X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Resident Evil 4 Remake


Svar
BeanoBeanoSkrevet 03/06-22 13:36 
Trailer til remaken af RE4 som udkommer marts 2023 på PS5, XBSX og PC. Ser heldigvis ikke ud til at være cross-gen.

https://www.youtube.com/watch?v=j5Ic2z3_xp0
97 emne(r).
1 2 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 03/06-22 13:36 
Trailer til remaken af RE4 som udkommer marts 2023 på PS5, XBSX og PC. Ser heldigvis ikke ud til at være cross-gen.

https://www.youtube.com/watch?v=j5Ic2z3_xp0
SumezSumezSkrevet 03/06-22 18:00 
Er det heldigt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/06-22 18:26, rettet 03/06-22 18:26 
Ja da. Jo før de gamle konsoller droppes jo bedre. De holder udviklingen tilbage og ofte er lastgen-versioner af crossgen-spil meget dårlige.

Resident Evil 8 på PS4 kører f.eks all over the place og vil være noget rod at spille.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 04/06-22 09:10 
Præcist :)
SumezSumezSkrevet 04/06-22 10:21 
Man kan også vende den om og sige at jo længere der skal gå før man føler sig nødsaget til at købe et dyrt skrummel af en PS5, jo bedre :) Allerbedst hvis det kan vente til en ny SKU.

Men det er jo ikke det tråden skal handle om. Jeg er egentlig ret nysgerrig over hvad man reelt kan gøre ved et RE4 remake. Der er mange ting i spillet jeg synes kunne være gjort bedre, men det er finjusteringer, ikke en total omvæltning.

Ud fra den begrænsede teaser, ser det dog umiddelbart ud til at de vil fokusere noget mere på gyser-aspektet, hvilket kunne være en meget interessant alternativ tilgang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/06-22 10:43, rettet 04/06-22 10:47 
Jeg tror du bliver skuffet hvis du forventer prisfald på konsollerne. Jf. Digital Foundrys snak om cost per transistor så er der ikke noget der tyder på at priserne kommer til at falde foreløbig. Jeg ville også være overrasket hvis Sony ikke tager et enormt tab per solgt konsol. Set i forhold til PC hardware er nuværende generation af konsoller latterligt billige.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 04/06-22 11:00 
Endnu en årsag til at holde fast i PS4 :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/06-22 11:14 
Jep, hvis du ikke vil spille de nye spil alligevel kan det jo være ligemeget.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 04/06-22 11:15 
Konsolkongen>
Jeg tror du bliver skuffet hvis du forventer prisfald på konsollerne. Jf. Digital Foundrys snak om cost per transistor så er der ikke noget der tyder på at priserne kommer til at falde foreløbig.

I hvert fald ikke officielt i mindst 1 1/2 år, men det bliver meget nemmere at få fat i en PS5 konsol så "scalper-overpriserne forsvinder og standarden falder til ca. 4K jeg selv gav :)
JmogJmogSkrevet 04/06-22 22:23 
Det ville være ekstremt tåbeligt at sænke prisen de næste par år på PS5, når de uden problemer kan sælge alt hvad de laver til fuld pris.

Og når PSVR2 kommer i starten af 2023, så kommer der en øgning af efterspørgsel igen.
SumezSumezSkrevet 16/09-22 07:37, rettet 16/09-22 14:32 
Resident Evil 4 Remake

Det var heldigt
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/09-22 13:33, rettet 16/09-22 13:33 
Tja, det bliver nok en dårlig version med vanvittig variabel framerate som RE VIII som er dårligt på alle PS4-maskiner, samt RE2 og 3 som virkelig burde spilles på Pro.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 16/09-22 14:46 
Det eneste af dem jeg har prøvet var RE2 på en base ps4, og det kørte ganske fornuftigt. Rigtig flot spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/09-22 14:56 
Det er jeg godt nok ikke enig i. Frameraten er all over the place, det synes jeg ikke er fornuftigt :)

https://youtu.be/8KR3WEUMru8?t=742
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 17/09-22 11:45 
Jeg synes det er fremragende at der er folk som dig der sætter krav og går op i detaljerne, men hvis RE2 på PS4 er baseline for en "dårlig konvertering", så kan jeg roligt sige at det ikke rør mig hvis RE4 bliver ligeså "dårligt" :P
For mig betyder det mere hvordan spillet føles at spille, end hvad der står på en graf i bunden af skærmen, og jeg syntes ikke RE2make led under nogle komprimiser. Der findes massere af langt mere simple og/eller grimmere spil der kører meget mere ad helvede til på den maskine.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/09-22 11:48, rettet 17/09-22 11:53 
Men det er også min pointe. Det føles objektivt dårligere at spille når frameraten varierer, da det påvirker inputlaggen.

Edit: Og det er selvfølgelig sværere at ramme præcist når et spil hakker :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 20/09-22 21:13, rettet 20/09-22 21:14 
Det her vil jeg glæde mig vildt meget til! Fedt :D
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 21/09-22 10:33 
Nu har jeg kun set den reveal trailer af R4 Remake, men er det kun mig som tænker at noget af den oprindelige signatur i R4 er udvandet. Det ser flot og detaljeret ud, men det originale R4 kunne jeg kende på 200 meters afstand med sin loyale grå/brune tone-of-voice der gav spillet en unik stil. Det er som om R4 Remake er mindre genkendeligt for mig.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 21/09-22 11:19 
Uanset hvad tænker jeg også de er nødt til at gøre noget helt nyt ved spillet før at en remake kan være relevant. Det originale spil er stadig flot at se på, og fungerer spilmekanisk solidt.

Når man tænker på hvor meget der blev pillet ved deres RE1, 2 og 3 Remakes, synes jeg også der er lagt i kakkelovnen til en tilsvarende nytænkning her, og ud fra den lille smule vi har set, lugter det som jeg nævnte tidligere også af at der kommer til at være et større "horror" fokus i denne udgave.
Jeg tror ikke tanken på noget tidspunkt har været at det nye spil skal "erstatte" det originale RE4.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/09-22 11:23 
Det er præcis hvad jeg håber. Capcom har været vanvittigt gode til at lave remakes der er anderledes nok til at de ikke overflødiggør de gamle udgaver :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 21/09-22 12:10 
God vinkel :)
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 22/09-22 18:25 
Har vi overhovedet set gameplay? Det ultrakorte klip af landsbyen lignede da i visuel tone meget godt det oprindelige bare med moderne fidelitet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/09-22 18:42 
Det tror jeg ikke de har vist noget af endnu, men mon ikke de blot fortsætter stilen fra 2 og 3 remake :)

De holder noget Resident Evil showcase næste måned, der går rygter om at de dropper en demo af 4'eren der.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 23/10-22 12:17 
Har søge rundt på nettet , men kan ikke rigtig finde nogle der sælger collector edition (med figure) her i EU til pre ordre.

Hvis i ser en butik som har denne til pre ordre ? Så må i godt smide et link. Tak.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 17/03-23 16:32 
Spillet bliver pænt modtaget :D

https://www.metacritic.com/game/playstation-5/resident-evil-4
DunwichDunwichSkrevet 23/03-23 09:56 
Jeg er i gang med endnu en gennemspilning af originalen, og er ikke imponeret over det nye - baseret på demoen, som jeg har spillet og gennemført.

Flere ting jeg ikke bryder mig om, men særligt styringen og tempoet nager mig.

Vedr. styringen mangler der en løbe/gå knap, som burde ligge midt i mellem det der er i demoen, for pt. føles det som om Leon enten går alt for langsomt, når man udforsker, og løber alt for hurtigt, når man lige vil lave et hurtigt sprint. Det er godt nok bekymrende, at sådan en mangel, finder vej til, hvad jeg formoder er, en meget sen / ny demo, som sandsynligvis vil ligne det fulde spil meget.

Der er ikke meget ved demoen, som føles elegant - som originalen gør, på snart sagt alle punkter; Originalen er baseret på, at man interagerer med miljøer og fjender på sådan en måde, som styringen er minutiøst designet efter - som særligt fjenderne og deres mønstre er designet efter. Sådan virker det overhovedet ikke som om, det er tænkt på i remaket. Fjenderne løber alle sammen, og det er sikkert derfor at Leon kan løbe virkeligt hurtigt, bare for at countre det. Men når fjenderne kan løbe ca ligeså hurtigt, så er de oppe i ansigtet på spilleren, nærmest ligesom man laver et quick turn og vil face dem.

Jeg er helt med på, at tempoet helt bevidst er skruet op i remaket, ellers ville det virke underligt, eftersom hele spillet er baseret på en friere 3D styring, og hele designet af spillet er lavet derefter, men jeg savner elegancen ved originalen, og ikke det næsten skizofrene tempo, som i hvert fald demoen præsenterer mig for, i remaket.

Og så er der noget med at styringen i Xbox versionen, ikke er så skarp og præcis som den burde være. Noget med accerelation og deadzone, som går alt for meget ud over sigtet, som demoen har problemer ved. Jeg ved af gode grunde ikke, om det fulde spil har samme problemer.

Hvordan kan de i øvrigt få sig til at tage over 500 kr, for remaket? Metroid Prime Remastered, koster lige under 300 kr.

Så nej tak, indtil videre, herfra. Men det kommer garanteret på tilbud, inden alt for længe. Det gør Capcom altid, med Resident Evil spillene.
BeanoBeanoSkrevet 23/03-23 11:31, rettet 23/03-23 11:32 
Dagens pristip. Proshop har det til 399,- (PS5/Xbox) + forsendelse :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/03-23 13:02, rettet 23/03-23 13:05 
Tak for tippet :) Jeg er super klar på spillet efter demoen.

Sammenligningen mellem Metroid Remastered og Resi Remake er i øvrigt dårlig.

Metroid er blot det samme spil med et friskt lag maling og bedre kontrol. Det er rigtig flot, men der er intet arbejde lagt i det sammenlignet med Resi 4 Remake.
Jeg håber at Resi 4 Remake er anderledes nok til at jeg kan gå tilbage og spille originalen også og få en tilpas anden oplevelse. Præcis som med 1, 2 og 3 remakes vs originalerne.

Med Metroid kommer jeg aldrig til at spille GameCube-versionen igen, da spillet er identisk med.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 23/03-23 15:14 
Konsolkongen > Sikke en gang vås du skriver, om Metroid Prime Remastered. Alle spillets assets osv er nye. GameCube versionen ligner et tyve år gammelt spil ved siden af.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/03-23 15:20 
Jeg skriver også at det er flot, men man skal være noget indbildsk hvis man ikke kan se at der er lagt langt mere arbejde i Resi 4 som er et Remake :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 23/03-23 16:49 
Sidder og spiller RE4
Det er sat helt nyt op, som hvad jeg forstår , hvad Remak er.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DunwichDunwichSkrevet 23/03-23 22:26 
Impressions fra tråd jeg følger andetsteds. Det er derhenad, hvad jeg lidt frygtede, at spillet ville kunne være, og hvad det ville indeholde, af nye tiltag og designvalg.

Mid chapter 2 and it's a bit of a weird one so far. I feel like nearly everything they've added, mechanically, is completely surplus to requirements apart from perhaps the knife parry. The thing with Resi 4 is that it knew exactly what it was, which was a non-stop linear shooting gallery.

Things like stealth kills just muddy the waters in an unnecessary way really. The stealth is incredibly basic and barely there so I have to wonder why bother apart from a half-hearted attempt at being a bit different. There's one set-piece relatively early on where the shooting has basically been replaced by a few sparse corridors where you have to stealth kill some isolated enemies and it's just like...why?

Similarly the side quests. You know what nobody in the world ever asked for in Resi 4? Being asked to walk back down some empty corridors you literally just came through in order to shoot 3 rats in order to get 3 spinels.

The stealth, the side-quests, the crafting, it mostly just feels like tinkering for tinkering's sake. Ammo distribution was perfect in Resi 4, I'm getting nothing from occasionally having to wonder if I want to craft some handgun ammo or some shotgun ammo. Just throw whatever you got at me and let me get on with it.

Graphically it's also surprisingly mixed. I remember Village looking a bit more consistent and polished. Some bits look really nice, others look ropey. The view through the rifle scope looks like 240p or something (only a mild exaggeration but it really does look awful).

What it does do well is really make the encounters feel a bit frantic and desperate again in the way that long time players of the original have probably not felt in quite some time. The village siege in the demo is the perfect distillation of this new approach where enemies are relentless and standing still for too long is a death sentence because some bastards WILL sprint behind you and grab you.

If the original was about standing your ground and knowing when to move, this is just about constantly moving. It's a little disorientating, almost uncanny valley, for it to look so similar and yet for your old habits to not quite work in this context. Unlike some of the other differences which feel trivial to pointless, this feels meaningful. Combat is less methodical and precise and a bit messier but it feels tense and breathless and intimidating again.

Overall I'm keen to play more and I'm enjoying it because ultimately it's Resi 4 remixed and rejigged but I'm not as totally in love with it as I think I hoped I would be by now.
silverstarsilverstarSkrevet 25/03-23 16:39 
Anmelderne er ret entydigt positive

Resi 4 remake
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
DunwichDunwichSkrevet 25/03-23 17:27 
Originalen fik 9/10 i Edge, og bladet indrømmede senere, at det skulle have haft et 10/10.

Remaket har lige fået 8/10 i det nye Edge, så to karakterer lavere end originalen. Det stoler jeg mere på, end at alle publikationer falder over hinanden, for at give en perfekt karakter. Jeg ser primært red flags ved det.

Jeg ser også et komplet playthrough af spillet på Youtube i øjeblikket, og det virker professionelt lavet og eksekveret, ingen tvivl om det. Men det ligner også bare mest en kopi af et originalt mesterværk, og mest af alt virker det bare lidt forkert.

De side quests man har tvunget ind i spillet, virker idiotiske; Hvem gider rende gennem et område man lige har clearet, for at skyde x antal hunde eller x antal rotter, for at få tre spinels (det er også beskrevet i det opslag jeg linkede til). Det tangerer kraftigt Ubisoft design.

Fejlene i demoen, er i øvrigt ikke blevet rettet i det fulde spil, så der er stadig problemer med styringen i Xbox versionen.

Originalen handlede hele tiden om momentum - vi skal fremad, ikke tilbage. Selv når spillet tog dig gennem tidligere områder, var det på en tur gennem nye områder, for så at ende i et tidligere område, som man også skulle fremad i; Det var mesterligt skruet sammen.

Det her er sikkert et fint Resident Evil spil, men det har bare ikke meget med Resident Evil 4 at gøre.

Men hvordan skulle de dog også have kunnet forbedre et mesterværk. Det virker irrationelt bare at tænke tanken.
DunwichDunwichSkrevet 25/03-23 17:40 
Fjender respawner(!!) Hold op, hvor er det skidt design det her.

Man, I’ve never played a game that I’m so divided on. At times this is a straight up 10, I’m absolutely loving it, could be one of my fav games ever that’s I’d play repeatedly for years to come. Next minute it’s one of the daftest and cheapest things I’ve ever played to the point it feels broken and I just want to delete it.

Just got to another big section. Enter the area, amazing jump scare, I lift off the sofa almost dropping the pad! Everything kicks off. I’m unloading the shotgun into a big dude’s head, evading his powerful attacks that take all your health. Boom, boom, boom. He drops to the floor. Come the fuck on! Loads of zombies swarm towards me. Switch to the bolt gun. Do not fuck up, only 3 shots available, 3 heads need to be hit. Bam, bam, bam. YES!!! Fucking have it! Charge in. Kick to the face. 2 drop down. The other is still going. It runs at me and attacks, I perfect parry with the knife, kick it down dead. One of the others is turning into a beasty. FUCK! Charge in, throat stab. Goodbye! 👋🏼 10/10.

Music stops. I pick up some items, walk forwards a few metres to figure out the best approach for the other zombies I can see up ahead. I step on a blade of grass and.......all the zombies are coming for me..........and all the zombies I’ve just beaten, respawn in behind me out of thin air. I now have very little ammo, no health items etc and the last 5-10mins of play has felt like a total waste of time. I die and it sets me back to do it all again. 🤷🏻‍♂️

It’s like playing Dark Souls with constantly spawning enemies that magically appear out of thin air. Who in their right mind thought this was a good idea? Who play tested this crap? It makes no logical sense and totally ruins the game. The only answer is to just run past everything, collect some stuff, rinse repeat. Which explains why so many people on YouTube are just running straight through the levels.

Why does it not just let me clear out areas like any other game ever fucking made? Why not respawn enemies if I leave the area? Or use some kind of timing system - 10mins to clear a section, else face more enemies teleporting in? That way, you have to make decisions on what to collect and be snappy with your case decisions?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-23 18:30 
Dunwich nævner problemer med deadzone på Xbox-versionen, men heller ikke PlayStation føles som udgangspunkt ret godt at spille.

Jeg havde store problemer med at ramme noget som helst før jeg satte ‘Camera acceleration’ for både normal og aiming op på max. Herefter føles det meget fint synes jeg.

Det hjælper nok desværre ikke meget på Xbox som jeg håber de retter hurtigst muligt.

Derudover vil jeg også anbefale at man slår chromatic abberation fra hvis man som jeg bliver træt i øjnene af at kigge på den slags.

Jeg synes det virker godt. Spillets surround sound er virkelig solid lader det til, noget der desværre ikke er tilfældet i ret mange spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/03-23 13:59, rettet 26/03-23 14:20 
Dunwich>
Fjender respawner(!!) Hold op, hvor er det skidt design det her.

Ukendt>
Man, I’ve never played a game that I’m so divided on. At times this is a straight up 10, I’m absolutely loving it, could be one of my fav games ever that’s I’d play repeatedly for years to come. Next minute it’s one of the daftest and cheapest things I’ve ever played to the point it feels broken and I just want to delete it.
...

Jeg har spillet fem timer og jeg vil mene at det vedkommende skriver her ikke passer. Jeg har endnu ikke stødt på en eneste fjende der er respawned. Der er mange flere fjender end i originalen, og der spawner nye ind løbende som man kommer frem i et område, men det gjorde der jo også i originalen. De samme fjender bliver ikke ved med at respawne. Det eneste sted hvor fjender er blevet ved med at spawne i ét væk er byen lige i starten, hvor man skal holde ud indtil klokkerne ringer - men igen, sådan var det jo også i originalen.
Man kan sagtens cleare et område helt ud og udforske uforstyrret bagefter.

Ukendt>
Similarly the side quests. You know what nobody in the world ever asked for in Resi 4? Being asked to walk back down some empty corridors you literally just came through in order to shoot 3 rats in order to get 3 spinels.

Dunwich>
De side quests man har tvunget ind i spillet, virker idiotiske; Hvem gider rende gennem et område man lige har clearet, for at skyde x antal hunde eller x antal rotter, for at få tre spinels (det er også beskrevet i det opslag jeg linkede til). Det tangerer kraftigt Ubisoft design.

Jeg kan overhovedet ikke genkende at det skulle være sammenligneligt med Ubisoft, den er sgu lidt langt ude :)

Jeg synes ikke det er meget anderledes end de to eller tre blue medallion-sidequests man kan tage i originalen, der er bare mere af den slags heri. Jeg er enig i at jeg heller ikke synes det gør noget udpræget godt for spillet, det gjorde det heller ikke for originalen, men jeg synes heller ikke at det kan ophøjes til et problem der trækker oplevelsen ned.
Alle dem jeg er stødt på er enten nogle jeg har klaret mere eller mindre helt automatisk, eller det har det tilføjet 1-2 minutter ekstra i hvert område. Alle blue medallions er heldigvis også vist på kortet (som i originalen), rotterne tog jeg løbende med kniven så skulle ikke backtracke (det er i øvrigt lige ved siden af hvor man får sine våben igen, så jeg vil nødig kalde det at backtracke), og slangerne havde jeg mere end rigeligt af.
Selv den med guldægget som jeg troede ville blive rigtig træls SPOILER-TEKST:
fandt jeg lynhurtigt på en ø fyldt med høns, jeg tror endda den var i en kiste så man ikke kunne misse den
.

Jeg håber ikke de bliver helt åndssvage eller baserer sig på random elementer, men indtil videre har det ikke været en irritation for mig. Jeg kan også bare skippe dem hvis jeg ikke længere gider.

Kan du i øvrigt ikke linke til de tråde du copy paster fra så man kan læse med og danne sig en idé om der er en anden sammenhæng end den der kommer til udtryk i det du poster her?



Jeg synes godt om spillet indtil videre. Der er bestemt forskelle fra originalen og det virker mere som Remake 2 og 3. Hvis man ikke kunne lide dem, så vil man nok heller ikke være ret glad for det her.
Om jeg bedre kan lide remake end originalen har jeg lidt svært ved at finde ud af. På den ene side synes jeg at remake forbedrer flere af de ting jeg ikke var så vild med ved originalen, som med flere puzzles får det til at føles mere grounded i Resident Evil-serien. Jeg er enig med dig i at originalen var fremad hele tiden, men det var ikke noget jeg personligt var så vild med da jeg oprindeligt spillede det, da jeg syntes det gik lidt imod seriens traditionelle gameplay.

Jeg kunne dog godt have været charms, suitcases modifiers og crafting-systemer foruden. Resident Evil 8 ramte en fornuftigt balance med dets crafting, men det var lige på grænsen. Det lader til at fylde lidt mere heri hvilket er synd.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 26/03-23 15:21 
Jo, du har helt ret i, at jeg burde linke til tråden jeg har citeret fra:

https://www.rllmukforum.com/index.php?/topic/326972-resident-evil-4-remake-march-24th-2023-real-gamers-play-on-hardcore/

Kan ikke lige huske på hvilken side, jeg tog citaterne fra, men det er i hvert fald på de sidste sider i tråden.

Hans kommentarer om respawning, er muligvis - jeg kan ikke gennemskue det endnu, ved at læse tråden - blevet tilbagevist af andre brugere; Nogle mener det ikke er der, andre mener de vist muligvis har set det, som ham jeg citerede det fra.

Mht. respawning i originalen i landsbyen i starten, så mener jeg bestemt, at der ikke er respawning der - eller andre steder i spillet. Har altid haft indtrykket af, at der er et fastsat antal fjender i landsbyen, hvor man holder stand.

I cabin standoff senere, kommer der fjender ind i huset udefra, og de spawner selvfølgeligt fra et sted, udenfor huset, som vi ikke kan se.

Du nævnte den gode surround lyd i remaket. Det lyder godt! Der er også vildt god 5.1 lyd i remasteren på Xbox.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/03-23 17:33, rettet 26/03-23 17:55 
Det er nogle år siden jeg spillede igennem originalen sidst, så måske jeg husker det lidt anderledes. Det kan også godt tænkes at man kan afslutte kampen hurtigere i remake hvis man får dræbt ham med motorsaven, men det nåede jeg ikke eftersom jeg stadig kæmpede lidt med at lære kontrollen :D

Du nævnte den gode surround lyd i remaket. Det lyder godt! Der er også vildt god 5.1 lyd i remasteren på Xbox.

Ja jeg synes den er rigtig god, og jeg nævnte den specifikt fordi PS4-versionen af originalen har fuldstændig broken surround sound i en grad hvor det næsten hæmmer spiloplevelsen. Lydeffekter, fjender, stemmer o.lign. kommer kun ud af de to forreste højttalere, men på en underlig facon hvor det er meget sværere at dømme om de er foran eller bagved i forhold til almindelig stereo.
Jeg spillede igennem Separate Ways i torsdags og blev overrasket over at der faktisk var surround sound og at ambient sounds så som regn kommer ud af sidehøjttalerne også. Så det tyder på at det er en bug og at den lyd der burde være rundt om dig bliver sendt foran i stedet, hvorfor det er SÅ meget sværere at vurdere afstand og retning. Det er noget af det værste surround sound jeg nogensinde har oplevet desværre, men det er rigtig interessant at Xbox-versionen ikke lader til at have den samme bug. Det kan være jeg skal have fat i den version hvis jeg får købt en maskine en dag :)

Med hensyn til Separate Ways så synes jeg faktisk at citatet om fjendespawns passer utrolig godt på den add-on. Det var ret ekstremt med fjender der spawnede 10 meter bag dig i en lukket tunnel, samt passager med evigt spawnende fjender også. Det var sjovt nok at spille igennem for hvad det var, men blandt andet pga. de underlige spawns står det noget svagere end hovedspillet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/03-23 18:34 
I starten at RE4 original. Kan man vælge at løbe rundt til klokken ring. Kan ikke huske hvor lang tid man skal “kite” dem før tiden løber ud.

Eller dræbe 23 (tror jeg , måske 25) og der efter ringer klokken. Det ved jeg da jeg så et speed run af spiller.(typisk grupper de dem, og bruger en granat, for at bruge så lidt tid som muligt på dette område)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 02/04-23 12:20 
Har spillet det i gemmen.
Helt sikker bedre spil end 2005 version.

Men spillet har helt sikker ting jeg ikke kunne li i 2005 RE4. Og her i RE4 remake. Bl.a. escort-quest af Ashley.

Også godt at de har Update RE4 historien , til at give bedre mening i RE lore.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/04-23 14:33 
Jeg er ikke kommet igennem endnu, men jeg hælder også til at det er bedre end originalen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 02/04-23 17:52, rettet 02/04-23 17:55 
Jeg kom til at købe deluxe digital udgaven, med to bonus våben og noget andet ekstra halløj, og det var meningen jeg bare lige skulle spille en times tid, inden vi skulle videre med co-op om aftenen. Jeg kunne først løsrive mig fra spillet, ved 3 tiden om natten. Oh boy, was I wrong!

Det er ekstremt godt og har fuldt ud RE 4's DNA intakt i gameplay og alt andet. Jeg skulle kun vænne mig til, at det faktisk er ret udfordrende, og jeg i det første stykke tid, spillede det fuldstændigt forkert, og derfor måtte starte forfra, efter ca en times tid. Men derefter klikkede det også, og det har været svært at stoppe igen.

Lyden og mixningen af lyden, er et kapitel for sig; Det er sjældent at jeg har hørt 5.1 lyd blive brugt så godt, i et spil. Alene default pistolens lyd, er simpelthen den bedste lyd, jeg har hørt til en pistol i et spil, nogensinde. Alle andre lydeffekter er af samme høje kvalitet, og det er bare en fornøjelse at gå på opdagelse, og lade sig suge ind i det her spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/04-23 18:07, rettet 02/04-23 19:53 
Godt at du kan lide det. Jeg er meget enig i det du skriver :)

Jeg startede også forfra da jeg havde grebet det helt forkert an og havde nul ammo efter byen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 02/04-23 20:31 
Man kan faktisk klare village sekvensen med ét enkelt skud.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/04-23 20:32, rettet 02/04-23 20:33 
Ja det har jeg hørt. Det er lidt MGS3-agtigt :D

Det må jeg huske når jeg skal igennem på Professional.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/04-23 21:54 
ChronoSousa>
Også godt at de har Update RE4 historien , til at give bedre mening i RE lore.

Der var noget jeg hæftede mig ved at Krauser får samtalen ind på Operation Javier i Remake, men de ting man finder ud om dét i nogen dokumenter lyder alligevel til at være anderledes end den Operation Javier vi blev præsenteret for i Darkside Chronicles. Det gør heller ikke noget, for Krausers motivation med at han "bare" vil være stærkere i det originale RE4 var lidt tynd, i sammenligning med at han føler sig forrådt af Amerika, efter hvad der skete under den nye Operation Javier, OG "bare" vil være stærkere i Remake.

Det er plads til at give Operation Javier lidt mere tid i ovnen og fortælle den historie lidt bedre, i form af et eller andet spil eller en CGI film, for i Darkside Chronicles var den godt nok lidt tynd.

Darkside Chronicles: Operation Javier longplay
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/04-23 00:22, rettet 03/04-23 00:31 
Det er sjovt , at capcom ikke ved hvor meget deres lore er værd for fans.
De har gjort det mange gange.
Men wesker / oswald / ada.
Og ja også med Krauser. Han blev såret på venstre arm. Og han blev infected, som gjorte det nemmer at dreje ham til den onde side. Da han tror wesker kan hjælpe ham.

De plejer at rette noget på deres karakterer , når der kommer en remake :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/04-23 14:15 
De er kommet gratis Mercenaries i nyeste update. Man skal dog hente det igennem PS Store også.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 10/04-23 22:11 
Microtransactions smuglet ind efter anmeldelserne er landet:

https://youtu.be/Yiye7LMly3A

Fuck off, Capcom.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
97 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig