X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dying Light 2


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 25/01-22 15:04, rettet 25/01-22 15:04 
Dying Light 2 udkommer i næste uge og selvom alles øjne sikkert er rettet mod Elden Ring i Februar, er det måske alligevel værd at holde øje med. Det første var undervurderet af kritikere og føles også overset på forums, selv om at det endte med at have en massiv spiller base. Jeg ville uden tøven kalde det, det bedste i Ubisoft Game “genren” og har tit tænkt på, at skulle sætte min vurdering op.

Det havde et fantastisk parkour system, hvor man ikke bare holder en knap inde og så kan løbe hen over alt, men hvor man har mange input, samt justeringer undervejs og faktisk kan fejle ens hop. Kombineret med detaljerede vertikale omgivelser og et fremragende ambient synth soundtrack er det noget af det mest stemningfulde, jeg har oplevet i et open world spil. Den egentlige stjerne er dog udviklingen hen over hele spilforløbet, især på højrere sværhedsgrader. Man går fra i starten at være forsigtig med sine hop og scanne sine omgivelser for fjender til at være decideret rædselsslagen, når natten falder på, men langsomt og sikkert som man udvikler sit repertoire af evner og vænner sig til styringen, bliver man bedre og bedre til at mestre spilverdenen, indtil man til sidst ender med næsten at flyve hen over omgivelserne som Spiderman.

Det er også et af de få spil, der fungerer ligeså godt i single player, som det gør i co-op og der er også et invasions system, som man kender fra Souls spillene, hvor en spiller kan tage kontrol over et monster og invadere andres verdener. Sidstnævnte kan dog slåes fra.

Mit håb til toeren er egentlig bare mere af det samme, med undtagelse af crafting. Ja, det første havde crafting, med våben der kunne gå i stykker, som selvfølgelig leder til en vis mængde spildtid, man godt kunne have undværet. Jeg har dog gennemspillet det fem gange, både alene og med forskellige folk i co-op, så det er ikke noget, der har taget glæden fra spillet, så meget som det er en forhindring, man bare skal over.

Følger toeren det førstes udviklingsmodel, vil der sikkert komme en del nyt content, som tiden skrider frem, så det kan være et af den slags spil, hvor det godt kan betale sig at vente lidt.

Et par klip fra spillet, som jeg kun har skimmet kort, så ved ikke om der er spoilers, men det burde der ikke være, da de er en del af det godkendte promo materiale.

Gameplay trailer:

https://youtu.be/UwJAAy7tPhE

IGN preview:

https://youtu.be/MQ8ghHgzhpM

Dying Light 2

Dying Light 2
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig