X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metroid Prime Remastered til Switch


Svar
DunwichDunwichSkrevet 12/02-23 09:13 
Det anede jeg overhovedet ikke ville komme, før YouTube fortalte mig det.

Men det er så Metroid Prime med twin stick Halo styring (valgfrit), så det er grund nok til at spille det igen for mig.

Det er åbenbart Retro Studios selv, som har udviklet denne udgave, og anmeldelserne ser rigtigt fine ud, men det regnede jeg da også stærkt med.

Nintendo Life, fortæller lidt ekstra om grafikken, i deres anmeldelse, og det er meget imponerende, hvad de har gjort med Switch udgaven. Små ting, som de sagtens kunne have udeladt, men har fået med.

https://www.youtube.com/watch?v=FsuAt4uVyTk&t=637s

2:55 ang. vand effekten, på Samus' våben - imponerende.

Modern Vintage Gamer

https://www.youtube.com/watch?v=cSOSD_OFThk

IGN's første 17 minutter

https://www.youtube.com/watch?v=ujop1G-dEhA&t=536s
JmogJmogSkrevet 12/02-23 10:46 
Man kan endda også styre det med motion controls ligesom Wii versionen hvilket fungerede ganske fremragende.
DunwichDunwichSkrevet 12/02-23 11:30 
Motion controls, skulle desværre ikke virke ligeså godt i Switch versionen, så jeg i en anmeldelse. Eftersigende lidt upræcise, ift. Wii versionen.
Bede-xBede-xSkrevet 12/02-23 11:42, rettet 12/02-23 11:43 
Der kommer en fysisk version i starten af marts.

Glæder mig til at genspille det for gud ved hvilken gang og håber de laver 2 og 3 også, selv om de ikke er helt på samme høje niveau. Ville være en fin optakt til Prime 4.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
tastasSkrevet 12/02-23 17:10 
Har spillet det lidt over en time.

Og first impression er bare, at det er helt perfekt.
Bruger twin setup og det fungerer fortrinligt.
Det ser fantastisk ud. På den der måde hvor man kan se, at alt bare er blevet updated, men på samme tid føles det præcis som man husker det.

Gameplay er stadig eminent, og atmosfæren i spillet er uovertruffen.

Sætter helt klar for mig en ny standard for remasters som man desværre nok ikke kan forvente så ofte.

Håber de 2 andre også får samme tur, men tvivler. Det virker til at have været et projekt som der har været kastet mange ressourcer i.
Tror faktisk det kunne gå hen og være et af de grafiske flotteste spil jeg har spillet på Switch. Især også fordi det er 60fps.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
DunwichDunwichSkrevet 12/02-23 17:17 
tas : Bliver det nemmere med twin stick setup? Det har jeg gået og spekuleret over, at det måske kunne ske - at det ville pille ved balancen i spillet, nu hvor det bliver nemmere at gå, sigte og skyde på samme tid. Jeg har ikke set nogen nævne det, så det har sikkert ikke noget på sig. Glæder mig til at spille det snart.
tastasSkrevet 12/02-23 18:21 
Nok svært at svare helt på da jeg ikke har spillet så meget endnu. Men umiddelbart tror jeg ikke det flytter alt for meget på spillets balance.

Man bruger stadig lock on i kampene og jeg tænker det stadig er essentielt når man skal igennem de forskellige boss fights. Så twin setup er egentlig mere QOL. Altså, at man nemmere kan komme rundt i verdenen, exploration er knap så kluntet. Platforming lidt nemmere osv.
Så det er mere de med at løbe rundt og skanne og undersøge omgivelserne som er mere tilgængeligt, hvilket jeg syntes er en god ting.

Man når man kæmper locker man stadig til en fjende, så kampe handler stadig mere om timing og movement fremfor aim, som tidligere.
Men jo, selvfølgelig er det lidt nemmere at få det rigtig lock on, eller måske holde sig mod fjenden og bevæge sig end det var før.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
DunwichDunwichSkrevet 13/02-23 20:57 
Det var lige det jeg havde brug for at høre; At de ikke havde ændret fundamentalt på spillets design, så det stadig er lock on og timing der gælder. Jeg kunne sgu heller ikke lige forestille mig, trods alt, at de havde gjort det til en FPS. Det havde været helt tosset, om det var sket.

QOL ting, ja tak! Så fedt med en knap så kluntet tilgang til exploration osv. Mon ikke det ville være et ganske perfekt spil, på en Switch OLED? Eller spiller det bedre med en Pro Controller mon?
tastasSkrevet 13/02-23 21:10 
Har spillet det lidt håndholdt. Fungerede fint med joycons. Og så stadig lækkert ud og freamerate virkede solid.
Har primært spillet det docked mode med pro controller dog.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
DunwichDunwichSkrevet 13/02-23 21:17 
Spiller du håndholdt, på OLED modellen? Hvis ja, så behøver jeg nok næppe spørge om det ser sprødt og godt ud? ;)
SumezSumezSkrevet 14/02-23 07:57, rettet 14/02-23 07:58 
tas>
Sætter helt klar for mig en ny standard for remasters som man desværre nok ikke kan forvente så ofte.

En noget anden genre, men i den sammenhæng burde jeg nok fremhæve Diablo 2 Resurrected. Er ikke fan af at give ros til nutidens Blizzard, men jeg har aldrig oplevet en "remaster" gør så godt et arbejde. Det føles 100,000% som at spille originalen igen, men når man sammenligner direkte, kan man godt se at der faktisk er en del store forskelle, og det er helt ubestridt den bedste måde at genskabe spillet til alle fremtidige generationer.
Det er en standard jeg slet ikke kan forestille mig nogen andre opdateringer af et spil gøre efter, nogensinde.

(at det så også kører perfekt på Switch er en bonus)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
tastasSkrevet 14/02-23 11:58 
Ja, der har du ret i. Det er også en fantastisk remaster. Jeg er helt enig i alt du skriver 👍👍

Metroid Prime remaster checker mange af de samme boxes for mig.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
3of193of19Skrevet 17/02-23 09:04 
Det er virkelig en perfekt måde at lave en remaster på.
Det føles som om Nintendo har brugt de nye assets og grafikmotor til Prime 4
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/04-23 16:55, rettet 30/04-23 17:06 
Hvordan udviklede Prime-serien sig fra toeren og frem? Blev der introduceret fast travel og fik de på andre måder forbedret gameplayet?

Jeg er i gang med at spille Remastered, et spil jeg mange gange har prøvet at komme igennem på GameCube. Jeg havde bildt mig selv ind at det var kontrollen der var grunden til at jeg altid gik død, men efter at være gået i gang igen ser jeg at det kun var en lille del af spillets problemer. Jeg synes simpelthen det er kedeligt at bevæge sig rundt i.
Et fast travel-system ville løse rigtig meget, det samme ville mindre hyppige fjende-respawns, men mest af alt ville bedre combat være rart.

Nu er jeg kommet længere end jeg nogensinde har været før, og nu skal jeg altså igennem denne gang :) Så jeg må prøve at holde mig fokuseret, også selvom der er mange andre spil jeg har mere lyst til at spille. Jeg håber ikke der der så længe igen.

Med hensyn til remaster-kvaliteten er jeg ikke ret enig i det der er skrevet i tråden. Da jeg så DF's video var jeg ganske imponeret over grafikken og syntes at spillet så ret flot ud for hardwaren. Men efter at have spillet det selv er jeg skuffet over sub 1080p docked og mangel på antialiasing. Spillet ser altså lidt rough ud, især håndholdt.
Jeg synes også at grafikken varierer utrolig meget, hvor udendørs-områderne som Chozo-ruins er blandt højdepunkterne med noget ganske flot baked lys, mens sådan noget som Space Pirate-skibet (under vand) er vildt kedeligt, ser super fladt ud og er slet ikke er på højde med.

Jeg synes prisen er i den høje ende for hvad de sælger. En hund mindre havde været mere fair når det kun er etteren i pakken. Alternativt kunne det også have været sejt hvis de bare havde inkluderet Metroid Fusion. Nintendo har svjv. en udmærket GBA-emulator på Switch, og det kunne have været en sej måde at unlocke Fusion-suit og NES Metroid som i de originale spil, men det tror jeg slet ikke man kan.

(Jeg har ikke prøvet at forbinde min GBA via link kabel > GameCube Smash adapter > Switch, men jeg formoder at det ikke virker :D)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 30/04-23 20:19 
Var ikke selv specielt vild med 2'eren, men fast travel lyder som en helt tovlig ting at introducere i et Metroid spil! Det kan da umuligt være løsningen på noget? Så hellere bedre level og world design, der medfører at man ikke savner det :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/04-23 20:25 
Der er så meget renden frem og tilbage i Prime at jeg tror fast travel ville være en god løsning.

Castlevania har fast travel-portaler så jeg tror ikke det ville ødelægge noget.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 01/05-23 07:36 
Men det er også to fuldstændig forskellige tilgange til "metroidvania" formlen. :)
Indrømmet, der er heller ikke rigtig andre Metroid-spil der har forstået hvordan Metroid skal struktureres siden 3'eren, men Prime er nok det spil der kom tættest på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/05-23 09:31 
Konsolkongen>
Der er så meget renden frem og tilbage i Prime at jeg tror fast travel ville være en god løsning.

Castlevania har fast travel-portaler så jeg tror ikke det ville ødelægge noget.

Jeg har ikke spillet remasteren, men kan huske at der var -meget- backtracking i originalen - som i rigtig meget. Fast travel mellem save-points ville gøre en kæmpe forskel, og noget der vel er blevet mere eller mindre standard i genren.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
XiwanaXiwanaSkrevet 01/05-23 10:22 
Jeg gik også død i originalen - adskillige gange endda - pga. al den backtracking. Fast-travel ville have været en kærkommen livskvalitetsforbedring.
[inspirational quote here]
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig