X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Forza Horizon 5


Reply
ExceptionExceptionSkrevet 08/11-21 01:01 
Denne tråd er ikke blot oprettet ud fra hvor sublimt FH 5 ser ud, og det faktum at jeg nok for første gang i lang tid køber et spil i fysisk form (simpelthen af ren respekt), men lige så som en anerkendelse af at Playground Games har SÅ meget styr på deres shit iht. Xbox dev.

For dem som har fulgt med i de forskellige tech demos, navnlig DF's dækning, så ved I hvad jeg mener. Ikke alene ser spillet exceptionelt godt ud, men at det også kører klippestabilt på den "gamle" Xbox One, viser at disse gutter åbenlyst ved hvad de foretager sig.

Skal jeg voldspille dette på min Series S, selvfølgelig skal jeg da det!

Hvad med jer andre, nogle "racere" iblandt? :)

Jeg går ud fra at en del af jer allerede har set denne, men ikke desto mindre:
https://www.youtube.com/watch?v=iGo8pU_Sm8w
(DF: Every Xbox Version Tested)
Bede-xBede-xSkrevet 10/11-21 18:46, rettet 10/11-21 18:59 
Det er den største Xbox first party launch nogensinde:

Forza Horizon 5

De er lige kravlet op over fem millioner spillere og der er stadig fem timer tilbage af dag et:

Forza Horizon 5

Er sådan et hvor ens friendliste bare lyser op og mange har spillet det, som et Halo spil i gamle dage, bare væsentlig større. Har hjulpet at alle har adgang til spillet gennem Game Pass, mens PC spillere sikkert også har forøget antallet, selv om genren traditionelt ikke sælger godt på platformen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ExceptionExceptionSkrevet 11/11-21 17:05 
Ja, et kæmpe "kudos" til Playground, samt til Phil for at trække Xbox i den rigtige retning efter det "clusterfuck" som Don Mattrick præsenterede.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-21 17:26, rettet 11/11-21 17:26 
Med fare for at lyde voldsomt negativ, kan det meget store antal spillere ikke også være indikation på at der faktisk ikke er andet at spille på platformen?

Jeg synes ikke at Phil Spencer har rykket nok ved Xbox, på trods af at de opkøber studie efter studie. Måske det bare er fordi at hovedparten af de ting der udkommer ikke siger mig en dyt at jeg ikke lægger mærke til at der skulle være foregået den store ændring :/

Mht Forza Horizon, så har jeg kun spillet 4'eren som teknisk og kontrol-mæssigt var virkelig solidt. Desværre kørte jeg lynhurtigt træt i hvor usikkert spillet tydeligvis var på sig selv, ved konstant at fortælle hvor pisse god man er og hvor vildt fedt alt det der sker omkring én er. Det endda på trods af at rewind og kørestriber er standard, så der ingen chance for udfordring er at finde.

Det kan heldigvis slås fra (mener jeg også voices kunne?), men det kan progression bars og roulettespins ikke, som endte med at tage en betydelig tid i det store hele, da mængden af indhold er enorm.

Ligeledes synes jeg at eventraces er kæmpe fail, da de egentlig bare handler om catch-up hele vejen igennem så man oplever stunts på de helt rigtige tidspunkter _hver_ gang. Det er kun de sidste få sekunder at de ræs der faktisk gælder. Nogle vil sikkert synes det er det fedeste i hele verden, jeg synes bare det er dumt.

Jeg synes det er ærgerligt at serien bliver ophøjet til at være det moderne take på arcaderacers, for det meget langt fra. Drop alt det ligegyldige fyld, så ville det ligne noget og jeg ville være SÅ klar.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 12/11-21 21:19 
Det er nemt at sige, at spillet har 4.5 millioner spillere, når ingen i princippet har købt det, men bare kører det gratis fra Gamepass. Jeg mener - det lyder sådan lidt...tomt, salgstal taget i betragtning. Det er ikke ligefrem sammenligneligt med feks de tre første Halo spil, på den front.

Jeg har spillet det en times tid, og spillet har åbenbart ikke rigtigt nogen regulær sværhedsgrad. Kom Nr 1 i mine løb, og ændrede sværhedsgrad til Highly Experienced, eller hvad den hed. Kørte samme to løb igen, og lavede for sjov nogle gakkede fejl i flere sving. Kom stadig først. Det virker som om spillet scripter hændelser, specielt mod slutningen af et løb, og garanterer dig en sejr. Det virker som et underligt spil, der bare ikke for noget i verden, vil give spilleren modstand, men vil inkludere alle (man kan endda registrere sig, ikke kun, som ham/hende, men også som they/them...suk) så alle kan føle sig lige præcist lige seje - hvilket passer meget godt, med hele spillets lidt klæge attitude. Men det kan selvfølgelig være, at der kommer andre boller - og sværhedsgrad - på suppen, jo længere spillet skrider frem.
Bede-xBede-xSkrevet 14/11-21 17:42, rettet 14/11-21 17:43 
De ramte otte millioner spillere i morges:

Forza Horizon 5

Mon de kan nå ni inden dagen er omme? På Steam er også det bedst sælgende spil i øjeblikket:

Forza Horizon 5

Og det er også blevet årets højest anmeldte spil på Open Critic:

Forza Horizon 5

Når man kigger på den liste, får det mig til at tænke på, at hvornår var Microsoft sidste gang den publisher med flest titler blandt årets bedst anmeldte? Kan jeg slet ikke erindre. Hele One generationen var mere eller mindre død, måske lige på nær i starten. FH5, Psychonauts 2, Deathloop, Age of Empires 4 og konsoludgaven af Flight Simulator er alle blevet godt modtaget af anmelderne. Det er nye toner fra den grønne lejr og det er uden at tælle diverse genudgivelser med eller nævne at Halo Infinite er lige om hjørnet. Det ville så nok også være årets overraskelse, hvis det leverede :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ExceptionExceptionSkrevet 14/11-21 18:19 
Godt gået af MS og de respektive udviklere, det er fuldt fortjent. Der er ingen tvivl om, at udviklingen er vendt til det (meget) mere positive efter Phil Spencer er kommet til.

Jeg glæder mig også enormt til at se hvad de nyindkøbte studier kan skabe i folden hos Microsoft. Tim Schafer udtalte bl.a. følgende om sit eget studies partnerskab med MS:
The freedom to stop worrying about what Schafer jokingly called "all the terrifying financial matters" meant he could better spend his time elsewhere.
"You know that that's there and checking that big thing off your list is like, [now] what do I do with 50% of my mental time now? and then the answer is, think about the game, he said. "Think about creative things instead of thinking about how you're gonna run out of money in three months".

Mellem FH 5 og "It Takes Two" spiller den bedre halvdel og jeg enormt meget Psychonauts 2. Det spil er en klokkeklar "contender" til GOTY. :)
DunwichDunwichSkrevet 14/11-21 18:59 
Mit indtryk af FH5 er stadig, at det rent designmæssigt, tenderer et mobilspil; Alle skal kunne være med, og alle bliver belønnet rigeligt, nærmest uanset hvad de laver i spillet.

"Yeah, I kind of hate this game, moreso because the driving and the cars are great and everything else is horrible. It’s the Destiny 2 of racing games.

It’s the ‘games that lose you at hello’ thread incarnate. Except you keep persevering because you can see there’s something worthwhile with this person but they won’t stop shouting your name while they shower you with vomit.

‘It’s time for another adventure!’, piss off dickheads I just want to race some cars."

The Destiny 2 of racing games. Så ved jeg, at det ikke er noget for mig.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-21 19:05 
Det lyder som om at vi har nogenlunde samme oplevelse med serien.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 26/01-22 00:33, rettet 26/01-22 00:34 
Forza Horizon 5

Virkelig flot af FH5, der modsat Halos multiplayer, ikke er F2P. 18 millioner spillere på få måneder er vildt for et bilspil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-22 01:40, rettet 26/01-22 01:43 
Ikke for at underminere det, men foregår multiplayer ikke helt automatisk i Forza? Altså har man spillet, enten købt eller gamepass og er tilsluttet live imens man spiller så tæller det som om man spiller multiplayer?

Edit: Jeg læste vidst forkert grundet din sammenligning med Halos multiplayer, troede jeg at det var dét snakken gik på her også :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 26/01-22 15:06 
Tæller det ikke alle GamePass folk, der har prøvet det? Det er svært at blive imponeret over :)
Det er bare 72% af deres subs, der har startet det op.
j/k
Login for at besvare
Username
Password
Remember me