X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

HBO Max censur


Svar Sortering
DunwichDunwichSkrevet 20/12-21 16:50 
https://www.ekkofilm.dk/artikler/kunde-raser-over-skjult-censur-pa-hbo/

Fra artiklen:

”What’s all this shit?”

Sådan siger Elliots storebror Michael i Steven Spielbergs klassiker E.T., da han får øje på det rare rumvæsen.

Men den replik er ikke at finde i filmen, hvis man ser den på streamingtjenesten HBO Max. Den selvsikre storebror er ganske enkelt gjort tavs.

En eller anden har ment, at ”shit” er et upassende ord, som børn ikke har godt af at høre – og taget fat i saksen.

Som abonnent på HBO Max har man ingen jordisk chance for at vide, at man ser en anden version end det mesterværk, som Spielberg har lavet og er blevet vist i biografen.

Censureringen bliver hverken før eller efter filmen annonceret på streamingtjenesten. Og E.T. er langt fra det eneste eksempel på redigerede versioner på tjenesten. "

Jeg har indtil videre kun set Dune, på HBO Max, og ved ikke om de også har fjernet noget fra den. Fik den på UHD i fredags, så nu kan jeg da se den komplet, uden at tænke på eventuelle censur klip.

Men jeg tænkte nok, at HBO Max alligevel var for godt til at være sandt, så ikke lige der, jeg skal se film i fremtiden.
tastasSkrevet 20/12-21 19:05 
Sku' noget lort.
Disney er jo desværre heller ikke alt for gode der.

Måske fordi man er ved at blive gammel, men godt nok ikke nemt verden at navigere i, i dag, hvis ting som det du nævner er nødvendige for streaming tjenesterne.

Jeg går ikke ud fra, at de som udgangspunkt er fan af det selv. Det må være omkostningsfuldt. Så det må jo være af frygt for, at en eller anden boomerang rammer dem fra en eller anden gruppe.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
millenniummillenniumSkrevet 21/12-21 13:28, rettet 21/12-21 13:28 
Det var ligesom dengang i 90'erne hvor mange af kabel TV-kanalerne var distribueret fra UK med hård censur. Pludselig var filmene klippet sønder og sammen, og hele scener var fjernet, bare fordi nogle engelske, konservative typer ikke kunne lide det.

Jeg synes de oprindelige filminstruktører burde sagsøge dem for den slags.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 21/12-21 14:10 
Jeg tror egentlig godt jeg kan overleve at en figur i E.T. ikke siger "shit". Der er værre ting der kunne gå tabt i censur.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/12-21 14:13 
Det kunne have været meget værre. Det kunne have været den jammerlige E.T. Special Edition der lå på HBO i stedet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 21/12-21 18:25 
Jeg synes det var rigtig godt, dengang Sydney Pollack trak Danmarks Radio i retten, fordi de viste hans 3 Days of the Condor, beskåret, i TV.
scavengerscavengerSkrevet 21/12-21 20:02 
Så må du se South Park season 5 episode 1, der hvor de siger "shit" 162 gange :-D
Nemo me impune lacessit
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/12-21 00:08, rettet 23/12-21 00:09 
Det lyder som en TV version af filmen. De er ikke så unormale igen. Jeg så The Matrix på en flyvetur hvor der var flere ting ændret. Bla. havde de klippet ud at Neo kastede op på gulvet og sikkerhedsvagten i lobbyscenen som ser alle deres guns siger "Holy shit!" sagde istedet "Oh shoot!" eller noget i den retning.

Det mest famøse eksempel jeg lige kan komme i tanke om er fra Snakes on a Plane hvor den famøse linie der var grundlæggende for hele filmen's tilblivelse er blevet erstattet med det hér
https://youtu.be/ejxR0zGaflg
DunwichDunwichSkrevet 28/12-21 00:23 
Sumez>
Jeg tror egentlig godt jeg kan overleve at en figur i E.T. ikke siger "shit". Der er værre ting der kunne gå tabt i censur.

Har du læst artiklen? Det er alt de klipper i; Alle film de synes og tror folk kan finde stødende, klipper de i. Hvis det ikke var fordi det er så hovedrystende en fremgangsmåde de bruger, så var det faktisk virkelig morsomt. En hund der tisser? Nope. Ikke på HBO Max.

Ok, det er faktisk morsomt, og jeg har virkelig ondt af dem som smed penge forudbetalt for et år, til et HBO abonnement, og nu må leve med det her juks.
NaieraNaieraSkrevet 28/12-21 00:26 
Det er kun børne og familiefilm de klipper i. Der manglede selvfølgelig ingenting i Dune.

Det billigste abonnement var i øvrigt 39,50 om måneden, og det er også legende let at komme på amerikansk HBO Max i stedet, så serierne kører i den rigtige hastighed...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 28/12-21 00:29 
Nej, de klipper i alt:

https://censorship-history.fandom.com/wiki/HBO_Max
DunwichDunwichSkrevet 28/12-21 00:32 
South Park

Episodes featuring Muhammad are not available. And strong language that is directed at the Chinese government is bleeped out.

Censur af Kina, når serien laver sjov med....censur af Kina.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig