X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo Infinite


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 19/11-21 10:26, rettet 19/11-21 11:36 
Halo Infinites udgivelse er om et par uger og der er begyndt at dukke previews op, så vi må hellere få en tråd til det. Det er open world nu, der er boss fights, upgrades, “eagle vision”, steder der åbner for kortet, side missioner, “dungeons” og så videre i den dur. IGN beskrev det som om, at spillet består af landmasser, der er isolerede, men som vist løbende kan forbindes ved fx at åbne for en... Se hele indlægget
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
88 emne(r).
1 2 > »

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 19/11-21 10:26, rettet 19/11-21 11:36 
Halo Infinites udgivelse er om et par uger og der er begyndt at dukke previews op, så vi må hellere få en tråd til det. Det er open world nu, der er boss fights, upgrades, “eagle vision”, steder der åbner for kortet, side missioner, “dungeons” og så videre i den dur. IGN beskrev det som om, at spillet består af landmasser, der er isolerede, men som vist løbende kan forbindes ved fx at åbne for en bro mellem dem.

Man kan jo ikke lade være med at tænke Ubisoft Game. Suk.

Sagt om det:

Halo Infinite

Halo Infinite

Halo Infinite

Halo Infinite

Eurogamer virker ikke videre begejstret:

https://www.eurogamer.net/articles/2021-11-19-im-still-searching-for-a-spark-in-halo-infinites-campaign

To bossfights på Legendary fra IGN:

https://youtu.be/Ccrkrcnw0TE

Længere snak fra Giantbomb med masser af gameplay:

https://youtu.be/ESzYiOdBHZQ

Halo Infinite

Halo Infinite
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 19/11-21 11:40 
"The Silent Cartographer: The Game" - det kunne jeg godt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 19/11-21 12:30, rettet 19/11-21 19:23 
Masser af gode campaign klip her, selv om det ikke er på engelsk:

https://youtu.be/N8_qs9UoEI4

De har virkelig formået at ramme seriens artstyle. 343i Halo'erne plejer ellers altid at være overdøvet af overflader der skinner, lens flares, lys glimt og post processing effekter, men for en gang skyld er det mestendels rent og læseligt. De har fundet en meget bedre balance mellem elementerne denne her gang. Det klæder det.

Previews er under embargo og må kun vise klip fra de fire første missioner, men vurderet ud fra det, ser det bedre ud, end de seneste spil i serien. Der ser heldigvis heller ikke ud til at være crafting, hvilket har den effekt, at man ikke skal gå og åbne skabe og skuffer, samle kviste, planter og andet skrammel sammen, så i det mindste ser det ikke helt så slemt ud som det kunne. Tårne der åbner kortet, banditlejre, NPC'ere der skal frigives osv. ser det desværre ikke ud til man slipper for :(

Den nye "Cortana" AI ser også super ubegavet ud, men det er måske bare mig.

Halo Infinite
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/11-21 12:40 
Jeg er lidt forvirret. Er det full on Ubisoft-lort, eller er der tale om hvad man kunne kalde en begrænset openworld? Altså et pænt stort område, men hvor der faktisk er lagt tanke bag designet og det dertilhørende gameplay.

Dejligt at der ikke er crafting i spillet :D Det er den værste mekanik, og fungerer meget sjældent. Sidst jeg ikke var generet af det var Residente Vil VIII hvor materials alligevel var så sjældne og kombinationerne så få at det virkede nogenlunde fornuftigt til at give én nogle forskellige muligheder. I næsten alle andre spil bør der bare ligge skide ammunition eller health.

Jeg synes at multiplayer ser rigtig lovende ud. Har ikke spillet et Halo online siden toeren, så jeg håber lidt at det minder om. Når den er gratis at hente ovenikøbet kan der ikke ske noget ved at prøve :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 19/11-21 13:58, rettet 19/11-21 17:08 
Resident Evil har så også to ting, der taler for inklusionen af crafting: For det første har det altid været der, med deres herbs og for det andet praktiseres der mådehold. Det er ikke bare smidt ind, fordi det er det, som alle de andre populære spil har og det er til tider i serien også finjusteret ift. inventory størrelse, sådan der skal foretages valg på området.

I mange moderne spil løber man rundt og samler skrammel op, til fx standard genstande som pile eller våben. Ting der ligger i overflod alle steder, men som man alligevel skal bruge tid på samle ind, sætte sammen og evt. sikre sig, at det ikke sprænger inventory rammen. Der er ingen udfordring i det og det ligger overalt, så man løber alligevel aldrig tør. Det slags ser fint ud på retention parameteret, men ikke så mange andre steder.

Er virkelig afsindigt begejstret for The Last of Us II, der på alle spilmekaniske områder overgår det første og samtidigt kan det godt ærge mig, at pacingen nogle gange skal trækkes ud af spillet, fordi man er nødt til at åbne hvert et skab og skuffe, for at sikre sig at man ikke løber tør for udstyr og upgrades. Crafting har sin plads, men det er sjældent i de blockbuster spil, det optræder i.

Hvor open world Halo er og hvor meget det falder i Ubisoft Game fælden, har jeg ingen anelse om. Jeg har kun læst og set nogle af de previews, som lige er kommet og der ser ud til, at være mange af de objectives, der genbruges fra open world til open world. Det springende punkt for mig er, hvor meget det føles som et indkøbsliste spil. Er der skidt et hav af ikoner ud på et kort og værsgo, så skal du rydde x områder for fjender, klatre op i x tårne, overtage x banditlejre osv. vil jeg ikke kunne overkomme at spille det.

Men er der nu tænkt over hver enkelt sektion og føles de unikke, vil det være noget andet. Det frustrerende ved open world aktivitetsspillene er, hvor ofte det føles som om, man bare gentager det samme objective i en uendelighed og helt sikkert mange flere gange, end det kan holde til. Den slags handler selvfølgelig også om, hvordan det sælges. Jeg blev ret glad for Days Gone, som ved siden af horderne, de solgte spillet på, også gjorde et forsøg på, at præsentere mange objektives som unikke, selv om de ikke var det. De kaldte det storylines og i stedet for at blive overvældet af ikoner på kortet, holdt de det til et rimeligt niveau, mens der var mere tekst og formål knyttet til de ting, man tog ud til. Ikke at det var perfekt, men der var gjort et forsøg på at skjule helheden og bare illusionen af det, hjalp med, at jeg ikke lagde det fra mig. Og så var horderne selvfølgelig fede :)

Jeg håber Halo kan gøre noget i samme stil, når det nu tilsyneladende skal gå i Ubisoft Game retningen. Så også gerne, at der var mange segmenter tilpasset de bevægelser og køretøjer, som er tilgængelige i området. Når der fx er en grappling hook, hvorfor så ikke have eskalerende forhindringer, som gennem spillet skal forceres med den, hvor man senere kan bruge noget af det, man lærte tidligere og så videre.

Vi må se, hvordan det er struktureret.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 19/11-21 16:06, rettet 19/11-21 16:06 
Digital Foundry har lige smidt en video op og de kan både lide det, samt forsikrer om, at det ikke er Ubisoft Game.

“I'm extremely relieved it's not a Far Cry game”
“It was nice to see it was not the Far Cry formula, which it looked a lot like in that preview video unfortunately”

Det er et spil som udviser mådehold. Der er ikke bare lavet ikon opkast på kortet, siger de og sammenligner det mere med et Batman Arkham spil eller måske en lille smule Crysis.

https://youtu.be/A6cFMNtW27A

Der er nogle problemer med frameraten i cutscenerne og også isoleret på nogle af animationerne, som de håber kan blive fikset.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 19/11-21 19:04 
Det lyder rigtig godt. Ser nu frem til at spille det mens jeg indtil i dag var rimelig indifferent.
Bede-xBede-xSkrevet 20/11-21 10:49 
343i bragte Joe Staten ind som campaign project lead og senere head of creative sidste år og fik ham dermed genforenet med Halo, for første gang siden Bungie dagene. Er interessant at se, at han fylder så meget i deres PR, selv om han kun har været på holdet i lidt over et års tid, ud af de seks, det har været undervejs.

Han har en kongekommentar i et interview med Eurogamer, hvor man igen får følelsen af, at ting ikke bare er smidt lemfældigt ind i spillet:

Eurogamer: (..)And then by going open world, you're less able to create that bespoke, almost self-contained mission level that Halo's campaign was famous for. You don't always have that opportunity to make that really incredibly-crafted mission. How do you marry those two design goals, when you're making an open-world Halo game?

Joseph Staten: Well, I think the first thing that we did was not actually try to make an open world game - the way that I think you traditionally understand open world games. I love playing open-world games - I'm playing through Far Cry 6 right now. I've loved the last Assassin's Creed game and a variety of other open-world games, too.
But our goal is really not to drive lots and lots of hours of player engagement with systems that encourage players to play for a long time in our game. We don't have a crafting system for example. I don't think crafting is really appropriate for Halo.

https://www.eurogamer.net/articles/2021-11-19-halo-infinite-the-big-interview-with-343-head-of-creative-joseph-staten

Der får han så lige indrømmet indirekte, hvad fremstår åbenlyst, når man spiller de spiltyper, at den slags crafting systemer ofte er der, for at holde spilleren i spillet, i længere tid.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 21/11-21 09:53 
Klip fra fjerde mission:

https://youtu.be/Rk7hemTZdPM

Samme områder som de andre previews, da de som tidligere nævnt, kun må vise klip fra de første fire missioner. Det ligner en moderniseret version af Halo 3, hvilket jeg personligt har ventet på siden.. Halo 3.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 06/12-21 13:37, rettet 06/12-21 13:41 
Anmeldelser:

https://www.resetera.com/threads/halo-infinite-review-thread.523896/

Lidt bedre end Doom 2016 og på niveau med Titanfall 2 på Xbox. Infinite er oppe i det gode selskab.

EDIT: Digital Foundrys take:

https://youtu.be/ojNFvNcMPsE

Har ikke set det, så ved ikke om der er spoilers.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/12-21 18:58 
Lidt bedre end Doom 2016 og på niveau med Titanfall 2 på Xbox.

Den sætning giver ingen mening ;D

Jeg synes det ser ganske okay ud. Ikke visuelt naturligvis, det er virkelig grimt, men det ligner et throwback til de gamle Halo-spil som jeg godt kunne lide dengang. Det virker som om at det mangler meget polish endnu, men forhåbentlig er spillet klart når jeg en dag køber en Series X.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 08/12-21 11:02 
https://www.eurogamer.net/articles/2021-12-08-343-apologises-for-lack-of-halo-infinite-campaign-pre-load-as-fans-face-minimum-30gb-download-tonight

Jeg er virkelig glad for, at jeg har hurtig internet, når klokken nærmer sig 18-19 i aften.
DunwichDunwichSkrevet 08/12-21 11:07 
Konsolkongen>
Jeg synes det ser ganske okay ud. Ikke visuelt naturligvis, det er virkelig grimt

Jeg tager sgu lige maddingen og bider på det åbenlyse!

Hvor er Halo Infinite "virkelig grimt"?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/12-21 11:21, rettet 08/12-21 11:25 
Se evt Digital Foundrys video de demonstrer virkelig godt at spillet er enormt fladt at se på bl.a. pga. dårligt belyste fjender i mørke områder der får dem til at ligne at de gløder. Draw distance på skygger er heller ikke imponerende. De popper op virkelig tæt på spilleren og kigger man ud i horisonten ligner det at træerne svæver i luften.

Hertil kommer de mystiske grafiske bugs som at Master Chief har parkinson og at mange animationer vises i lavere framerates.

Det et tydeligt at spillet har fået voldsomme downgrades sammenlignet med en af de tidligere E3-videoer. Sammenligningen med Halo 5 er heller ikke heldig hvor femmeren pga. bedre belyste fjender ser mere moderne ud.

I forhold til mange andre next gen-spil er dette et godt stykke under niveau. At de heller ikke har implementeret noget så moderne og åbenlyst som raytracing er ret vildt for Xbox’s killer app. Jeg synes bestemt at der var snak om det før maskinen launchede, men dette er nok også et spil der vil modtage terrabytes af patches, så det kommer nok med tiden :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 08/12-21 14:11, rettet 08/12-21 14:12 
Lige en advarsel mod den fysiske version:

https://www.eurogamer.net/articles/2021-12-08-no-you-cant-play-halo-infinites-campaign-now-even-if-you-have-the-disc

Single player delen er IKKE på disken, men skal downliades separat. Det er godt nok helt tosset, men på den anden side ikke overraskende fra Microsoft :(
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/12-21 15:13 
Det er ren Call Of Duty så :(

Håber der kommer en rigtig fysisk udgave senere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 08/12-21 18:36 
Jeg har aldrig købt et fysisk eksemplar af CoD, som ikke indeholdte singleplayer delen på disken.
DunwichDunwichSkrevet 08/12-21 18:39 
Konsolkongen>
Se evt Digital Foundrys video de demonstrer virkelig godt at spillet er enormt fladt at se på bl.a. pga. dårligt belyste fjender i mørke områder der får dem til at ligne at de gløder. Draw distance på skygger er heller ikke imponerende. De popper op virkelig tæt på spilleren og kigger man ud i horisonten ligner det at træerne svæver i luften.

Hertil kommer de mystiske grafiske bugs som at Master Chief har parkinson og at mange animationer vises i lavere framerates.

Det et tydeligt at spillet har fået voldsomme downgrades sammenlignet med en af de tidligere E3-videoer. Sammenligningen med Halo 5 er heller ikke heldig hvor femmeren pga. bedre belyste fjender ser mere moderne ud.

I forhold til mange andre next gen-spil er dette et godt stykke under niveau. At de heller ikke har implementeret noget så moderne og åbenlyst som raytracing er ret vildt for Xbox’s killer app. Jeg synes bestemt at der var snak om det før maskinen launchede, men dette er nok også et spil der vil modtage terrabytes af patches, så det kommer nok med tiden :/

Lighten up. Det ser fantastisk ud, og de små anomaliteter du beskriver fra DF videoen, er bare det - små anomaliteter, som - hvis det behøves - kan fikses. Samme DF roser i øvrigt spillet, for dets grafik, i samme video.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/12-21 18:53 
Dunwich>
Jeg har aldrig købt et fysisk eksemplar af CoD, som ikke indeholdte singleplayer delen på disken.

Så har du ikke købt et af de seneste i serien…

Mht Halo, ja der er enkelte ting der er flotte i spillet, men helheden fejler. De siger i begge videoer (Xbox og PC) at de undrer sig over nogle af de beslutninger der er taget.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 08/12-21 19:25, rettet 08/12-21 19:41 
Det downloader godt nok langsomt og var også lidt bøvlet. Man skal ind under manage games, for at hente en update først, før man kan gå ind i multiplayeren og “apply campaign” der, hvilket så begynder downloaden i sneglefart. Campaign er i den forstand nærmest DLC til app'en og serverne virker pressede lige nu. En traditionel preload havde været at foretrække.

Oh well, i det mindste er det på vej ned :)

EDIT: Downloadhastigheden bliver sænket, fordi man er i spillet. Lukker man spillet (tryk start på spillet på dashboard og vælg luk), hæves download hastigheden.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 09/12-21 00:24 
Man har kun én chance for at opleve et spil for første gang. Jeg lider ikke af Fomo, så jeg tror lige jeg venter nogle uger med at spille det. Så er der nok løbet nogle patches og forbedringer under broen.

Jeg kan sagtens vente, og så komme til at spille en bedre udgave af spillet end den folk spiller nu.
DunwichDunwichSkrevet 09/12-21 12:50 
Det tog mig under et kvarter, fra kl 19.20, at hente hele spillet, inkl den ca 3 GB update, og jeg spillede bagefter seks timer straight, og havde svært ved at stoppe. Man skal altid suspende sit spil, når man downloader, da hastighed så forøges; På min 1000 Mbit henter jeg typisk med 3-400, når jeg downloader på Xbox. Nogle gange hurtigere. I går var heldigvis hurtigt nok, da jeg havde frygtet et større serverpres. Men intet pres ved 19.30 tiden.

Det er forrygende godt. Ekstremt velspillende og pisse sjovt at spille. Selve gameplay, er måske det bedste Halo nogensinde har været...men det vil tiden vise, om så også holder. Men det er helt sært at feks spille Reach bagefter - som jeg lige havde afsluttet en solo Heroic tur på - da det fjerner mobiliteten fuldstændig, og man bare ved, at man aldrig kommer til at dyste mod shielded Jackals på samme måde igen; Den tilfredsstillelse det er at nedkæmpe Jackals i Infinite nu, bliver mærkeligt at undvære i de andre Halo's.

At spille Infinite, synes jeg, er som at spille en lidt hurtigere version af Halo 3; Det ligner endda Halo 3 mange steder, og Marine våben, er egentligt bare bedre og mere tilfredsstillende, videreudviklede våben, fra Halo 3's arsenal. Og våbnene - oh my - alt er ekstremt lækkert at skyde med; Det føles bare rigtigt, super punchy og tilfredsstillende. Den der trælse lille Brute shotgun / pistol, fra Halo 3, er lavet om - men ligner stort set sig selv - til en revolver-type ting, som er lige så kraftig som Marine Handgun. Og det med at tage en Jackals shield med Grappleshot, bliver aldrig gammelt, håber jeg.

Det eneste problem jeg havde i går aftes var, at spillet lavede et checkpoint, samtidigt med jeg havde lavet et hop, og det kiksede for spillet, så jeg landede på en flyvende platform, og gik igennem grafikken og faldt ud i ingenting. Hver gang checkpointet loadede, loadede det så jeg faldt, så det var ret unwinnable. Jeg quittede til menu, loadede spil, og så startede det et checkpoint ekstra tilbage, og der var ikke længere problemer.

Og så en lille styringsmæssig anke: Man har stadig tre granat typer at vælge imellem. Men hvor man i tidligere spil bare scrollede igennem dem, med een knap, så har man lagt valget på D-padden nu. Og at vælge granattype nu, er altså som at indtaste Konami koden, sådan ca. Venstre, venstre for fraggranat, venstre, højre, ned. Venstre, højre, op. Det virker helt gak på papir, og det er stadig ikke secondnature for mig, men jeg kan håndtere det.

Det samme problem ved grappleshot og dens upgrade. Nemt nok at trykke RB for almindelig grappleshot, men vil man affyre den ting som afslører fjender i et begrænset område, så er det venstre, op - mener jeg - på Dpad, og så RB. Men så skal man have Grappleshot tilbage på RB, og deaktivere den anden, så det er Venstre, Venstre, for at få grappleshot tilbage på RB. Det lyder, og virker, ca ligeså tosset, som jeg beskriver det! Det går egentligt meget godt for mig, efter min tid med spillet, men det er altså for mange funktioner, presset ned, på for få knapper.

Bossfights - lynhurtigt. Har nedkæmpet to, og der skal man satme være på mærkerne. Prøvede for sjov at tage første boss igen på Normal, og det tog ca 10 sekunder at nedkæmpe ham. På Heroic døde jeg flere gange, og det tog vel ti forsøg ca. Doh!!

Min ven, som har en Series X, oplevede massive framerate problemer, når han spillede i Quality mode. Senere kom der også framerate problemer i Performance mode for ham, og han var ret frustreret. Han løste så problemet, ved at ændre, i Xbox'ens indstillinger, 120 hz til 60 hz. Helt klart en bug i Infinite, da alle hans andre spil, der understøtter 120 FPS, kører som de skal, når indstillinger er sat til 120 Hz.
DunwichDunwichSkrevet 09/12-21 12:58 
Konsolkongen>
Mht Halo, ja der er enkelte ting der er flotte i spillet, men helheden fejler. De siger i begge videoer (Xbox og PC) at de undrer sig over nogle af de beslutninger der er taget.

Det kan jeg så bekræfte, er lutter BS. Der er ingen helhed der fejler i Infinite.

Det ser ofte mageløst godt ud. Første gang man træder ud i verden, og den originale Halo musik starter. Forget about it. Drawdistance er ekstremt imponerende, og hvis grafikmotoren tegner et træ, 26 kilometer væk, lidt langsomt, så er jeg ligeglad.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-21 13:50 
Der var vel ingen chance for at et nyt Halo ikke ville være verdens flotteste spil i din verden, uanset hvordan det så måtte se ud?

Godt at du i det mindste er tilfreds :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 09/12-21 23:20 
Dunwich>
Min ven, som har en Series X, oplevede massive framerate problemer, når han spillede i Quality mode. Senere kom der også framerate problemer i Performance mode for ham, og han var ret frustreret. Han løste så problemet, ved at ændre, i Xbox'ens indstillinger, 120 hz til 60 hz. Helt klart en bug i Infinite, da alle hans andre spil, der understøtter 120 FPS, kører som de skal, når indstillinger er sat til 120 Hz.

Understøtter hans tv VRR? Det behøver ikke være en bug, spillet rammer blot sjældent de 120fps, så uden VRR føles frameraten som det den er - ustabil. 60hz kan spillet dog sagtens holde stabilt på både Series X og S.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-21 23:39 
Ifølge Digital Foundry har Halo Infinite en bug der gør at VRR ikke virker i 120Hz mode :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 10/12-21 18:32 
Ah, jamen så giver det jo perfekt mening at han oplevede dårlig framerate. Det vil ske uanset tv.
DunwichDunwichSkrevet 12/12-21 09:02 
Har I husket at bruge upgrades, på jeres Grappling Hook? Min er næsten fuldt opgraderet, men jeg har ikke prøvet dette endnu.

https://www.youtube.com/watch?v=ImGytaUJ6_U

Efter endnu flere timer med campaign, er det egentligt nemt nok at konstatere, at det stadig er et ret fremragende spil. Jeg fornemmer i hvert fald et 9 i Edge, uden de store problemer.

Det er sært, for det virker langt mere som et spil Bungie kunne lave, end 343. Med spillets diverse upgrades, får det endda et Destiny feel, i måden man ordner fjender på - jeg går ikke i detaljer, da jeg føler det vil være en spoiler. Joseph Staten er dukket op i flere interviews, og jeg er specielt vild med dette:

https://www.youtube.com/watch?v=R9qfgsoU0hg

Staten har da haft langt mere at skulle sige, og endnu mere input, end jeg først har antaget, omkring Halo Infinite. Man får jo nærmest fornemmelsen af, at han næsten har kodet hele spillet selv. Hvilket vel heller ikke ligefrem ville have gjort spillet dårligere ;)
DunwichDunwichSkrevet 12/12-21 10:39 
https://www.youtube.com/watch?v=JZ4DARBCVDc

Grunts har fået nok af Chief.

Jeg elsker Grunts dialog i Infinite; Det er helt vildt så godt fundet på det er, plus den banter der bla er mellem Brutes og Grunts også, skal virkelig opleves!

Genialt spil.
JmogJmogSkrevet 12/12-21 13:27 
Hahaha! Suicide grunten, der råber “remember how badass I waaaaas!” er satme sødt :-)
DunwichDunwichSkrevet 12/12-21 13:48 
Oh no I didn't mean to turn these on AAAAAAH!
JmogJmogSkrevet 12/12-21 13:50 
Oooh, den er god :-)

Fedt at de lige får puttet lidt humor ind i spillet på den måde.
DunwichDunwichSkrevet 12/12-21 13:58 
Min veninde ligger flad på gulvet af grin, over Grunts kommentarer i spillet. Hun har lige købt en Series S, for at kunne spille Halo Infinite, og de andre Halo spil. True story! Hun mener samtidigt, at hun ER klar til Legendary, i Reach, og det kan da også godt være, taget i betragtning, at hun er pænt hardcore til CoD MP, men jeg ved nu ikke rigtigt.
Bede-xBede-xSkrevet 12/12-21 16:02, rettet 14/12-21 03:44 
Det her er der, hvor 343i endelig får genskabt kontakten til deres fans. På en måde kunne det være ligegyldigt, for af skydespil har Microsoft Perfect Dark, Rage, Doom, Quake, Wolfenstein, Deathloop og Gears. Det er kun inden for rollespillene, at de står stærkere, men så snart man starter Infinite, mærker man at det bestemt ikke er ligegyldigt, for Halos gameplay loop er så distinkt, at det ikke kan erstattes af andre spil.

Og på lige præcis på det punkt, spørgsmålet omkring “rammer de Halo?”, er Infinite en bragende succes. Der hører selvfølgelig mere til historien og der er mere nuancerede diskussioner til gode senere, men for nu, kan man virkelig mærke Halo fans ånde lettet op, for de har endelig ramt den klassiske kerne af 30 seconds of fun, som Bungie etablerede for tyve år siden. Noget de har haft uendeligt svært ved i de andre 343i titler.

For lige kort at kommentere på grafikken, er den nok noget af det mest misforståede. Ikke at Digital Foundry siger det er grimt, de steder jeg har set, faktisk siger de, at det er et pænt spil, med nogle elementer, de gerne så gjort anderledes. Har ikke set deres videoer efter spillets udgivelse, for at undgå eventuelle spoilers, men hvis de vitterligt nu siger, at helheden fejler, taber jeg al respekt for dem, for det forholder sig lige omvendt.

Jojo, cutscenes burde ikke hakke, karaktermodellerne kunne være af højere kvalitet og ude i den åbne verden savner jeg især en bedre implementering af ambient occlusion, men det er altsammen noget som ville hæve spillet til endnu flottere, i stedet for bare flot. Ligesom at det vigtigste omkring spillet var, om det ramte kernen, er det vigtigste omkring det visuelle det samme og det her er et pletskud ift. at ramme seriens artstyle, hvilket absolut ikke er givet, når man kigger på det, de leverede tidligere. Det har måske ikke altid de flotte rene linjer, man så i Halo 3 - i det hele taget er verdenen lidt rodet sammensat - men det er stadig en kæmpe succes på det her punkt. Det ligner Halo.

Samtidigt kører det godt og vil man se hvor vigtig 60fps er, kan man på PC eller Series S jo prøve at sætte spillet til 30fps for at se, hvordan det så føles.

Mht. fjender der “gløder” (mangler belysning), er det en måde at kommunikere på. Jeg skrev tidligere i tråden om, hvor rent og læseligt det virker og det er én af grundene til det. Nogle af Gears spillene gjorde det samme med fx våben pick-ups, efter folk snakkede om, at de i etteren havde svært ved at skelne dem fra baggrunden. Det skal selvfølgelig nok blive ændret nu, men det vil ikke nødvendigvis resultere i en bedre oplevelse.

Dunwich>
https://www.youtube.com/watch?v=JZ4DARBCVDc

Grunts har fået nok af Chief.

Jeg elsker Grunts dialog i Infinite; Det er helt vildt så godt fundet på det er, plus den banter der bla er mellem Brutes og Grunts også, skal virkelig opleves!

Genialt spil.

Grunts er overfede der i. Jeg havde en, der var alene tilbage efter en kamp, som stod og holdte den ene arm op foran øjnene og brugte den anden til at skyde vilkårligt ud i luften, mens hans skreg “please die” :)

De rammer også brute'sene perfekt og især forholdet mellem grupperne, er interessant at de har fået med. Fx havde jeg nogle grunts, der var bange og stod at snakkede om, at den ene havde hørt, at visse brutes æder grunts. Nogle gange kan fjenderne finde på at skyde på ens lig, når man dør, men jeg har også set grunts, skyde på jackal lig i stedet for, tilsyneladende for at vise, hvad de mener om dem :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 12/12-21 16:10, rettet 12/12-21 16:11 
Hvis folk skal til at starte det og er i tvivl om, hvilken sværhedsgrad det bør spilles på, så vær opmærksom på, at bosserne i historie missionerne er ti gange sværere end resten af spillet. Jeg nyder det, men det bør de nok justere lidt, for ikke kun har de meget health, de har ofte også et skjold ovenpå, som kan gendannes, hvis man ikke kontinuerligt skyder det.

Heroic virker lidt lettere end mange af de gamle titler det meste af spillet. Ved bosserne føles det til gengæld som Legendary, meget ligesom at kæmpe mod fx profeten i Halo 2 på den sværhedsgrad.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 12/12-21 16:41 
Jeg er ved at være solgt... Hvordan kører det på en launch Xbox One? Planen var først at udskifte, når næste Elder Scrolls kommer.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/12-21 16:57 
Bede>

Det er mig der siger at den grafiske helhed fejler i Infinite.

Du kan sagtens plukke ting ud som spillet gør godt (textures bla.), men det skal holdes op imod alt det der gøres dårligt. Belysningen og hvor fladt spillet ser ud. Derfor er helheden ikke tilfredsstillende.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 12/12-21 19:01, rettet 13/12-21 18:15 
Wehner>
Jeg er ved at være solgt... Hvordan kører det på en launch Xbox One? Planen var først at udskifte, når næste Elder Scrolls kommer.

Jeg ville helt sikkert anbefale at vente til Elder Scrolls skiftet. Som Jmog skriver tidligere, har man kun én chance for at opleve et spil første gang og det bør ikke være med 20-30fps, manglende vegetation og sneglende langsomme loadetider. Spillet kommer sandsynligvis også kun til at blive bedre med tiden.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 12/12-21 19:44 
Jeg glæder mig til at spille Infinite det både lyder fedt og ser sjovt ud. Jeg har dog aldrig spillet Halo 4 og jeg kunne godt tænke mig at genopfriske Halo 5, så jeg giver dem en tur først. Når jeg er færdig med dem, regner jeg også med alle bug og grafiske patches til Infinite er ude. Win-win.
JmogJmogSkrevet 12/12-21 22:20 
Kom til at tage et par missioner i Halo CE. Sidst jeg spillede det var på Xbox One X. Holy shit, de har optimeret loadetiderne til Series konsollernes SSD’er. Man når dårligt at læse loadeskærmenes tekst før man er i næste mission. Fedt. Og puha, hvor er den grafiske stil i CE bare ikke tro mod originalen. Alting er alt for lyst. Og de der stationære kanoner man kan mounte, deres skud ser helt forkert ud.

Videre til Halo 4. Yowza, det er flot.
DunwichDunwichSkrevet 12/12-21 22:41 
Bede-x>
Hvis folk skal til at starte det og er i tvivl om, hvilken sværhedsgrad det bør spilles på, så vær opmærksom på, at bosserne i historie missionerne er ti gange sværere end resten af spillet. Jeg nyder det, men det bør de nok justere lidt, for ikke kun har de meget health, de har ofte også et skjold ovenpå, som kan gendannes, hvis man ikke kontinuerligt skyder det.

Heroic virker lidt lettere end mange af de gamle titler det meste af spillet. Ved bosserne føles det til gengæld som Legendary, meget ligesom at kæmpe mod fx profeten i Halo 2 på den sværhedsgrad.

Helt enig. Jeg havde det rigtig fedt på Heroic, men nød ikke rigtigt bosserne på den sværhedsgrad, så jeg spiller færdigt på Normal, og så tager jeg en tur til på Heroic, når jeg kender spillet - og bosserne - bedre. Synes det er en enorm difficulty spike, det spring bosserne tager, på Heroic. Alt andet gameplay er virkelig fedt på Heroic; Lidt lettere end feks Reach, som jeg synes er pænt udfordrende sine steder.

Man kan selvfølgelig også vente med boss missionerne, til man har udforsket verden, og fået en masse Spartan Cores til opgraderinger. Det er det jeg laver pt, og har lige fået lavet en fuldt opgraderet Grapple Shot, som er virkelig ekstrem brugbar i mange situationer. Bl.a nakkede jeg en Hunter tidligere på dagen, kun med brug af Gravity Hammer og Grapple Shot, bare lige for at se om det kunne lade sig gøre.
Bede-xBede-xSkrevet 13/12-21 11:58, rettet 13/12-21 12:20 
Jmog>
Jeg glæder mig til at spille Infinite det både lyder fedt og ser sjovt ud. Jeg har dog aldrig spillet Halo 4 og jeg kunne godt tænke mig at genopfriske Halo 5, så jeg giver dem en tur først. Når jeg er færdig med dem, regner jeg også med alle bug og grafiske patches til Infinite er ude. Win-win.

Præcis. En ting der har føltes lidt underligt, er at der ikke er co-op på udgivelsesdagen. Det meste af spillet virker ellers ret poleret, men det har jeg savnet. Har selvfølgelig forståelse for, hvor lang tid spil tager at lave i dag og forventningerne til Halo er skyhøje, hvor der ifølge os fans bør leveres multiplayer inkl. big team battle, Forge, så man kan bygge og modificere sine egne baner og spilmodes, Firefight og en fuld single player på størrelse med andre spil, men også med co-op både online og split-screen.

Det er bare ikke realistisk længere. Andre lignende spil har for længst taget skridet og enten fjernet single player eller rendyrket fokuseret på den. Infinite gør så det samme med nogle af sine modes og selv om jeg godt forstår hvorfor, savner jeg det stadig.

Konsolkongen>
Derfor er helheden ikke tilfredsstillende.

Fair enough. Det er nok bare forskellige ting, vi værdsætter. For mig (som Halo fan) er det rendyrket triumf at de endelig rammer seriens stil og at det kører godt. Derfor bliver dét helheden og de andre grafiske ting, jeg nævner tidligere, detaljerne.

Dunwich>Bl.a nakkede jeg en Hunter tidligere på dagen, kun med brug af Gravity Hammer og Grapple Shot, bare lige for at se om det kunne lade sig gøre.

Jeg tog én ud, med den der lille møgpistol (disrupteren), som jeg ellers ikke har kunnet få til at virke, til ret meget. Var helt overrasket over, at den havde nogen effekt i et frontangreb og havde kun samlet den op af nød. Playkid snakkede dog om, at den vist var god til køretøjer også..

Dunwich>
Har I husket at bruge upgrades, på jeres Grappling Hook? Min er næsten fuldt opgraderet, men jeg har ikke prøvet dette endnu.

https://www.youtube.com/watch?v=ImGytaUJ6_U

Så tjek den her:

https://twitter.com/hameed9990/status/1469734952115781634

Det er så Halo-ass Halo, som det bliver :)

I det hele taget er jeg imponeret over, hvor meget de er gået i detaljerne med at få kollisioner og overflader til at matche op med grafikken. Jeg startede med at sidde fast i Genetic Repository, fordi jeg ville teste, hvor langt ned, de ville lade én komme og man kan stå på det meste eller i hvert fald langt mere, end man typisk får lov til i spil.

I den forbindelse er det lidt ærgeligt, at de hele tiden udvider verdens barrierer, i stedet for at tillade spilleren, at gå hvorhen de vil, fra starten. Det er selvfølgelig sådan de fleste andre open world spil også gør det, men på lige præcis på det punkt, burde Halo gå forrest.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
EltanEltanSkrevet 13/12-21 12:27 
Damn det ser generisk og kedeligt ud. Ligner en omgang CoD eller BF med andet skin.
Det er jo ikke engang særligt pænt eller poleret i de sidste to video klip.
Men hvis det pleaser fansene og de er tilfreds så fred være med det.
HankyHankySkrevet 13/12-21 13:27 
:-D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JmogJmogSkrevet 13/12-21 15:28, rettet 13/12-21 15:29 
Shit, den billedstørrelse kunne forummet ikke lide. Retter lige til blot et link:
https://i.imgur.com/OCaE8Ac.jpg
WehnerWehnerSkrevet 13/12-21 16:02 
Lol, det' sjovt!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 13/12-21 17:54, rettet 13/12-21 18:18 
Prøv at se den kaldet best enemy dialogue:

https://twitter.com/aquxur/status/1469916601508155396?s=20

Det er sateme flabet :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/12-21 17:56 
Lol :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 14/12-21 10:30, rettet 14/12-21 11:03 
En af de første lister over årets spil er kommet og Game Informer har valgt Halo, som årets bedste spil:

https://www.gameinformer.com/feature/game-informers-top-10-games-of-2021

https://youtu.be/nEJgi3eZ9w8

Det må alligevel varme hos 343i, at se en af de store publikationer vælge deres spil, når man tænker på den modtagelse det fik ved fremvisningen på E3 sidste år og den modvillighed, der har været i communitiet mod deres tidligere spil. Begrundelsen for valget hos GI fremhæver også netop de forskelle på 4/5 og Infinite.

Og fire Microsoft titler på top ti. Er godt nok længe siden, man har set det..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ViolatorViolatorSkrevet 15/12-21 23:55 
En halvgammel stodder som mig på 40 får næsten tårer i øjenene, når Halo-temaet buldrer ud igennem min 75 tommer, da dørene ud til Halo åbnes første gang :) Det føles næsten som for 20 år siden, hvor man spillede Halo: CE for første gang :) Så mangler der bare at “Flood” også kigger forbi :)
88 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig