X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Turtles beat em ups på vej


Svar
silverstarsilverstarSkrevet 28/04-22 16:55, rettet 28/04-22 16:58 
Jeg kunne ikke finde en tråd om disse to releases, der ser ud til at være på trapperne, så here goes:

Der er to turtles spil på vej: en nyudgivelse med old-school beat em up rødder, og en opsamling af 13 gamle turtles spil, som ser ganske interessante ud, hvis man er til den slags:

TMNT: Shredders Revenge (nyt spil hvor DOTEMU er involveret, det var dem der bl.a. stod bag Streets of Rage 4 for nylig):
https://www.ign.com/articles/tmnt-shredders-revenge-release-window-new-gameplay-pc-ps4-ps5-xbox-one-series-x-s-pc-nintendo-switch

https://www.dotemu.com/game/teenage-mutant-ninja-turtles-shredders-revenge/

TMNT: The Cowabunga collection (opsamling af 13 gamle spil fra arcade, snes, megadrive, nes, gb):
https://www.ign.com/articles/teenage-mutant-ninja-turtles-the-cowabunga-collection-release-date-preorder


Jeg synes det ser fedt ud og er klar på begge udgivelser, dog mest spændt på at prøve Shredder's Revenge.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
silverstarsilverstarSkrevet 17/06-22 13:49, rettet 17/06-22 13:54 
Så er TMNT: Shredder's Revenge tilgængeligt på Game Pass, det ser ud til at der går lidt inden den fysiske release kommer (Coolshop siger d. 29/6).

Spillet er ganske godt, lavet i stilen fra ældre spil som Turtles in Time etc.
Jeg havde nok lidt for høje forventninger efter det fremragende Streets of Rage 4 fra DOTEMU, jeg synes ikke helt TMNT: SR kan måle sig med den release, men et ok nostalgisk beat em up er også værd at tage med.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 17/06-22 19:26, rettet 17/06-22 19:26 
Shredder's Revenge har fået ret god omtale med på vejen, også at folk der holder af genren.
At grafikken er velgjort og fuld af både nostalgi og energi kan enhver se, men jeg synes det lyder som om det rent spilmekanisk også er tilfredsstillende. De typiske "klagepunkter" jeg hører tilbagevendende er lige lovlig meget hyperarmor på fjender og bosser, en til tider irriterende collision tracking i forhold til dybde laget, og så taunt-evnen der kan bruges til at oplade dit supermeter, hvilket spillet ellers er designet til at man gør ved at eksekvere uafbrudte comboer. Det er et lidt fjollet designvalg der belønner en passiv spillestil, men eftersigende også noget man fint kan ignorere.

Ved ikke om din kommentar mht. Dotemu skyldes at de også har udgivet dette spil, men det er jo så også stadig et helt andet udviklingshold. Tribute Games har lavet Ubisofts Scott Pilgrim spil, og mere nyligt var det dem der stod for det IMO flotte, men ekstremt skuffende og kedelige Panzer Paladin, så mine forventninger til deres TMNT spil var relativt tilbageholdt.
Jeg synes det er helt fair at det ikke er på højde med Streets of Rage 4, det er ærligt talt et af de bedste beat'em ups der er lavet, men bare det at det er et godt spil der kan leve op til den grafiske pakke, er rigtig gode nyheder. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 18/06-22 16:52 
Shredder’s Revenge er sjovt nok, men Turtles in Time er stadig kongen blandt Turtle beat em ups.

Figurerne spiller stort set ens. Ja de har forskellige rækkevidde/hastighed/styrke attributter, men en variation som i Streets of Rage 4 føler man ikke.
Mest halter spillet hvad der angår boss design (især sidste boss skuffer med lange faser man bare skal vente).
Lydeffekterne er også underligt svage generelt. Eksplosioner mm der bare lyder som om nogen slår på en papirpose med luft i f.eks.

Musikken på den anden side er lige i skabet og fanger virkelig gejsten af TV seriens tema.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig