X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sonic Origins


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 21/04-22 22:07 
Endnu en Sonic opsamling har set dagens lys. Jeg ved ikke rigtig. På den ene side så håber jeg det nogle gode udgaver af de gamle spil med den originale musik. Her mener jeg især Sonic 3 spillet.
Men måden de har prissat det på. Virker rodet og grådigt, for sige det mildt. Plus de skriver det kun er digitalt. Total øv når de laver den slags udgivelser.

Sonic Origins Officielle side
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/04-22 22:52 
Det interessante er at de er widescreen og dermed ikke barebone emuleringer. Rart at Sonic CD også får noget kærlighed i sådan en opsamling, selvom det et spøjst kapitel i serien.

Hvis de kører som de skal og er skaleret ordentligt (integer scaling, nul shimmering) ville jeg være interesseret for at spille de challenges de har inkluderet. Hvis altså det nogensinde udkommer fysisk.

Deres preorder-skema får mig til at tænke på et Ass Creed-spil, men forhåbentlig udelader de microtransactions :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 22/04-22 00:26 
Well, der står direkte på siden, at man får nogle matador penge, hvis man pre-order:

Pre-order and receive the Start Dash DLC pack featuring in-game currency 100 Bonus Coins

Det ligger jo meget godt i tråd med deres snak om “super games” og Crazy Taxy og Jet Set Radio reboots i bedste Fortnite ånd. Ville ellers ikke have noget i mod at købe dem igen, men så skal det være uden microtransactions.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/04-22 00:34 
Det læste jeg egentlig godt, men må ha’ tænkt at det hang anderledes sammen. Sega har indtil nu ikke været et firma man forbandt med den slags lort :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 22/04-22 00:35 
Alt deres super game snak over det seneste år tyder på, at det er ved at ændre sig:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-04-19/sega-reboots-crazy-taxi-jet-set-radio-to-chase-fortnite-riches
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/04-22 00:42, rettet 22/04-22 00:43 
Træls :( I det mindste er det ikke NFT’er hvis man skal prøve at se positivt på det :D

Vi må håbe at det fejler voldsomt for dem. At tilføje microtransactions til Mega Drive-spil virker som en virkelig half-assed idé så forhåbentlig er de forberedte i tilfælde af fiasko :D

Jeg kan desværre ikke læse artiklen i dit link da den er låst bag betaling. Selvom jeg med glæde ville spille nye Crazy Taxi og Jet Set Radio så virker det heller ikke som titler Sega ville lægge al sin energi i, da de er relativt smalle. Så forhåbentlig er det et udtryk for at de blot føler sig forsigtigt frem…?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 22/04-22 00:52, rettet 22/04-22 00:56 
Grundlæggende omhandler artiklen det Sega har snakket om gennem det seneste stykke tid, om at lave spil med lange haler (super games) og masser af microtransactions i stil med Fortnite:

Sega Reboots Crazy Taxi, Jet Set Radio to Chase Fortnite Riches
* Big-budget Crazy Taxi would be released in two to three years
* Sega’s Super Game initiative aims to build new revenue streams

Sega Sammy Holdings Inc. is developing big-budget reboots of its Dreamcast games Crazy Taxi and Jet Set Radio as it taps its back catalog in search of global hits like Epic Games Inc.’s Fortnite, according to people familiar with its plans.

The two titles would be the first entries in Sega’s Super Game initiative, which the company announced a year ago as an effort to develop recurring revenue sources and build online communities around its software portfolio. Fortnite has become the role model for such games: free to play, it’s available across platforms, hosts large multiplayer contests and includes extras like vehicles, construction and social events on top of the usual combat, spurring player purchases of in-game items.

De har indgået et partnerskab med Microsoft om at benytte deres Azure servers til projekterne og intet af det lyder godt set med P:R briller, selv om Crazy Taxi og Jet Set Radio nævnes som titler under udvikling. Der står også at PSO2 ikke har skabt et stærkt nok marked for microtransactions og at de på det punkt ønsker at være mere aggressive i fremtiden.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 22/04-22 09:16 
Lige nu er jeg glad for jeg har Crazy Taxi til Dreamcast. Det originale soundtrack og ikke noget microtransactions.
Det gør lidt ondt at se når gamle IP'er man holder af bliver slæbt igennem den moderne tilgang til spil.
JAAJAASkrevet 22/04-22 12:33 
Enig! Tænk at Jet Set Radio skal udsættes for det :.(
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/04-22 13:08, rettet 22/04-22 13:08 
Jeg fatter slet ikke valget af IP'er hvis de prøver at genskabe Fortnite succesen. Man kunne forestille sig at de vil prøve at lave noget Splatoon-lignende multiplayer i JSR hvor det gælder om at male mest grafitti. Her er det oplagt at grafitti-illustrationerne vil være microtransactions.

Men Crazy Taxi?

Det er så underlig en beslutning at tage fat i tyve år gamle IP'er da de af os der husker dem ikke er målgruppen for microtransactions alligevel, og dem der er klar på den slags aner ikke hvad en Dreamcast er :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 01/05-22 06:42, rettet 01/05-22 06:46 
Sega delister de fleste af de gamle Sonic spil her i maj, for at få folk til at købe de nye udgaver:

https://www.ign.com/articles/classic-sonic-games-delisted-origins-release-sega

Især Steam versionerne er det ærgeligt bliver fjernet, for de er en del af Segas store Megadrive collection, der har fuld workshop support og dermed et hav af nemt installerbare tilgængelige mods, der knytter sig til hvert individuelt spil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-22 08:55 
Jeg læser det som om det er standalone-titlerne der fjernes. Er de del af Mega Drive Collection på PC?

Måske det er noget helt andet end MD Collection på konsol, men der var det en elendig affære med vild inputlag, dårlig skalering og lydfejl.

Mht de der bonus coins så har det vidst intet med microtransactions at gøre, heldigvis. De bruges så vidt jeg har forstået kun til at unlocke bonus content som artwork og sårn.

Jeg synes at opsamlingen ser virkelig lovende ud. Folkene bag i betragtning er der vidst ikke tvivl om at de vil spille fantastisk og det er helt sikkert noget jeg ville købe hvis det en dag udkommer rigtigt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 01/05-22 10:11, rettet 01/05-22 13:05 
Jeg læser det som om det er standalone-titlerne der fjernes. Er de del af Mega Drive Collection på PC?

Spillene kan både købes enkeltvis eller hele samlingen som et bundle til nedsat pris, så tænker de bliver fjernet (altså enkeltspillene, ikke resten af samlingen):

https://store.steampowered.com/bundle/10143/SEGA_Mega_Drive_and_Genesis_Classics/

Måske det er noget helt andet end MD Collection på konsol, men der var det en elendig affære med vild inputlag, dårlig skalering og lydfejl.

Jeg kan ikke erindre, om jeg har spillet original versionerne på PC. Har efterhånden spillet de fire klassiske spil så mange gange, at det hele flyder lidt sammen, men i alle fald købte jeg dem ikke for det, men de mange mods der ligger på Steams workshop.

Mht de der bonus coins så har det vidst intet med microtransactions at gøre, heldigvis. De bruges så vidt jeg har forstået kun til at unlocke bonus content som artwork og sårn.

Men kan man så unlocke sådan noget som karakter animationer i menuerne, for jeg får indtrykket af, at den slags er (betalings) DLC?

Sonic Origins

Jeg ville gerne betale en hævet pris for en samlet udgave med det hele, men det generer mig på et principielt grundlag, når de begynder at tage penge separat for sådan noget som animationer.

Har de egentlig sagt om Hidden Palace Zone er med i Sonic 2? Ikke at den var noget specielt på Ipad, men synes alligevel den bør være der.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 01/05-22 11:35 
Ja Hidden Palace Zone er med ifølge Headcannon.

Sonic 2 to Have Hidden Palace Zone
Bede-xBede-xSkrevet 01/05-22 13:08 
Nice. Ingen tvivl om udviklerne har hjertet på det rette sted!
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 01/05-22 20:29 
Nogen der har fundet ud om det er den originale musik der med i Sonic 3 & knuckles?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-22 21:51 
Bede-x>
Men kan man så unlocke sådan noget som karakter animationer i menuerne, for jeg får indtrykket af, at den slags er (betalings) DLC?

Godt spørgsmål. Ærligt er jeg ligeglad, men jeg kan sagtens forstå dit synspunkt.

Jeg gad vide om det blot er en joke fra udviklernes side. At en eller anden smartper hos Sega har forlangt at der skulle være preorders, og så disker de op med det her for at lukke munden på vedkommende :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 12/06-22 12:42 
Sonic 3 vil ikke alle de originale lydspor fra Mega Drive spillet. Grundet rettigheder med Michael Jackson m.m.
Dog vil de blive erstattet af ny indspilninger af de numre der blev brugt på prototypen af spillet og PC udgaven. Læs mere om det i linket.
Nu jeg faktisk spændt på at høre hvordan de passer ind og hvilke baner der har fået nye spor, udover Carnival Night.

Sonic Origins won’t have Sonic 3’s original soundtrack because of Michael Jackson
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-22 13:28 
Det er ærgerligt at det må være sådan :/

Jeg håber at Sonic 3 & Knuckles kan finde vej til Mega Drive Mini 2 også med beta-musikken om ikke andet. Havde håbet at de havde løst rettighedsproblemerne og at Moonwalker derfor også kunne have være inkluderet :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 13/06-22 09:28 
Havde det ikke været en mulighed for dem at tilbyde de musik spor som giver dem problemer som DLC. Så kunne dem som har "rettighederne" til dem få de få kroner de sikker piver over?
3of193of19Skrevet 15/06-22 21:34, rettet 15/06-22 21:35 
Konsolkongen>
Det er ærgerligt at det må være sådan :/

Jeg håber at Sonic 3 & Knuckles kan finde vej til Mega Drive Mini 2 også med beta-musikken om ikke andet. Havde håbet at de havde løst rettighedsproblemerne og at Moonwalker derfor også kunne have være inkluderet :D

Det er jo desværre ikke KUN rettighedsproblemer. Kontroversen om MJ's sexliv gør at han selv efter at være død nok er for problematisk for et brand med fokus på børn :(
GreaseballGreaseballSkrevet 17/06-22 15:10 
Han blev aldrig dømt for noget og hele den sag var en farce uden lige. Hvilke var synd for ham.

Heldigvis er radio stationer i Danmark ikke så snerpede. POP FM spiller dagligt flere forskellige MJ sange.
De holder stadigvæk i dag syns jeg.

Jeg tror ikke det er det med de gamle anklager som holder SEGA fra at bruge musikken i spillet. Det mere et spørgsmål om de ikke vil betale royalties til dem som har rettighederne til de spor som er blevet skiftet.
SumezSumezSkrevet 17/06-22 19:30 
Nej, jeg tror heller ikke der er mange der spiller Sonic 3, hører musikken og så bare tænker på Michael Jackson. For de fleste virker det som om de stadig ser hans involvering som en urban legend. Det er uden tvivl 100% et spørgsmål om ophavsret.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 24/06-22 00:10 
Hvis nogen skulle være i tvivl om at det faktisk er MJ musik der blev brugt i Sonic 3.

Yuji Naka confirms Michael Jackson wrote music for Sonic 3
SumezSumezSkrevet 24/06-22 08:41 
Det er sjovt at folk bliver ved med ikke at tro på det i forhold til hvor mange gange det har været bekræftet allerede :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 24/06-22 09:03 
ja fjollet.
kan tydeligt huske da jeg spillede US importen som knægt og synes der var inspiration fra Micheal Jackson.
Var jo sket noget lignende med Sonic 1 til Master System og Bridge Zone lød meget som en Janet Jackson sang.
GreaseballGreaseballSkrevet 24/06-22 20:31 
Sumez>
Det er sjovt at folk bliver ved med ikke at tro på det i forhold til hvor mange gange det har været bekræftet allerede :P

Nogen mennesker benægter alt for ofte fakta, medmindre den kommer direkte fra kilden.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/06-22 18:18 
https://m.youtube.com/watch?v=kas9IbqvJgg
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/03-23 20:53, rettet 23/03-23 21:26 
Fysisk udgivelse i juni... yay :)

Trailer og info:
https://www.eurogamer.net/sonic-origins-plus-reportedly-arriving-in-june
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/03-23 21:51 
Mega fedt at det endelig udkommer rigtigt! :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 25/03-23 15:26 
Jeg kan se John Linneman beskriver en masse bugs i spillet der blev udgivet sidste år, er det noget som er blevet patchet siden?

https://youtu.be/kas9IbqvJgg
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-23 17:18 
Det har jeg ikke læst noget om desværre, men jeg håber da meget. Den der Tails hoppe-lyd er da mega irriterende :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 28/03-23 07:27 
Beano>
Fysisk udgivelse i juni... yay :)

Trailer og info:
https://www.eurogamer.net/sonic-origins-plus-reportedly-arriving-in-june

Noget nyt om de giver mulighed for at vælge de oprindelige musik spor til i Sonic 3?
For det de har lagt ind i stedet lyder af jo ikke godt... og så har jeg været høflig i min beskrivelse af det.
Det så man slukker for musikken i stedet for at lytte til den.

Plus kan se det med at Amy bliver spilbar. Gad vide om det også gælder Sonic CD? Tvivler, da vi heller ikke fik Knuckles der og hun optræder som the damsel in distress i det spil.
BeanoBeanoSkrevet 28/03-23 09:11 
Jeg tror de ville have reklameret med så stor en forbedring i traileren - og der har de ikke :P
BeanoBeanoSkrevet 28/03-23 13:57 
Proshop har spillet oppe til forudbestilling, kr 290,- + forsendelse.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/10-23 14:23, rettet 02/10-23 15:46 
Spillet er blevet opdateret med pixelperfekt integer-skalering. Både MD og GG-spillene. Det ser umiddelbart helt perfekt ud :)

https://cdn.discordapp.com/attachments/484762990378352674/1158369013693423628/IMG_0759.jpg?ex=651bfeb6&is=651aad36&hm=546a651f1c83f5eda41543cf10451228d3e818dc1ab4775b1588c627ea006d24&
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig