X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

eBook læser


Svar
PapandPapandSkrevet 22/11-22 21:11 
Jeg tænkte jeg skulle have mig en eBook læser, men for dælen hvor er det dog en jungle at finde ud af. Amazon Kindle er jo formentlig det mest kendte, men her findes der jo 117 versioner og jeg aner ikke om jeg bliver bondefanget til Amazons boghandel? Kan jeg godt smide mine egne bøger købt fra eksempelvis Humble Bundle books eller danske boghandlere over på den?

Kan man der låne ebøger direkte fra bibliotektet? Visse steder står der at man sagtens kan via Overdrive, mens at der står man ikke kan når man kigger hos ereolen. Jeg troede ikke det ville være et problem overhovedet, men det er det åbenbart?

Endelig kunne jeg da godt tænke mig at læse tegneserier på den i ny og næ. Findes der gode udgaver for det?

Andre der har en reader de kan anbefale?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
NaieraNaieraSkrevet 23/11-22 01:22 
Man bliver ikke låst til Amazon med en Kindle. Man kan konvertere f.eks. eReolens format og smide det over på Kindle.

En Paperwhite burde være nok til de fleste. Det kan varmt anbefales.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 23/11-22 09:15, rettet 23/11-22 09:15 
Enig. Til tegneserier er du dog bedre tjent med en almindelig tablet.
BeanoBeanoSkrevet 23/11-22 10:25 
@papand: Jeg købte en Kobo Sage på tilbud for nogle måneder siden (opgraderet fra Kobo One) og den er jeg superglad for - kvalitetsprodukt helt vejen og meget flexibel mht. formater og features. Men vigtigt at gøre op med sig selv om man vil købe sine bøger på Amazon eller Kobo Rakuten. Sideload af bøger uden DRM er nemt på begge platforme, så man er ikke låst til hverken Amazon eller Kobo Rakuten. Kobo understøtter Overdrive, dvs. lån fra biblioteket, men ikke noget jeg selv har prøvet endnu.
fumfumSkrevet 23/11-22 10:45 
Og et program der er umuligt at undvære i ebogsverdenen er Calibre. Et gratis program der kan konvertere fra alt til alt. Og en fantastisk masse mere:
https://calibre-ebook.com/
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
NaieraNaieraSkrevet 23/11-22 13:26 
Jeg brugte en hjemmeside af en art til at konvertere filer fra Projekt Guttermand engang. Her kunne man også sende til den e-mail-adresse der tilknyttes ens Kindle.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig