X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Din historie fra arkade til videospil


Svar
mtylakmtylakSkrevet 25/04-22 21:25, rettet 10/05-22 14:18 
Hej!

I lidt over 2 år har jeg været i gang med at skrive på en bog om videospil i Danmark fra midten af 70’erne og frem til 2000 ca. Bogen bygger på interviews med alt fra agenturejere, distributører, sælgere, forhandlere og til forbrugerne, der alle bidrager med historie og nostalgiske minder.

Pt. er der over 150 personer, der bidrager med alt fra information, dokumentation, fotos mm. og over 70 af dem er pt. interviewet om en specifik tid eller konsol og de bliver en del af den store fortælling om videospillenes indtog i Danmark. Dansk kulturhistorie!

MEN, det her forum har jeg endnu ikke aktiveret i den grad, som jeg godt kunne tænke mig.

Jeg vil derfor høre om et par af jer herinde kunne have lyst til at deltage og måske sende mig lidt info om jeres første møde med videospillene – i første omgang i noteform og gerne under overskriften ’fra arkade til videospil’, da jeg godt kunne bruge et par minder fra ’pong’-tiden. Fra grillbaren til drengeværelset. (Senere vil jeg efterspørge andre perioder)

Med andre ord søger jeg et par personer, der har en del år på bagen efterhånden og husker noget fra midten af 70'erne og frem til midten af 80'erne.

Det kunne bl.a. være med...

- anekdoter om overgangen fra arkade til konsol
- fotos af dig og din konsol
- materialer, du har samlet over tiden (breve, foldere, flyers)
- konkurrencer, du har deltaget i
- små skøre oplevelser – har du f.eks. lavet noget forbudt for at kunne spille? Gjort noget ekstraordinært for at kunne købe det nyeste spil? Osv.
- events som du husker bedst
- oplevelsen i radio og tv-forretningerne

Der er mange muligheder, så skriv gerne en besked og så vil jeg kontakte dig. Er du i tvivl om, hvorvidt det lige passer ind, så skriv hellere en gang for meget og så ser vi på det.

Håber at høre fra et par af jer. Og I er naturligvis altid velkomne til at følge med fra sidelinjen, når jeg forsøger at grave mig frem til den ultimative fortælling om videospillenes indtog i Danmark.

www.videospilidanmark.dk

// Mike
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig