at se Discovery først er også at man undgår at gætte sig frem til visse plot twists, da man ikke på forhånd ved vad der er "tilladt" og etableret i Trek i forvejen.

Strange New Worlds, den aktuelle "front" serie er en fortsættelse til sæson 2 af Discovery. Afsnittene er afsluttede, men figurene glemmer ikke hvad der skete sidste ugs som vi var vant til de fleste "Legacy" serier.
Den kan sagtens ses først også (og hvis man så vil vide mere om baggrunden kan man jo hoppe over til Disco senere).

Lower Decks er super sjov i sig selv, men man får selvfølgelig mere ud af den jo mere man kender til universet.
Serien skal lige finde sin stil de første tre-fire afsnit, derfra er det purt guld (hvis man kan lide animation og lidt højere tempo, uden at det kapper over).

Picard's første to sæsoner KAN ses uden introduktion, de de gør sig umage med at etablere de vigtiste elementer, i modsætning til den tredje sæson der nærmer sig noget overnostalgisk navlepilleri som er super uinteressant hvis man ikke har en kærlighed for besætningen fra The Next Generation i forvejen,
NaieraNaieraSkrevet 02/07-23 18:36 
Strange New Worlds er altså den bedste første sæson i en Star Trek-serie ;)

Jeg vil stadig anbefale TNG. Man kunne også hoppe lige ind i TOS-filmene, måske med undtagelse af den første, der er lidt lang i spyttet. Videre kendskab til serien behøves ikke. Generelt ville jeg synes det er en skam hvis man som sci-fi-fan ikke har set TNG, DS9, Discovery (i hvert fald de to første sæsoner) og Strange New Worlds.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 16/07-23 13:29 
Den store Star Trek-tråd
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 16/07-23 22:46 
halvanden uge endnu :D
NaieraNaieraSkrevet 16/07-23 22:48 
Den store Star Trek-tråd
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 23/07-23 01:33 
De har allerede lagt afsnittet op :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 24/07-23 23:00 
perfektion
NaieraNaieraSkrevet 24/07-23 23:21 
Ja.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 25/07-23 08:55 
81 “Ups” og -1 “Downs” fra TrekCulture :)
NaieraNaieraSkrevet 25/07-23 12:42 
Det ved jeg ikke hvad er, men det lyder godt ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 25/07-23 20:08 
https://youtu.be/i21ST5f-hY4
NaieraNaieraSkrevet 28/07-23 20:05 
Gårsdagens afsnit var dælme grove løjer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 29/07-23 17:24 
yep, det var stærk tobak. Emmy til Babs tak!
3of193of19Skrevet 05/08-23 16:00 
*More singing... more voices!"
"Hail the Klingons, Uhura"
NaieraNaieraSkrevet 05/08-23 21:59 
Jeg skal først se musical-afsnittet på mandag :)

Derudover er jeg gået temmelig meget i Star Trek-mode. Jeg har aldrig set hele Those Old Scientists, så jeg startede med sæson 2 forleden. Jeg er 99% sikker på at jeg fik set første sæson færdig på HD DVD, men jeg har ingen anelse om hvor langt jeg nåede i anden sæson, før jeg gav op. Første afsnit i anden sæson var ret sjovt, med Pon Farr, T'Pring og ham der sten-fyren hun var vild med. Meget passende, få måneder efter at have set det hele i en ny udgave med SNW.

Jeg har heller aldrig set Enterprise, udover noget af første afsnit, og nu snakkede de jo om kaptajn Archer forleden i SNW, så den er jeg os' kommet i gang med nu. Den tyske Blu-ray-kasse var den billigste at få fat i, og med Der erste Kontakt på UHD oveni nåede bestillingen lige netop over den nye, meget høje grænse for gratis forsendelse.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 05/08-23 23:08 
Den der afskyelige Enterprise-sang havde jeg lykkeligt glemt alt om. Det er godt nok en af de største fejltagelser i forbindelse med Star Trek jeg kan komme i tanke om...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 06/08-23 09:40 
Et øjeblik troede jeg det var dette mesterværk I snakkede om:
https://youtu.be/eEpcjgYHE4U
NaieraNaieraSkrevet 06/08-23 10:24 
WTF
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
84 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig