X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sony køber Bungie


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 31/01-22 19:10, rettet 31/01-22 19:25 
Fra uafhængige til Microsoft til uafhængige til Sony:

Sony buying Bungie for $3.6 billion
Destiny studio will remain multiplatform, able "to self-publish and reach players wherever they choose to play"
(..)

After the deal closes, Bungie will be "an independent subsidiary" of SIE run by a board of direct... Se hele indlægget
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
58 emne(r).
« < 1 2

Svar
AzzkikrAzzkikrSkrevet 02/02-22 18:14 
Japanske spilfirmaer sælger ikke ud så let ud, sammenlignet med vestlige. Der er noget familie og ære involveret.

Jeg kan ikke forestille mig at hverken Namco, Konami, SQ-E, Capcom nogensinde ville lade sig opkøbe.
JmogJmogSkrevet 02/02-22 18:26, rettet 02/02-22 18:27 
Det er snarere de japanske regler vedrørende udenlandske firmaers opkøb af japanske firmaer. Det er næsten umuligt.

Firmaernes ledelse har intet at skulle sige mht salg, medmindre de består af aktionærer med en aktiemajoritet.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 02/02-22 18:49 
Det er de sikkert glade for. Enhver der kender noget til japaneres mentalitet og japansk kultur ved at de ikke er meget for at blande deres kulturelle baggrund og er meget nationalistiske. I en sådan grad at de ville blive kaldt racister i mange tåbelige vestlige samfund.

Mon ikke den samme opfattelse gælder overtagelse af gamle japanske virksomheder.
JmogJmogSkrevet 02/02-22 23:34 
Sjovt nok er der intet der forhindrer privatpersoner i at købe aktier i japanske virksomheder. Jeg har tidligere haft aktier i både Nintendo og Sony.
JmogJmogSkrevet 02/02-22 23:41, rettet 02/02-22 23:42 
Kom lige til at tænke på købet af Bungie, at det Sony har købt kun er én enkelt IP. Bortset fra Marathon, som der næppe er nogen tørst efter, så har Bungie ikke rigtigt andet af værdi i bagagen end Destiny.

Når firmaer køber en udvikler, så ved de godt, at essentielle ansatte kan finde på at skride, men de har trods alt fået IP'erne med. Med Bungie har de fået én IP (som vil være multiplatform) og nogle dygtige udviklere, som alle sammen kunne skride i morgen og så er der kun Destiny tilbage.

Jeg er helt enig med Pachter om at det er vild overpris. I øvrigt helt skørt at prisen er nærved hvad Disney gav for Star Wars franchisen. Århundredets røverkøb.
ExceptionExceptionSkrevet 03/02-22 00:24 
Japanske spilfirmaer sælger ikke ud så let ud, sammenlignet med vestlige. Der er noget familie og ære involveret.

Muligvis, lad os nu se. Personligt tror jeg mere på det gamle mundheld "money talks, bullshit walks".
Juridisk er der, som sagt, vist nok noget med at "foreigners" ikke bare kan købe japanske virksomheder, men nu er Sony jo også selv Japansk.

Da mange at Sonys store hits i dag er udviklet af vestlige studier kombineret med, at de tilsyneladende "kopierer" MS på nogle fronter (bl.a. GamePass/Spartacus, titler på PC, og nu Bungie iht. mere erfaring på "games as a service" modellen), så tror jeg ikke vi nødvendigvis skal sætte så meget lid til den der gamle japanske nationalisme.

Jeg siger ikke det nødvendigvis sker, men jeg ser absolut ikke et umuligt scenarie i af f.eks. Konami kunne komme under Sony i fremtiden.

Nintendo skiller sig ud her, da de derimod forekommer mig dybt "Japanske", og nærmest har isoleret sig selv. Derfor kommer vi nok heller ikke til at se Mario/Zelda/Pokemon på andet end proprietær hardware, eller mobilenheder.

Jeg er helt enig med Pachter om at det er vild overpris. I øvrigt helt skørt at prisen er nærved hvad Disney gav for Star Wars franchisen. Århundredets røverkøb.

Jeg må indrømme at jeg heller ikke kan se det dybere formål med dette køb. Med 3.6 milliarder dollars så er der en del andre udviklere som virker mere interessante. Nuvel, det kan jo være at Sony ved noget mht. Bungie som vi andre ikke gør - fremtidige udgivelser etc.
Bede-xBede-xSkrevet 03/02-22 05:08 
I den humoristiske afdeling:

https://youtu.be/EQ0k_HYkTBY
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 20/05-22 14:33, rettet 20/05-22 14:33 
Sony udtaler at indkøbet af Bungie, skal ses som et større skridt i retning af at gå mere multiplatform og at der er flere Playstation PC ports på vej:

Now, speaking as part of a corporate strategy meeting, Sony bigwig Kenichiro Yoshida has hinted that the company’s acquisition of Bungie represents a “major step forward in becoming more multiplatform”. As previously announced, the Destiny developer will retain its independence adjacent to PlayStation Studios, meaning that its games will continue to launch on all viable platforms – including Xbox, PC, and mobile.

Yoshida also touched briefly on PlayStation’s emerging PC business, explaining that the company aims to “provide access to our games to as many users as possible” and it’ll be “rolling out” more PlayStation Studios titles onto storefronts like Steam and the Epic Games Store in the future.

https://www.pushsquare.com/news/2022/05/sony-acquisition-of-bungie-represents-a-major-step-forward-in-becoming-more-multiplatform
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
58 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig