X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Tunic


Reply
Bede-xBede-xSkrevet 17/03-22 12:51 
Tunic er lige udkommet og får rigtig flotte anmeldelser:

Gamespot 9
Game Informer 9.8
IGN 9: https://youtu.be/_pYNW9_tNJA

Eurogamer: Essential: https://www.eurogamer.net/articles/2022-03-16-tunic-review-its-a-marvel

Der blander vist elementer af Zelda og Dark Souls, med et drys af Fez-agtige meta puzzles, der er designet til at blive løst i fællesskab. IGNs video review sælger det ret godt, som noget jeg skal i gang med efter Elden Ring. Sværhedsgraden skulle være meget høj, men for folk der bare vil opleve spillets stemning og historie, er der vist en no fail mode, hvor man slet ikke kan tage skade, som man kan slå til og fra efter behov.

Det er ude nu på PC og Xbox og kommer sikkert til andre platforme senere. Er også på Game Pass.

Tunic
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 17/03-22 13:42 
Jeg er solgt ud fra premisset. Ligner lidt samme type spil som Hyper Light Drifter, men forhåbentlig væsentlig mere substantielt.

Ligner også et spil der ville passe utroligt godt til min Switch :) Håber det får en release der på et tidspunkt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 17/03-22 16:08, rettet 17/03-22 16:28 
Da IGN anmeldelsen begyndte at snakke om det der med, at det har sit eget sprog og en NES lignende Zelda manual, man skal konsultere for hints, mens næsten ingenting forklares direkte, vidste jeg også, at det var noget, der skulle spilles. Jeg kan også godt lide der i Eurogamer anmeldelsen, hvor man får indtrykket af, at det ikke kun er en imitation af Zelda og Dark Souls, men også en bearbejdning eller sit eget take på ideerne i spillene, ligesom BotW var på Zelda:

Tunic takes lessons from A Link to the Past - about how to build a world and layer its puzzles until they become a kind of strata of secrets and possibilities. Just as it takes lessons from Souls games, both lessons you learn juddering through your shield arm as you block and then time a strike in the Soulsy combat, and lessons you learn in that moment of gleaming recognition as you kick a ladder down from its mount on a wall and realise that a long journey through unknown lands has lead you back here. Back to a place you already knew very well - or thought you knew, at least.

Zelda and Souls combined - not merely the iconography or the main beats. Rather, Tunic is the understanding gained by playing both and really thinking about why they are the way they are - how they create, as a magician might put it, their particular effects. Zelda and Souls and those few other games - to name them would be a spoiler - are used almost as writing prompts, as a creative shove into new territory. This is a game that borrows, then, but it reworks what it borrows. It's Conan Doyle filtered through Ellen Raskin: inspiration internalised and transformed. Alchemy I guess.

Oh, to put it another way: the success of Zelda means it got codified. You'd approach each new game asking: what's the overworld this time? When do I get the boomerang? Breath of the Wild is one response to that problem. Maybe Dark Souls was in part a response to that too, actually. This game is another response.

Det burde øge chancerne for, at det formår at finde sin egen identitet og ikke bare føles som en nymoderne genindspilning.

Ville forvente at det udkommer på Switch (og PS), så snart Microsofts tidseksklusive periode udløber. De burde lave en fysisk udgave med manualen :)

Apropos håndholdte så skulle det virke godt på Steam Deck:

Tunic

Det har ikke fået Deck Verified status på Steam Store, da Valve ikke har testet det endnu. Var Elden Ring ikke så pokkers opslugende, havde jeg kastet mig over Tunic allerede. Glæder mig til at komme frem til det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 25/05-23 20:44 
Hvis man er til fysiske udgivelser, kan man nu forudbestille det til PS4 og Switch på bl.a. Coolshop:
https://www.coolshop.dk/produkt/tunic/23F6Z4/

Ved ikke om der også kommer en PS5 udgivelse, men PS4 spillet indeholder gratis PS5-version.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/05-23 21:08 
Tak , ventet på den
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Login for at besvare
Username
Password
Remember me