X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Return to Monkey Island af Ron Gilbert


Svar
WehnerWehnerSkrevet 04/04-22 19:39 
Ron Gilbert laver et nyt Monkey Island, der udkommer i 2022.

Der er ikke meget info på hjemmesiden: https://returntomonkeyisland.com/

Men der er en lille teaser på youtube
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 04/04-22 21:32 
Læs mere i denne hyggelige twittertråd hvor Ron Gilbert kommenterer flittigt:

Twittertråd
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 05/04-22 07:10 
Det er utroligt, jeg havde ikke nogensinde troet at det ville ske.

Jeg har ønsket mig Ron Gilbert's Monkey Island 3 lige siden de annoncerede Curse of Monkey Island uden hans medvirken. Nu håber jeg bare det kan leve op til forventningerne. Thimbleweed Park var utroligt godt, så jeg så gerne mere i den retning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 05/04-22 13:10 
Men WHY laver de ikke ægte nostalgisk pixelart version? Ligesom Thimbleweed Park.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 06/04-22 07:45 
Fordi de prøver at nå ud til et bredere publikum der ikke værdsætter den slags.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 22/04-22 12:36 
millennium>
Men WHY laver de ikke ægte nostalgisk pixelart version? Ligesom Thimbleweed Park.

Ved vi at de ikke gør det? Lige som remakes’ene
SumezSumezSkrevet 22/04-22 14:23 
Jeg forestiller mig at den grafiske stil kommer til at reflektere den stil man ser i teaser traileren :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 23/04-22 07:29 
Man skal ikke gi’ op på forhånd! :D
DunwichDunwichSkrevet 23/04-22 11:18 
Jeg vidste slet ikke der var behov for en 3'er, men det er også mange år siden jeg spillede 2'eren. De bruger den firkantede Flash-type grafik igen, så i det mindste er det ikke særlig pænt, men musik og den sjove, men meget korte voiceacting i teaseren, fylder mig med håb og høje forventninger, som nok alligevel ikke bliver indfriet.

Tvivler på jeg kommer til at spille det, hvis det er ligeså grimt og firkantet, som Anniversary / Special Edition udgaven af Monkey Island 2. Puha, det var slemt at se på, og godt man kunne vælge den originale grafik, også på Xbox 360 versionen.
jaesjaesSkrevet 05/05-22 08:51 
Ron Gilbert forventningsafstemmer lidt på sin blog, om historie, grafik m.m.:
https://grumpygamer.com/when_i_made_another_monkeyisland

Jeg er glad for at han, også med andre spil om man så kan lide dem eller ej, prøver forskelligt af gennem sin karriere. Jeg tænker spillet bliver godt, selvom ikke eksakt "klassisk".

People talk a lot about Monkey Island 3a as if it was the game I would have made after Monkey Island 2 had I stayed at Lucasfilm.

Here's the deal.

The totality of that idea was "Guybrush chases the demon pirate LeChuck to hell and Stan is there." That's it. That's all it was.
DunwichDunwichSkrevet 19/07-22 10:07, rettet 19/07-22 10:15 
Gameplay trailer.

https://www.youtube.com/watch?v=eeluL6dhvdU

Man kommer ikke uden om, at det ikke er pænt. Den der art style, må være hurtig og billig at kreere.

Det får jo Elaine Marley i Special Edition udgaven, til at ligne en skønhed.

https://www.youtube.com/watch?v=MPcL_eScS6I

(57:40)

Gad vide, hvorfor de helt droppede den realistiske stil i close ups, men jeg tænker at det sparer en pokkers masse tid, at lave det på den nye måde.

Hvis man ikke kan huske, hvordan spillet, og Governor Marley, så ud dengang, så kig med her:

https://www.youtube.com/watch?v=QgRIXntFhww

(1.23:50)
SumezSumezSkrevet 18/09-22 18:48 
Spillet kommer i morgen og der er stadig ikke annonceret nogen fysisk udgivelse. :\

Det koster næsten 200kr, det er efter min mening lige i overkanten for et spil man kun får digitalt, men det er også en serie der betyder nok for mig til at jeg måske godt kunne se gennem fingrene med det. Mere irriterende for mig er at jeg ved at før eller siden skal de jo nok få smidt en ud (sikkert via Special Reserve Games pga. Devolver Digital), så det irriterer mig at jeg er nødt til at købe det to gange hvis jeg vil have det fysisk. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Soren47Soren47Skrevet 18/09-22 21:18 
De kommer, men ja først senere :)

Link...
DunwichDunwichSkrevet 20/09-22 20:49 
Jeg har set GB's Quicklook, og jeg er blevet solgt på spillet, og skal have det.

Valget står mellem Switch og så min Macbook Pro. Jeg har aldrig spillet spil på min Macbook Pro, udover Hearthstone, som kører fremragende på den. Det er en Pro fra 2019.

Return to Monkey Island kræver dette, ved Mac versionen:

Kræver en 64-bit processor og operativsystem
Styresystem: MacOS High Sierra and above
Processor: AMD FX-4300 (4 * 3800) or equivalent / Intel Core i3-3240 (2 * 3400) or equivalent
Hukommelse: 8 GB RAM
Grafik: Radeon HD 7750 (1024 VRAM) or equivalent / GeForce GT 640 (2048 VRAM) or equivalent
Diskplads: 4 GB tilgængelig plads

Min Macbook indeholder dette:

MacOS Monterey

1,4 GHz Quad-Core Intel Core i5

8 GB RAM

Grafikkort: Intel Iris Plus Graphics 645 1536 MB

Vil jeg kunne køre spillet tilfredsstillende, eller skal jeg bare snuppe Switch versionen i stedet?
la0sla0sSkrevet 20/09-22 21:02 
Den Pro burde absolut være hurtig nok. De specs der er ca. 10 år gamle.
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 21/09-22 07:49 
Jeg er ved at spille det på Switch, og spillet kører også fremragende på den platform (hvilket er overraskende sjældent for lav-budget indie spil der ofte er ligeglade med den slags optimeringer). Ikke at performance er super essentielt for et spil af denne type, men der er ikke nogen load-tider mellem forskellige scener, og det er for mit vedkommende det vigtigste - især med henblik på hvor horribelt det var i Disco Elysium. :)

Når det så er sagt, så er jeg ikke særlig vild med spillet. Hvis man elsker oldschool LucasArts point n click adventure-spil, så gør det ikke rigtig noget for at genskabe den følelse. Spillet er umiddelbart designet som et, men i stedet for obskure puzzles som skal løses ved at tænke udenfor boksen, er alle løsningerne så ligefrem at man praktisk talt bare gør hvad man får besked på.

Jeg er med på at den "moon logic" der præger old school adventurespil er lidt af et kontroversielt emne, da jeg på sin vis godt kan forstå at mange mennesker ikke synes det er super sjovt at side fast i timevis ved et puzzle som de ikke kan gennemskue, og det er meget tydeligt at Return to Monkey Island prøver at være mere "moderne" og nå et bredere publikum ved ikke at lægge sig op ad sådan et design.

Problemet er bare at der ikke er noget der erstatter det. Uden genrens mest basale og definerende spil-element, er der ikke noget spil tilbage. Du render bare rundt og udfører arbejde for spillets andre figurer mens du oplever historien.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 21/09-22 09:29 
Er du kommet til at spille det på Casual, i stedet for Hard mode, siden det er så nemt?
SumezSumezSkrevet 21/09-22 10:05 
Nej, jeg valgte selvfølgelig Hard mode. Jeg formodede ellers at den valgmulighed netop var en måde at snige flere sjove puzzles ind i spillet uden at "afskrække" et casual-publikum, men det er åbenbart ikke tilfældet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 21/09-22 10:18 
Okay. Det kan da godt være jeg lige skal overveje min beslutning om at købe det, een gang til så, hvis det er så nemt.
millenniummillenniumSkrevet 21/09-22 10:34, rettet 21/09-22 10:35 
Jeg skal nok have det på et eller anden tidspunkt, men jeg har svært ved at spille et Lucasarts spil, hvis jeg ikke får en stor bigbox med i købet. :P
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 21/09-22 11:15 
Dunwich>
Okay. Det kan da godt være jeg lige skal overveje min beslutning om at købe det, een gang til så, hvis det er så nemt.

Spillet får umiddelbart rigtig gode anmeldelser de fleste steder, så jeg skal nok smage lidt mere på det - jeg synes bare det umiddelbart er skuffende. Kan være min holdning ændrer sig når jeg er tættere på slutningen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig