X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Resident Evil 4 Remake


Svar
BeanoBeanoSkrevet 03/06-22 13:36 
Trailer til remaken af RE4 som udkommer marts 2023 på PS5, XBSX og PC. Ser heldigvis ikke ud til at være cross-gen.

https://www.youtube.com/watch?v=j5Ic2z3_xp0
97 emne(r).
« < 1 2

Svar
JmogJmogSkrevet 10/04-23 22:26 
Jeg kan ikke holde Jim ud. Hvad slags microtransactions snakker vi om?
Bede-xBede-xSkrevet 10/04-23 22:29, rettet 10/04-23 22:35 
Pay to win. Dvs. den slags der påvirker gameplay.

EDIT: Artikel omkring dem: https://www.polygon.com/23674468/resident-evil-4-remake-microtransactions-mercenaries-mode
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-23 23:01, rettet 10/04-23 23:29 
Det er super klamt, men det er desværre den retning de har gået mere og mere imod i flere år. Ikke kun med Resident Evil, men også Devil May Cry :(

Jeg er ikke enig med Sterling om at spillets balance er ødelagt og med microtransactions i tankerne. Jeg nåede at opgradere pistolen og shotgun fuldt ud (købte kun den ene ticket til 30 spinels). De andre våben var jeg langt fra at have fuldt opgraderet, men jeg synes det matchede upgrades i Resident Evil VIII hvor jeg også måtte igennem flere gange for at opgradere våben fuldt ud. Det stemte altså meget godt overens med tidligere RE-oplevelser, inklusiv den originale RE4, men jeg kan sagtens se at det nok kan variere afhængig af ens spillestil hvordan man oplever det.

Det er ikke noget forsvar eller forsøg på at ligegyldiggøre det. Havde jeg vidst det på forhånd så er jeg ikke sikker på at jeg havde købt spillet. Eller jeg havde i hvert fald købt det brugt så Capcom intet tjente på det :)

Det påvirker ikke mig personligt. Jeg kan også godt lide at bruge lang tid på at min/maxe i spil hvis det ikke er muligt at få alt. Så at kunne købe sig til alle våben upgrades virker meget fjernt for mig, jeg kan slet ikke se det sjove - men det er der sikkert andre der får noget ud af, og det er så dem Capcom prøver at ramme på pengepungen nu. Røvsvin :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 11/04-23 00:04, rettet 11/04-23 00:23 
Jeg sidder bare og spiller det stille og roligt, og er lige startet på Chapter 9. Får aldrig et behov for at bruge microtransactions i spillet; Jeg klarer det aldeles fint, med at få mine egne monetos i spillet, bare ved at spille og udforske. Pistol og kniv har jeg opgraderet fuldt ud nu, og det går fint.

Har ikke ondt i røven over, at Capcom har valgt, at give mindre gode spillere muligheden for at få bedre udstyr, hvis de gider betale for det.

Ha ha, jeg spiller endda på Assisted, så vælter mig i penge, udstyr og våben. Det eneste jeg har slået fra, er aim assist, da den var lidt aggressiv. Plus, jeg har droppet de vilde våben, og spiller det, som jeg spillede RE 4 - med pistol, shotgun og sniperriffel, og en god håndfuld flashbangs, til flokke af Ganados med hovedproblemer.

Det er sgu vildt, at Capcom, når man starter nyt spil, anbefaler folk som HAR spillet RE4 i 2005, at spille det på Professional, og har man IKKE spillet RE4 før, bør man spille på Normal. Jeg starter sgu ikke på Professional i dag, og lader spillet give mig et nyt røvhul i løbet af fire sekunder. Er blevet for gammel til stress i spil, så det bliver på Normal, når jeg har gennemført det på Assisted.

EDIT: Jeg synes ikke det er overdrevet at foreslå, at sværhedsgraden i RE4 på Normal Vs. RE4 Remake på Assisted, er tæt på at være det samme. Man kunne kun vælge Normal på RE4, første gang man spillede det. Bagefter blev Easy tilgængeligt - På PS2. På Gamecube mener jeg, at man kunne vælge Easy med det samme, eller så var det omvendt.

Jeg har aldrig spillet det på Easy - det gad jeg trods alt ikke. Men en lille håndfuld gennemførsler på Normal senere, og jeg synes vitterligt, at RE4 Remake på Assisted, virker ca ligeså svært som originalen på Normal. Underforstået - det er egentligt ikke decideret svært, og i og med RE4 havde en smart adaptive difficulty, som justerede gameplay, ammodrops, healthdrops osv, og gav spilleren mere, samt sænkede sværhedsgraden, hvis man begyndte at have problemer, og spille knapt så godt, så har jeg indtrykket af, at jeg får ca ligeså meget modstand, ammodrops, healthdrops osv på RE4 Remake, på Assisted. I hvertfald indtil videre.

Det er i hvert fald samme design filosofi, som Capcom bruger i RE4 Remake, som i originalen: De vil gerne have at man gennemfører Resident Evil 4. Det er ikke et spil som straffer spilleren, og slår spilleren oven i hovedet, med urimelige difficulty spikes og generel høj sværhedsgrad. Med mindre man selv ønsker det, og spiller på højeste sværhedsgrad.
Bede-xBede-xSkrevet 11/04-23 00:22, rettet 11/04-23 00:42 
Konsolkongen>Det er ikke noget forsvar eller forsøg på at ligegyldiggøre det.

Jeg forstår sagtens, hvad du mener.

Hele tankegangen om, at forbrugeren ikke må vide, hvad de køber, skal der dog gøres noget ved. I princippet er der højt til loftet over, hvad de kunne patche ind (eller ud) og firmaerne ved fint hvad de laver, når det holdes fordækt og så følges op med en patch, efter spillet er købt. Det trænger til mere lovgivning på området.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/04-23 00:54 
Dunwich>
Det er sgu vildt, at Capcom, når man starter nyt spil, anbefaler folk som HAR spillet RE4 i 2005, at spille det på Professional, og har man IKKE spillet RE4 før, bør man spille på Normal. Jeg starter sgu ikke på Professional i dag, og lader spillet give mig et nyt røvhul i løbet af fire sekunder. Er blevet for gammel til stress i spil, så det bliver på Normal, når jeg har gennemført det på Assisted.

De anbefaler at man spiller det på Hardcore. Professional unlocker man først efter gennemførsel :)

Jeg synes at Hardcore føltes meget som sværhedsgraden i originalen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 11/04-23 09:18 
Ups, ja det har du helt ret i. Det er selvfølgelig Hardcore og ikke Professional til at starte med. Jeg var også meget træt i går ;)

Altså, jeg genstartede fra Normal til Assisted, fordi jeg spillede helt forkert, første gang jeg spillede det, så tænker, at jeg godt kan klare Normal, når Assisted er gennemført - det håber jeg da!

Har du gennemført det på Hardcore, og hvad syntes du om det?
DunwichDunwichSkrevet 11/04-23 09:40 
Bede-x>
Pay to win. Dvs. den slags der påvirker gameplay.

EDIT: Artikel omkring dem: https://www.polygon.com/23674468/resident-evil-4-remake-microtransactions-mercenaries-mode

Betaler for at vinde hvad, helt nøjagtigt? RE 4 er et singleplayer spil, og om der sidder 12 årige eller 70 årige novicer derude, som gerne vil have en hjælpende hånd i spillet, med eventuelt en bedre shotgun, eller hvad ved jeg, kan du vel ret beset være ligeglad med?

Det er ikke et online spil det her, hvor de vinder over dig, med bedre våben de har købt for rigtige penge. Det er bare et singleplayer spil, hvor de får nogle våben tidligere, og det betaler de så for, fordi de vælger at betale for det. Og så vidt jeg ved, så kan man bruge sine egne penge på lige præcist hvad man har lyst til, uden andre skal blande sig i det.

Du skriver længere nede, at du ønsker bedre lovgivning på området; Vil du vitterligt lovgive på, hvad mennesker bruger deres egne penge til.

Sådan et formynderi synes jeg ikke vi skal have.
SumezSumezSkrevet 11/04-23 09:53, rettet 11/04-23 09:57 
Det er vel ikke så meget et spørgsmål om det er "unfair", som det er et spørgsmål om en klam forretningsmodel for computerspil? En ting er at betale for et færdigt kreativt produkt med en masse velgjort indhold. At betale ekstra for at justere tallene i det produkt man allerede har købt, tillægger i mine øjne ikke noget ekstra værdi - det er blot at vride kunderne for penge.

Endnu værre selvfølgelig hvis det også påvirker balancen i spillets design (om det så er SP eller MP), men lyder i det mindste til at det ikke er voldsomt.
Helt generelt synes jeg dog at hvis et spil på *nogen* måder er i stand til at retfærdiggøre en tilgang der hedder "jeg har brug for at opgradere en ting, og vil ikke gøre det via at spille spillet, så jeg vil betale mig til det", så er det ikke skide tiltalende for mig personligt - synes det er lidt ulækkert så mange genrer der helt unødvendigt har fået trukket exp grinding og stats nedover hovedet, kun for at kunne strække oplevelsen så tyndt som muligt. :)
Om ikke andet skulle det da som minimum i hvert fald være så SJOVT at opgradere sine ting at det aldrig ville give mening at betale sig til det...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 11/04-23 09:59, rettet 11/04-23 10:05 
Jmog>
Jeg kan ikke holde Jim ud. Hvad slags microtransactions snakker vi om?

I ca 18 minutter, snakker han om, at en exclusive upgrade ticket til et våben, koster 30 spinels i spillet, og at han synes det er unfair, hvis han skal grinde i spillet, for at optjene det antal spinels.

Det er svært at tage ham seriøst.

EDIT: Jeg har haft i omegnen af 20 spinels, som jeg fandt ved at finde treasures og alt muligt andet. Det er altså ikke svært.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/04-23 09:59, rettet 11/04-23 10:02 
Dunwich> Det er super godt at det her ikke påvirker dig, det gør det heller ikke mig direkte. Men overvej at det kan ramme andre mennesker unødvendigt på pengepungen, mennesker med FOMO-problemer der kan blive fristet til at spendere løs. Jeg synes egentlig Sterling forklarer problematikken glimrende i videoen og jeg kan ikke forstå hvis man på nogen måde kan forsvare det.

Det er heldigt at spillets balance ikke er skruet helt skævt for at presse folk til at købe sig udenom grinds, det var i hvert fald ikke mit indtryk i min gennemspilning. Men hvem siger at de ikke skruer på det i en fremtidig patch eller i næste spil? Hvis folk tager den slags i forsvar frygter jeg at det vil have ødelæggende konsekvenser for serien fremover.

Mht. sværhedsgrad så spillede jeg på Hardcore.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 11/04-23 11:58 
Dunwich>
Du skriver længere nede, at du ønsker bedre lovgivning på området; Vil du vitterligt lovgive på, hvad mennesker bruger deres egne penge til.

Jeg læser det som lovgivning om, hvad man må og ikke må patche ind *efterfølgende*.
Der er to separate problematikker her.
j/k
silverstarsilverstarSkrevet 11/04-23 13:00, rettet 11/04-23 13:07 
Enig, micro-transactions/MT er IMO en klam måde at få vredet de sidste penge ud af forbrugeren.
Men det der er ekstra ulækkert er, når de som her udgiver spillet uden MT og får reviews på det grundlag, og først derefter patcher MT ind i spillet.
De ved udmærket godt at de havde fået dårligere reviews med MT i spillet fra dag 1, og at de så kan indføre det kort efter udgivelses-datoen uden de store represalier.
Jeg forstod det som at det var den finte der evt skulle kigges på, og det synes jeg er ganske reelt, da slutproduktet kan ændre sig meget med indførsel af MT.
Man kunne f.eks. vælge at give forbrugeren mulighed for at returnere spillet og få pengene tilbage, hvis der indføres en anden betalingsmodel ala MT som basalt ændrer på det produkt man oprindeligt har købt.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
DunwichDunwichSkrevet 11/04-23 13:43 
Jeg har lige opdaget at der er microtransactions i RE Village; Det anede jeg ikke, selv efter to gennemførelser. Så det er ikke ligefrem noget de tvinger ned i halsen på folk.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/04-23 13:51 
Det kan jeg ikke se skulle være tilfældet på PS Store. Link?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 11/04-23 13:51 
Jeg har ikke noget link; Jeg læste det bare, og har ikke tjekket det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/04-23 13:56 
Okay, jamen så passer det heldigvis nok ikke :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 11/04-23 14:11 
Ha ha, ja det kan sagtens være :-P Tænker, at du måske får det tjekket inden jeg gør, men hvis jeg gør, skal jeg nok poste det her.
Bede-xBede-xSkrevet 11/04-23 14:48, rettet 12/04-23 15:01 
slk486>Jeg læser det som lovgivning om, hvad man må og ikke må patche ind *efterfølgende*.
Der er to separate problematikker her.

Ja, det var det, jeg skrev om. Det andet er en separat problematik, som også sagtens kan diskuteres, for jeg er bestemt ikke enig i, at vi kan være ligeglade med hvad og hvordan der bliver solgt til tolvårige. Nu er Resident Evil målrettet et ældre publikum, så det er lidt noget andet.

Men det jeg udtalte mig om, var ideen om spil/softwares omskiftlighed og ens begrænsede brugsrettighed til det. Selv om det er tilfældet, bør der stadig være grænser for, hvor meget man kan dække sig ind under det, når de pågældende valg træffes med forsæt for at vildlede forbrugeren. Det handler ikke bare om, at et spil i dag er en størrelse i konstant udvikling. Det handler om at udnytte det faktum, til at sikre sig, at køberen ikke ved, hvad der bliver købt.

Hvad er rimeligt, at man kan tillade sig at patche ind og ud, før vi kan tale om forbrugeren burde have en refunderingsmulighed?

Her er det microtransactions, der bliver patched ind.

Vi har set Ubisoft, benytte én progressions model in-game til anmelderne og når så spillet udkommer, skifter progressionsmodellen for forbrugeren med en patch, samtidigt med at de introducerer microtransactions, så man kan betale sig fra grindingen. Selv hvis du som køber, grundigt studerer et eventuelt køb, ved at læse/se previews og anmeldelser, som er noget nær den eneste måde at få information om spillet på før udgivelse, ud over hvad producenten distribuerer, så kan det alligevel ikke hjælpe dig, for reglerne for spillet skifter, når du har købt det.

Eller tag Ark som er oppe lige i øjeblikket, som godt nok er en anden type sag, men alligevel relevant her. Jeg har ikke nærstuderet sagen og kun set den måde spilmedierne præsenterer det på, så følgende er med fuldt forbehold for eventuelle fejl. Deres lead designer og stifter af studiet går ud og lover en gratis opgradering af spillet til UE5:

Resident Evil 4 Remake

Så kan man jo gladeligt gå ud og købe spillet, men efter man har købt det, kommer de ud og siger, at upgraden kommer til at koste først $50 og efterfølgende ændrer de det til $60. Så sætter de trumf på: Det Ark du købte, efter de havde lovet en gratis update til UE5 på sociale medier, det lukker de nu de officielle servere for, men den nye version på UE5 - som du kan købe til $60 - får officielle servers i stedet for.

Jeg er fuldt med på at software hele tiden forandrer sig i dag, at produktions vanskeligheder kan gøre, at man ikke kan levere det, man troede man kunne og at gammelt software ikke nødvendigvis er kompatibelt med nyt, så nogle gange er man nødt til at skifte store dele af basen ud. Men der bør alligevel være grænser for, hvornår et køb kan forlanges opretholdt.

I princippet kunne Capcom fjerne muligheden for at grinde sig til upgrades og introducere en patch, hvor de kun kan købes, ellers så må man leve med starter udstyr. Eller de kunne gå endnu længere. Der savnes en større diskussion omkring, hvornår der er tale om almen software omskiftelighed og udvikling, som er et grundvilkår for spil i dag og hvornår der eventuelt er tale om vildledning eller omstændighedsskift ifm. købet.

Har ikke tid til at uddybe mere, men ville bare påpege, at jeg mente det, som slk486 skrev :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 18/04-23 10:53 
Jeg gennemførte det i går, på lige over 22 timer og en B rank, samt elskede stort set hvert minut af det.

Tog mig rigtig god tid, og missede kun een enkelt blue medallion til sidst, ved et uheld. Den må jeg tage næste gang.

Lige så meget som jeg frygtede sidequests og andre opgaver, inden jeg startede, ligeså afhængig blev jeg næsten af dem, og det toppede nok for mig, efter jeg havde gennemført Ashley’s mission, og kom i tanker om noget jeg havde set, og en ting i Leon’s inventory bagefter. Lige der, om det var tiltænkt fra designernes side eller ej, fik spillet lige et Metroid twist. Og belønningen er det værd.

De nye fjender var fede. Armadura, synes jeg var tilfredsstillende at tage ud, og måden de store bliver brugt på, og taktik man kan bruge mod dem, er godt udtænkt. Brutes var heller ikke et dårligt indspark, og da de bliver brugt lidt mere, sammen med andre fjender, mixede det tingene lidt ekstra op. Ikke noget super vildt, men stadig sjovt at kæmpe mod.

Det er dejligt, at man kan sælge alt, man ikke bruger længere, og at alt har en værdi for Merchant. Jeg endte faktisk med at holde rigtigt meget af Merchant i Remake; Hans dialog og kommentarer var virkeligt gode, og ofte sjove. Thumbs up for ham!

Og apropos Merchant, værdi, penge osv; Jeg stødte ikke på microtransactions nogle steder i spillet. Hverken i menuer, eller knapper jeg kunne trykke på noglesteder - heller ikke i undermenuer eller under Buy, Sell, Trade osv, hos Merchant. Der var intet. Så gætter på, at hvis man vil rode med dem, så er det under Xbox Store, helt uden for spillet, at det foregår. Anyway, jeg føler det er et non issue, så tag en chill pill, Jim Sterling.

Mere apropos omkring tings værdi osv: I løbet af mit første playthrough, havde jeg to gange, samlet så mange spinnels, at jeg kunne have købt i hvert fald en, og måske endda to af de Upgrade Tickets.

Til gengæld, havde jeg samlet så mange penge, at jeg besluttede at opgradere min Red 9 i stedet, udelukkende med penge, samt opgradere den yderligere, med 100.000, så den blev extra fully maxed out(!) Den blev mit foretrukne håndvåben - som i original spillet - og da den var totalt maxed out i Remake…oh my! Så fedt! Det er ikke utænkeligt, at jeg vil prøve at få den achievement, hvor man gennemfører spillet, kun med pistol og kniv (min kniv er også fully upgraded btw). Meeen, jeg ved nu ikke om jeg tør.


Kritikpunkter: Novistador er ikke de fedeste fjender i RE 4; Dem har jeg aldrig været helt vilde med, men kunne vist egentligt bedre lide dem i originalen, fordi de mest befandt sig på jorden, og shotguns var gode mod dem. I Remake er de meget i luften, og selvom de ikke giver meget skade, fandt jeg dem stadig lidt irriterende.

Ramon Salazar bossen, havde jeg det lidt svært med; Havde problemer med at læse dens angreb, og selv på Assisted tager den godt med ens health, hvis man ikke passer på.

Regenerador, som var dejligt skræmmende i originalen, er det heldigvis stadig her, men jeg følte lidt, at de blev brugt lidt rigeligt, på tidspunkter, hvor jeg fornemmede, at det var det, med dem. Det fede er dog, at jeg opdagede, at man lidt kan stealthe dem, på et senere tidspunkt i spillet. Hvilket faktisk var fedt, i og med en eventuel kamp der, måske ville have været et loosing battle, for mit vedkommende, og ikke noget jeg ville orke at bruge al min riffel ammo på.

Kæmpe plus: Efter gennemførelse, uanset sværhedsgrad, kan man starte New Game + på den sværhedsgrad man ønsker, og få alle våben og udstyr med. I originalen, kunne man kun genstarte New Game + på den allerede gennemførte sværhedsgrad, og så få sine våben og udstyr med. Det gjorde ikke en masse godt for sværhedsgrad og udfording, i det nye spil man startede. Men i Remake, er jeg lige begyndt på Hardcore, og kører på med min Red 9 fra begyndelsen. Jeg skifter sikkert til en af de andre pistoler, og får den maxed out også.

Så det var Resident Evil 4 Remake. Rigtig, rigtig godt, og helt i originalens ånd. Bedre end originalen? Jeg synes faktisk de komplimenterer hinanden så godt, at jeg for tiden synes de nærmest er lige gode.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-23 11:22 
"Og apropos Merchant, værdi, penge osv; Jeg stødte ikke på microtransactions nogle steder i spillet. Hverken i menuer, eller knapper jeg kunne trykke på noglesteder - heller ikke i undermenuer eller under Buy, Sell, Trade osv, hos Merchant. Der var intet. Så gætter på, at hvis man vil rode med dem, så er det under Xbox Store, helt uden for spillet, at det foregår. Anyway, jeg føler det er et non issue, så tag en chill pill, Jim Sterling."

Det er korrekt at man skal igennem PS eller Xbox store, men det gør det ikke okay. Det vil stadig friste nogle og det er et uforsvarligt forsøg på at tjene lette penge. Et andet problem er jo at de har patchet det lort ind flere uger efter udgivelse for at det ikke skulle have negativ indflydelse på anmeldelser og dermed antallet at solgte spil. Capcom prøver grænser af her, og hvad gør de ikke næste gang? Som tidligere skrevet så er jeg meget bekymret for serien fremadrettet. Hvis RE5 remake står for skud næste gang kan jeg forestille mig al muligt klamt de kunne finde på at inkludere i sådan et multiplayer-tungt spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 18/04-23 11:27 
Det ville være helt tosset at remake alle RE spil *undtagen* Code Veronica, men jeg ville ikke blive overrasket hvis Cacom gør det :P

Glæder mig til RE6make.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-23 11:36, rettet 18/04-23 11:37 
Enig, jeg håber også meget på Code Veronica som er et af seriens bedste. Jeg synes bare aldrig det spil har fået den opmærksomhed det fortjente så det ville ikke overraske hvis de skippede det, og CV udkom trods alt noget før RE4 gjorde, så det burde vel være sket allerede? :(

De må MEGET GERNE skippe remakes af Revelations-spillene :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 18/04-23 15:45, rettet 18/04-23 15:48 
Konsolkongen>
Det er korrekt at man skal igennem PS eller Xbox store, men det gør det ikke okay. Det vil stadig friste nogle og det er et uforsvarligt forsøg på at tjene lette penge.

Er det ikke bare mersalg, som _alle_ butikker bruger overfor deres kunder, når de kan? Skal det så også forbydes, fordi nogle mennesker bliver fristet, og bruger halvtreds kroner mere, end de oprindeligt havde tænkt sig, på en 6 pak Twix barer i Elgiganten?

Måske køber de folk ekstra ting i f.eks RE 4, fordi de _gerne_ vil have de ting, og bruge dem i spillet; Måske vil de gerne have en "edge" i spillet, og kan de ikke bare gøre det i fred og ro?

Jeg kunne forstå det, hvis vi i stedet gjorde MLM og Herbalife ulovligt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-23 15:47 
Du misser fuldstændig pointen synes jeg. At de patcher det ind senere med vilje fordi det er objektivt klamt.

Igen, det er godt det ikke påvirker dig, men det betyder altså ikke at det ikke har negativ indflydelse på andre og at det kan koste dem penge de ikke havde behøvet bruge.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 18/04-23 16:02 
Ting som har negativ indflydelse på andre, skal altså forbydes, mener du?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-23 16:06 
Hvis det er skadeligt for nogle som microtransactions kan være? Ja for helvede :O

Der er masser af eksempler på folk der er blevet ruineret af det lort. Resident Evil er slet ikke så slemt som de værste spil, endnu, men at bagatellisere det fordi det måske ikke påvirker én selv, synes jeg er en sørgerlig indstilling at have.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 18/04-23 16:11, rettet 18/04-23 16:18 
Har du overvejet, om de folk som lader sig ruinere at noget så idiotisk som mersalg, MLM og Herbalife i virkeligheden er snotdumme, og ville lade sig selv ruinere alligevel?

Hvis folk lader sig selv ruinere af microtransactions i computerspil, så er det måske mere dem selv der har nogle problemer, som der bør ses på.

Der er _ingen_ som tvinger nogen til at købe noget, med en pistol for panden.

EDIT: Jeg er stor modstander af creepy mobilspil, som gemmer sig bag pay to win schemes og småbeløb af rigtige penge, for at fortsætte spillet - spil som i forvejen er skruet sådan sammen, at man praktisk talt ikke kan komme nogle steder i dem, uden at betale, og spillet i forvejen udgiver sig for at være gratis. DET lort har jeg noget i mod.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-23 16:18 
Jeg synes ikke der er grund til at fortsætte snakken. Du lader ikke til at besidde forståelse eller medfølelse for andre mennesker i den her sammenhæng.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 18/04-23 16:24 
"Jeg synes ikke der er grund til at fortsætte snakken. Du lader ikke til at besidde forståelse eller medfølelse for andre mennesker i den her sammenhæng."

Jeg synes derimod, at du skal komme med argumenter snart, i stedet for stråmænd, mod dem du svarer.
DunwichDunwichSkrevet 18/04-23 18:32 
Konsolkongen>
Der er masser af eksempler på folk der er blevet ruineret af det lort.

Jeg blev nysgerrig og lavede Google søgningen.

https://www.google.dk/search?q=people+ruined+by+microtransactions&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da-dk&client=safari#ip=1&sbfbu=1&pi=people%20ruined%20by%20microtransactions

Ingen mennesker, men spil.

Vil du skrive om de eksempler på mennesker som er blevet ruineret af microtransactions?
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 18/04-23 18:37 
Forælder til børn der spiller fifa/fortnite :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
EltanEltanSkrevet 18/04-23 21:08, rettet 18/04-23 21:09 
Så må forældrene jo sikre sig mod misbrug af deres konto/kort...

Jeg er helt med Dunwich her og ser ikke problemet, folk der køber sig fattige i microtransaktions, havde nok også gjort alligevel og endt i luksusfælden.
Soren47Soren47Skrevet 18/04-23 22:16 
Det er vist reelt en filosofisk diskussion/ideologisk diskussion i er begyndt på ;)
Lyder som noget diskussion om positiv og negativ frihed:
https://plato.stanford.edu/entries/liberty-positive-negative/
FancyPantsFancyPantsSkrevet 19/04-23 01:53 
ChronoSousa>
Forælder til børn der spiller fifa/fortnite :D

Smølfebær!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-23 08:51 
Dunwich> I dit eget google-link optræder der eksempler på det jeg skriver… har du ikke kigget det igennem før du satte det ind her?

Jeg gider ikke bruge yderligere tid på det her.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 19/04-23 11:17 
Nej, jeg fandt desværre ingen eksempler, som understøttede din påstand om følgende : "Der er masser af eksempler på folk der er blevet ruineret af det lort", som du ikke har givet eksempler på endnu.
DunwichDunwichSkrevet 19/04-23 11:22 
Eltan>
Så må forældrene jo sikre sig mod misbrug af deres konto/kort...

Tofaktor godkendelse er vejen frem, og jeg kan ikke forestille mig, at der stadig er nogen som ikke tilbyder det, som en del af deres service. Apple gør, og det ved jeg har reddet flere fra en stor regning, når deres børn har brugt kreditkortet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-23 11:42 
Dunwich>
Nej, jeg fandt desværre ingen eksempler, som understøttede din påstand om følgende : "Der er masser af eksempler på folk der er blevet ruineret af det lort", som du ikke har givet eksempler på endnu.

Som allerede skrevet er der i dit eget link eksempler også herpå, og at din google-søgning ikke øjeblikkeligt giver hundredevis af resultater er ikke ensbetydende med at min påstand er forkert. Nu må du altså holde op.
Et godt råd når du søger information på nettet er at omformulere søge-teksten og prøve igen hvis der ikke dukker noget brugbart op:

Masser af eksempler
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 20/04-23 09:36 
Vi kan godt blive enige om, at det virker lidt upassende i Resident Evil 4, men da det er menuer og options jeg aldrig kommer til at bruge, er det ikke noget som kommer til at have en indflydelse på min nydelse af spillet.

Jeg fornemmer, at det er noget corporate har tvunget ind i spillet, og altså ikke noget udviklerne selv har ønsket skulle patches ind i spillet, efterfølgende; Har udviklerne selv taget denne beslutning om microtransactions, begynder deres moral at vakle, særligt hvis det går fuldstændig overboard med betalingspakker til spillet.

Vi kan sagtens blive enige om, at det er dårlig stil, at tvinge ludomani lignende koncepter ind i spil; Det er det jeg er modstander af, ift. mobilspil der dækker sig under at være gratis, men bombarderer brugeren med klamme beskeder om at købe dit og dat, for at kunne spille videre. Jeg ved faktisk ikke om det eksisterer mere, eller om der blev lovgivet på området tidligere. Danmark har normalt ret strikse regler, på mange områder, og det har været i medierne flere gange, så forestillede mig, at den type upassende mobilspil, var en saga blot nu, men ved det som sagt ikke.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/04-23 21:07, rettet 20/04-23 21:08 
Det tror jeg vi er meget enige om :) Jeg ved ikke hvad regler der gælder for den slags i Danmark, det er mange år siden jeg har spillet noget på min mobiltelefon af blandt andet den grund.

Jeg mener at Belgien har blokeret for al loot box-halløjet. Det ville jeg ønske at Danmark også gjorde.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 25/04-23 10:35 
https://www.residentevil.com/re4/en-us/topics/update/?fbclid=IwAR0vZAxtaQIpbZ1ghGzLmVSzBnXV96rh6zKiHfr8Horar1xzhoxUeYzrNF8

Ny update. Jeg har ikke haft tid til at installere den endnu.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/12-23 11:52 
Gratis VR mode er kommet til PS5. Har ikke prøvet det endnu.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 19/12-23 19:44, rettet 19/12-23 19:44 
Det er pisseflot i VR. Og super stemningsfuldt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/01 01:09 
Og mega kewl :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01 11:16 
Hvor langt er du kommet i VR Jmog? Jeg er snart ved slottet. Hytten var mega fed at kæmpe sig igennem :D

Har du nemt ved at snipe? Jeg synes det kan være lidt svært at få et skarpt billede når man lukker venstre øje, men når det virker, så virker det rigtig fint.

Jeg havde købt sådan nogle VR Optician linser uden styrke bare for beskyttelse af det dyre legetøj, men dem var jeg nødt til at tage ud, for med dem kan jeg ingenting se igennem kikkertsigtet på riflen. Det er underligt for billedet er ellers skarpt nok ved normal brug.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 28/01 23:22 
Jeg har faktisk kun spillet det op til og med første village encounter. Jeg skulle bare lige prøve det i ren nysgerrighed, da jeg gerne vil spille RE8 færdigt først. Hvilket trækker en del ud, da jeg har masser af andre spil i backlog, som jeg vil spille først :-D

Jeg skal have gjort Crossfire og Vampire færdigt før jeg kaster mig over RE8 tror jeg. Og så er der alle de spil jeg er igang med på Quest. Det er ikke nemt at følge med. VR drukner i gode spil.
97 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig