X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

E-bogs læser til bøger og tegneserier


Reply
tastasSkrevet 30/06-22 12:50 
Hej

Jeg kunne godt tænke mig en ebook Reader, men ville gerne have en som jeg kunne bruge til tegneserier også. Så jeg endelig kunne komme igang med alle de Star Wars comics 🤣

Men jeg er dog lidt i tvivl om, det overhovedet er muligt at få noget som er fornuftigt til tegneserie med en e-ink skærm.

Er der nogle som har erfaring med nogle modeller eller om det er no-go til tegneserier?

Jeg har en iPad, men føler nogle gange, at mobil og iPad giver mig vældig trætte øjne og det er mere behageligt med noget i papir (eller ikke baggrundsbelyst).
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
NaieraNaieraSkrevet 30/06-22 13:26 
Ingen tvivl om, at en rigtig e-bogslæser er bedre til bøger, men hvis den skal bruges til tegneserier som ikke er manga (da de jo er sort/hvid), så ved jeg godt nok ikke lige, hvad man gør :-/
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 30/06-22 14:21 
Er du ikke ovre i noget PocketBook, så? Altså farve e-ink.
j/k
tastasSkrevet 30/06-22 17:18 
Joh, kan se de har nogle modeller. Men vidste ikke om det er værd at gå efter?

Men hvis det alligevel blev en løsning som ikke rigtig var det værd var det måske bedre bare at købe en god almindelig ebogs læser
‘Har lidt svært ved at finde noget om det og nogle som har prøvet det, men siden jeg ikke kan det, er det måske også et slags svar på om det virker godt… :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
JmogJmogSkrevet 30/06-22 17:25 
Til tegneserier i farver bliver det ikke bedre end en iPad. Størrelsen er også optimal udover de bedste farver.

Til bøger, køb en Kindle.

Et device der er optimalt til begge findes desværre ikke.
NaieraNaieraSkrevet 30/06-22 17:32, rettet 30/06-22 17:33 
Hvis man allerede har en iPad er det jo nemt nok ;)

Kindle er virkelig, virkelig god. Den skal bare have baglys, som f.eks. Paperwhite har. Jeg købte for efterhånden mange år siden, så jeg aner ikke en disse om hvad de forskellige modeller kan i dag.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 30/06-22 19:05 
Har selv en paperwhite. Dejligt device.

Føles stadig som ren magi at jeg kun skal lade den op én gang om måneden - nogle gange sjældnere.

Før jeg ladede den op sidst havde jeg læst 8-9 bøger og var nede på 20%.

For et fire-fem år gammelt device er det ret vanvittigt.

Hvis man ikke har noget mod at læse bøger på engelsk, så er Amazon.com et dejligt billigt sted at købe bøger. Et abonnement på Kindle Unlimited giver også adgang til masser af gode bøger såvel som tegneserier (det inkluderer Comixology), som man så kan læse via Kindle appen på tabletten.
slk486slk486Skrevet 30/06-22 19:21 
tas>
Joh, kan se de har nogle modeller. Men vidste ikke om det er værd at gå efter?

Ja, jeg har kun prøvet en Kindle, men Elgiganten har jo 30 dages retur, så køb en og prøv det af :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 30/06-22 21:26 
Overvej evt. en Kobo enhed, f.eks. deres Kobo Sage som har fået meget ros. Man kan naturligvis ikke tilgå Amazon's store (er dette vigtig køber man naturligvis en Kindle :) ) men derimod Rakuten Kobo store og side-loade egne bøger og andre filer hvis man vil. Lydbøger er understøttet men kan ikke side-loades svjv. Har også stylus support som skulle fungere godt men den er ikke inkluderet.

KOBO Sage på tilbud hos Elgmutanten:
https://www.elgiganten.dk/product/mobil-tablet-smartwatch/e-bogslaser/kobo-sage-e-bogslaser-sort/379784
NaieraNaieraSkrevet 30/06-22 21:27, rettet 30/06-22 21:28 
Man kan også sidelæsse på Kindle.

Hvis man bare skal læse helt normale bøger, så kan man få en papirhvid til under 900,-.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 30/06-22 21:36 
Men hvis nu man forsager djævelen (Bezos) og al dens væsen...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 30/06-22 22:06 
Bezos kan side-loades på Kobo!
NaieraNaieraSkrevet 30/06-22 23:12 
Wehner>
Men hvis nu man forsager djævelen (Bezos) og al dens væsen...

Forståeligt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
tastasSkrevet 01/07-22 08:38 
Fedt, tak for alt input. Ser ud til, at jeg nok skal holde mig til iPad til comics, også en god e-bogs læser til bøger.

Men kan godt se, at jeg lige skal have læst lidt op på de modeller i nævner. Jeg har egentlig ikke spekuleret så meget i, at de forskellige devices understøttede forskellige shops.

Havde egentlig bare tænkt, at det måske bare var lidt en fælles standard..🤦

P.t. har jeg bare købt mine bøger primært på Google store og nogle på iTunes.

Jeg må hellere lige få sat mig lidt ind i, hvordan kompatibiliteten er.
Der skal gå med at sideloader hvis det var det, men ville da helst gøre det så nemt som muligt. 🤣
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
BeanoBeanoSkrevet 01/07-22 10:49 
Sideloading er ikke sværere end at kopiere en fil til et USB stick, i hvert fald på Kobo :)

Kan man linke sin enhed til f.eks. Dropbox eller lign, er det endnu nemmere :)
NaieraNaieraSkrevet 01/07-22 11:29, rettet 01/07-22 11:29 
tas>
Jeg har egentlig ikke spekuleret så meget i, at de forskellige devices understøttede forskellige shops.

Det er flere år siden jeg har rodet med det, men EPUB-formatet kan konverteres til Kindle med gratis værktøj online.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 01/07-22 12:47 
Og det er vanvittigt nemt. Hvis man ikke gider rode med et (gratis) tool på ens computer og så overføre derfra, så får man faktisk udstedt en Kindle mailadresse, når man logger på ens Kindle første gang. Derefter kan man konvertere EPUB til Kindle ved at sende filen på mail til mailadressen. Nogle minutter efter, så downloader Kindle automatisk bogen i Kindle-format.

Alene for at kunne købe bøger på Amazon.com, så vil jeg mene Kindle er værd at gå efter.
NaieraNaieraSkrevet 01/07-22 13:11 
Jeg tror også det var sådan jeg gjorde, hence "online" :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Username
Password
Remember me