X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sony køber Bungie


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 31/01-22 19:10, rettet 31/01-22 19:25 
Fra uafhængige til Microsoft til uafhængige til Sony:

Sony buying Bungie for $3.6 billion
Destiny studio will remain multiplatform, able "to self-publish and reach players wherever they choose to play"
(..)

After the deal closes, Bungie will be "an independent subsidiary" of SIE run by a board of direct... Se hele indlægget
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
58 emne(r).
1 2 > »

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 31/01-22 19:10, rettet 31/01-22 19:25 
Fra uafhængige til Microsoft til uafhængige til Sony:

Sony buying Bungie for $3.6 billion
Destiny studio will remain multiplatform, able "to self-publish and reach players wherever they choose to play"
(..)

After the deal closes, Bungie will be "an independent subsidiary" of SIE run by a board of directors consisting of current CEO and chairman Pete Parsons and the rest of the studio's current management team.

Sony has said Bungie will remain a multiplatform studio, with the option "to self-publish and reach players wherever they choose to play."

At present, the studio is working on maintaining Destiny 2, expanding the Destiny franchise, and working on new IP.

https://www.gamesindustry.biz/articles/2022-01-31-sony-buying-bungie-for-usd3-6-billion

Sony køber Bungie

Sony køber Bungie

https://blog.playstation.com/2022/01/31/bungie-is-joining-playstation/

Er et vildt studie, uden tvivl et af industriens bedste og udfylder en stor mangel i Sonys portfolio.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/01-22 19:13 
Imponerende godt forudset Bede :D

Men lidt ærgerligt at det skal være sådan, det virker jo meget som noget der kun skete pga Activision-købet. Håber det stopper her :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 31/01-22 19:22 
Trist spild af penge :/ Tvivler på Activision opkøbet har ændret andet end timingen af offentliggørelsen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/01-22 19:24 
Jeg håber du har ret Beano. Umiddelbart kunne man godt få indtryk af at det er et lavt stød fra Sonys side i forhold til Bungie og Microsofts fortid :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 31/01-22 19:30, rettet 31/01-22 19:31 
De siger, de vil forblive multiplatform, men det kan selvfølgelig ændre sig hen af vejen:

Q. Bungie has future games in development, will they now become PlayStation exclusives? ​
No. We want the worlds we are creating to extend to anywhere people play games. We will continue to be self-published, creatively independent, and we will continue to drive one, unified Bungie community.

Og så lyder det meget som Microsofts vision om fremtidens spilmarked, de ligger op til:

If you share our vision for Destiny - a single global community, that you can play anywhere, on any device, join us! We are just getting started.

https://www.bungie.net/en/News/Article/50989
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 31/01-22 19:32 
Tror i SEGA bliver solgt ?
Og af hvem ? Sony / nintendo ?
SEGA sidder på nogle gode IP
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Bede-xBede-xSkrevet 31/01-22 19:43 
Som forventet er der flere indkøb på vej fra Sonys side:

Sony køber Bungie
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 31/01-22 19:46 
Damn :o Men det giver god mening, at det trods alt ikke er en reaktion. Så hurtigt kan man vel knap nå at forhandle sådan noget på plads.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 31/01-22 19:46 
ChronoSousa>
Tror i SEGA bliver solgt ?
Og af hvem ? Sony / nintendo ?
SEGA sidder på nogle gode IP

Uanset hvem det bliver, håber jeg det bliver en udgiver der tager IPen seriøst og ikke bare bliver billigt spil-service fodder :/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/01-22 20:11 
Jeg håber ikke Nintendo køber noget som helst, for de ville nok holde alt fremadrettet til deres egen maskine og det sætter for mange begrænsninger. Sega er for mig et firma jeg forbinder med hurtige flydende spil, det vil ikke være fedt på en maskine der kører 15-20fps i under 720p :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 31/01-22 20:13, rettet 31/01-22 20:14 
Får man ikke Atlus med? Hvis man er heldig og få købt Sega ?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/01-22 20:14, rettet 31/01-22 20:15 
Jo, Sega ejer Atlus.

Jeg håber nu ikke at Sega er til salg :) Der er også noget med restriktioner i forhold til udenlandske firmaer fra den japanske stat der kunne gøre det svært for Microsoft at købe dem, så Sony/Nintendo var nok bedre bud trods alt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 31/01-22 20:27 
Tror også et konami salg kommer før et Sega salg?

Konami virker mere ligeglade med deres IP. Hvis nogle chefer hos konami kunne bliver mere rige på et salg , så ville det nok ikke gør dem noget? :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/01-22 20:33 
Et salg af Konami’s IP’er ville være fantastisk :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 31/01-22 21:06 
Sjovt at de fremhæver så tydeligt at de vil blive ved med at være multiplatform. Det stiller spørgsmålet, hvorfor så overhovedet købe dem...

Det eneste jeg kan finde på er at Sony vil øge antallet af titler de kan hælde på Spartacus. Så giver det mere mening. Fuld pris hos konkurrenten eller via dit abonnement hos os.
WehnerWehnerSkrevet 31/01-22 21:22 
3,6 milliarder lyder som meget for goodwill i hvert fald.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 31/01-22 21:22, rettet 31/01-22 21:24 
Jmog>Det stiller spørgsmålet, hvorfor så overhovedet købe dem...

De kommer med nogle grunde i GI interviewet, omkring hvordan Bungie kan hjælpe dem med at lære omkring live service spillene, som Sony investerer aggressivt i, nu hvor de er i færd med at eksportere økosystemet væk fra (kun) konsollen:

PlayStation's acquisition of Bungie may not result in exclusive PS5 games, but it will allow the platform holder to significant accelerate its ability to make online, live-service games across different platforms.
In an interview with GamesIndustry.biz, Sony Interactive Entertainment CEO Jim Ryan says that Destiny 2 and future Bungie games will continue to be published on other platforms, including rival consoles. The advantages Bungie offers Sony is in its ability to make huge, multiplatform, live-service online games, which is something the wider organisation is eager to learn from.
"The first thing to say unequivocally is that Bungie will stay an independent, multiplatform studio and publisher.
(..)

"I've been on record talking about increasing the size of the PlayStation community, and expanding beyond our historic console heartland. This can take many forms. And definitely one of the main ones is the ability for the wonderful games that we've been making over the past 25 years to be enjoyed in different places and played in different ways. We are starting to go multiplatform, you've seen that. We have an aggressive road map with live services.
(..)

"I would back us to do [live-service games] ourselves, but when you have the potential to have a partner like Bungie who has been there, done it all before, learned the lessons and have got this wonderful, brilliant team who is there and has the potential to help us... we think we can take something that would have taken a certain number of years, and significantly decrease the time it will take to get it right."

https://www.gamesindustry.biz/articles/2022-01-31-playstation-bungie-will-considerably-accelerate-our-journey-with-multiplatform-live-service-games
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/01-22 21:25 
Live-service :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
ExceptionExceptionSkrevet 31/01-22 21:32 
Jeg tillader mig lige at opsummere et tidligere indlæg:

Og det er så her jeg udstiller den snigende hykleri fornemmer jeg. Som jeg også skriver, så havde Sony ikke tøvet 2 sekunder med samme manøvre, havde de haft finanserne til det. Jeg ser gerne at både Nintendo (long shot), og Sony åbner mere op, således at vi alle kan få gavn af de talenter som laver fede spil.

Om det er udgivere eller udviklere er vidst blot semantik i denne kontekst. Samtalen går på, at MS har købt stort ind, og her siger jeg at Sony havde gjort det samme såfremt de havde råd. Om du snakker om 1 eller 20 udgivere/udviklere er sagen uvedkommende. Nu snakker vi blot mange fordi MS har råd til flere af gangen, hvor Sony muligvis køber enkeltvis i ny og næ. Princippet for handlingen er den samme - skovle IP'er i stalden, og forhindre "modstanderen" i at få del i glæderne.

Som nævnt tidligere, kommercielt set er der ikke en skid forskel på MS og Sony - MS har blot større lommer.
BeanoBeanoSkrevet 31/01-22 22:02, rettet 31/01-22 22:02 
Bede-x>
De kommer med nogle grunde i GI interviewet, omkring hvordan Bungie kan hjælpe dem med at lære omkring live service spillene, som Sony investerer aggressivt i, nu hvor de er i færd med at eksportere økosystemet væk fra (kun) konsollen:

Det bed jeg også mærke i - lyder som en ulækker fremtid med service-spil inficeret af MTX, i hænderne på meget få aktører på markedet :(


Exception>
Som nævnt tidligere, kommercielt set er der ikke en skid forskel på MS og Sony - MS har blot større lommer.

Selvom dette er et relativt mindre køb, så er jeg i hvert fald ikke fan i dette tilfælde - virker som spild af penge (uden at kende deres kommende IP og langtidsplaner), penge som kunne være brugt bedre.


Exception>
Princippet for handlingen er den samme - skovle IP'er i stalden, og forhindre "modstanderen" i at få del i glæderne.

Lige i dette tilfælde er Bunge stadig et multi-platform studio og har stor udgivelsesfrihed iflg. deres udmelding. Det kan deres fans trods alt trøste sig med.
ExceptionExceptionSkrevet 31/01-22 22:13 
Lige i dette tilfælde er Bunge stadig et multi-platform studio og har stor udgivelsesfrihed iflg. deres udmelding. Det kan deres fans trods alt trøste sig med.

Du får lige et indspark fra en anden side hvor handlen også diskuteres - mit skriv:

Jeg forudser et kæmpe "what goes around, comes around" scenarie her. Afhængigt af hvad MS gør fremadrettet med de mange IP'er de nu har, så kan Sony vælge at tage til genmæle. Dette gælder selvfølgelig begge veje.

Som nævnt så er det godt for Sony at få et decideret FPS studie i stalden. Personligt er jeg ikke så meget oppe og køre over dette køb. Bungie havde IMO deres storhedstid med Halo, og de har ikke rigtigt formået at skabe samme hype med Destiny, specielt ikke 2'eren.

Så lad nu være med at sætte for megen lid til denne udmelding fra Sony/Bungie. Lad os se hvor pænt MS og Sony leger med hinanden først. Så kan vi se fremadrettet hvad der er eksklusiver, og hvad der ikke længere er.
WehnerWehnerSkrevet 31/01-22 22:18 
Prisen understreger, hvor gigantisk en succes, Destiny 1/2 har været og er, selvom du ikke føler, der har været nok hype.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ExceptionExceptionSkrevet 31/01-22 22:24 
Læs hvad jeg skriver.

Har man været med fra start så vil man ikke kunne betvivle at Bungie's storhedstid var under Halo universet. Om Destiny har, eller ikke har været en financiel success er ikke det samtalen går på. Jeg har blot givet mit personlige udtryk til kende mht. Sonys' "acquisition".
BeanoBeanoSkrevet 31/01-22 22:33 
Exception>
Så lad nu være med at sætte for megen lid til denne udmelding fra Sony/Bungie.

Men her og nu tyder det på at det er planen, kan naturligvis ændre sig om nogle år... det kan alt i industrien.


Wehner>
Prisen understreger, hvor gigantisk en succes, Destiny 1/2 har været og er, selvom du ikke føler, der har været nok hype.

Det ved du meget mere om end mig, men mon ikke deres kommende IP også spiller ind i prisen hvis det er endnu et service-spil?
ExceptionExceptionSkrevet 31/01-22 22:42 
Men her og nu tyder det på at det er planen, kan naturligvis ændre sig om nogle år... det kan alt i industrien.

Altså det samme som MS skrev tidligere mht. CoD, hvilket fik næsten samtlige hardcore PS fans til at råbe bål og brand?

Den udtalelse som Spencer kommer med mht. COD, lyder lidt som en gratis omgang IMO. MS kan ikke rende fra de deals som Sony (og andre) allerede har lavet med Activision før opkøbet, i hvert fald ikke gratis. Det er logik i mine øjne. Positivt *hvis* MS ønsker at tage en mere platform-uafhængig rolle i fremtiden og Xbox blot være en af dem, men jeg mener stadig ikke det er sundt at have eet firma til at eje så meget af spilindustrien, specielt når fokuset er services.

Du kan godt selv se hvor "tykt" det flyder ikke? :)
GreaseballGreaseballSkrevet 31/01-22 22:43 
Hvor meget af det oprindelige Bungie er tilbage, nogen der ved det?
Elskede deres Halo spil, Destiny, det spillede godt, men hele det med det var multiplayer only, det nej, det ødelagde det for mig.
Det var et, kedeligt spil imho.

Håber de kan lave et godt single player spil igen på PS. Medmindre de bare udgiver Destiny igen og kalder det Destiny 3, samme intro bane som de 2 første, nu med Ray tracing.
GreaseballGreaseballSkrevet 31/01-22 22:46 
Konsolkongen>
Jo, Sega ejer Atlus.

Jeg håber nu ikke at Sega er til salg :) Der er også noget med restriktioner i forhold til udenlandske firmaer fra den japanske stat der kunne gøre det svært for Microsoft at købe dem, så Sony/Nintendo var nok bedre bud trods alt.

Hvis en af de 2 skulle købe Sega, så ville det være ret cool hvis der var Nintendo. Men de virker ikke interesseret i at købe nogen.
WehnerWehnerSkrevet 31/01-22 23:00 
Exception>
Læs hvad jeg skriver.

Har man været med fra start så vil man ikke kunne betvivle at Bungie's storhedstid var under Halo universet.

Jeg har været med fra Halo:CE i LAN til literally i aften, hvor jeg har siddet i multiplayer Destiny 2, så du behøver slet ikke belære mig, hvad Bungie angår. Man kan tolke det det på forskellig vis.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 31/01-22 23:02 
Greaseball>Hvis en af de 2 skulle købe Sega, så ville det være ret cool hvis der var Nintendo. Men de virker ikke interesseret i at købe nogen.

Nintendo købte deres mangeårige partner Next Level Games sidste år. Det er dem med de nyere Luigi's Mansion spil og Metroid Prime: FF.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 31/01-22 23:05 
Exception>
Altså det samme som MS skrev tidligere mht. CoD, hvilket fik næsten samtlige hardcore PS fans til at råbe bål og brand?

Muligvis, men ikke en påstand jeg betvivlede mht. COD.


Du kan godt selv se hvor "tykt" det flyder ikke? :)

Hvordan? Jeg er modstander "alt" skal være services og at ganske få firmaer ejer det meste.
Bede-xBede-xSkrevet 31/01-22 23:46, rettet 31/01-22 23:47 
Beano>Det bed jeg også mærke i - lyder som en ulækker fremtid med service-spil inficeret af MTX, i hænderne på meget få aktører på markedet :(

Det med de få aktører som gatekeepers, er også det der bekymrer mig, som jeg skrev i Activision tråden, men at Sony investerer mere i service spil, ser jeg faktisk som noget der potentielt kunne frigøre arbejdskraft, sådan at deres traditionelle studier kan fokusere mere på deres kerneområder. I øjeblikket ved vi, at flere af deres store studier, har gang i service/multiplayer spil og kunne de med tiden overlade det til nyindkøb som Bungie, ville det være for det bedste. Et økosystem på tværs af platforme, får brug for lidt af hvert, også service spil og med den konsolidering vi ser i industrien i øjeblikket, er der ingen garanti for, at en udvikler som Bungie ikke ville blive opkøbt af en anden, som pludselig kunne fjerne dem fra Playstation.

Sony køber Bungie
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/01-22 23:47 
Jeg undrer mig over at folk stadig spiller Destiny 2. Husker at spillet havde en voldsomt turbulent start og periode efter. Jeg syntes det var lidt af en underlighed da der blev annonceret 60fps patch til spillet da de nye konsoller launchede.

Imponerende hvis de fik det vendt til noget fornuftigt. Hentede selv spillet da jeg skulle afprøve 120fps på mit TV, startede campaign op var pludselig i et eller andet polarområde hvor det ikke rigtig var klart hvad der foregik. Så jeg gik ind i Crucible så snart det var muligt og spillede et par runder dér. Det var nu meget sjovt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 31/01-22 23:53 
Sony køber Bungie
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ExceptionExceptionSkrevet 31/01-22 23:54 
Jeg har været med fra Halo:CE i LAN til literally i aften

Super, jeg håber du har hygget dig. Det forstærker dog ikke dit etos, så lidt mærkværdigt "flexing".

så du behøver slet ikke belære mig, hvad Bungie angår

Lige over.

Man kan tolke det det på forskellig vis.

Det kan man. Nu skrev jeg godt nok både "personligt" og "IMO" i mit indlæg for ligesom at understrege du ved....min personlige holdning. At du så vælger at svare på mit indlæg, men ikke gider at sætte dig ind i indholdet er lidt underligt.

Muligvis, men ikke en påstand jeg betvivlede mht. COD.

Det er jo løgn. Du tilkendegiver faktisk din tvivl i første sætning.

Den udtalelse som Spencer kommer med mht. COD, lyder lidt som en gratis omgang IMO".


Hvordan? Jeg er modstander "alt" skal være services og at ganske få firmaer ejer det meste.

Det lyder dejligt, så er vi jo udover alt det der fanboy skrald går jeg ud fra? Man kunne dog godt være i tvivl så "hardcore" som du, og andre i tråden omtaler Sony's forretningsmetoder kontra selvsamme fra MS.
Det er korrekt at Sony over de sidste 30 år løbende har lavet (og stadig gør) opkøb af udviklingshuse, mange små (senest Housemarque og Bluepoint), nogle få større (f.eks. Insomniac), og herefter investeret i nye teams og udvikling af ny IP og teknologi. De fleste af disse udviklingshuse havde Sony allerede tæt sammenarbejde med og gik efter kompetencerne, ikke IP.

Nu er ovenstående "teori" så skudt i sænk. Så er vi fremadrettet enige om, at Sony ikke altid er forbrugernes "white knight", og Microsoft er djævlen selv? Det er sgu lidt enerverende altid at være vidne til.

For god ordens skyld gentager jeg lige mig selv, såfremt nogle skulle være i tvivl. Jeg har både en Xbox og en PS, og jeg nyder dem begge. Men jeg er så evindeligt træt af folk/fanboys (i alle afskygninger), der har en eller anden irrationel indbildt holdning at der findes "gode" og "onde" firmaer iht. Sony, MS, og Nintendo.
Det er forretninger, vi er forbrugere, og så er den sådan set ikke længere.
ExceptionExceptionSkrevet 31/01-22 23:58 
Bede-x>
Sony køber Bungie

Sikke han kan ham Phil. Han er nok bare en stodder der ikke mener hvad han siger, i modsætning til "good guys team red and blue". Sigh.....
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/02-22 00:04, rettet 01/02-22 00:09 
Destiny 2 virker som en instution i sig selv, så gad vide om Sony har købt “Destiny-firmaet” eller om det her kunne betyde noget helt nyt og anderledes.

Exception>]
Nu er ovenstående "teori" så skudt i sænk. Så er vi fremadrettet enige om, at Sony ikke altid er forbrugernes "white knight", og Microsoft er djævlen selv?

Aarh lad os nu ikke forhaste os… ;D
BeanoBeanoSkrevet 01/02-22 00:41 
Exception>Det er jo løgn. Du tilkendegiver faktisk din tvivl i første sætning.

Den udtalelse som Spencer kommer med mht. COD, lyder lidt som en gratis omgang IMO".

Yndigt. Her er hvad jeg faktisk skrev:
"Den udtalelse som Spencer kommer med mht. COD, lyder lidt som en gratis omgang IMO. MS kan ikke rende fra de deals som Sony (og andre) allerede har lavet med Activision før opkøbet, i hvert fald ikke gratis. Det er logik i mine øjne."

Jeg benægter ingen steder at COD vil forblive multiplatform.

EOD.
DunwichDunwichSkrevet 01/02-22 00:46 
Købte Sony “Destiny firmaet”, fordi de tænkte de ville have “Halo firmaet” på deres egne hænder, så “Destiny firmaet” kunne blive “Halo firmaet” igen, hvor “Destiny firmaet” dog ikke gider være “Halo firmaet” igen, og i stedet fortsætter for altid som “Destiny firmaet”, så Sony kan skyde en hvid pil efter at få Halo på PlayStation.

Det ved jeg ikke om jeg selv tror på, men det er da en sjov tanke - Halo på PlayStation.

Jeg kan ikke få øje på rentabiliteten for Sony, ved at købe Bungie, andet end det skulle forståes som en stikpille til MS, for at fortælle MS, at de også bare kan købe noget / et eller andet.

Bungie laver allerede Destiny på PlayStation, så hvorfor er de pludselig så interesserede i ligefrem at eje dem, når de allerede laver spil for dem? Jo jo, hvis man følger den tankegang, så er det måske for at fjerne Destiny fra Xbox, og dermed fjerne Bungie fra Xbox. Det virker bare som en tom sejr, da Bungie ikke laver noget eksklusivt og decideret vigtigt på Xbox i disse dage, så jeg kan ikke få øje på det tab, som Sony mener, MS skulle få, ved denne handel.

Hvis det var et stunt Sony lavede, omkring Halo 3’s udgivelse, at de pludselig swoopede ind, og købte Bungie, SÅ kunne vi snakke om noget seriøst, men som det ser ud nu, så tillægger jeg det ikke den store værdi for Sony.

Med mindre, Destiny 3, bliver det bedste spil Bungie nogensinde har lavet, og bedre end de bedste Halo spil. Næppe - Bungie vil lave FPS MMO’s nu, og ikke en Halo killer. Hvilket også lyder som noget sært kannibalistisk halløj, at Bungie skulle være interesserede i, at dræbe det vigtigste de har skabt, bare fordi nogle ældre mænd med store tegnebøger, siger de skal.
JmogJmogSkrevet 01/02-22 02:41 
Man “dræber” ikke et spil ved at lave noget der er lige så godt eller bedre. Og enhver udvikler ønsker selvfølgelig at overgå egne tidligere værker.
scavengerscavengerSkrevet 01/02-22 09:04 
Der er mange der mener, at EA bliver det næste store opkøb.

Link
Nemo me impune lacessit
GreaseballGreaseballSkrevet 01/02-22 10:22 
Når man ser udtalelser fra Bungie og Sony om at fremtidige spil vil være multi-platform. Så kunne det næsten virker som en måde at få MS til at holde deres løfte med COD i fremtiden også udkommer på PS.

Bare en tanke.

Link...
DunwichDunwichSkrevet 01/02-22 10:45 
Jmog>
Man “dræber” ikke et spil ved at lave noget der er lige så godt eller bedre. Og enhver udvikler ønsker selvfølgelig at overgå egne tidligere værker.

Det virker det bare ikke som om Bungie har haft lyst til, siden de startede med Destiny spillene. Har mere virket som om, at de har villet distancere sig mere og mere fra Halo, end noget andet.
ExceptionExceptionSkrevet 01/02-22 14:01 
Beano>
Exception>Det er jo løgn. Du tilkendegiver faktisk din tvivl i første sætning.

Den udtalelse som Spencer kommer med mht. COD, lyder lidt som en gratis omgang IMO".

Yndigt. Her er hvad jeg faktisk skrev:
"Den udtalelse som Spencer kommer med mht. COD, lyder lidt som en gratis omgang IMO. MS kan ikke rende fra de deals som Sony (og andre) allerede har lavet med Activision før opkøbet, i hvert fald ikke gratis. Det er logik i mine øjne."

Jeg benægter ingen steder at COD vil forblive multiplatform.

EOD.

Du kegler lidt rundt i det. Min anke, og dit hykleri ligger i, at når Phil Spencer siger:
Had good calls this week with leaders at Sony. I confirmed our intent to honor all existing agreements upon acquisition of Activision Blizzard and our desire to keep Call of Duty on PlayStation. Sony is an important part of our industry, and we value our relationship.

Så er det:
"Den udtalelse som Spencer kommer med mht. COD, lyder lidt som en gratis omgang IMO. MS kan ikke rende fra de deals som Sony (og andre) allerede har lavet med Activision før opkøbet, i hvert fald ikke gratis. Det er logik i mine øjne."

Men når Jim Ryan/Bungie siger:
After the deal closes, Bungie will be "an independent subsidiary" of SIE run by a board of directors consisting of current CEO and chairman Pete Parsons and the rest of the studio's current management team.

Sony has said Bungie will remain a multiplatform studio, with the option "to self-publish and reach players wherever they choose to play."

Så er det:
Lige i dette tilfælde er Bunge stadig et multi-platform studio og har stor udgivelsesfrihed iflg. deres udmelding. Det kan deres fans trods alt trøste sig med.

Underforstået skriver du, at Phil han lyver, og Ryan/Bungie kan vi stole på.
Du udviser en forudindtaget holdning pga. dit "kompleks/had?" til MS, hvorimod information fra den anden "lejr" tager du for pålydende. Det er til at brække sig over.

Men ja, lad os parkere den her. Som du siger EOD.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/02-22 14:54 
Beano skriver også i Activision-tråden.

Jim Ryan er max tør - heller ikke fan her, men nu mest pga. den nye kurs han og Hulst er med til at sætte for PS :/

Det var måske meget rart at få det hele med før man stempler folk som alt muligt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 01/02-22 15:42, rettet 01/02-22 15:59 
En oversigt over Sonys first party, som den tager sig ud for nuværende:

Sony køber Bungie

Man kan diskutere om XDev og Nixxes hører hjemme på sådan en, da de primært har lavet support og port arbejde, men det er bare en illustration. Bluepoint skulle være i gang med et nyt spil af deres eget (Er svjv. uvist om det er baseret på en Playstation IP).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ExceptionExceptionSkrevet 01/02-22 17:26 
Det iøjefaldende ved ovenstående liste er, at vi næsten ikke ser nogle japanske studier. Vi har Polyphony Digital som de største, og det er så det.

Fortsætter dette "game" med at købe til højre og venstre, så ligger mine penge på, at vi ser Sony købe studier såsom - Konami, Capcom, Sega, Square Enix etc.
enfenenfenSkrevet 01/02-22 18:57, rettet 01/02-22 18:57 
Iøjefaldende er det også, at der ikke er mange (store) studier på den liste, der laver multiplayerspil, der holder - efter min mening.

Her lægger Microsoft sig godt i selen, hvis Activision/Blizzard salget går igennem.
What is the Matrix?
ExceptionExceptionSkrevet 01/02-22 19:08 
Personligt gør det mig ikke noget mht. Multiplayer spil. Helt fair at nogle folk elsker dem, men jeg ser hellere Sony holder sig til fede singleplayer oplevelser.

Iht. Opkøbet af japanske studier, så tror jeg også, at det er her at Sony kan udmønte sig ift. MS.
Om der så er økonomisk ræson i at satse mere på dette relative lille marked kontra hele verden og "services", er så ikke sikkert.
Bede-xBede-xSkrevet 01/02-22 23:47, rettet 02/02-22 00:04 
Skal man tro rygterne, så shoppede Bungie sig selv rundt, for omtrent det halve, før alle de store indkøb gik i gang. Dengang var det umuligt at sælge, men det kom så også i kølvandet på splittet fra Activison, som tidligere havde udtrykt skuffelse med Destinys salgstal efter Forsaken udkom:

Sales for Destiny 2: Forsaken have not lived up to Activision’s expectations, the publisher said today on an earnings call, promising investors a faster content model and new forms of monetization for the game.
(..)

It didn’t sell enough copies to meet Activision’s expectations, however. “Some of our other franchises like Destiny are not performing as well as we’d like,” the company said on today’s earnings call.

That news shouldn’t be much of a surprise to anyone who’s been paying attention recently—last week, Activision started giving away the PC version of Destiny 2 for free (until November 18), a sign of weak sales for the franchise.

https://kotaku.com/activision-says-its-not-happy-with-destinys-sales-1830322804

Det er ved at udvikle sig til et sælgers marked pga den ekstreme konsolidering, industien har gang i. Pachter kommer med nogle ret gode argumenter for, hvorfor Sony har betalt alt for meget for Bungie bla. ved en sammenligning med Respawn (Apex Legends/Titanfall), der gik for en brøkdel, selv om de genererer tre gange så mange penge og ved at sammenligne med, hvad andre udviklere går for pr ansat. Ifølge ham er det typiske $250000-1000000 og i sjældne tilfælde helt op til $2000000 pr ansat. Bungie var $4000000, hvilket han anser som “crazy talk” og en vild overpris.

Det siger meget om retningen markedet går i og forsætter det, kan det pludselig vise sig at have været billigt, hvis priserne forsætter med at stige pga opkøb.

Sony vastly overpaid for Bungie
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 02/02-22 09:21 
Bede-x>
En oversigt over Sonys first party, som den tager sig ud for nuværende:


Noget af en samling. Jeg har dog kun selv spillet spil fra 5 af de studier. 4 af dem på PS og de er nogen af de bedste spil jeg har spillet på PS :)
58 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig