X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vengeful Guardian: Moonrider


Svar
SumezSumezSkrevet 22/08-22 07:55, rettet 22/08-22 07:56 
Hvis man godt kan lide gode spil, ser det endelig ud som om der snart kommer et nyt et af den slags:

Vengeful Guardian: Moonrider

https://www.youtube.com/watch?v=UJgmvI0iG6w
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 22/08-22 10:29 
Fra folkene bag Blazing Chrome! Så skal jeg prøve det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/08-22 15:20, rettet 23/08-22 15:25 
Det ser "godt ud". Ikke grafisk naturligvis, det er skaleret grimt - værre end Blazing Chrome faktisk, men ellers ser det ud til at spille lidt som Shinobi III hvilket udelukkende er positivt :)

Håber at der er indstillingsmuligheder for skaleringen, ellers kan jeg smøre vaseline på mit TV så kan det være det kan spilles uden synlig pixel shimmering :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 25/08-22 07:56 
Jeg synes spillet er hammerflot. :) Jeg kunne også vildt godt lide grafikstilen i Oniken og Odallus selvom jeg ikke synes de spil var så gode.

Det er ærgerligt hvis de ikke formår at skalere grafikken korrekt, men jeg synes godt nok det er tidligt at begynde at kritisere spillet for det flere måneder *inden* det udkommer.
Jeg kan godt forstå det er noget du går op i, for især shimmering kan virkelig være irriterende, men det er en teknisk detalje som er så separeret fra både spillets design og grafik, at jeg synes det er et emne der ville være mere relevant i forhold til en generel tråd om problemet i stedet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 25/08-22 09:18 
For mig er det lidt spøjst at de så vidt jeg kan se mimer megadrivens pallette, da denne var noget af det mindst attraktive ved maskinen.

Jeg vil også mene at det lykkedes nogle udviklere at lave farve kompositioner på megadrive der var noget lækrere end det vi ser her, feks Shinobi 3.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 25/08-22 10:55, rettet 25/08-22 10:56 
De gjorde det samme med Blazing Chrome, jeg kan rigtig godt lide charmen i MegaDrive-paletten, og synes det passer godt til det mere rå industrielle look spillet har. Men jeg ved ikke om det måske i større grad er nostalgien der snakker.

I forhold til at *overkomme* palettens begrænsninger, synes jeg Monster World IV er et af de bedste eksempler.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/08-22 21:21 
Alien soldiers meet , contra meet , hagane meet , shinobi…. :o)

Kommer det fysisk ?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 25/08-22 22:18 
Der gik desværre en del tid før deres andre spil kom fysisk. Men de kom da.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 25/08-22 23:05 
Jeg kunne godt tænke mig at de gjorde lidt mere som Yachtclub Games gjorde med Shovel Knight, hvor paletten tydeligvis var inspireret af NES farverne, men ved nærmere øjekast langt overgik hvad der kunne lade sig gøre på denne maskine. Nostalgisk grafisk stil som vi husker den, ikke som den reelt var ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 25/08-22 23:06 
Er det ikke reelt set også det se gør? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 26/08-22 16:07, rettet 26/08-22 16:21 
Jeg tager sikkert fejl, men den video du linkede kunne godt have kørt på originalt megadrive hardware hvis jeg husker rigtigt. Tænk bare på Gunstar Heroes.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig